středa 11. května 2016

Level 14: Obrovští ptáci, dvojníci a nájemní vrazi

Úspěšně jsem dokončila level číslo čtrnáct a řeknu vám, že jsem docela ráda, že se blížím ke konci. A dnes vypadl z kola další díl. Ovšem myslím, že s takovým TR4, TR2 nebo Angel of Darkness se budu trápit ještě dlouho. Anniversary už si ovšem nezapnu a v TR Underworld mě čeká už jen ta poslední, závěrečná část s létajícími ostrůvky.

Atlantis. Předposlední level TR1, kde je víc nepřátel, než by normální ženská mohla prakticky zvládnout. Na systém hraní střelba - doplnění zdraví už jsem si zvykla dříve. Tady po vás skáčou kentauři, létající potvory po vás střílí ohnivé koule a aby toho nebylo málo, mnohdy se ocitneme v situaci, kdy pro boj s nimi máme k dispozici prostor o dvou metrech čtverečních. Docela deprimující skutečnost. Nemluvím ani o tom, že to podivné cosi, co se vylíhlo z vajíčka hned potom, co skončila cutscéna s Natlou, mi Laru pořád bralo za nohu a mlátilo s ní všemi směry. Bylo mi jí docela líto, při pohledu na ní jsem si řekla, že příště už musím hrát každý TR zvlášť. Člověk se pak pořádně nesoustředí na konkrétní díl a schytá to chudák Lara. Vlastně se jí vůbec divím, že se mnou pořád tak trpělivě drží, ještě se dostatečně nenaštvala, nevyskočila z obrazovky a neurazila devítkou hlavu spíš mně.

Moje pteronofobie dosáhla nejvyššího stupně v TR2. Pokud se stane to, že na člověka, který trpí chorobnou fobii z peří, vyskočí na konci levelu cosi opeřeného, co je velké skoro jako panelák, nemůžete opravdu čekat, že Ice Palace bude jeden z mých nejoblíbenějších levelů. Ačkoliv oceňuji krásné zpracování ledového paláce a důmyslnost celého levelu, ten konec by tam opravdu být nemusel. A měla jsem opravdu co dělat, abych v sobě našla dost odvahy k tomu, abych na konci levelu vlezla do skrýše ve zdi a došla si pro posledního dráčka, když jsem měla strážce Talionu v zádech. Tisíckrát radši si dám těch nespočet pastí v dalším levelu, než tohohle obrovského opeřence. I když tam jich taky pár je, nicméně dva metry mají maximálně v rozpětí křídel.

Neméně zábavný, i když o něco méně náročný byl i level v TR3. Odvážně jsem se vrhla po hlavě do Punova chrámu a i když jsem byla několikrát otrávena jedovatými šipkami domorodců a zelektrizována chameleony (nebo co to bylo), které na mě posílal Puna, nakonec se mi ho podařilo porazit a vítězoslavně jsem si mohla zastrčit do batůžku Element 115. Čeká mě Antarktida, důlní vozík, mutanti a Dr. Willard coby pavouk. Mám se fakt na co těšit.

Von Croyův byt je ovšem jeden z mých oblíbených levelů AoD. Líbí se mi zpracování této úrovně a docela kladně přijímám i fakt, že se zde dá opravdu "nahrabat". Von Croyův byt lze považovat za takovou malou zbrojnici. Každá pistole navíc se hodí a zásobník, který se povaloval vpravo od stolu mi šel vzít asi desetkrát. Takže jsem to radostně přijala jako jeden z těch dobrých bugů. Když na mě ovšem naběhl nájemný vrah, už to bylo horší. Ne a ne si zvyknout na to, že Lara na nepřítele reaguje v této hře až nepřiměřeně citlivě, takže nejen, že jsem měla nemalé problémy s ovládáním, ale těžce vydobyté náboje (rozumějte tím pracně prošmejděný Von Croyův byt) padly několikrát mimo cíl. Myslím, že jednou mě ten neřád dokonce dostal a napodruhé jsem včas neprolezla pod lasery, takže to Laru taky dost bolelo. Ale nakonec se mi podařilo projít na konec a vychutnat si závěrečnou cutscénu s odhozeným mobilem a vizitkou na Vasileyho se sídlem v Prague.

TR Anniversary se mi tímto levelem podařilo (neodpustím si to slovo - zaplaťpánbůh!) dokončit. Po té Velké pyramidě mi to ovšem připadalo nějaké jednoduché. Druhá nejhorší část hry (první je ta s těmi zas... nepříjemnými kůly a pohyblivými zdmi v Egyptě) je pro mě přeskakování ve Velké pyramidě z plošiny na plošinu a dostat se až nahoru. Vzhledem k tomu, že háky a kola se vystrčí opravdu na malý okamžik, kdy musíme počítat na vteřinu, abychom se o ně stihli zachytit. A navíc na každé plošince vyskočí dvě okřídlené potvory, které Laru nemilosrdně pošlou zpátky dolů. Takže finální konflikt pro mě byl docela hračka. A nějaká Natla? Žádný problém mi nedělalo ustřelit jí křídla a shodit na ni sloup bořící se síně. Akorát jsem ji trošku litovala. Co se stalo s tou sexy blondýnou? Docela mě překvapovalo, co udělá trocha lávy.

Setkání s Amandou v Andamanském moři šlo docela vklidu. Až na drobný detail, že ten podvodní hlavolam se sochami jsem opět skoro úplně zapomněla, takže jsem se tam trošku sekla, než jsem přišla na to, jakou pákou správně zatáhnout a kam vrazit správné kolo. Nicméně teď stojím před finálním soubojem s Natlou na létajících ostrůvkám a až se mi podaří to úspěšně dodělat, budu se cítit jako běžec po maratonu a šťastně si setřu krůpěje potu z čela.

Tomb Raidery vypadávají z kolečka jeden po druhém a počet dílů se zužuje. Který asi zůstane poslední?

Tomb Raider: Featuring Lara Croft
 Tomb Raider: Starring Lara Croft
 Tomb Raider: Adventures of Lara Croft
Tomb Raider: The Last Revelation
 Tomb Raider: The Angel of Darkness
Tomb Raider: Anniversary 
Tomb Raider: Underworld
 ________________________

Vzhledem k tomu, že právě probíhají trochu organizační změny, protože přecházím s hraním na nový počítač, neměla jsem možnost udělat všechny screenshoty a ne všechny tak pocházejí z mé tvorby. Nechtěla jsem ale narušit průběh rubriky, proto mi to doufám prominete.

Navigace: Jeanettiny zajímavé screenshoty

1 komentář:

  1. Gratuluji k úspěšnému dohrání Tomb Raider: Anniversary. Radost jistě byla veliká, a není divu :D Já měla takovou radost, když jsem v ní dokončila všechny Time Trialy :D Ale co se týče stoupání nahoru v Pyramidě, to mi zase nedělá takový problém, jako Egyptské pasti (ač na první hraní jsem se nahoru škrábala tři dny :D ).

    Von Croyův byteček v Angel of Darkness miluji. Celý level se mi moc líbil, až jsem si nedávno hru chtěla opět zahrát, abych se mohla lokací pokochat ^_^ Avšak vědomí, že se budu muset dostávat přes Hall of Seasons mi toto nadšení setřela z mysli.

    A přeji hodně štěstí v poslední části Tomb Raider: Underworld. Naposledy jsem se při ní tak šikovně ztratila, že jsem asi dvě hodiny hledala správnou cestu dál :D :-)

    OdpovědětVymazat