středa 31. srpna 2016

Jeanette a tajemný ostrov #02: Chci zpátky pistole s neomezeným počtem nábojů!

Navigace: Jeanettin herní report

Uběhla notná chvíle od doby, kdy jsem TR9 naposledy hrála. V první řadě hrál roli nedostatek času a vedle toho také fakt, že jsem minule hru vypla s bezradným pocitem s tím, že opravdu nevím, kudy dál. Že to zkusím zítra. Nebo za týden. Ale z týdne se pomalu stal měsíc, ne-li půl roku. Ale včera se mi opět zachtělo prohnat Laru kouskem příběhu, takže jsme se do toho směle pustily.

Stejně jsem hned po spuštění hry zjistila, že hádanka, kterou jsem měla vyřešit, byla samozřejmě naprosto jednoduchá a napodruhé už pro mě nebyl vůbec žádný problém tento oříšek rozlousknout. Zbytečně jsem totiž hledala složitosti tam, kde nejsou (opět).

Další hrobka byla úspěšně vykradena!

pondělí 29. srpna 2016

Blood Ties and Lara's Nightmare

Navigace: Blood Ties - Archiv novinek

Fanoušci se dlouho dožadovali návratu Croft manoru a to tvůrcům dlouhou dobu nedalo spát. Zatímco v TR Underworld bylo sídlo jen "okrajově" zmíněno - tedy hra byla bez charakteristické výcvikové úrovně v Lařině sídle, kde ho navíc ještě nechali vyhořet, v novém DLC pro Rise of Tomb Raider bychom se do Lařina sídla měli vrátit. Bude sice připomínat starý známý zámeček v Cornwallu, ale jak je patrné z traileru, bude poznamenaný několika změnami. Dokonce bude možné zahrát si i v módu Lara's Nightmare, kde nás přímo doma navštíví pár zombies.


Osobně mi to připomíná záběry spíše z Resident Evilu nebo z Dead Space. Ale to neznamená, že bych se snad na nové DLC méně těšila. Vypadá to zajímavě a uvidíme, jak se s tím nakonec tvůrci poperou.

sobota 27. srpna 2016

První setkání s Fiama Nerra

Vrtulník dělal ohromný rachot, ale Lara ho téměř nevnímala. Adrenalin se jí hrnul do žil stejným tempem, jakým se přibližovala k Velké čínské zdi. Jeden z divů světa nejspíše ukrývá mocné tajemství, které jen čeká na to, až ho někdo objeví. Nedávný dopis od jednoho z jejích přátel z archeologických kruhů, v němž se psalo, že celá skupina zemřela díky neznámé a nejspíš magické síle, opět probudil její vrozenou zvědavost. Možná, že legendy o Xianské dýce nebyly úplně smyšlené.

Vrtulník zaujal vhodnou polohu a Lara vypustila ze dveří lano, které se z hřídele rychle začalo odmotávat. Pilot jí přátelsky pokynul rukou v gestu, v němž pochopila, že jí přeje mnoho štěstí. Oplatila mu sebevědomým úsměvem. Zkontrolovala, jestli jí správně sedí popruhy a nasadila si na oči sluneční brýle. Když lezla po laně směrem k jeskyni u čínské zdi, její hladina adrenalinu dosáhla téměř vrcholu. Bylo jí jasné, že stojí na pokraji dalšího unikátního objevu, a rozhodla se dojít svého cíle, ať to stojí cokoliv.
Lara se sotva stačila vydýchat z maratonu, který absolvovala před několika minutami. Musela si připustit, že starověcí čínští stavitelé byli skutečně důmyslní a najednou jí bylo jasné, proč Xianskou dýku zatím nikdy nikdo neobjevil. Nebylo to možné, pokud člověk neměl správně vyvinuté a trénované reflexy a výbornou fyzickou kondici. Bez toho by Lara zůstala napíchlá na některé z ostnatých zdí nebo by skončila zavalená obrovskými kameny, jako evidentně mnoho dobrodruhů před ní.

Vzrůstající nebezpečí v ní ovšem probuzovalo ještě větší touhu hnát se za pokladem a stejně tak cítila, že je na správné stopě. Její "tombraiderovská" praxe ji naučila několik pravidel, a jedno z nich bylo, že hromada pastí nestojí v cestě bezdůvodně, ale skrývá něco mocného a tajemného.

Na rozdýchání ovšem nikdy nepotřebovala moc času. Její zrak spočinul na dominantních dveřích, které se velice podobaly těm z vyprávěných legend o Xianské dýce. Majestátní rudé dřevo bylo detailně zpracováno a zlaté ornamenty na nich připomínaly zvláštní symboly. Lara se s nimi doposud setkala jen v legendách. Na jedné straně dveří byl otvor. Jako by sem měl patřit nějaký klíč...

Dosavadní ticho prořízl ohlušující zvuk střílejícího samopalu. Zatímco nezkušený člověk by zůstal jen zmateně stát a netušil by, co se děje, Lařiny reflexy stihly zareagovat včas a během půl vteřiny se po zvuku otočila. Samopal držel obrovský chlap v černém oblečení, který se jí právě skokem z malé jeskyně pokoušel srazit k zemi. Lara ovšem byla rychlejší a stihla uskočit, takže hromotluk se jen krkolomě svalil na zem a zůstal na ní omráčeně sedět. Samopal se mu odkutálel. Lara tasila pistole a namířila mu na obličej.
"Prosím za prominutí, pokud tohle je jen váš způsob, jakým otevíráte dámě dveře."
Teprve teď si mohla hromotluka pořádně prohlédnout. Měl snědou kůži a tmavé oči, jako mívají lidé s italskými kořeny. Jeho hábit byl celý černý, typick příslušníky nějaké náboženské sekty.
"Chaha. Ale jistě. Se samopalem na mém kroužku na klíče."
"Ale teď už ne. Takže spusťte."
"Kupodivu... se nechováte jako byste měla mnišskou krev." Muž seděl opřený o dveře a zřejmě si při pádu poranil ruku, protože trochu zavrávoral pokaždé, když se o ni pokoušel opřít.
"Chápu to tak, že "kupodivu" je moje plus. Takže mi vyhovte ohledně té dýky. Dlužila bych vám život."
"Tyhle dveře čekají na toho pravého, který přijde v pravý čas a pak ostří dýky poctí srdce těch, kdo věří. Takže pokud se také nezavážete slibem oddanosti..."
Při těchto slovech bylo jasné, že chlapa odhadla docela dobře. Zřejmě je to člen nějaké divoké sekty.
"A to jak?" nadhodila.
Chlap ovšem vytáhl malou, stříbrnou lahvičku, otevřel ji a pozvedl k přípitku. "Na hříchy a štěstí Marca Bartoliho!" Lahvička se převrátila do jeho úst a vzápětí se jeho tělo začlo zmítat v bolestivé křeči. Celá agonie trvala jen několik vteřin a pak se lahvička od jedu skutálela z chlapovy ruky a zachrastila na kamenném schůdku.
"Takže zatím ještě ne..." řekla si Lara pro sebe. Pistole nacvičeným pohybem umístila zpátky do pouzder a zaměřila se na místo, odkud na ni chlap vyskočil. Všimla si poněkud zašlého, ale přeci jen funkčního notebooku.
Stačilo jí jen několik minut, aby si dohledala patřičné informace. "Aha! Gianni Bartoli. Via Caravelli, Benátky."
Vypadá to, že není sama, kdo se o dýku zajímá a nedávná zpráva o smrti archeologické výpravy, která zde dělala vykopávky, zalarmovala i skupinu okolo někoho jménem Marco Bartoli. Jestli se má Lara dozvědět víc, bude se muset na Via Caravelli velice rychle vydat.
___________________________
>> Další kapitola
Zpět k rozcestníku Tomb Raider 2 - Příběh
Zpět k rozcestníku Tomb Raider 2

Navigace: Tomb Raider 2 - Příběh

středa 24. srpna 2016

Tomb Raider 2 - Příběh

Tajné komnaty Velké čínské zdi: První setkání s Fiama Nerra
Pilotní kabina v Opera House: Tajemství se skrývá uprostřed Jaderského moře
Ropná plošina: I'm your morning angel
Himaláje: Střemhlav do předhůří
Xianský chrám: Svědkem děsivého rituálu
Surrey: "Don't you think you've seen enough?"

___________________________


Navigace: Tomb Raider 2

pondělí 22. srpna 2016

Co se děje nebo neděje?

Navigace: Co je nového na blogu?

Ačkoliv venku sluníčko pálí a prázdniny se už přehouply do druhé poloviny, kdy zbývá posledních pár dní, které bychom si měli o to víc užít, mé momentální pracovní nasazení tomu vůbec neodpovídá. V době dovolených je teď práce hromada a já se pomalu začínám potýkat se situacemi, kdy si říkám: "Tak zítra něco přidám, dnes už vážně nemám čas..." Jenže takhle si to člověk řekne párkrát a najednou zjistí, že poslední článek na jeho blogu přistál před více než týdnem. Tempus fugit.

Ovšem neaktivita je jenom zdánlivá. V pozadí se pořád okolo Lařiny encyklopedie něco děje, jen to není moc vidět.

  • Komentované gameplaye - neskončily a ani neskončí, akorát jsem se zrovna trochu zasekla. Hra se šprajcla a ne a ne mě pustit vpřed. Když se snažím dostat z levelu 40 Fathoms do levelu Wreck of Maria Doria, vyskočí na mě namísto zrezivělého vraku chybová hláška s oznámením, že "se nepodařilo nahrát textury pro následující level". Vzhledem k tomu, že nepomohlo ani přepsání uložených pozic či několikátá reinstalace hry, vypadá to na problém, který budu řešit delší čas. Svět je dnes plný patchů a všemožných vychytávek, stačí jen najít ten správný pomocný soubor.
  • Encyklopedie světa Tomb Raider - pořád hledám v dosavadních článcích hesla, která v TR encyklopedii chybí. Snažím se ji trochu zaktualizovat, doplnit a přidat všechna písmenka. Momentálně je situace taková, že rozepsaná jsou všechna chybějící písmenka, jen do nich vepsat poslední hesla, která zatím chybí.
  • Zařazení do oficiální TR komunity - rozhodla jsem se Lařinu encyklopedii zařadit do oficiální komunity TR stránek, s čímž je spojeno dost práce. Ale vše se blíží ke konci a vlastně už se jen dolaďuje několik detailů, které čekají na schválení a konečné zařazení mezi oficiální fan weby.
Ačkoliv přidávání článků se poslední dobou dost zpomalilo, děkuji vám, že mi stále zachováváte přízeň a že to příliš neovlivňuje návštěvnost webu. Díky za pochopení a určitě si brzy vylepším reputaci nějakým smysluplnějším článkem.
Vaše Jeanette.

čtvrtek 11. srpna 2016

History and Geography in Tomb Raider Episode 1: Tomb Raider (1996)

Navigace: History and Geography in Tomb Raider

Byl vydán první díl fanouškovského dokumentárního seriálu "History and Geography in Tomb Raider", o kterém jsem psala nedávno v Novinkách. Tento projekt chce přiblížit skutečná místa, archeologické nálezy a mýty, které se objevily v herním dobrodružství a ukázat, na jakých skutečných podkladech jsou založeny. První epizoda se zaměřuje na místa, která jsme procestovali v TR1. Čeká nás starověké město Inků Vilcabamba, řecká i egyptská mytologie a zmínka bude samozřejmě i o bájné Atlantidě.


středa 10. srpna 2016

Červenec 2016: Ke kterému z uvedených Tomb Raiderů máte nejbližší vztah?

Navigace: Vyhodnocení anket

Na červencovou anketu jsem byla skutečně velmi zvědavá. Zajímalo mě totiž, ke kterému z uvedených TR máte nejosobnější vztah. Záměrně jsem vybrala vždy jeden z dílů, který měl symbolizovat jakousi "éru" vývoje hry. Tomb Raider 2 pro éru TR 1 - TR3, TR Chronicles měl znázorňovat časy The Last Revelation a Chronicles. Angel of Darkness je díl sám o sobě. Tomb Raider Legend měl připomínatt chvíle strávené u Legend, Anniversary a Underworl, Rise of Tomb Raider pak díly od Square Enix - TR 2013 a Rise of Tomb Raider.
Ať už jste si vybrali podle toho, který TR je váš nejoblíbenější, který byl váš první nebo který je vaše skutečná srdcovka, záleželo už jenom na vás. A výsledky byly skutečně zajímavé. Anketa je totiž jasným důkazem, že Lara Croft se po vydání Angel of Darkness nepotopila na dno mořské, ale byla úspěšně vzkříšena v akčním dobrodružství s podtitulem Legend, které si získalo srdce mnoha hráčů, ať už těch starých, nebo se přidali i noví. Je třeba taky připomenout, že doba, kdy éře Tomb Raider vládly díly jako Legend, Anniversary a Underworld byla pro hru rozhodně úspěšná. Osobně jsem toto období prožívala velmi intenzivně, protože jsem tou dobou s blogováním začínala a na svém úplně prvním blogu jsem vypisovala zážitky z právě odehrané Legend, nadšeně se těšila na vydání TR Anniversary a hltala jsem každý nový screenshot a každou informaci, kerá se o chystané hře k desátému výročí herní série objevila. Také jsem se seznamovala s úžasnými lidmi, kteří sdíleli mou lásku k této hře. Takže i já mám k Legend určitě velice osobní vztah. Navíc je to takový oddychový Tomb Raider, kterým nikdy nepohrdnu a ráda si u něj odpočinu. Angel of Darkness získal v anketě čestné druhé místo v oblíbenosti, takže pokud se ohledně tohoto titulu dá mluvit o nějakém neúspěchu, rozhodně jenom o tom komerčním, nikoliv fanouškovském.

A srpnová anketa? Uvedla jsem v ní několik jmen osob, které mají cosi společného s Larou Croft a sérií Tomb Raider. Otázka zní: se kterou z uvedených osob byste se chtěli seznámit? Ať už vás zajímá život uvedeného charakteru nebo byste ho chtěli skutečně osobně poznat, ptám se na to, která osoba je vám z uvedených jmen nejsympatičtější.

Děkuji všem hlasujícím v červencové anketě a těším se na tu příští!