pondělí 29. února 2016

Staro-nová Natla

Tento nádherný render s Natlou vytvořil fanoušek s přezdívku Triassassindontdie. Naprosto mě uchvátilo zpracování postavy, které jakoby z oka vypadlo Natle z klasického TR1, jen jí bylo přidáno pár slušivých polygonů navíc.
_____________________________


neděle 28. února 2016

Pixelart Rise of the Tomb Raider

Tento zajímavý fan art se objevil před pár dny na TR blogu. Jeho autorkou je MotionRide. Pixel po pixelu se jí podařilo fixami zabarvit čtverečkovaný papír barvičkami tak, aby z toho vznikla naše oblíbená hrdinka.
_________________________

Zpět na rozcestník TR Fan Art

Navigace: Unikátní fan tvorby

Level 3: Ozubená kolečka, projížďka na motorce a Kámen mudrců

Když člověk hraje takhle hezky všechny TR level po levelu, uvědomí si snáz, co vlastně znamená pro který díl ten určitý level. Zatímco za jiných okolností bych si říkala, že třetí level nic není, protože hra se teprve rozjíždí, teď už si člověk snáz uvědomí, že to není žádné počáteční lehářko, ale že už od začátku hry je úroveň protkaná zákeřnými schovanými cestami, dopravními prostředky, skoky na míru a je tu akce, akce a zase akce. Pořád se něco děje. V TR1 a Anniversary je navíc třetí level takřka legendární, protože se ocitneme v té části hry s dinosaury a počíná hledání tří ozubených koleček, která jsou střeženy hladovým tyranosaurem.

V TR Chronicles třetím levelem končí jedna celá kapitola. Lara se konečně po překonání mnoha zákeřných pastí dostane ke Kameni mudrců a ještě stihne zlikvidovat nepříjemného Pierra s Larsonem. V AoD si můžete rovnou vybrat, kterou cestou se dáte do bytu lady Carvierové a v Legend to nebude o nic lehčí, protože musíte dohonit Anyu v jejím džípu na motorce, přičemž se vás z ní snaží srazit hromada upocených chlapů. Sundejte je první nebo jim třeba nechte pod kolama explodovat barel s hořlavinou. Není lepšího pocitu. Nakonec přeskočte hořící most a nyní už se ke své kamarádce můžete směle přidat, abyste společně zavzpomínali na dobrodružství s Kamenem duchů v Paraíso.

Nebo nasedněte na buginu. A cestou se můžete kochat krásnou scenérií břehů řeky Gangy, kam vývojáři umístili děj třetího levelu v TR3. Mého velice oblíbeného levelu. Je to tu samá díra, samé přeskakování, šlapání na plyn a nebezpečné zatáčky. Čtyřkolka je ale celkem dobře ovladatelná, navíc je level dobře protkán tím, že občas musíte sesednout, abyste si doplnili inventář, otevřeli dveře nebo našli tajné místo. Sem tam se objeví i nějaká ta opice, ale jak se vám dostane pod kola, je bez šance. Přiznám se, že občas mi jich teda bylo i líto. A nebyla by to Lara Croft, kdyby v třetím levelu TR2 nepoužila benátskou knihovnu jako žebřík, nebo neodpálila Bartoliho úkryt dynamitem, aby se za ním mohla dostat až do opera house.

Směle jezdím na dopravních prostředcích, řeším hádanky a peru se s nepřáteli, abych se ve všech Tomb Raiderech dostala až na konec. Jsem vybavená početným arzenálem a odhodláním a myslím, že mě to v dohledné době skutečně nepřestane bavit... Nemůžu se dočkat základny v Rusku, souboje s Larsonem nebo přestřelky na Amandině lodi.

Tomb Raider: The Unfinished Business

Tomb Raider: The Unfinished Business
(Core Design, 1998)
_______________________________

Informace o hře
Krátké info | Jeanettina recenze | Lokace a levely | Nepřátelé

Lara Croft
Outfit | Inventář | Lařin batůžek | Ovládání Lary

Galerie hry
Screenshoty

Potřebuješ pomoc?
Návod | Poradna | Tipy & Triky

Média
Videa

Po technické stránce
Hardware nároky | Technická pomoc

Ostatní
Zajímavosti |  Jak Jeanette hraje TR 1 Gold?

sobota 27. února 2016

Golden Lara by Nehta

Cosplay patří dnes k oblíbené a poupulární zábavě fanoušků nejrůznějších her nebo filmů. Dnes už není nic zvláštního, když se nadšenci chtějí přiblížit svým oblíbeným hrdinům, vytvoří si oblečení a líčení a vyrazí do přírody nebo do ulic, aby si svou oblíbenou postavu připomněli. Je to velice zajímavá tvůrčí činnost, protože fanoušci si mnohdy dají obrovskou práci s tvorbou outfitů a následným zpracováním fotek.

Děvčat, která se převlékají jako Lara je velké množství. Kdekterá na sebe není líná vzít modrý top a opasek s pistolemi a udělat krásné fotky. A velice jim to sluší. Tento copslay je ale ojedinělý. Fanynka, která si říká Nehta, se namaskovala jako "golden Lara" z levelu Midas Palace (TR1 a TR Anniversary). Chce nám připomenout chvilku, kdy si Lara stoupne na Midasovu ruku a následně se z ní stane zlatá socha. Je to scéna z TR takřka legendární, a Nehtin copslay je velmi věrný a povedený. Navíc má pěkné proporce a Lařin outfit jí lichotí :)

Lařin drdůlek

Nádherný fan art od Doppel připomíná krásné časy před dvaceti lety. Kdy jsme se ocitli na začátku levelu St. Francis Folly a tam s námi byly jen naše milované pistole, kostičkatý engine, Pierre a hlavně legendární a nenahraditelný Lařin drdůlek.
_________________________

Zpět k rozcestníku TR - Zajímavosti

Navigace: Unikátní fan tvorby

Kde má sakra copánek??

"Kde má copánek?!" byly mé první dojmy, když jsem poprvé spustila hru Tomb Raider: Legend. Naprosto mě překvapilo, že jsem místo klasického vlajícího copu na Laře viděla poskakovat docela legrační culík. A vůbec celá Lara byla jiná a to se mi zpočátku nelíbilo, takže můj postoj ke hře byl spíše skeptický, protože jsem byla zvyklá na tyrkysová trička. Po pár minutách jsem si ale na culík zvykla a po první misi, když jsem si prošla sídlo Croftů, jsem začínala být trochu optimističtější a docela i zvědavá. Nakonec jsem došla k názoru, že sedmé pokračování nosí podtitul Legenda právem. Po Angel of Darkness, kdy se podle mnohých měla Lara stát pouze záležitostí minulosti, bylo její jméno vyzvednuto z vlastní hrobky, aby se sličná dáma mohla vrátit v novém kabátku a v plné síle. Eidos sebral Core Designu práva na hru a život známé archeoložky vložil do rukou Crystal Dynamics. Ti byli postaveni před důležitý úkol. Přesvědčit všechny fanoušky hry Tomb Raider, kteří byli pořád plní dojmů z negativních recenzí; protože Angel of Darkness se podle hodnocení příliš nevyvedla (fanoušci by s vámi - včetně mě - ovšem nesouhlasili), respektive nepodařilo se prodat počet her, který byl v plánu; že Lara Croft může opět těšit hráče svými ladnými pohyby a navrátí se k nim zpátky jako dřív.

pátek 26. února 2016

Veselé Vánoce přeje Legacy Team!

Hraní amatérských levelů má jednu velikou výhodu. Znovu tak trošku vyvolává pocit, že si můžete s Larou prožít další "klasické" dobrodružství. Je to něco, co jste ještě nehráli a co teprve poznáváte. Stejně tak je tomu u Legacy Christmas, který je o to zajímavější, že pochází od českého vývojářského týmu, o kterém jste jistě již slyšeli. Autorkou tohoto levelu je Arakanga, vývojářka, TR fanynka a jedna z adminů webu Ladycroft.cz, z jejichž projektu level vychází.

Jedná se spíše o takovou legraci, level není atraktivní nějakým dobrodružstvím, ale spíše výtečným zpracováním. Potkáte tu spoustu zajímavých lidí a projdete se po pěkném domě. Pokud jste si oblíbili postavy z AoD jako Kurtise nebo Janice, potkáte je tu taky. Mimo jiné se tu bude povalovat i Larson nebo Pierre, potkáte i Wernera. A seznámíte se s novými postavami, Jill a Kreane, které pochází též z projektu Legacy na Ladycroft.cz.

Level není dlouhý, nebudete mít ani pistole (k čemu taky), ale Lara nebude postrádat alespoň pouzdra. Její skin je hezky udělaný a celkově level působí detailním a pěkným zpracováním. Zapojíme hlavičku a hádanky jsou někdy tak zašité, že to nejspíš skončí klasickou taktikou mačkat zběsile akční tlačítko u každého objektu.

Je to velice pěkně udělaná práce, a ačkoliv je už dva měsíce po Vánocích, myslím, že Legacy Christmas vám krásnou atmosféru Vánoc zase naplno připomene. Po stažení můžete úplně klasicky nainstalovat a spustit přes .exe soubor. V levelu je použit engine TR4. Hra končí tím, že se vám ukáže cutscéna s přáním Merry Christmas, ale pak hodí error, což je naprosto normální, protože hra neobsahuje menu.

Příjemnou zábavu! A Arakango - výborná práce! Děkujeme! Moc ráda jsem si oddychla v příjemné "Legacy vile", připomněla si známé tváře a pousmála se nad tvým důvtipem a humorem.

NÁVOD // DOWNLOAD
________________________

čtvrtek 25. února 2016

Level 2: Jeanette, člun, výtah a kraken

Ačkoliv každá hra bývá ze začátku jednodušší, a její obtížnost se postupně ztěžuje, v TR tomu tak rozhodně není. Možná právě proto nás to tolik baví, když nám za patami hned v prvních levelech hoří, propadávají se pod námi pasti, valí se po nás koule, střílí po nás mafiáni, propadávají se pod námi dveře, vyskakují na nás pavouci, topíme se v bazénech, zavírají se před námi natěsno dveře... a taky jezdíme v člunech a následně je necháváme vybouchnout, rozjíždíme gondoly... Je toho skutečně hodně hned na druhý level.

Nejvíc mě to asi baví v TR2, je to takové příjemné a akční. Přeskákat po střechách, pak si sednout do člunu, nechat ho vybouchnout, sednout si do dalšího člunu a rychle projet do dalšího levelu. To je samozřejmě jenom ve zkratce. Je to navíc jediný level, kde hraje krásná "Venice hudba", moje nejoblíbenější z TR2. Proto mám vždy sluchátka na uších a v duchu kleju, že je tento level tak krátký. Ty další v Benátkách jsou sice taky hezké, ale atmosféra už tam není tak jasná jako tady. Benátky máme s Larou společné. Obě jsme je navštívily. I když já jsem to teda měla trošku klidnější.

Během hraní druhého levelu v TR3, Temple Ruins, jsem se při každém druhém kroku ptala: "Pane bože, Core Designe, proč jsi mi to udělal? Proč mě tak trestáš? Za to, že jsem si koupila TR3 a chci si ho zahrát?" Za každým krokem totiž číhá smrt. Tu na vás vyskočí bodáky, támhle se na vás vyvalí balvan, za rohem plivají ohně a když skočíte do bazénu, můžete se modlit, aby vás zrovna netrefila jedovatá šipka. Navíc, ty kobry za každým rohem taky nejsou nic pěkného a když vás překvapí a stihnou otrávit, je to dost k vzteku, že kvůli tomu musíte vypotřebovat lékárničku. Skoky našikmo jsou taky dost o nervy a kdo nezná "kostičkatý engine", tak se zkrátka netrefí a i já jsem občas měla problém Laru nasměrovat, takže chudák končila i ve zdi. A zpět byla ta stará atmosféra, kdy jsem u toho nadávala a nevěděla kudy dál (jo, to už je let...). Rok nehrát má své následky. A Lara se mi dobře pomstila, když se ne a ne trefit tam, kam jsem chtěla, ne a ne se chytit, ne a ne se včas odrazit. A přitom až ten level pustím podruhé, budu si říkat: "Jak jsem se tady mohla proboha zaseknout....".

V TR4 je to závod s časem. Save na každém kroku a můžeme jen doufat, že dveře se nám nezavřou před nosem. Odměnou nám bude Iris a dveře zasypané kameny.

Trošku stresující je pro mě vždy level v Angel of Darkness, opuštěná obytná zóna. Vyklepaně odtáhnu skříň a utíkám, co Laře nohy stačí... Popadnu klíč, chci se vrátit do pokoje pode mnou pro nějaké vybavení, strachujíc se, že policie mě dostihne a... vykašlali se na to. Policisté nikde a i když jsem AoD hrála asi po třech letech, ani tentokrát se jim nepodařilo mě chytit. Možná by se to nepovedlo ani kdybych tam zůstala stát a čekala na ně.

Akce, skákání, zvířata i lidé nebo kraken v TR Underworld. To vše nás čeká v druhých levelech Tomb Raidera. A když jsem zapla Underworld a v tu chvíli si vzpomněla, jak krásná je v něm atmosféra, řekla jsem si, že už to celý rok bez TR asi nevydržím.

Vzhůru do třetího levelu. Čeká nás projížďka na čtyřkolce, v Legend jízda na motorce, v AoD pařížské střechy. Už se nemůžu dočkat.

XNA Lara Wallpapery

Další léta staré "poklady", které jsem vytvořila před cca 8 lety a mezitím se poztrácely v rozích mé paměti. Jednalo se převážně o wallpapery, které jsem vytvářela podle nějakých TR obrázků. K některým se mi podařilo dohledat originál, tak jsem ho tam připojila pro srovnání.

Když se na to teď podívám, tak si říkám, jak to vůbec vlastně může být moje. Na druhou stranu, i já nějak musela začínat :) Když člověk tenkrát znal jenom PhotoFiltre, co se dalo dělat. Je to příjemná vzpomínka. Můžete se alespoň pousmát.

středa 24. února 2016

Některé starší výtvory

No. Teď už opravdu vím, jak se cítí Lara Croft pokaždé, když najde nějaký poklad. Rozzáří se jí oči nadšením a její pocity se tlučou jeden přes druhý, protože nemůže uvěřit tomu, že skutečně našla relikvii, o které si myslela, že už neexistuje.

Stejně tak jsem se dnes cítila já, když jsem narazila na relikvie své vlastní minulosti. Vůbec jsem nevěděla, že ty fotky jsou ještě na světě, protože jsem je měla uložené ve starém počítači, který dneska už nespustí ani zázrak. Jedná se o papercrafty, které jsou bezmála sedm let staré. Už je nemám, protože nepřežily stěhování, ale mám na ně hezkou vzpomínku. Koneckonců, co není, může být. Ke stažení jsou pořád, stačí jen stisknout na počítači tlačítko tisk...

Povšimněte si té úchvatné barevnosti. Tenkrát jsme měli tiskárnu jen černobílou a barvy jsem musela dořešit fixy nebo pastelkami. Lara pak vypadala trošku jako příslušník nějakého afrického kmene.

Vzhledy blogu

"Lara in books"
Tento design tu byl od založení blogu, tedy od ledna 2012 až do února 2016, tedy celé čtyři roky. 

úterý 23. února 2016

Lara Angelina Simpson

Tento zajímavý a vtipný fan art pochází z dílny Claudie. Milá Angie, sekne ti to! V Simpsonech byses vyjímala. :)
______________________________

Zpět k rozcestníku TR - Zajímavosti

Navigace: Unikátní fan tvorby

Jak to bude dál?

Asi jste si všimli, že Lařina encyklopedie se začíná opět pozvolna zaplňovat. Ve všem tom chumlu článků bych vám ráda objasnila, co se zde momentálně děje, na čem pracuji a na co se můžete těšit v následujících dnech.

Momentálně probíhá kontrola a aktualizace většiny článků. Články, které obsahují videa, je nutno zkontrolovat a aktualizovat, protože některá videa se už na YT nenechází a je třeba je z článků odstranit.

Stejně je tomu i u rubriky s mými videy hraní TR. Bohužel, můj účet byl během mé neaktivity z YT smazán, proto zde už nenajdete ani jedno fungující video z mého hraní TR. Což mě docela mrzí, protože si pamatuji, jakou jsem si s tím dala práci. Navíc ta videa už nikde ani uložená nemám. Podařilo se mi dohledat jen gameplaye z Angel of Darkness, budu to tedy muset nahrát celé znova. Nedá se nic dělat, apoň vím, do čeho píchnout, kdybych náhodou nevěděla, co přidat.

To ale asi nehrozí, protože zdaleka nejsou hotové rozcestníky ke klasickým TR a goldům. Pomalu se začínají zaplňovat i ty a já doufám, že v nich brzy budete moci najít to, co ke každému dílu právě budete potřebovat.

Další věc je, že se mi podařila dohledat spousta starých fotek - moje staré papercrafty, kresby, XNA Tvorby, které bych dnes už ani nepoznala, kdyby na nich nebyl můj podpis a nějaké nedokončené projekty, které bych ráda dotáhla do finální podoby. Týká se to například XNA Lara komiksu Tajemství rodu Abignonů, které má prozatím 2 kapitoly z plánovaných osmi. Díky Lufíkovi se mi podařilo znovu rozjet XNA a dokonce sehnat zpět modely, které jsem k modelizaci komiksu používala, takže vytváření nových kapitol začne co nevidět. Ještě jednou děkuju, Lufí.

Tomb Raider encyklopedie nezůstala stát. Jen se v oblasti TR objevily další hráčské pojmy (co se týče hlavně nových dílů) a bude mi chvíli trvat, než je zpracuji a zařadím do Encyklopedie světa TR. Proto se nebojte, že bychom končili před písmenem P.

Dále krátké info ohledně nových TR. Co se týče dílů Tomb Raider (2013) a nejnovějšího Rise of the Tomb Raider, musím vám bohužel oznámit, že rozcestníky k těmto dílům nebudou prozatím zaplňovány. Můj počítač mi totiž nedovolí si tyhle dva tituly zahrát. Zůstal totiž zaseklý v roce, ve kterém byl vytvořen a herní engine jde podstatnou rychlostí kupředu, a to můj počítač opravdu neutáhne. Samozřejmě mám v plánu koupit si novou techniku, není to ale levná záležitost a nevím, opravdu nevím, kdy se k tomu dostanu. Proto doufám, že prozatimní neaktivitu ohledně těchto dvou dílů budete akceptovat a neodradí vás to od návštěv Lařiny encyklopedie.

V neposlední řadě také děkuju teamu z Ladycroft.cz, že tento web zařadili do svých oblíbených odkazů. Odteď tedy Ladycroft nenajdete jen v oblíbených odkazech, ale i ve Výměně odkazů se spřátelenými blogy a weby.

Mám samozřejmě rozehrané druhé levely ze všech TR. Skončila jsem u AoD, takže mě čeká Legend, Anniversary a Underworld. V blízké době se tedy můžete těšit na další screenshoty.

Děkuji za vaše návštěvy, doufám, že pokud jste tu poprvé, zase se sem brzy vrátíte a v dohledné a krátké době se na vás budu těšit s dalšími články.
Jeanette
__________________________

pondělí 22. února 2016

Velká Čínská zeď

Velká Čínská zeď je jedním ze sedmi divů světa. Je to architektonický monument, nad kterým už tisíce let a generací přechází zrak celému světu. Zasadit zde děj Tomb Raideru je nejen příhodné. V TR2 se hned v prvním levelu podíváme právě sem. Projdeme se na ní, překonáme hromadu pastí od čínských stavitelů a překonáme dalších patnáct rozsáhlých úrovní, abychom se ve finále zase vrátili sem, kde jsme v prvním levelu skončili. TR2 navíc vyvolává skvělou atmosféru a úroveň je velmi věrně zpracovaná, že máte pocit, že tam doopravdy jste. Nebyli jste nikdy na Velké Čínské zdi? Nevadí. Až si zahrajete TR2, můžete klidně všem říkat, že jste ji skutečně navštívili.

Historie
Co předcházelo její stavbě? Proč ji vůbec postavili a proč se jedná o jednu z nejzáhadnějších a nejtajuplnějších staveb na světě? Pojďme se prokopat do tajů historie i současnosti Čínské zdi, ať už s Larou v dobrodružství s Xianskou dýkou nebo jen tak na výlet po světě, protože tak jako tak Velká Čínská zeď za návštěvu určitě stojí. "Zeď dlouhá deset tisíc mil" nebo pro číňany spíše "Wan-li čchang-čcheng", nebo chcete-li "Nekonečně dlouhá zeď" znamená jeden ze sedmi divů světa.

S tím, že se zeď stane i velkolepou památkou a historickým jměním, se v dobách 14. - 17. století, kdy v Číně vládla dynastie Ming a kdy byla přestavěna do dnešní podoby, nejspíš vůbec nepočítalo. Tato stavba byla prvoúčelově postavená pro obranu země proti mongolským nájezdníkům. Podobných opevnění sloužících k tomuto účelu byla sice Čína posetá, nicméně teprve Velká Čínská zeď se stává nezdolnou překážkou, která skutečně splňuje svůj účel.

The Times Exclusive: Návod

Ačkoliv tento level není dlouhý ani jinak záludný, pojďme se podívat jak na to, kdybyste se někde náhodou zasekli. Stačí něco maličko přehlédnout nebo přejít a zakysnete na kdoví jak dlouho. Tenhle obrázkový návod vám pomůže, jak ze situace ven.

Ocitneme se na začátku levelu, takže se vydáme jedinou cestou směrem rovně do velké místnosti se sloupořadím. Tady na nás vyběhne několik štírů, takže je zlikvidujeme dřív, než stihnou otrávit Laru.

Lařino kalendárium 2/16

Únor byl skrz naskrz také velmi důležitý v českých i světových dějinách. Pojďme si připomenout konkrétních sedm dní.
Pondělí 22. února - v roce 1732 přichází na svět první prezident spojených států, George Washington. Ještě předtím, než se stal prezidentem, to byl významný voják a politik v hodnosti maršála. Byl to jediný maršál ve spojených státech a americká vláda tuto hodnost ani nikdy nezavedla, aby nikdo nemohl mít vyšší hodnost, než první prezident.

Úterý 23. února - v roce 1455 zahajuje Johannes Gutenberg masové tištění tzv. Gutenbergovy Bible, což byla první masově tištěná bible (tzn. hromadně tištěná). Gutenberg je považován za vynálezce knihtisku, proto se díky jeho vynálezu mohly knihy tisknout ve velkém. Do té doby byly pouze přepisovány po jednom a proto byly nesmírně drahé.

Středa 24. února - v roce 1920 vzniká v Německu krajně pravicová strana NSDAP (Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei = Národně socialistická německá dělnická strana), v jejímž čele stál Adolf Hitler, známá též jako nacistická strana. Ta může za všechna zvěrstva a uskutečnění holocaustu na židovské obyvatele během druhé světové války.

Čtvrtek 25. února - na tajné schůzi Národního shromáždění byla v roce 1919 uznaná koruna československá jako národní měna Československé republiky.

Pátek 26. února - tento den v roce 1616 je před církevní soud předvolán známý astronom Galileo Galilei za svůj výrok: "A přece se točí...". Inkvizice tehdy byla zrádná. Ačkoliv Galileo doplatil na svůj důvtip životem, přeci jen po několika staletích bylo prokázáno, že měl samozřejmě pravdu.

Sobota 27. února - vzniká Česká expedice, vydavatelství české literatury, knihkupectví a prodejna novin Václava Matěje Krameria. Jeho vydavatelství, které založil v roce 1790, je považováno za první čistě české vydavatelství. Hromadně se tisknou knihy v češtině a vydavatelství tak pomáhá k rozšiřování českého jazyka.

Neděla 28. února - v roce 2003 je českým prezidentem zvolen Václav Klaus.
___________________

Je načase dokončit práci...

Potom, co skončí naše hraní TR4 nám přijde docela vhod skutečnost, že si s Larou můžeme projít ještě jeden, bonusový level. Ona nám totiž v TR4 tak přirostla k srdci, že je nesmírně těžké se s ní rozloučit a smířit se s tím, že jsme tu hru jednoduše dohráli a s tím, že Lara zůstala v zaprášených troskách a vůbec, ale vůbec není jisté, jestli tentokrát vyvázne živá.

The Times: Exclusive je speciální bonusový level, který byl navržen pro deník The Times. Potkáme se zde se skutečným tehdejším šéfredaktorem novin a vydáme se do tajů tutanchamonovy hrobky, kde byly nalezeny nové komnaty a nové cesty, jenž by měly ukrývat legendární Tutanchamonovu masku. Jsou plné pastí, bodáků, štírů a skakrabů - jako dělané pro odvážnou a nebojácnou, slavnou dobrodružku. Lara se vydává do archivu The Times, aby zde na základě předchozích výzkumů zjistila, kde se ony tajné komnaty nacházejí a vydala se pro legendární artefakt...

sobota 20. února 2016

Na první pohled pamětní screenshot, ale na ten druhý...

... krásný fan art od KidaKiss. Zůstaňme ještě chvíli u té atmosféry TR4. Tyhle dva obrázky zdánlivě připomínají známé screenshoty ze hry. Ale na pohled druhý se jedná o krásné a propracované fan tvorby. Úplně mě zahřálo u srdíčka, když jsem Laru viděla v tak pěkném provedení. Hezká práce.

________________________

Zpět k rozcestníku TR - Zajímavosti

Navigace: Unikátní fan tvorby

The Times Exclusive level - Screenshoty

Rise of the TR v časopisu Level

V nejnovějším čísle časopisu Level si můžete přečíst recenzi na Rise of the Tomb Raider. Recenzenti ji hodnotí jako výbornou. Nejvíc je hře vytýkáno to, že  vyžaduje až zbytečně moc hardware nároků, naopak ale zase chválí návrat k původní struktuře hry. Zase se podíváme do hrobek a jaké množství jich bude, bude víceméně na hráči. Rise of the TR dopadá v recenzích podstatně líp, než jeho předchůdce Tomb Raider, kdy se Lara snažila přežít na pustém ostrově.

Držím palce a osobně do budoucna věřím, že už budeme číst jenom pozitivní recenze, a že zase bude hodně hrobek a puzzlů.
________________________________

pátek 19. února 2016

Lara o Laře

Tenhle fanouškovský fanart od Irishhips mě přímo uhranul. Jaké to asi je číst knihu sama o sobě? Nebo novinový článek? Třeba se taky jednou dočkám a poznám, jaké pocity měla Lara na obrázku :D
__________________________


The Times Exclusive - Download

Bonusový level, úroveň speciálně vytvořená pro deník The Times, je volně dostupná na internetu a její stažení a následné hraní je naprosto legální. Osobně se setkáte s šéfredaktorem novin a vydáte se do Egypta, abyste si ještě jednou prošli jeden z těch levelů, který za mnoha pastmi a mumiemi skrývá vzácný artefakt.

Tomb Raider The Times Download

Druhým krokem bude hru úspěšně nainstalovat. Není to ale nic těžkého.

Návod k instalaci
1. Podmínkou je, že ve vašem PC musíte mít nainstalovaný TR4.
2. Soubor extrahujte a spusťte. Objeví se instalační tabulka a pokračujete v ní klikáním na Next dokud se vám nezobrazí adresář, kam hru nainstalovat.
3. Musíte vybrat adresář, ve kterém máte nainstalovaný TR4 a bonusový level nainstalujte přímo tam.
4. Hru pak spusťte běžně přes zástupce TR4 nebo přes soubor tomb4.exe.

Až se vám hra spustí, správnou instalaci poznáte tak, že se vám místo klasického loga TR4 objeví na úvodní obrazovce logo The Times Exclusive.
Po spuštění klasické New Game se vám automaticky spustí bonusový level.

Pozor - když budete opět chtít hrát TR4 bez datadisku, bude nejspíš nutná přeinstalace. Instalace bonusového levelu vám přepíše soubory s levely a ty jsou důležité k tomu, aby se pustil TR4. Pokud vám bude po nahráni nějakého levelu z TR4 vyskakovat error, jednoduše celou hru odinstalujte a nainstalujte znovu, teď už bez datadisku.
______________________

Navigace: Tomb Raider: The Times Exclusive, Tomb Raider 4 - Download

The Times Exclusive

Tomb Raider: The Times Exclusive Level
(Core Desing, 1999)
____________________________

Informace o hře
Krátké info | Jeanettina recenze 

Lara Croft
Inventář | Lařin batůžek 

Galerie hry

Potřebuješ pomoc?
Ostatní
Zajímavosti | Download a instalace | Jak Jeanette hraje The Times?

Tomb Raider 1 a 2 na iPhone a Android

Máte nový operační systém a stále ne a ne najít způsob, jak ho donutit, aby spustil váš oblíbený Tomb Raider 1 nebo 2? Počítač se vzpírá, nové díly znáte nazpaměť a při pomyšlení, že už na klasické díly můžete mít jenom krásné vzpomínky je vám do pláče. Nemusí to tak být. Zvláště pokud vlastníte nějaký z výrobků Apple, tedy iPhone, iPad nebo Android.

Před dvaceti lety, kdy Tomb Raider spatřil světlo světa, se herní konzole daly spočítat na prstech jedné ruky. Kromě počítače jsme měli PSX nebo Sega Saturn. Dnes už to tak ovšem není. Technika jde kupředu závratným tempem a nejen, že si herní konzoli dnes můžete doslova nést v kapse, obejdete se bez televize a množství kabelů, o které se kdysi leda tak zakopávalo, moderní vynálezy jako touchpady nebo telefony se také dokáží stát takovou herní konzolí.
Na klasické TR se nezapomíná a první a druhý díl byly speciálně upraveny pro internetovou aplikaci AppStore, aby si zde uživatelé "i přístrojů" za pár centů mohli stáhnout tyto hry a zahrát si je.

čtvrtek 18. února 2016

Level 1: Jak si Jeanette zahrála na ajťačku

Zahrát si všechny Tomb Raidery level po levelu znamená velkou odpovědnost. A to: pustit všechny Tomb Raidery. Vzhledem k tomu, že ta hra je bezmála dvacet let na světě, čím dřívější díl se snažíte rozjet na Win 7, tím obtížnější zkouška vás čeká. Asi největší problémy jsem měla se spuštěním TR1, protože ten je vytvářený pro DOS systém a to je opravdu pra pra dědeček dnešního operačního systému. Nakonec ale zafungoval starý dobrý Glidos a v záloze jsem měla ještě DosBox. Internet je taky plný nejrůznějších utilit a patchů, které mi dost pomohly. Až ale přejdu na ještě novější systém, protože pokrok prostě nezastavíš, jenom se hrozím toho, že už si TR 1 - 5 nezahraju.

Zpět ale k tomu, o čem měl být tento článek. A to zahrát si hezky od všech Tomb Raiderů první level. Je to dost velká výzva i pro otrlce, jelikož každý díl má jiné ovládání, na což Lara chudinka často doplácela svým vlastním životem, protože jsem si až po její smrti většinou uvědomila, že tahle klávesas platila pro předchozí díl a teď už opravdu ne. Natož pro někoho, kdo tu hru pár let nezapnul. Snažím se dohnat promrhané roky, ale chudák Lara místo toho jen smrtelně skuhrá, řítí se z kopců, kde zapomenu, že se mám zastavit nebo je zabita nějakou zlou pastí, která se časem vytratila z Jeanettiny paměti.

I tak to ale byl nenahraditelný zážitek. Už jsem skoro zapomněla, jak příjemné je, když kliknete na ikonku hry a roztočí se před vámi kouzelné rotující menu. A ačkoliv menu novějších dílů vypadá jinak, atmosféra je úplně stejně pěkná. Člověk stárne (Lara mládne), svět se mění, ale pocity při hraní TR jsou úplně stejné jako kdysi. A vzhledem k tomu, že kdysi jsem byla schopná zavřít oči a levely klasických levelů si v duchu do detailu projít, dnes už bych virtuální cestou docela tápala a nejednou se stalo, že se Lara točila dokola, nevěděla kudy kam jít a opomněla, že minule tu mačkala nějakou páčku nebo že tahle ulička má dvě cesty, jen je potřeba si rozsvítit, abychom ji viděli. Horší bylo, když jsem zapomněla pozice některých valících se kamenů a nevyzpytatelných pastí...

Asi největší splín na mě padal při hraní TR4. Mladá Lara, Werner Von Croy ještě před zradou Lary a první level, kde Lara najde svůj legendární, bezedný batůžek. Při hraní TR2 mi šlo trošku o život, jelikož jsem chtěla na konci levelu The Great Wall ušetřit dva tygry na konci a Lara to nepěkně schytala. A v TR Underworld jsem nechala jako první level jen explodující sídlo, jelikož kdybych do toho zahrnula i dobrodružství na Středozemním moři, levely by mi brzo došly a já bych neměla mít o čem psát...

Udělala jsem z každého levelu tři screenshoty. Chci odehrát devět dílů a kdybych měla zveřejňovat všechny obrázky, které bych chtěla, nevešly by se do článku a nebavilo by vás to číst.

středa 17. února 2016

Recenze na Rise of Tomb Raider ve Score 264

Až půjdete okolo stánku s novinami, jistě si všimnete pohledné mladé dámy, která se na vás bude culit z hlavní strany nejnovějšího čísla časopisu Score. Nenechte si ujít čtyřstránkovou recenzi a objektivní hodnocení zkušených hráčů, kteří titul ocenili úctyhodnými 84 procenty.
_______________________

Navigace: Novinky ze světa TR

Pomoc! Nejde mi pustit Tomb Raider na Win 7!

Znáte to. Pokrok prostě nezastavíte. Vývoj informační techniky se ubírá dopředu neuvěřitelně rychlým tempem a "stará" Lara už z nich vyrostla. Dnes je nesmírně těžké pustit klasické TR na nových operačních systémech, protože byly vytvářeny pro Win 1998 a Win 2001, jejich kompatibilita samozřejmě není vhodná pro nové operační systémy.

Jistě se vám už stalo (tak jako mně nedávno), že jste vložili disk s hrou do počítače a chtěli si projít nějaké ze starších dobrodružství. Dostaneme se do fáze, kdy se hra bez problému nainstaluje, ale ve chvíli, kdy se snažíme hru spustit a celí natěšení čekáme na to, až se před námi objeví kouzelné rotující menu, nastává problém. Vyskakují nám nejrůznější tabulky s nápisem error nebo se hra nespustí vůbec. Naštěstí ale fanoušci na staré TR nezapomněli, a ti šikovnější, kteří si je chtěli zahrát, vytvořili soubor patchů, který nám umožní si TR zahrát i na Win 7. Na tombraiderchronicles je možné stáhnout si patch, který nám kompletně přepatchuje soubory od TR2 po TR Chronicles (TR1 se to netýká, protože hra je vytvářena pro systém Dos, o tom v jiném článku). Stávající, nefunkční soubory aktualizuje na novější, kompatibilní s Win 7 a hra nám pak půjde bez problému pustit.

Sama jsem to ozkoušela na TR4 a TR5 (TR 2 a TR 3 mi šly bez problémů, ale těch se patch týká taky), protože hned po instalování a po spuštění play se hra nespustila vůbec, ale po nainstalování patche šly hry pustit naprosto bez problémů.

Pomoc s instalací
Až soubor stáhnete a rozbalíte, jednoduše kliknete na trupdate.exe. Program si sám vyhledá vaše klasické TR nainstalované na PC (týká se to dílů 2 - 5) a updatuje exe soubory a nějaké soubory .dll. Klikejte na pokračovat a je třeba chvíli čekat, než se soubory aktualizují. Patch se týká všech TR, takže pokud máte nainstalovaný například jen TR2 a TR4, při TR3 a TR5 vám to hodí hlášku, že soubory nemohly být přepsány, protože nebyly nalezeny v PC (což dá rozum). Prostě klikněte na přeskočit a počkejte do konce instalace. Poté by se vám TR měly bez problému spouštět.

Program sám vytvoří na vaší ploše ještě složku Tomb Raider update files, která obsahuje všechny patche pro všechny TR. Pokud se instalace prográmku z nějakého důvodu nezdaří, je možné přepatchovat hru ručně z této složky. Prostě si v ní najdete díl, který chcete updatovat a všechny soubory ze složky s oním dílem zkopírujete do složky, kde máte hru nainstalovanou a zkuste spustit přímo ze složky z hrou. Mělo by to fungovat.

Testovala jsem na TR4 a TR5 a naprosto bez problémů. Doufám, že vám tento download bude nápomocný. Odkazuje na tombraiderchronicles.

Stahuj: TR 2-5 Win 7 update

Patch funguje také na TR2 Gold, TR3 Gold a TR4 Gold. Jsou tam také nějaké soubory pro aktualizace Angel of Darkness, ale ty jsem nezkoušela, protože AoD spustím bez problémů.
________________________

Navigace: TR2 - Technická pomocTR 3 - Technická pomocTR 4 - Technická pomocTR 5 - Technická pomoc, Tomb Raider 6 - Technická pomoc

úterý 16. února 2016

15 000 návštěv!

No vida. Když jsem po takové době otevřela Lařinu encyklopedii, nejen že pro mě bylo příjemným překvapením, že jste mi zanechali několik milých vzkazů, ale když jsem sjela o něco níž, opět jsem vytřeštila oči. Počítadlo, které zaznamenává vstupy na tento web už zaznamenalo patnáct tisíc návštěv!
Lařiny reakce nakonec přesně vystihují ty moje. Cože? Patnáct tisíc? To není možné... To už vážně tolik? Říkala jsem si, když jsem si počítadlo důkladně prohlédla a zastavila se na sympatické jedničce s pětkou. Jen mě trošku mrzí, že jsem prošvihla desítku. Poslední článek o návštěvnosti zaznamenává číslo 5000. Ale o to víc mě těší, že si Lařina encyklopedie poradila tu chvíli i beze mě. Patnáct tisíc celkem je hezké, když jsem web zakládala, dávala jsem si ale po čtyřech letech trošičku vyšší priority (haha! Neměla jsi to tak flákat, Jeanette!). Každopádně i tak mě tohle číslo nesmírně těší a musím vám za něj moc poděkovat. Je příjemné, když zjistím, že toplist zaznamená nějakou jinou návštěvu než mojí. Já jen doufám, že návštěvníci, kteří sem přišli, tu alespoň chvíli pobyli a neklikali zběsile na tlačítko Zpět s tím, že už to tady nikdy nechtějí vidět.

Několik statistik
Blogspot umožňuje více způsobů, jak kontrolovat statistiky a dohledávat domény, z kterých sem lidé nejčastěji vstupují, kolikrát se dnes zobrazila stránka nebo že si nějaký uživatel přidal Lařinu encyklopedii do svých oblíbených blogů a stal se tak pravidelným čtenářem.

Lařina encyklopedie byla zobrazena (tedy údaj, kdy se kliklo na její záhlaví nebo se na ni vstoupil) celkem 49 979 krát.  

S tímto článkem se zde nachází celkem 566 příspěvků. Nejvíce se jich objevilo v roce 2012 (napsala jsem 531 článků).

Na Lařině encyklopedii se nachází celkem 705 komentářů.

Lařina encyklopedie má celkem 6 pravidelných čtenářů (tedy uživatelů blogspotu, kteří se přihlásili k odběru článků).

Vyhledávače google a seznam jsou největšími zdroji návštěv tohoto blogu.

A několik zajímavostí na závěr
Nejvíce čtenářů na Encyklopedii světa TR přišlo z Česka. Celkem 249 zobrazení stránky. Přišlo také 117 lidí z USA. Na Ukrajině mě navštívilo 71 lidí. 61 lidí přišlo z Číny. Lara má dost fanoušků také ve Francii, protože sem přišlo 45 francouzů. Slováků tu bylo překvapivě "jen" 36. Německy mluvící fanoušci sem zavítali 17 krát. Rusů tu bylo 16. Dokonce tu byli 4 egypťané a 3 návštěvníci z Maďarska (tyto údaje jsou z období 18.1. do 16.2. 2016).

Nejvíce lidí navštěvujících tento web používá k zobrazení prohlížeč Google Chrome (58 %), na druhém místě je Mozilla Firefox (25 %), třetí je Internet Explorer (13 %). S méně než jedním procentem jsou také zaznamenány prohlížeče z mobilních telefonů, opera mini a podobně.

Nezbývá mi, než říct jedno jediné, velké, obrovské díky. Všem vám, kteří jste tu byli, ať už jste přišli z Evropy, nebo z Ameriky, z Asie nebo z podsvětí. Děkuju a doufám, že jste tady nebyli naposledy. Budu se o to velice snažit. 

Vaše Jeanette
________________________________

Lařino kalendárium 1/16

Zdánlivě se tento týden vlastně nic moc významného neděje. Ani se nic významného stát nemusí. Pojďme se poohlédnout do historie a připomenout si, že přeci jen se ve světové historii najde několik okamžiků, díky kterým si tento týden připomíná a vzpomíná na něj.
Pondělí 15. února - v roce 1902 byla otevřena podzemní a nadzemní dráha v Berlíně. Má dnes celkem deset linek a 173 stanic (je to devátá největší podzemní síť na světě). Už od počátku je charakteristická svým znakem bílého písmene U na modrém poli. 

Úterý 16. února - britský archeolog a egyptolog Howard Carter v roce 1923 otevírá a odkrývá v egyptském Luxoru v Údolí králů slavnou Tutanchamonovu hrobku.

Středa 17. února - královna uherská a česká a arcivévodkyně rakouská, Marie Terezie, nařizuje na českém území sčítání lidu. Roku 1754 je to tak historicky první české sčítání lidu.

Čtvrtek 18. února - tento den v roce 1929 probíhá první udělování filmových cen zvaných oskar na světě. Vítězové jsou vyhlášeni tento den, ovšem své pověstné zlaté trofeje získávají až týden poté.

Pátek 19. února - v roce 607 se papežem stává Bonifác III. Dlouho si v této funkci nepobyl, protože zemřel ještě téhož roku, 12. listopadu. Během svého majestátu stačil ale stanovit pravidlo, že za života papeže či biskupa nesmí být jednáno o osobě jeho nástupce.

Sobota 20. února - John Glenn je sice třetím američanem, který vzlétá do vesmíru, ale v roce 1962 se stává zároveň prvním američanem, který se dostává na oběžnou dráhu Země. Je to nejenom americký astronaut a bojový letec, ale i manažer a politik. Je také nejstarším člověkem, který byl ve vesmíru. Když se zúčastnil mise STS-95, bylo mu celých 77 let. 

Neděle 21. února - roku 1893 Thomas Edison získává patent na svůj nejslavnější vynález - telefon. 
____________________________

Co vše Lařině encyklopedii předcházelo aneb historie webu

Nevím úplně přesně, co mě popudilo napsat tento článek. Když ale pokaždé otevírám Lařinu encyklopedii, vzpomínám si na to, jak jsem blogovala dřív, kolik jsem dělala chyb, jak jsem se učila být pořád lepší a lepší a co vše muselo Lařině encyklopedii předcházet, aby byla taková, jaká je. Člověk za ty roky nasbíral spoustu zkušeností, ať už ohledně toho, jak udělat design, aby byl nevtíravý, přehledný a příjemný, jak seřadit rubriky nebo jak zařazovat články, aby byly dohledatelné, a v neposlední řadě jak je psát, aby čtenář hned po přečtení první věty neodešel.

Bylo mi myslím čtrnáct nebo patnáct let, když jsem o Tomb Raider začala tvořit svůj první blog. Když se teď podívám zpátky (pořád se mi dochovaly jeho staré screenshoty), připadám si jako malíř, který se již jako zkušený a znalý dívá na své první, nedokonalé dílo a říká si, že ani nemohlo být jeho, protože dnes tam nachází hromadu chyb, které by teď neudělal a sám sebe přesvědčuje o tom, že tohle přece nemohla být jeho práce. Ale stejně tak jako on by bez píle a sebezlepšování nedošel k úchvatnému dílu, ani Lařina encyklopedie by bez všechto minulých článků, designů a blogů nemohla být tím, čím je dnes. Teprve staré blogy mě naučily, jak se chovat, aby čtenáři na web často chodili, jak články zařazovat, aby si je mohli rychle dohledat, nebo jak dělat obrázky, aby jich byl web plný tak nějak akorát.
Úplně první design blogu ze srpna 2006.

2006-2007
Ačkoliv nejstarší článek tady na Lařině encyklopedii najdete v lednu 2012, historie blogu sahá až do roku 2006. Bylo to myslím v srpnu, když jsem narazila na blog.cz. Tenkrát jsem byla opravdu hodně zažraná do TR a Lara Croft byla mou každodenní kamarádkou, mým vzorem a středem skoro všech mých zájmů. Když se na to tak zpětně podívám, vlastně se toho dodnes moc nezměnilo. Jenže byla jsem tak přehlcená a přesycená toho, kolik toho o té hře vím, kolik jsem udělala screenshotů a že jsem všechny TR dohrála, že jsem o tom chtěla dát vědět světu. Taky jsem chtěla těm, co Laru zavrhovali a měli ji jen za "uřvanou vraždící, nesmrtelnou nánu s pistolema" dokázat, že není tak úplně špatná, a že bych měla kde poskytovat své vlastní zážitky z hraní, protože mě samotnou takové články vždy bavily číst.

neděle 14. února 2016

Pohodová klasika

Z tohohle fan artu od Scissors Face klasika přímo dýchá, nemyslíte? Opravdu mě přímo uchvátil a uhranul.
_____________________________

Zpět k rozcestníku TR - Zajímavosti

Navigace: Unikátní fan tvorby

Už jste někdy hráli všechny TR najednou?

Dostala jsem šílený nápad. Po svém posledním hraní TR na PSP v roce 2014 (na PC to bylo zřejmě ještě dřív) jsem se dnes rozhodla, že si je zahraju všechny najednou. Ne, nemám doma devět počítačů, ani nemám devět procesorů a ke každému jeden monitor. Jen jsem si říkala, jaké by to bylo projít si všechny TR level po levelu.

Pustím si první level z TR1, pak hru vypnu, pustím si první level z TR2, vypnu, potom první level z TR3... A jsem opravdu zvědavá, kdy mi z toho začne jít hlava kolem. Na druhou stranu si hezky projdu vývoj hry a pomaličku se budu dostávat ke všem koncům zároveň. Některé díly budu mít zahrané dřív (budou to zřejmě ty od Crystalu, protože ty moc levelů nemají) a uvidíme, který TR bude nakonec poslední, protože bude mít nejvíc levelů (myslím, že takový TR5 skončí brzo a například TR4 nebo AoD mi zbydou až naposled). Bohužel tedy budu muset opomenout TR9 a TR Rise of Tomb Raider, jelikož ty má sbírka zatím neobsahuje. Slibuju, že se samozřejmě polepším, nebojte.

Takže v herním deníčku teď budete nacházet články hezky ze všech TR po Underworld, level za levelem... Vzhledem k tomu, že se každý TR jinak ovládá, asi mi z toho brzo hrábne, a až budu přecházet z TR5 na TR AoD, Lara nejspíš umře, protože než si zvyknu na ovládání AoD, budu to vypínat, abych si pustila Legend.

Bláznivé, že?

Co se týče další aktualizace blogu - anketu jsem udělala přes blueboard, takže je zase funkční, necháme ji zde do konce března, snad se za tu dobu blog zase zajede. Jinak se tu určitě objeví Lařino kalendárium, nějaké ty fanouškovské tvorby a další články, které snad vrátí web znovu do starých kolejí. Za tu dobu, co jsem dala Laru k ledu, se objevilo spousta nových papercraftů, které musím poskládat a spousta námětů na obrázky, které musím nakreslit. Teď jdu ale hrát. Laru Croft. Ne! Všechny najednou!
____________________

Navigace: Co je nového na blogu?

sobota 13. února 2016

Co se stalo s anketami?

Zdravím vás po dlouhé době. Když jsem po roce otevřela Lařinu encyklopedii, zhrozila jsem se a dojala zároveň. Zhrozila jsem se a zastyděla, když jsem si uvědomila, že poslední článek tu byl vroce 2014. A dojala, protože když jsem si přečetla zprávy ve Vzkazníku, zjistila jsem, že ačkoliv jsem vás zanedbávala, vy jste na mě nezapomněli a stále v Lařinu encyklopedii věříte.

Nevím, kolikátý je to už comeback. Ale já jsem zjistila, že za ty roky jsem k Laře nějak přirostla a i když TR zapínám v delších časových intervalech než dřív a co se týče novinek ze světa TR, jsem opravdu pozadu, přesto je mi tato žena stále nějak blízká. Jako by říkala: "Žando kde jsi zas? Byla bys tak hodná a zapla to PSPčko nebo na tom PC zapla TR? Už mi docela hrabe jak na mě padá prach." Tak jsem se jí rozhodla vyhovět, nainstalovala jsem si zase TR a otevírám Lařinu encyklopedii, abych na ni dál mohla přispívat. Zkoušela jsem to s jinými blogy. S jinými hrami. A i když mám dalších pár oblíbených titulů, nic nebudu dělat asi s takovým srdcem, jako TR encyklopedii.

Během té doby proběhly i nějaké změny na bloggeru. Třeba to, že mi nejdou do blogu vkládat ankety a stará anketa, jak asi vidíte sami, jako by nebyla vůbec aktivní a funkční. Ale ještě je tu BlueBoard, pokusím se ankety vyřešit nějakým jiným způsobem, aby nám každoměsíční rubrika nevypadla. Bohužel jsem ale potratila heslo a přihlašování, takže budu asi muset celý blueboard založit znova, to znamená i Vzkazník. Znamená to jenom to, že Vzkazník bude stejný, ale prázdný. Ten současný nemůžu nastavovat a editovat.

 Ovšem trošku času k editaci budu mít až v neděli večer nebo v úterý. Jenom jsem vám chtěla napsat, že jsem na vás nezapomněla. A že vám moc děkuju, že vy jste na mě nezapomněli také. Děkuji.
________________________

Navigace: Co je nového na blogu?