čtvrtek 30. června 2016

A vítěznou figurkou se stává...

Navigace: Novinky ze světa Tomb Raider

... The Angel of Darkness!

V hlasování, které trvalo do 29. června jsme mohli rozhodnout, kterou figurku pro fanoušky Lary vytvoří studio Gaming Heads k dvacátému výročí Tomb Raider. Volit jsme mohli mezi Larou z Angel of Darkness a Larou z Chronicles.
Osobně mě těší, že vyhrála Lara z Angel of Darkness. Je to moje oblíbená "verze" Lary a dokazuje to fakt, že i když média označila AoD za "propadák" - do uvozovek jsem to slovo dala, protože se mu v souvislosti s AoD chci skutečně vyhnout - mezi fanoušky má pořád svou důstojnou a nezdolnou pozici a místo.

Prototyp figurky - tedy jak by měla ve finální verzi tak nějak vypadat - by měl být znám k závěru letošního roku. Nechme se tedy příjemně překvapit.

Děkujeme všem, kteří se zapojili!

Studio Gaming Heads už smlouvu na značku Lara Croft má. Jejich figurky jsou vynikající a výborně propracované, ale taky pekelně drahé. Na figurky, které už studio vytvořilo, se můžete podívat tady.

pondělí 27. června 2016

Sběratelské kartičky k druhému filmu Tomb Raider

Navigace: Co je nového v Jeanettině sbírce?

Moje sbírka byla opět obohacena o jeden cenný kousek. Už mám doma sběratelské kartičky z prvního Tomb Raider filmu, před pár dny se k nim přidaly i kartičky z druhého TR filmu. Tento kousek jsem sháněla dlouho, mám jich asi pět ještě z minulých dob, kdy někdo kartičky prodával po pár kusech. Podařilo se mi je sehnat po celém, kompletním balíčku. A když mi přišly, opět jsem se vžila do dob, kdy jsem před pár lety poctivě a aktivně sbírala a vzpomněla jsem si na to, jak úžasný to je pocit, když vám do sbírky něco přibude.

Kartičky obsahují z přední strany fotky z filmu i ze zákulisí a portréty hlavních postav. Z druhé strany jsou životopisy postav a jejich role ve filmu a detailně popsaný děj filmu.

středa 22. června 2016

Originální papercraft

Skutečně zajímavou fan tvorbu vytvořil fanoušek s přezdívkou Umbranrain. Skládáním barevných papírů vytvořil skutečně unikátní vizuální prostorové dílo, které mě hned uhranulo na první pohled. Lara je najednou neskutečně živá. Dobrá práce.
__________________________

Zpět k rozcestníku TR Fan Art

Navigace: Unikátní fan tvorby

úterý 21. června 2016

Tomb Raider léčí, Tomb Raider sbližuje... Tomb Raider dělá druhé Vánoce

Těžko se mi hledají správná slova. Dnes se mi totiž podařilo mít druhé Vánoce a narozeniny dohromady.

Představte si, že máte jednu výbornou kamarádku, se kterou se znáte bezmála deset let. Víte o ní skoro víc než její mamka a ona to samé ví o vás. Když se nemůžete svěřit nikomu jinému, svěříte se jí, ve všem ji podporujete, ona vás, společně debatujete o Tomb Raider a i jiných věcech, protože si dokonale rozumíte. Naštěstí, já přesně takovou kamarádku mám a to už od dob začátků mého blogaření, takže můžu říct, že se známe skutečně dlouho a skutečně dobře. No a ta kamarádka vám jednoho dne napíše: "Žanet, vím, co pro tebe TR znamená. A já mám tady několik věcí, které se mi náhodou podařilo mít dvakrát, a leží mi ve skříni. A vím, že tobě by udělaly ohromnou radost."

Nejdřív si myslíte, že se vám to zdá a přesvědčujete přítelkyni o tom, že takový dárek skutečně nemůžete přijmout. Po dlouhém přemlouvání, že si za to musí vzít alespoň nějakou drobnost na oplátku jednoduše rezignujete a musíte se smířit s tím, že budete ve své sbírce bohatší o čtrnáct nových kousků. Večer z toho sice nemůžete spát, ale den po dni vám prostě dojde, že na světě jsou ještě vyjímeční lidé, kteří dokáží myslet i na druhé a nejsou to žádní sobci. A navíc vím, že moje kamarádka i já jsme v tomto gestu viděly víc, než jen čtrnáct přírůstků do sbírky. Lufík totiž ví o mně (a letech, kdy jsem na Lařině encyklopedii nepracovala a plácala jsem se doslova na dně) velmi mnoho a taky ví, že díky vlastní blbosti jsem o velkou část své sbírky přišla. A proto v tomto daru nevidím jenom gesto potěšit - což se ti teda povedlo na milion procent - ale společně zapomenout na škaredou minulost a překonat propasti, které se naštěstí pomalu začínají zacelovat a zmenšovat.

Ale už dost tlachání. Pojďme se podívat na to, jak se Jeanette dostala do kůže Lary Croft, která napjatě čeká před zavřenou schránkou, která uvnitř skrývá poklad. Přesně to se totiž dnes stalo mně.

Přeci jen chvíli trvá, než kamarádka sežene správnou krabici a obalový materiál, aby vám vše mohla v pořádku doručit. Den za dnem tedy míjí jeden za druhým. Až se jednoho krásného dne ozve zvonek a Jeanette vylekaně nadskočí nad židli, protože není zvyklá, že na ni krom občasné návštěvy maminky někdo zvoní. A v tu ránu jí dojde, co by zvonění zvonku mohlo mít za původ a hladina adrenalinu se vyšplhá skoro až do mozku, ne-li nad něj.
"Dobrý den, mám tu pro vás balík! Ale musíte si pro něj jít ke mně do auta - je totiž dost velký..." ozvalo se ve zvonku a já si nepamatuju, kdy se mi podařilo seběhnout dvě patra a dostat se před dvůr domu v tak rekordním čase. Mávajíc občankou pošťákovi před obličejem (mimochodem, docela mladý fešák, což by mě za jiných okolností docela zajímalo, ale s vědomím, že drží v ruce TU VĚC to bylo naprosto vedlejší), jsem sledovala, jak se z auta noří velká krabice. Ochotně mi ji předal a bylo mi jasné, co je uvnitř a že to pro mě znamená doslova poklad.

pondělí 20. června 2016

Jak by to dopadlo, kdyby se Lara Croft a Indiana Jones setkali v jedné hrobce?

Tvigle je zajímavá YT televize, která vytváří kreslené, černobílé filmy, v nichž dominuje souboj někoho s někým. Tím někým je většinou nějaká známá dvojice z filmů, seriálů nebo her. Batman vs Dracula, Neo z Matrixu vs Luke Skywalker ze Star Wars, Harry Potter vs Frodo Pytlík... Indiana Jones vs Lara Croft. Všechna videa jsou krátká, vtipná a velmi hezky udělaná. Vzhledem k tomu, že Indy a Lara jsou už od počátku existence TR považováni za rivaly i kolegy, toto video sem prostě patří. Respektive Lora Craft vs. Indostana Jones.


__________________________


neděle 19. června 2016

Jak vypadal Tomb Raider ještě v původní verzi?

Tomb Raider blog opět poodhalil malý střípek z historie Tomb Raider. Videa s alfa verzí (tedy ranou, zkušební verzí) nejsou žádnou novinkou. Nicméně tentokrát si beta verzi původního TR můžeme vychutnat ve výtečné kvalitě. Musím říct, že při shlédnutí videa na mě padá nostalgie a přiznám se, že jsem na Laru pyšná, kam až se odsud dostala.


__________________________


Level 17: Jak jsem byla sežehnuta čínským drakem a narazila na motorce do každého sloupu

V TR2 mě už Jeanette dávno prohnala dračím doupětem. Na Antarktidě už dávno stojím před závěrečným bossem hry, v TR4 mě stačila několikrát vyflákat snad o každou zeď, která se ve Městě smrti nachází a vůbec nemluvím o tom, kolikrát mě nechala spadnout z nějaké trubky nebo vysoké plošiny v Biodome. Na motorku v TR4 jsem vůbec po těch všech chrámech v Alexandrii ani neměla náladu, v TR2 už mi ten Bartoli lezl pěkně na nervy a v Biodome bylo dusno a jsem odtud poštípaná snad na každém svém údu.

Jeanette většinou píše herní report hned potom, co dohraje určitý level všech TR. Jenže je to asi týden, co dohrála level číslo sedmnáct a report pořád nikde. Tak jsem se jí dnes zkusila zeptat, co se děje, že by si možná čtenáři rádi přečetli, čím jsme si zase prošly. Trvalo dobrých pět minut, než odemkla dveře od ložnice. Když jsem ji upozornila, že je skoro poledne a bylo by na čase vylézt z postele a něco začít dělat, zabořila obličej zpátky do polštáře se slovy, že alergie je svině, z nosu už jí vytekly asi dva litry a oči pálí, že by měly explodovat. Vůbec nemluvím o těch kilech posmrkaných kapesníků a čtyřech rozdělaných balení kapek do očí. Vyslechla jsem si, že na Lařinu encyklopedii dneska fakt dlabe a že jestli se mi to nelíbí, ať si jdu, kam chci (no... řekla to trošku jinak, ale chci tu zachovat trochu slušnou úroveň, takže ji přesně citovat nebudu). Poté, co jsem z její ložnice odešla a slyšela za sebou ránu třísknutí dveřmi, bylo mi jasné, že pokud ten report nenapíšu sama, nikdy se tu neobjeví.

Malý problém je v tom, že jsem sice už psala pár článků do odborných časopisů nebo webů, ale nikdy to nebyl blog o Tomb Raider. Skutečnost, že jsem sepsala několik cestopisů, mi v tomto případě nejspíš nijak nepomůže, protože popisování různých zemí a ztracených civilizací patří do jiné rubriky. Pokusím se alespoň napsat vám tak nějak stručně, kterými levely jsme spolu s Jeanette prošly.

Dragon's Lair patří k našim oblíbeným levelům. Zatímco Jeanette nadrženě drží tlačítka na klávesnici a nemilosrdně se řítí skrz zelené strážce až k samotnému bossovi, já už na začátku levelu jen trnu, kolikrát mě zase nechá napíchnout na kopí těch nesmyslných kamenných obrů s přehnaně násilnickou povahou, nebo kolikrát mě zase nechá podpálit a budu muset vytáhnout z batohu cestovní pas a nalistovat tam stránku Load Game. Naštěstí to nebylo tak hrozné. Napíchnuta jsem tentokrát nebyla ani jednou a po sedmnácti letech hraní se Jeanette nejspíš naučila, že když budu skákat do stran skrz celou místnost, drak má menší šanci trefit se do mě ohněm. Takže už nás čeká jen závěrečný level u mě doma a to snad nebude žádná velká katastrofa.

O TR3 vůbec mluvit nebudu. Bolí mě to, pokaždé když ho hraje, od začátku až do konce. Je to díl, který Jeanette zná nejméně, takže nebudu vůbec mluvit o tom, kolikrát jsme se ztratily a marně hledaly cestu, kolikrát jsme umřely a kolik sprostých slov jsem si vyslechla, ačkoliv ani jeden z těch důvodů, za které jsem údajně mohla já, nebyla v žádném případě ani z malé části moje vina. Já za to můžu, že ty cesty nejsou vidět, když mají stejnou texturu jako okolí? Nebo že když na nás vyběhne mutant, tak Jeanette stojí a kouká, než jí napadne vytáhnout pistole a uskočit? Nebo že mě háže do ledové vody a pak se diví, že mi mrznou plíce a ubývá mi zdraví děsivě rychlým tempem? Jsem ráda, když spolu trávíme čas. Bohužel, Projít společně konečnými částmi všech dílů TR, to je pro mě noční můra.

Bylo mi málem do breku, když se Jeanette zamotala ve Městě smrti, potom s motorkou narazila do zdi tolikrát, že jsme vypotřebovaly víc lékárniček, než při souboji se závěrečným bossem a už vůbec nemluvím o tom, že si musela prakticky vyzkoušet fakt, že motorka opravdu exploduje, pokud ji shodíme z výšky několika metrů a že bohužel, ten kdo ji řídí, vybouchne taky.

V Biodome už to bylo lepší, protože jsem věděla, že Angel of Dakrness level číslo sedmnáct končí, protože zbytek TR už je dohraný. Mezitím co se Jeanette snažila vzpomenout si, co se tu všechno dělá, ze kterých strážců padají přístupové karty a jak se musí vyzrát na hladovou masožravku u dveří, stačila jsem zaplácnout snad tisíc komárů a zpotila jsem se, jako bych právě vyběhla z trouby rozžhavené na dvě stě stupňů. No, příště ji čeká level s Kurtisem, tak ať si to s ní zase chvíli užije on. Já si mileráda odpočinu.

Budu jenom doufat, že zítra bude mít Jeanette lepší náladu, posmrkané kapesníky konečně vyhodí, vyleze z postele a zplodí něco sama. Nemůžu za ni zaskakovat věčně. Jdu si pročistit pistole a psychicky se připravit na osmnáctý level.
Vaše Lara Croft

sobota 18. června 2016

Jak by vypadaly známé počítačové hrdinky, kdyby měly postavu jako průměrné dívky?

Jedna americká asociace Bulimia.com, která se zabývá nemocemi způsobenými poruchami příjmu potravy, vytvořila velice zajímavý projekt. Vzala si na "mušku" několik známých počítačových hrdinek a jejich tvary trošku přizpůsobila, aby se více podobaly reálným ženám. Chtějí tím poukázat na fakt, že ačkoliv grafika a vývoj počítačových her jde pořád kupředu, zejména u proporcí počítačových hrdinek je tomu přesně naopak. Počítačové hrdinky mají postavy až přehnaně idealizované a hráčky si tak podvědomě připouštějí fakt, že takhle nikdy nemohou vypadat a jejich komplexy ohledně jejich vlastních proporcí jsou čím dál větší.

Celkem deset počítačových hrdinek bylo graficky přetvořeno tak, aby proporčně odpovídalo průměru americké ženy. Co z toho vylezlo, na to se můžeme společně podívat. A proč jsem se rozhodla článek zařadit na tento blog? Lara Croft jako ženská herní ikona v této desítce rozhodně nemůže chybět.

Článek si můžete přečíst na style.iprima.cz.
Na tento zajímavý a zábavný článek mě upozornila Irmik, za což jí mnohokrát děkuji.

čtvrtek 16. června 2016

Staré dobré časy

Tak asi takhle to ještě mohlo vypadat na Atlatidě v dávných časech, ještě před Natlinou zradou. Fanart vytvořil (nebo vytvořila?) Fishbone.
_______________________

Zpět k rozcestníku TR Fan Art

Navigace: Unikátní fan tvorby

pondělí 13. června 2016

Dva unikátní (nádherné) kousky

Phil Campbell. To je jméno jednoho z původních tvůrců z Core Design a zároveň hlavního producenta a šéfa projektů takzvaných "Gold Expansions", tedy gold dílů. To jsou ty přídavné hry s několika levely, které byly vydány pro TR1 (Unfinished Bussiness), TR2 (The Golden Mask) a TR3 (The Lost Artifact). Je to také soukromý sběratel věcí, které se týkají Lary Croft a série hry Tomb Raider. Nechal zveřejnit dva skutečně unikátní kousky ze své sbírky. První je prototyp figurky, která měla být uvedena na trh, ale nakonec k tomu nedošlo. A druhým kouskem je model zlaté masky, kterou Lara našla v The Golden Mask.

Toto je prototyp figurky, která měla být zhotovena a následně prodávána v roce 1998. Nakonec to ale skončilo jen u jednoho prototypního kousku, který se nyní nachází právě ve sbírce Phila Campbella.
Tato replika zlaté masky byla vydána v počtu tří kusů. Dvě byly použity jako ceny na kontestech a třetí kousek se nachází v Philově sbírce.
_________________________

Navigace: Kuriozity ze světa Tomb Raider, TR Collectibles - Ostatní

pátek 10. června 2016

Když se Lara Croft objevila na koncertě U2

Tomb Raider blog připomněl koncert slavné kapely U2, která koncertovala již velmi dávno. V roce 1997. U2 a svět TR nemá k sobě moc daleko. A víte proč? Hned ze dvou důvodů. V oficiálním Lařině profilu je napsáno, že U2 patří mezi její nejoblíbenější kapely. A U2? Ti si zase "vypůjčili" Lařiny animace a slavná dobrodružka se tak objevila na jejich honosném koncertě a to rovnou v rozměru 20ti metrů čtverečních! Je to jeden z momentů, který Laře pomohl dostat se do Guinessovy knihy rekordů jako nejúspěšnější lidská počítačová hrdinka. Bralo se totiž v potaz, že se objevila na mnoha jiných akcích nebo obálkách časopisů, které mnohdy neměly nic společného s herním průmyslem.
Singl, v němž si Lara s chlapci z kapely "vystoupila", se jemnuje "Hold Me, Thrill Me, Kiss me, Kill me" a je to zároveň titulní píseň k filmu Batman. Podle té melodie ji jistě všichni poznáte. Tady se můžete podívat na videoklip.


_________________________

středa 8. června 2016

Top 10 Tomb Raider Levels

Levelů v Tomb Raider bylo už nespočet. Jistě má každý sestavený žebříček svých oblíbených levelů. Video "Top 10 Tomb Raider Levels" od Watchmojo.com mě donutilo zamyslet se nad svou vlastní desítkou, když se podívám na všechny Tomb Raidery od prvního do posledního (který jsem hrála).


A jak vypadá desítka Jeanette?

1. TR2 - The Great Wall
2. TR5 - Streets of Rome
3. TR2 - Barkhang Monastery
4. TR 3 - Lara's Home
5. TR 2 - Wreck of the Maria Doria
6. TR3 - Coastal Village
7. TR6 - Biodome
8. TR Legend - Bolivia
9. TR Anniversary - The Lost Valley
10. TR Underworld - Thajsko 

Mojí "topku" hodně ovlivňují fakty, že s některými levely už jsem srostlá několik let, prakticky už od dětství. TR Legend byl vlastně můj třetí Tomb Raider, takže Bolívie byla ta část, kde jsem mohla hru krásně obdivovat. Pamatuju si, jak před vydáním TR Anniversary vyšlo demo, které se odehrávalo v The Lost Valley a já ho hrála pořád dokola, jak se mi to líbilo. Na těch raptorech na konci dema se daly dobře naučit headshoty. A to samé bylo s TR Underworld a částí v Thajsku, kterou jsme si také mohli zahrát o něco dříve než celou hru. TR2 je na prvních příčkách právem, protože je to můj nejoblíbenější díl a Lařino sídlo v TR3 s terčem na Winstonově veteránské vestě je prostě nejlepší ze všech.

A jak vypadá vašich Top 10 levelů?
_______________________

Zpět k rozcestníku Zajímavosti

Navigace: Zajímavá videa s tematikou TR

neděle 5. června 2016

Tomb Raider 2 - Charaktery

Příběh v Tomb Raider 2 byl dobře vymyšlený, propletený a plný postav. Ať už jste si oblíbili ty kladné nebo záporné, pojďme se jim podívat společně na zoubek.

Ti hodní
Slavná dobrodružka a archeoložka, o níž se často můžeme dočíst v časopise Adventurer, a o níž jsme naposledy slyšeli v souvislosti s hledáním pradávného Potomka Atlantidy zvaného Scion. Pisatelka letopisů a odbornice přes historii a záhady bývá často médii hanebně nazývána "vykradačkou hrobek". 
Jednoho dne dostane Lara dopis od svého známého z oboru archeologie, v němž jí líčí, že při nedávných vykopávkách pod Velkou Čínskou zdí narazil na velice záhadnou, jakousi magickou sílu, jejíž původ si nedokáže přesně vysvětlit, a žádá Laru o pomoc. Ta neváhá ani vteřinu a vydává se tuto záhadu prozkoumat. Z její cesty na Velkou Čínskou zeď se stává honba za tajemným čínským artefaktem skrývajícím obrovskou moc a soupeření s italskou mafií, která oplývá arzenálem, chamtivostí a okultismem.

pátek 3. června 2016

Dan Abnett: Lara Croft and the Blade of Gwynnever

Lara Croft staví přední příčky v prodejnosti počítačových her. Rozbourala taky sochařský svět, protože jejích zmenšenin se prodalo několik milionů. U komiksových fanoušků se zapsala jako neohrožená prsatá dáma, co proleze skrz naskrz každou hrobku a i tak zůstane živá. Jen žádnou knihu jsme o ní už delší dobu nečetli. Ale milovníci písmenek a vůně papírových stránek, můžete jásat! Lara Croft se vrací ve zbrusu novém knižním dobrodružství, aby vám opět připomněla, jak je důvtipná, neohrožená a cílevědomá.

Lara se vrací po těžké práci na Srí Lance s nepořízenou domů do Londýna. Zatímco se snaží smířit s potupou a hojí si své rány na těle i na duši, zastihne ji telefonní hovor od přítele, který zoufale a rychle potřebuje její pomoc. Narazil totiž na něco opravdu zvláštního během vykopávek přímo pod Londýnem. Neohrožená dobrodružka se vydává vstříc další cestě, odhodlaná přijít tomuto tajemství na kloub a přepsat dějiny Britských ostrovů, možná i celého světa. Je však během toho proti své vůli vtažena do nebezpečného světa špionáží, spiknutí a obchodů na černém trhu. V sázce je hodně. Lara se vydává střemhlav nebezpečnému dobrodružství, na jehož konci by objev spojil svět starověku s moderními legendami a mýty. Staří nepřátelé i nové hrozby se setkávají, aby Laře zastavili v hledání pravdy. Jaké tajemství podivný artefakt obnáší? Komu lze věřit? Mohlo by se jednat o misi, která tentokrát bude i nad Lařiny síly?

Příběh ve spolupráci s vývojáři z Crystal Dynamics napsal Dan Abnett, britský romanopisec a tvůrce komiksových příběhů.

Kniha by měla vyjít 26. července 2016 a už teď je možné si ji předobjednat na amazon.com.
_______________________

Navigace: Tomb Raider na knižních stránkách, Novinky ze světa TR

Level 16: Létající ostrovy nebo mutanti v Antarktidě jsou přece úplně normální logický jev.

Trošku jsem musela překonávat dvě věci, když jsem se chystala na level číslo šestnáct. Tou první bylo to, že vzrůstající obtížnost a blížící se finiše Tomb Raiderů drancovaly mé nervy. A ta druhá byla také dost podstatná. Bylo jednoduché projít létající ostrůvky v TR2, protože tento level znám takřka zpaměti (ale i tak se mi podařilo občas špatně šlápnout nebo spadnout vedle). Ale nejhorší pro mě bylo donutit se (doslovat dokopat se) zapnout ten zákeřný level RX - Tech Mines. Dost špatně totiž zvládám kombinaci zmrzlé lokace, takřka nepatrné cesty kupředu protože bílá ulička v bílé hoře opravdu není vidět, a přestřelky se strašidelnými mutanty.

Zelená je dobrá. Asi tak bych nazvala hraní Floating Islands v TR. Všechny těžce vydřené a ušetřené náboje do granátometu tady najdou své uplatnění. Líbí se mi mít situaci pod kontrolou, dívat se na strážce, jak si pomalu letí vzduchem, nasolit do nich granátů, co jen se do nich vejde a sledovat, jak se mi rozprsknou přímo u obličeje. Docela hezký zážitek (docela se těším, až tenhle level budu nahrávat). Vidina konce hry je blízko a když jsem na laně projela bránou do levelu Dragon's Lair, vzrušení se vyšplhalo skoro do vrcholného stavu. Ale ne, Jeanette, souboj s čínským drakem si prostě musíš nechat na příště. Stejně tě zase minimálně třikrát podpálí a budeš zase nadávat jako divá...

Při bádání tajemnou základnou v RX-Tech Mines jsem měla chuť zvolat: "Doktore Willarde, nemohli bychom se už pustit do toho finálního souboje? Už toho mám dost! Ruce i nohy mně mrznou!" Přiznám se, že toho hraní TR3 mám skutečně už docela dost. Po tom strašidelném Londýně, jedovatém Pacifiku a horké Nevadě přišla mrazivá Antarktida, kde hráč skutečně pořádně ozkouší své hráčské dovednosti. A to byl právě ten level, kvůli kterému jsem se nemohla dokopat dohrát level číslo šestnáct. Nakonec se nám to s Larou ale úspěšně vydařilo (nenašly jsme teda všechny secrety - snad příště, ale to bude až za hoooodně dlouhé později) a Lost City of Tinnos na nás nadšeně čeká. Já teda zase tak nadšená nejsem. Přiznám se, že Antarktida patří k mým nejméně oblíbeným misím v celém Tomb Raider (a teď si vem milá Jeanette nějakou plachtu, protože za tohle tě čtenáři ukamenují).

Naopak bloudění chrámy Isis a Strahovskou pevností dopadlo vcelku dobře. Na Strahově to znám docela dobře a v TR4 jsou hádanky pořád na stejné úrovni, takže nebylo složité přijít na to, co v tomto levelu dělat. A TR4 vás svojí interaktivitou a živým prostředím naprosto pohltí. Navíc tu není na několika místech skoro k rozeznání, kde určitá oblast končí a kde bych s hraním měla přestat, abych nehrála další level, takže jsem to možná malinko přešvihla. Nějak jsem se do toho zabrala.

Hraní všech TR level po levelu způsobuje, že nadpřirozeno z TR se mi nepatrně podsouvá do hlavy a mně tak zelené létající ostrůvky nebo mutanti v Antarktidě nepřipadají jako nic neobyvklého, ale že je to naopak úplně normální. Až budu v Číně, schválně se podívám, jestli se tam ta lokace nachází a pokud se vydám na dovolenou v Antarktidě, dám si sakra bacha na zmutované techniky. No a až půjdu okolo Strahova, vidím, že není zas tak moc zabezpečený. Vlezu tam a podívám se po masožravých kytkách v Biodome. Možná se potkám i s Kurtisem a to bych si fakt užila.

Myslím, že hraní následujícího levelu bude dost zajímavé. Nejvíc se těším na dračí doupě.

čtvrtek 2. června 2016

Květen 2016: Jaký hlas Lary Croft je vám nejsympatičtější?

Lara Croft je na světě již mnoho let. Nepočítalo se s tím, že její hra bude mít víc dílů, takže její původní dabérka, Shelley Blond měla s tvůrci hry smlouvu jen pro první díl. Následující pokračování ale vyžadovaly další dabérky, hledalo se podle toho, jaký hlas se k Laře hodí. Následovala Judith Gibbins, jejíž "Don't you think you've seen enough?" patří k jejím neodmyslitelným hláškám. Pro TR4 byla zvolena Jonell Elliott, jelikož se její hlas hodil pro Laru jako takovou i pro její mladší, šestnáctiletou verzi. Pak přišli Crystal Dynamics a s nimi i nová tvář a nový hlas Lary Croft. Keeley Hawes dokonce vyhrála cenu za nejlépe nadabovanou počítačovou postavu. A "restart" série TR, kde měla hlavní hrdinka opět omládnout, vyžadoval také nový hlas. Camilla Luddington hráče uspokojila a dokázala, že umí výborně křičet a sprostě nadávat.

Bylo jich nespočet. Přesto jsme si každý jistě oblíbili tu svojí a když se řekne "Lara Croft", jistě se nám vybaví hlas právě té naší oblíbené herečky. Výsledky ankety dopadly docela překvapivě. Navíc máme dvě první místa. Tipovala jsem jako vítězku Camillu. Ale přehlasovali jste ji.
Larou Croft jsou pro vás Keeley Hawes a Jonell Elliott. Nutno podotknout, že jejich dabingy jsou naprosto nepřekonatelné. Jonell byla hlasem Lary od TR4 po Angel of Darkness a Keeley propůjčila svůj charismatický hlas naší hrdince v TR Legend, Anniversary a Underworld. Mojí osobní favoritkou byla právě Jonell, proto jsem ráda, že jste ji společně s Keeley poslali na první příčku. Camilla Luddington skončila jako druhá společně s Juddith Gibbins a jeden hlas získala Shelley Blond, jíž jsme v roli Lary Croft mohli slyšet jako úplně poprvé.

Děkuji vám za účast! A v červnu se vás budu ptát na věc z jiného soudku - jaké lokace vás v TR nejvíce baví? Prozkoumáváte nejraději staré hrobky plné logických hádanek, nebo dáváte rádi dohromady přístupové karty, čipy a tlačítka v tajných základnách? Rádi bloudíte džunglí nebo mrznete v zasněžených oblastech? Jistě máme všichni rádi více oblastí, proto jsem pro tentokrát povolila zvolení hned několika odpovědí při hlasování. Těším se na vaše názory a účast!
______________________

Navigace: Vyhodnocení anket