úterý 31. května 2016

Když charaktery z Tomb Raider ožijí

Když jsem náhodou narazila na obrázky těchto tří cosplayerů, chvíli jsem na ně zůstala s úžasem zírat. Dali si skutečně záležet a ve výsledku jsou skutečně skoro k nerozeznání od svých počítačových originálů. Snad jen je mezi nimi ten rozdíl, že nejsou tolik hranatí.

Neznám jejich přezdívky, ale jejich jména jsou John (vpravo jako Bartoliho střelec), Luna (uprostřed jako Sophia) a Mad (vlevo jako vůdce Zatracených).

P.S. Nemůžu si pomoct, ale ten v té vestě je neuvěřitelně charismatický (ačkoliv mu není vidět obličej). Možná jeho cosplay způsobí, že se na ty pány v Benátkách začnu dívat trošičku jinak...

Kde se skrývají dráčci? - Opera House

pondělí 30. května 2016

Tomb Raider Promotional Clip (1996) and Deleted FMV

Dvacáté výročí Tomb Raider způsobilo, že se sami Crystal Dynamics pomalu vrací ke klasickým dílům a na světlo světa pomalu vystupují kousky již dávno zapadlé. Tentokrát se rozhodli oprášit dvě videa z vůbec prvního Tomb Raider - a to ve velmi dobré kvalitě.

Pro nás, co jsme s Larou vyrostli, to asi nebude nic moc převratného a nového. Každopádně si můžeme připomenout staré dobré časy a nostalgicky zavzpomínat.

Promotional Clip
Video, které docela pěkně vystihuje Lařin charakter a ukazuje její "ženskou" stránku.

Deleted Cutscene
Cutscéna, která ve hře měla původně být, ale nakonec se tam nedostala.

_______________________


pátek 27. května 2016

Talionský zvon

Vraťme se společně s Artisticadventures zpět do Tibetu, kde jsme pomocí zabouchání na gong vyvolali strážce a získali Talion. Atmosféra z obrázku přímo dýchá.
____________________________

Zpět k rozcestníku TR Fan Art

Navigace: Unikátní fan tvorby

středa 25. května 2016

Nicobass zveřejnil první gameplay remaku Tomb raider 2!

Už jsem vám tady psala, jak probíhá vytváření Nicobassova remaku k Tomb Raider 2. A doufala jsem, že tato hra skutečně vyjde, i kdyby to měl být jen jediný level (nebo dva.. tři... :)). A skutečně, včera jsme se dočkali prvního gameplaye, který ukazuje kousek z prvního levelu The Great Wall. Vypadá to profesionálně, famózně a neuvěřitelně. Nicobass skutečně ví, jak oslavit dvacáté výročí Tomb Raider.


________________________________

Více informací o projektu naleznete v předchozím článku, kde je i odkaz na Nicobassovo fórum a YouTube kanál.

Jeanette a tajemný ostrov #01: Kdo se bojí bouřky, nesmí hrát Tomb Raider

Ruce se mi přilepily ke klávesnici. V sobotu jsem prošvihla svůj oblíbený televizní pořad a připálila jsem štrůdl, jelikož jsem neodhadla čas, který trávím u TR a dobu, po kterou by štrůdl měl ležet v troubě. O kruhách pod očima, protože jsem vysedávala do noci u hry a vstávala časně, abych u ní mohla vysedávat zas, už vůbec nemluvím. Teď, když se mi podařilo se trošku vzpamatovat, bych vám ráda ukázala, kam se nám s Larou podařilo dostat.

Velkolepý začátek naznačující dlouhé, ale nebezpečné dobrodružství.

úterý 24. května 2016

Moje hraní TR2: Diving Area

Úchvatný level, ačkoliv plný turbín, potápěčů a zákeřných chlápků. Odehrává se na širém moři v ropné plošině. Lara je velmi naštvaná za to, že ji zajali, a chce se pomstít. A hlavně proniknout dovnitř organizace, aby se dostala k dýce. Přitom se náhodou dozví o artefaktu zvaném Seraph, poprvé se setká s barkhangským mnichem a poprvé stane skoro tváří v tvář panu bossovi...

Můj oblíbený level, myslím, že byste ho klidně mohli použít jako videonávod, protože jsem ho prolezla snad čtverec po čtverci. Kdysi dávno tedy, dnes už jsou to takové reflexy kam skočit, jakou zbraň zvolit, kam zahnout...

Vím o tom, že místo s dvěma ohni se dá zvládnout i jiným způsobem, ale už odjakživa raději preferuji tento. Není sice tolik jistý s Lařiným zdravím, ale je méně komplikovaný a já si ráda dělám věci jednoduše :) Co se tedy rozhodně týče postupu ve hře.

Plavala jsem se podívat v bazénu (v druhém videu) až dolů k ponorce, s jejíž pomocí se dostaneme do dalšího levelu - kdyby někdo nevěděl, co v té tmě je :) V tom samém místě po vylezení na plošinku mám pro vás malou radu: po ochozu kolem dokola chodí dva chlapi. Střílejte do nich opatrně, dejte pozor, aby zrovna ve chvíli, kdy je zastřelíte, nešli po sjížděcí plošině. Střílejte na ně jen, pokud jsou na rovině. Zůstávají po nich lékárničky a kdyby zemřeli na sjížděcí plošině, která je kolem dokola, Lara by lékárničky nemohla sebrat (a lékárniček není nikdy dost!).

P.S. Nenávidím ty chlapy s plamenomety!

Jinak tentokrát trošku blbě vyšel zvuk. Zním trochu jako R2D2 ze Star Wars, tak doufám, že si nebudete myslet, že jsem úplná lama a neodradí vás to. Nebo mi ten hlas přijde tak protivný proto, že už se sama nemůžu po tom všem ani slyšet? :D

Jinak mě tvorba videí vůbec, ale vůbec nebaví, takže moc uměleckou kvalitu prosím nečekejte. Navíc nebylo jednoduché se opět domluvit s programem na videa.

Pomozte Laře dostat se opět do Guinessovy knihy rekordů!

Lara Croft už jednou v populární Guinessově sbírce rekordů byla. A to když byla označena za nejúspěšnější virtuální hrdinku lidského původu. Pomohly tomu nejen její hry, ale i počet jejích vyobrazení na figurkách a sběratelských předmětech, také se dostala na podium se skupinou U2, má dva filmy, prodala přes 30 milionů kopií své hry a dosala se do více než 200 magazínů. Nyní má ale možnost dostat se do Guinessovy knihy rekordů zase a znova tak na sebe trochu upozornit. Tentokrát to ale záleží hlavně na nás, jejích fanoušcích. Crystal Dynamics totiž usilují o to, aby jejich oblíbená herní hrdinka získala ocenění "herní charakter vyobrazený na nejvíce obálkách různých magazínů" (Character with the most Magazine Front Covers). Crystal Dynamics již nasbíral přes 800 obálek. Ovšem chtěl by dosáhnout i hezkého čísla 1100. Je jenom na nás, fanoušcích, abychom prohrabali své zaprášené sbírky a dali na odiv nějakou obálku, která by zvýšila jejich sběratelské číslo. Důležité jsou v tomto případě pouze obálky, nikoliv články v časopisech.

Současnou sbírku již nasbíraných obálek můžete najít TADY. Více informací naleznete na LadyCroft.cz.
____________________

Navigace: Novinky ze světa TR

neděle 22. května 2016

Tomb Raider 2 - Lokace a levely

Tomb Raider 2 je velmi různorodý, co se týče prostředí a navštívených zemí. Podíváme se pod hladinu Jaderského moře, proběhneme se po Velké Čínské zdi a zabloudíme i do Tibetského chrámu, abychom se tam vydali na pomoc tamějším mnichům. Dobrodružství zakončíme v Anglii, v Surrey, kde má Lara svůj domov a kde také musí čelit nájezdům italské mafie, která jí nechce odpustit, že jí ukradla Xiansku dýku takřka pod nosem.

Čína


Tady naše dobrodružství začíná a skoro i končí. Lara se na základě dopisu od jednoho přítele vydává probádat jednu část Velké Čínské zdi, o níž se domnívá, že by se tam mohl nacházet vchod do tajuplného chrámu Xianů. Pro vstup je ale zapotřebí speciální klíč a Lara musí projít dlouhou cestu, aby se ke klíči dostala. Když se jí to podaří, dostane se dokonce do dračího doupěte, kde svede finální boj.

Nepřátelé: v prvním levelu zvířata (pavouci, tygři, netopýři a divocí ptáci), později i členové mafiánské organizace Marca Bartoliho a strážci dračího doupěte, Lara zde také svede souboj s bossem hry, Marcem Bartlim alias čínským drakem.

Charaktery: v první části hry odehrávající se v Číně Claudio, v závěru sám Marco Bartoli

Arzenál: v první části dvojice pistolí, brokovnice a granátomet, později v závěru hry je dostupný veškerý arzenál TR2




LEVELY

1) The Great Wall (Velká Čínská zeď)
15) Temple of Xian (Xianský chrám)
16) Floating Islands (Létající ostrůvky)
17) Dragon's Lair (Dračí doupě)

sobota 21. května 2016

Konečně nastal ten den!

Milí přátelé, myslela jsem, že se tohoto dne snad nikdy nedočkám. Ale jak to tak vypadá, zdá se, že i mně bude brzy dopřáno projít si s Larou její poslední dvě žhavá dobrodružství v podání Square Enix a lákavého dabingu Camilly Luddington. Ačkoliv můj postoj k TR 2013 nebyl od začátku úplně pozitivní, já doufám, že mě hra mile překvapí.

Každopádně pro Lařinu encyklopedii to znamená, že se posune o pěkný kousek dál, protože nyní budu schopná doplňovat rozcestníky k nejnovějším TR a nezůstanu zaseknutá u klasických dílů (ačkoliv se jim budu věnovat i nadále, samozřejmě). A jakmile dokončím hraní všech TR level po levelu, další herní report se bude týkat právě Tomb Raider 2013. S tím také přijde recenze, rozcestníky, doplňování infa... bla bla bla. Už se moc těším, až vás všechny, kdo to již znáte, hrdě doženu.
_______________________

Navigace: Jeanettin extra herní report

pátek 20. května 2016

Tomb Raider 2: Návod - Bartoli's Hideout

Vítejte v třetím levelu. I zde se dá na několika místech zabloudit. Bartoliho sice nechytíme, ale snad vám toto video pomůže dostat se z místa, které nemůžete překonat.


______________________________

Zpět k rozcestníku Tomb Raider 2 - Návod
Zpět k rozcestníku Tomb Raider 2

Navigace: Tomb Raider 2 - Návod

čtvrtek 19. května 2016

Steampunk Lara

Oficiální TR blog skutečně zásobuje neuvěřitelnými a nepřekonatelnými fan arty. Vyskočil na mě jeden, který mě skutečně zaujal. Ulylla přetvořila známý render z TR Anniversary a vyrobila steampunk verzi Lary. Tahle Lara je velice zajímavá, i když trošku děsivá. Na druhou stranu - až bude Laře dvě stě let (nebo spíš její hře, jelikož Lara - zdá se - je v současnosti ještě mladší než v prvním dílu), možná nakonec dopadne jako robotka. Protože její věk by skutečně nebyl úplně normální.
____________________________

Zpět k rozcestníku TR Fan Art

Navigace: Unikátní fan tvorby

Kde se skrývají dráčci? - Bartoli's Hideout

středa 18. května 2016

Level 15: Poprvé a po osmé: Končí to u Natly

Jeanette žhaví počítač a hraje level za levelem a Tomb Raidery odpadávají jeden po druhém jako unavení běžci na maratonském závodu. Už zbyli jen ti nejvytrvalejší. V tomto případě ty s nejvyšším počtem levelů. Levelem patnáct odpadává další TR, protože nyní se mi podařilo úspěšně dokončit část na létajících ostrůvkách, chtě nechtě jsem musela na chvíli spojit své síly s Amandou a úspěšně jsem se dostala z místa, kde se ztratil čas i prostor (ale zase se našla kupříkladu mrtvá maminka). Level The Great Pyramid je pro TR1 závěrečný. Stejně tak pro TR Underworld je závěrečná část v Andamanském moři, která se odehrává na létajících ostrůvkách. A co že mají tyto dva díly, dva konce, dva patnácté levely vlastně společného? Oba dva levely, obě dvě hry končí soubojem s Natlou. A co se týče Jeanette, Natla několikrát vyšla z duelu jako vítěz, než se mi podařilo ji zdolat a porazit...

Dovolte mi rozepsat se o jednom z nejkrásnějších levelů v Tomb Raider vůbec. Level patnáctý v TR2 se jmenuje Temple of Xian. A to je panečku zpracování tak úchvatné, že jednomu přechází zrak. Fascinuje mě, jak se v jednu chvíli ocitáme venku, ve druhé zase uvnitř obrovského, monumentálního chrámu, který jen srší čínskou kulturou a atmosférou tak hustou, že by se dala krájet. Rozmístění nepřátel i pastí, to vše je tady zvládnuté naprosto na jedničku. Na záčátku levelu se ocitneme krok za dveřmi, které jsme se tak mermomocí snažili otevřít hned v prvním levelu The Great Wall. Když si vzpomeneme na to, co všechno jsme museli absolvovat, abychom se sem dostali (a že jsme díky tomu prožili toto nepřekonatelné dobrodružství), skoro nám ukápne - nebo teda alespoň mně - slza nostalgie. Vracíme se zpět do Číny, takřka na místo, kde jsme začali. Když se dostanu na toto místo, většinou je velice těžké mě od TR2 odtrhnout. Přiznám se, že ho mám už dohraný. Ale přeci jen musím zachovat kompozici rubriky takže... o nádherných, překrásných, zelených létajících ostrůvkách až příště. Nicméně nesmím zapomenout na to, jak mě utíkání před pastmi stavitelů Xianského chrámu a zároveň zneškodňování nepřátel neuvěřitelně bavilo. Vracíme se zpět do stylu The Great Wall, jsme v místě kam nevkročila tisíce let lidská noha a jen pár kroků nás dělí od Xianské dýky. Nebudou tentokrát po nás střílet žádní náboženští fanatici, ale nepřátel z okruhu zvířat je tu víc než dost (zejména těch opeřených!).

V TR3 to pro změnu žádná pohádka nebyla. Vzhledem k tomu, že misi v Antarktidě jsem dohrála jen jedinkrát v životě, spousta míst se mi z paměti vytratila, takže jsem zase šla jak slepá patrona s vytaženými pistolemi na každém kroku. S vozidly v TR3 (to už jsem tady asi taky psala) nejsem moc velká kamarádka, adrenalin mi stačí ve formě pistolí, nemusím ho mít i na čtyřech kolech. S důlním vozíkem to byla taky patálie (zkuste to ovládat na Win10 a donutit tu klávesnici, aby dělala to, co chcete). Jsem docela ráda,že se ten gameplaying blíží pomalu do finále. Ona to není sranda, když jste vyblblí z boje s Natlou v TR1, ze všech těch pastí v TR2 a najednou po vás začnou skákat ještě mutanti z TR3. Ale vidina blízkého konce mě popohání dál a už se moc těším na závěr. Teda ne, že bych se nějak zvlášť těšila na zmutovaného Dr. Willarda. Ale závěr hry je blízko. A pak mě čeká TR 2013.

Stará knihovna v TR4. Level propletený logickými hádankami a rytíři na zlatých koních. Je to důležitý moment hry, protože co se mě týče, jakmile se řekne TR4, vybaví se mi v první řadě Sfinga, ve druhé řadě Kleopatřiny paláce a napotřetí právě ona krásně zpracovaná ztracená knihovna. Stejně tak to mám s Angel of Darkness. V první řadě se mi vybaví Lařin nově zpracovaný cop, ve druhé Galerie Louvre a ve třetí zasněžená Praha. Ale v tuto chvíli, musím s Larou v jednom nesouhlasit. A to když říká "Tohle počasí si neoblíbíš." hned na začátku, když ji doveze do Prahy (zajímavé) auto (možná značky Škoda Favorit? :)). Na druhou stranu se jí nelze divit, že je jí po tom všem lezení stokami pod Louvre a hrobkami plnými tajemných duchů v Praze trochu zima a je mírně nevrlá. Já ovšem mám ráda běhání zasněženými uličkami, střílení po nevinných občanech, co venčí psy (promiňte, ale toto pojmenování mám od bratra, kterému ti hlídači se psy prostě připomínali, jako kdyby je jenom venčili a už se toho pojmenování nějak nedokážu zbavit). A (opět) lézt kanály. Nedá se nic dělat, cesta do Biodome bohužel vede pouze přes kanály. A tak jdeme britskou aristokratku trošku vymáchat, abychom vylezli uprostřed Vasileyho knihovny (vidíte? Zase knihovna jako v TR4), kde si otevřeli podlahu a ukradli další Obscurovu kresbu.

V TR Underworld jsem se (konečně) vydala vyzbrojená Thorovými rukavicemi, opaskem a kladivem zabít boha, jak sama Lara prohlásila, že má v plánu. Sice mi trvalo nějakou dobu, než jsem si opět vzpomněla na (ne)logický systém létajících ostrůvků a než se mi podařilo dosáhnout vrcholu, ta blonďatá megera mě snad desetkrát shodila dolů a ta druhá blonďatá megera z toho měla hroznou srandu. Nemluvím o tom, že jsem jí nakonec stejně musela podat ruku, abychom se obě dostaly ven. A už ani vůbec raději nemluvím o tom, jak je TR Underworld naskriptovaný. Chcete skočit vlevo, Lara skáče v pravo a naopak, nebo kouká na ostrůvek, který jí plave před ksich... - pardon - před obličejem, a když na něj skočíte, tak ho mine nebo ho prostě nevidí. To by jeden do toho nejradši třísknul. Vítězství bylo opravdu vydřené a ta odměna v podobě naštvané, napůl rozpadlé maminy za to docela ani nestála, si tak říkám. Underworlde, jsi skvělý, díky moc, že jsem si na tobě opět mohla vyzkoušet, co vydrží mé nervy. Vzdávám hold grafickému zpracování, výbornému dabingu i docela dobrému příběhu. Ale Underworlde, musíš mi to prominout - myslím, že už tě zase nějakou dobu nezapnu...

Zbývá nám TR2, TR3, TR4 a Angel of Darkness. Jak tohle jenom dopadne?

sobota 14. května 2016

XNA řádění

Už je to delší dobu, co jsem trošku řádila v XNA a vzešly z toho tyto wallpapery. Můžete je také najít na mém deviantartu, kde najdete veškerou moji tvorbu i mimo TR.

pátek 13. května 2016

Momentka z Chronicles

FearEffectInferno už několikrát dokázal, že grafická tvorba s fanarty ze světa TR jsou jeho velice silná stránka. Tento krásný plakát na TR Chronicles to dokazuje.

Někdy jim fakt závidím. Zajímalo by mě, jak to dělají. Tohle bych nestvořila ani kdybych se rozmnožila a rozkrájela vejpůl...
_____________________________

Zpět k rozcestníku TR Fan Art

Navigace: Unikátní fan tvorby

středa 11. května 2016

Tomb Raider 2: Návod - Venice

Vítejte v Benátkách. Levelu plném sluníčka, mafiánů a spousty spouští a uliček. Vychutnáme si cestu na člunu a výtečný soundtrack.


______________________________


Level 14: Obrovští ptáci, dvojníci a nájemní vrazi

Úspěšně jsem dokončila level číslo čtrnáct a řeknu vám, že jsem docela ráda, že se blížím ke konci. A dnes vypadl z kola další díl. Ovšem myslím, že s takovým TR4, TR2 nebo Angel of Darkness se budu trápit ještě dlouho. Anniversary už si ovšem nezapnu a v TR Underworld mě čeká už jen ta poslední, závěrečná část s létajícími ostrůvky.

Atlantis. Předposlední level TR1, kde je víc nepřátel, než by normální ženská mohla prakticky zvládnout. Na systém hraní střelba - doplnění zdraví už jsem si zvykla dříve. Tady po vás skáčou kentauři, létající potvory po vás střílí ohnivé koule a aby toho nebylo málo, mnohdy se ocitneme v situaci, kdy pro boj s nimi máme k dispozici prostor o dvou metrech čtverečních. Docela deprimující skutečnost. Nemluvím ani o tom, že to podivné cosi, co se vylíhlo z vajíčka hned potom, co skončila cutscéna s Natlou, mi Laru pořád bralo za nohu a mlátilo s ní všemi směry. Bylo mi jí docela líto, při pohledu na ní jsem si řekla, že příště už musím hrát každý TR zvlášť. Člověk se pak pořádně nesoustředí na konkrétní díl a schytá to chudák Lara. Vlastně se jí vůbec divím, že se mnou pořád tak trpělivě drží, ještě se dostatečně nenaštvala, nevyskočila z obrazovky a neurazila devítkou hlavu spíš mně.

Moje pteronofobie dosáhla nejvyššího stupně v TR2. Pokud se stane to, že na člověka, který trpí chorobnou fobii z peří, vyskočí na konci levelu cosi opeřeného, co je velké skoro jako panelák, nemůžete opravdu čekat, že Ice Palace bude jeden z mých nejoblíbenějších levelů. Ačkoliv oceňuji krásné zpracování ledového paláce a důmyslnost celého levelu, ten konec by tam opravdu být nemusel. A měla jsem opravdu co dělat, abych v sobě našla dost odvahy k tomu, abych na konci levelu vlezla do skrýše ve zdi a došla si pro posledního dráčka, když jsem měla strážce Talionu v zádech. Tisíckrát radši si dám těch nespočet pastí v dalším levelu, než tohohle obrovského opeřence. I když tam jich taky pár je, nicméně dva metry mají maximálně v rozpětí křídel.

Neméně zábavný, i když o něco méně náročný byl i level v TR3. Odvážně jsem se vrhla po hlavě do Punova chrámu a i když jsem byla několikrát otrávena jedovatými šipkami domorodců a zelektrizována chameleony (nebo co to bylo), které na mě posílal Puna, nakonec se mi ho podařilo porazit a vítězoslavně jsem si mohla zastrčit do batůžku Element 115. Čeká mě Antarktida, důlní vozík, mutanti a Dr. Willard coby pavouk. Mám se fakt na co těšit.

Von Croyův byt je ovšem jeden z mých oblíbených levelů AoD. Líbí se mi zpracování této úrovně a docela kladně přijímám i fakt, že se zde dá opravdu "nahrabat". Von Croyův byt lze považovat za takovou malou zbrojnici. Každá pistole navíc se hodí a zásobník, který se povaloval vpravo od stolu mi šel vzít asi desetkrát. Takže jsem to radostně přijala jako jeden z těch dobrých bugů. Když na mě ovšem naběhl nájemný vrah, už to bylo horší. Ne a ne si zvyknout na to, že Lara na nepřítele reaguje v této hře až nepřiměřeně citlivě, takže nejen, že jsem měla nemalé problémy s ovládáním, ale těžce vydobyté náboje (rozumějte tím pracně prošmejděný Von Croyův byt) padly několikrát mimo cíl. Myslím, že jednou mě ten neřád dokonce dostal a napodruhé jsem včas neprolezla pod lasery, takže to Laru taky dost bolelo. Ale nakonec se mi podařilo projít na konec a vychutnat si závěrečnou cutscénu s odhozeným mobilem a vizitkou na Vasileyho se sídlem v Prague.

TR Anniversary se mi tímto levelem podařilo (neodpustím si to slovo - zaplaťpánbůh!) dokončit. Po té Velké pyramidě mi to ovšem připadalo nějaké jednoduché. Druhá nejhorší část hry (první je ta s těmi zas... nepříjemnými kůly a pohyblivými zdmi v Egyptě) je pro mě přeskakování ve Velké pyramidě z plošiny na plošinu a dostat se až nahoru. Vzhledem k tomu, že háky a kola se vystrčí opravdu na malý okamžik, kdy musíme počítat na vteřinu, abychom se o ně stihli zachytit. A navíc na každé plošince vyskočí dvě okřídlené potvory, které Laru nemilosrdně pošlou zpátky dolů. Takže finální konflikt pro mě byl docela hračka. A nějaká Natla? Žádný problém mi nedělalo ustřelit jí křídla a shodit na ni sloup bořící se síně. Akorát jsem ji trošku litovala. Co se stalo s tou sexy blondýnou? Docela mě překvapovalo, co udělá trocha lávy.

Setkání s Amandou v Andamanském moři šlo docela vklidu. Až na drobný detail, že ten podvodní hlavolam se sochami jsem opět skoro úplně zapomněla, takže jsem se tam trošku sekla, než jsem přišla na to, jakou pákou správně zatáhnout a kam vrazit správné kolo. Nicméně teď stojím před finálním soubojem s Natlou na létajících ostrůvkám a až se mi podaří to úspěšně dodělat, budu se cítit jako běžec po maratonu a šťastně si setřu krůpěje potu z čela.

Tomb Raidery vypadávají z kolečka jeden po druhém a počet dílů se zužuje. Který asi zůstane poslední?

úterý 10. května 2016

Core to join me?

Atmosféra levelu Café Metro z Angel of Darkness vás přímo vyzývá k tomu přidat se k Laře a dát si šálek čaje, že? Autorem tohoto krásného obrázku je můj oblíbený umělec Iriships.
____________________________

Zpět k rozcestníku TR Fan Art

Navigace: Unikátní fan tvorby

pondělí 9. května 2016

Moje hraní TR2: Offshore Rig

V letadle nás odhalili. Pak nás šoupli do jakéhosi skladu, sebrali nám pistole a dělej si, co chceš.
Tohle se dámě nedělá. Je načase chopit osud do vlastních rukou a dostat se k artefaktu dřív, než nepřítel.
Až se teda probereme za spaní, no...

Přiznám se, tohle je jeden z mých nejoblíbenějších levelů, takže tady mám také level takřka na kostičky spočítaný. Stojky a šipky jsem dělala, kde se dalo...

Akorát vám teda řeknu, že editace videa není nic pro mě. Nebudu vám ani říkat, jaké problémy jsem měla jak s nahráváním, tak s editací. Proto je tam spousta chyb a přiznám se, že se docela stydím, jak je ta kvalita děsná. Ale už jsem neměla nervy to napravovat. Když vám program na videa dvakrát vypoví službu, nakonec vám uloží jen půlku videa a zvuk vám ne a ne jít dát potichu nebo nahlas, to by stálo síly nejednoho člověka. Je to skutečně... hardcore někdy. Některé levely jdou bez problému, s některými jsem měla práci na celý den.

Hned na začátku chybí věta: "Vítám vás u dalšího hraní mého levelu...". Opravdu nevím, kam se to ztratilo. Každopádně i tak přeji příjemnou zábavu.

neděle 8. května 2016

Tomb Raider 2: Návod - The Great Wall

Vítejte na Velké Čínské zdi. Level, který se dá jinak projít během necelé čtvrthodinky, si pro nás nachystal ohromnou řadu pastí a zrádností, takže to na první pokus asi nebude tak jednoduché...


_______________________


Tomb Raider 2 - Návod

Projít celé osmnácti levelové dobrodružství nemusí být hned napoprvé nic jednoduchého. Klíče, spouště a tajemné chodby jsou dobře schované a ne jednou se můžete stát, že budete na místě bezradně stát a nebudete vědět, kterou cestou se dát. Proto je tu pro vás návod. Videa jsem osobně natáčela a doufám, že vám dobře poslouží.


Tomb Raider : Starring Lara Croft - Návod

Čína
- The Great Wall (Velká Čínská zeď)

Benátky
- Venice (Benátky)
- Bartoli's Hideout (Bartoliho úkryt)
- Opera House (Divadelní dům)

Ropná plošina
- Offshore Rig (Ropná plošina)
- Diving Area (Podvodní oblast)

Jaderské moře
- 40 Fanthoms
- Wrack of the Maria Doria (Vrak lodi Maria Doria)
- Living Quarters (Obytné ubikace)
- On Deck (Na palubě)

Tibet
- Tibetan Foothills (Tibetské předhůří)
- Barkhang Monastery (Barkhangský klášter)
- Catacombs of the Talion (Talionské katakomby)
- Ice Palace (Ledový palác)

Čína podruhé
- Temple of Xian (Xianský chrám)
- Floating Islands (Létající ostrůvky)
- Dragon's Lair (Dračí doupě)

Surrey 
- Home, Sweet Home (Domov, sladký domov)
- Lara's Home (Lařin domov - tréninková část hry)
_________________________

Zpět k rozcestníku Tomb Raider 2

Navigace: Tomb Raider 2

čtvrtek 5. května 2016

Zlatý rok 96

Myslím, že Kemille se dokonale podařilo v krásné kresbě vystihnout vše, na co nikdy z původního dobrodružství nezapomeneme. Alespoň mně připadají divocí vlci a tyranosaurus Rex naprosto neodmyslitelní.
__________________________________


Xianská dýka (Dagger of Xian)

Pro Xianskou dýku se Lara vydává v roce 1997, ve svém oficiálně druhém dobrodružství. Čeká ji dlouhá a divoká cesta plná nástrah od čísnkých stavitelů, tajemství střežená tibetskými mnichy i hromady nepřátelských mafiánů pokoušejících se překazit její plány. Artefakt s nevídanou mocí se nesnaží dostihnout jen Lara. A díky jeho velkolepé historii a monumentální síle není vůbec divu...
Xianská dýka je fanouškovsky velmi oblíbený artefakt. Dokazuje to nespočet fan artů a věrohodných modelů, které ji znázorňují.
Historie artefaktu
Před mnoha lety toužil jeden čínský císař po obrovské moci, aby mohl chránit svou vyspělou zemi a lépe čelit nájezdníkům, kterým hranice jeho země musely často čelit. Upsal se ďábelské dohodě s čínskými draky a propůjčil jim svůj život a svou duši. Draci mu za to propůjčili svou obrovskou monumentálnost, sílu a moc, která byla uchována v Xianské dýce. Dračí síla však přesahovala veškerou moc lidstva. Jednoho dne došlo k souboji s tibetskými mnichy. Jeden z nich si povšimne rukověti zabořené v drakově hrudi a vytáhne mu ji z těla ven. Císaře tak potká nenávratná smrt a dračí běsnění je na nějaký čas ukončeno.

Mniši si byli vědomi nebezpečí, které vzniklo současně se vznikem tohoto mocného artefaktu. Ukryli ho tedy do svatyně uvnitř Velké Čínské zdi, obehnali ji pastmi a několika klíči, které měly odradit a vystrašit každého nezvaného návštěvníka. Klíč ukryli kdesi v Tibetských horách a jeho střežením byl pověřen řád Barkhangských mnichů, který zasvětil svůj život ochraně a opatrování tohoto klíče po tisíce let, kde udržovali místo uložení klíče v tajnosti, aby strašlivá dračí síla už nemohla být nikdy zneužita. Poklidným životem střežili tajemství v ohromném klášteře až do současnosti, dokud jejich meditování nebylo narušeno mocichtivým mafiánem Marco Bartolim a tvrdohlavou dobrodružkou Larou Croft.

Marco Bartolimu je Lara celou dobu
těsně v patách. Zabránit jeho zlému
záměru ale bohužel nestihne.
Dopis
Lara se jednoho dne dozví z dopisu od jednoho ze svých přátel z okruhu archeologie o podivných událostech, které potkaly jistou skupinu archeologů, kteří prováděli výzkumy v okolí Velké Čínské zdi. Byli zabiti jakousi neviditelnou a nepřiměřeně velkou silou. Lara má díky svým obsáhlým historickým znalostem jisté podezření a s pomocí této stopy se vydává na místo archeologů, aby zjistila, jestli její myšlenky vedou správným směrem.

Talion, Seraph a řád rodu Barkhang
K otevření brány od svatyně, v níž je ukrytá Xianská dýka, jsou zapotřebí klíče, které byly zhotovany právě k tomuto účelu. Lara musí najít klíč podobný válci, který se nazývá Talion a nachází se za Barkhangským klášterem. Je také střežen obrovským ptačím strážcem. S jeho pomocí se vrací zpět k bráně u Velké Čínské zdi, aby si otevřela cestu do chrámu Xianů a mohla dýku získat před tím, než ji zneužije její nebezpečný rival Marco Bartoli. Aby se ale dostala k Talionu, je třeba najít Seraph, další z tajemných klíčů, který otvírá cestu z Tibetského kláštera k Talionu. Tento klíč se ale ztratil kdesi v Jaderském moři mezi poklady, které během dvacátého století převážela loď Maria Doria. Lara se musí vydat až na dno mořské a doufat, že se jí v troskách lodi podaří Seraph najít. Nakonec se jí to podaří s pomocí indicií od bratra Chana Barkhanga, který je zajatcem Marca Bartoliho a když Laře prozradí tajemství Seraphu, přichází o život.

Xianský chrám a dračí doupě
V Xianském chrámu bohužel Lara zjistí, že byla až druhá. Když dorazí do dračího doupěte, Marco už ukončuje rituál, během něhož si vrazí dýku do hrudi a promění se v Čínského draka. Lara musí zakročit, draka porazit a dýku ukrýt do bezpečí.
Talion a Seraph, artefakty, které jsou klíčem k nalezení Xianské dýky.
Poslední místo odpočinku dýky Xianů
V závěru hry Tomb Raider 2 se mafie naposledy pokusí Laře artefakt uzmout. Když jejich neúspěšný pokus končí tím, že se všichni válejí v krvi na podlaze, už to vzdávají a Xianská dýka spočine v bezpečných rukách archeoložky Lady Croft. Stala se součástí její soukromé sbírky a dodnes ji můžeme vidět vystavenou v místnosti s artefakty v Lařině sídle v Surrey, kde se zběsila otáčí ve vitrínce a připomíná tak nezapomenutelné dobrodružství v Číně, Jaderském moři a Tibetu.
_________________________

Zpět k rozcestníku Lara Croft

Navigace: Lařiny archeologické objevy, Tomb Raider 2

Lařin kapesní atlas: Kam jsme se podívali v TR2?

Surrey
  • Level 0: Lara's Home
  • Level 18: Home, Sweet Home
  • Level 1: The Great Wall
  • Level 15: Temple of Xian
  • Level 16: Floating Islands
  • Level 17: The Dragon's Lair
Benátky
  • Level 2: Venice
  • Level 3: Bartoli's Hideout
  • Level 4: Opera House
Jaderské moře 
  • Level 5: Offshore Rig
  • Level 6: Diving Area
  • Level 7: 40 Fanthoms
  • Level 8: Wreck of the Maria Doria
  • Level 9: Living Quarters
  • Level 10: The Deck
Tibet
  • Level 11: Tibetan Foothills
  • Level 12: Barkhang Monastery
  • Level 13: Catacombs of the Talion
  • Level 14: Ice Palace
_____________________________


středa 4. května 2016

Šipka pro pamětníky

V tomhle fanartu od Jagged66 je skryté mnoho. Krásné zpracování levelu Temple of Xian, vzrušení z blížícího se finále hry a tisíceré okamžiky, miliony příležitostí, kdy ve hře můžeme skočit ukázkovou, akrobatickou a k Tomb Raider prakticky neodmyslitelnou šipku po hlavě. Ovšem pozor! Skákat pouze do vody, prosím!
____________________________

Zpět k rozcestníku TR Fan Art

Navigace: Unikátní fan tvorby

Kde se skrývají dráčci? - Venice

pondělí 2. května 2016

Level 13: Pomalu se blížíme ke konci

Level třináct jsem ukončila ve všech Tomb Raiderech před malou chvílí. A dva Tomb Raidery jsou už tak úplně za mnou. Máme zde tedy dva vůbec nejkratší díly z celé série. Tomb Raider Chronicles a Tomb Raider Legend se mi úspěšně podařilo dokončit. I když to nebylo úplně jednoduché. Vyšla jsem ze cviku a v závěru Chronicles mě potkalo několik nepovedených skoků, takže ten android mě několikrát málem dopadl a v Legend Lara zase několikrát spadla z ostrůvku dolů, než se jí podařilo zákeřnou potvoru zabít.

Jak jsem byla úspěšná v TR1 se můžete podívat rovnou na úvodním obrázku. Tentokrát bych tento gameplay třináctého levelu nazvala "Hraní na třetí pokus". Lara vyhrála nad androidem až na potřetí v TR Chronicles, dvakrát byla smetena z ostrůvku, než potřetí udolala Amandu a dvakrát byla nemilosrdně přejeta skateboardem maníka v dole Natla's Mines, až ho potřetí konečně ze skejtu shodila. I dnes, po dvaceti letech, mi umělá inteligence lidských nepřátel v TR1 bere dech. Ten chlap je vytvořený z nul a jedniček. Ale prostě dokáže jet na skejtu a jednou nohou se odrážet od země, a zároveň střílet po Laře a zatraceně dobře mířit.

V TR2 mě potkal vůbec nejstrašidelnější level z celé hry. Musela jsem se přemlouvat a nutit, abych ho vůbec spustila. Catacombs of the Talion. Stres jako blázen. V tom okamžiku, kdy Lara vloží tibetskou masku do něčeho podobnému klíčovému zámku a otevře si dveře do obrovské, tmavé místnosti, kde nevidíte ani na krok, zato se zde ozývá hladový skřek hned několika naštvaných yettiů. Asi si dovedete představit, co to se mnou dělalo, když mi bylo nějakých sedm nebo osm let. Srdce až v kalhotách, rozsvícená všechna světla v bytě a povel Save Game doslova na každém kroku. Dnes už Jeanette sice ví, jak na to. Že je třeba vybavit se granátometem a rozčtvrtit ty potvory hned, jak zmáčkneme spoušť. Ale i tentokrát mi srdce bušilo tak hlasitě, že jsem ho cítila od kalhot až k podprsence.  Tibet je samozřejmě okouzlující a má hodně do sebe, ale docela už se těším, až bude za mnou.

V Jižním Pacifiku v TR3 to na jednu stranu bylo krásné, ale pracné. S kajakem jsem kamarádka nikdy nebyla, nejsem a nikdy nejspíš ani nebudu. Proudy jsou hnusný, pastí je tu víc, než přiměřeně a navíc se ta potvora vůbec nedá ovládat. Nemluvím o tom, že většinu času je třeba plavat (nebo plout) v protisměru proudu, takže to trvá dlouho a i mě bolely ruce jenom z toho, jak jsem viděla Laru, jak se namáhá a ten zatracený kajak se pořád otáčel tak strašně pomalu... Na druhou stranu jsou v tomto levelu dobře rozdělené fáze na kajaku a na souši. Občas je třeba vystoupit a otevřít si nějaké dveře nebo vylézt po zdi a najít nějaký secret. Ve finále je potřeba si vytáhnout ze země obrovský špunt a dostat se až do Punova chrámu. Ten nás čeká příště. Myslím, že oproti kajaku budou ti domorodci a valící se ostnaté koláče procházkou růžovou zahradou.

No, a TR Chronicles jsem pro tentokrát zapla naposledy. Levelem Red Alert! hra končí. Je sice výrazně kratší oproti ostatním, ale to jí samozřejmě neubírá na kvalitě. Poslední level je totiž tak dlouhý a tak těžký, že je vám najednou úplně jedno, kolik levelů máte za sebou, jen chcete mít za sebou právě ten, ve kterém se momentálně nacházíte. Už od začátku je skvěle udělaný. Bortící se mrakodrap, houkající vrtulníky, dva androidi, co Laru nahání... Lara má najednou víc pozornosti, než by možná sama chtěla. Je to tady plné otrávených plynů, svalnatých chlápků, kteří mají nad námi jasnou převahu a akcemi napasovaných okamžiků, kdy nám jde doslova o krk. Zkompletujeme klíč, který jsme ukradli androidům, vyběhneme na střechu mrakodrapu a můžeme si vychutnat závěrečné video. Měla jsem pocit, jako bych právě vyhrála olympiádu nebo přeplavala Atlantik.

V Angel of Darkness opět zafungovaly bugy. Lara měla sice samopal, ale zároveň ho neměla. Střílela po vojácí s neviditelnou zbraní. Vidíš to, Chucku Norrisi? Můžeš se jít zahrabat. Můžeš sice předběhnout svůj vlastní stín, ale střílet z neviditelné zbraně prostě nezvládneš. To umí jenom Lara. U mě Lara v AoD prokázala, že umí spoustu věcí. Chodit jenom s jednou nohou, sbírat jeden zásobník desetkrát nebo střílet z neviditelné zbraně.

Hraní TR Underworld bylo pro mě zase za trest. Byla to závěrečná část Jan Mayen, kde Lara sebere kladivo. Cestou jí ale všechno padá pod nohama a navíc se jí houpající kladiva pořád snaží trefit a shodit dolů. Vzhledem k tomu, že jsem si absolutně nepamatovala cestu, několikrát jsem chudinku nechala spadnout do útrob propasti a navíc jsem zkejsla v několika místnostech, než jsem si vůbec uvědomila, co mám dělat a dala dohromady fakt, že se tu musím trochu rozhlédnout a opět zapracovat s prostředím. Nicméně jsem byla nakonec úspěšná. Kladivo bylo zdárně odcizeno a skončilo v Lařině batůžku. Takže uvidíme, co s ním spácháme v Andamanském moři.

Dvě hry už jsou z kola ven. Tak si říkám, který Tomb Raider asi zůstane jako poslední? Mám svého favorita, ale zatím si to nechám pro sebe. Uvidíme :)