středa 9. března 2016

Tajuplná a neznámá Melissa Croft

Amelia, Richard nebo samozřejmě Lara. K nim to příjmení Croft prostě patří. Všichni jsou to hrdí nositelé tohoto jména a všichni mají za sebou zajímavou minulost, která je většině z nás velmi známá. Richard jako světoznámý archeolog a vědec, Amelie, hrdá hraběnka, která je nezvěstná od Lařiných sedmi let a potom Lara, kterou známe skrz naskrz úplně všichni. Tak co před tím příjmením dělá to jméno Melissa?

Melissa měla být důležitým charakterem v TRAE. Vzhledem k tomu, že hra nikdy nebyla dotažena do konce a po jejím skončení uniklo ven jen několik malých obrázků a pramálo informací, můžeme se jen domnívat, co byla tato žena zač. A - rovnou úměrností - čím víc je pro nás neznámá, tím víc je pro nás zajímavá. S jistotou ovšem o ní můžeme říct jenom to, že měla být reálným herním charakterem, který bychom mohli hrát v TRAE a další jistotou pro nás může být jedině její extravagantní vzhled - ze screenshotů je patrný kontrast jejího oblečení a vlasů s prostředím hry, jistě nás upoutá na první pohled to, že nosí sukni, má krátké, rozčepýřené vlasy a zachází jen s jednou pistolí. Jako by to měl být pravý opak Lary Coft. Ve hře ale měla splňovat multiplayerový prvek - měli jsme se dostat do fází, kde je zapotřebí dvou hráčů, abychom došli k cíli a otevřeli si cestu dál a obě ženy tím pádem měly spolupracovat.

Kdo je Melissa Croft?
Podle toho příjmení můžeme soudit, že se jedná o někoho z rodokmenu Croftů - pravděpodobně se jedná o Lařinu sestřenici. Víme, že Lara Croft měla tetičku, která jí odkázala sídlo v Surrey. Tahle tetička mohla mít dceru, a ačkoliv to nikdy nebylo oficiálně potvrzeno, ta mohla mít následně jako Lara sklony k zajímavým koníčkům, jako je vykrádání hrobek, zacházení se zbraněmi nebo různé gymnastické kousky.

Pokud totiž měla ve hře splňovat funkci pro multiplayer, musela být pohybově stejně zdatná jako Lara, aby nebyl jeden z hráčů v nevýhodě. Tedy dlouhé skoky, lezení po římsách nebo veletoče na tyčích jí asi nebyly cizí. Zároveň měla umět zacházet se střelnou zbraní - ale podle screenshotů, kde má na noze pouze jedno pouzdro je jasné, že se jednalo o jednu zbraň, nikoliv o dvojici, kterou používá Lara. To by ale snad nemělo mít vliv na účinnost palebné síly obou postav. Prostě co Lara srazí dvěma střelami, Melissa by zvládla jednou.

Podivný vzhled Lařiny sestřenice
Také vás jistě upoutá fakt, že Melissiny vlasy mají křiklavě červenou barvu, stejně jako její oděv. Z nákresů a koncept artů je jasné, že se jedná o jakousi "drsnou" holku, která by mohla mít prapodivné vyznavačské smýšlení a libovala si v tvrdší hudbě, jako punk nebo deathmetal. Taky vzhledem připomíná spíše mladičkou holku než dospělou ženu, měla být zřejmě o dost mladší než Lara nebo to mohla být dost možná ještě teenagerka. Informace o jejím věku nebyly nikdy zveřejněny, proto nelze vyloučit ani tuhle možnost. Otázkou ovšem je, jak by se takové "děvče" mohlo zajímat o historii a vykrádání hrobek. Zřejmě se dívky jako malé často potkávaly a možná sdílely svou společnou lásku k minulosti a zbraním.

Melissa jako druhý herní charakter?
Vložení druhého herního charakteru do hry je ovšem ze strany Core Design docela riskantním a zároveň odvážným krokem. Všichni si jistě pamatujeme na Kurtise Trenta - ten se (mně taky, nejsem výjimkou) holkám sice zapsal do srdcí jako playboy a oblíbenec. My jsme holt překously tu skutečnost, že je to neskutečně tupé poleno, které neumí ani pořádně skočit a trvá mu půl dne, než se vyškrábe z žebříku na plošinu. Ale kluky tenhle pán vytáčel a doháněl k šílenství. A devadesát procent z nich doufá, že už nikdy nebude hrát za nikoho jiného, než za Laru.

Kdoví, jak by to dopadlo v případě Melissy. Lze ale usuzovat, že animace by vycházely ze stejného základu jako pohybové animace Lary, takže by to nemusel být takový výbuch, pokud by neměl být ani jeden z hráčů v nevýhodě, musely by se holky pohybovat stejně rychle, doskočit stejně daleko a střílet stejně účinně. Pokud by se to dobře zvládlo, nemusel by být nový herní charakter na škodu. Spousta lidí by samozřejmě dál nedalo na Laru dopustit, ale zřejmě už by se na Melissu nedívali skrz prsty. Žádná videa z vytváření pohybů pro Melissu ovšem nebyla zveřejněna, takže i její pohybový arzenál - stejně jako její osobnost - je opět čistě předmětem dohadů a konspirací.

Charakteru nelze upřít extravagantní vzhled a vysoký kontrast s prostředím.
Screenshoty pocházejí z betaverze hry (jako všechny ostatní), takže její finální vzhled by mohl být nakonec i jiný.
Některé "uniklé" koncepty.
Lze si povšimnout i několika společných znaků s Larou - jako jsou pevné, vysoké boty, mohutný opasek s přezkou nebo ochranné rukavice.
____________________________________


Související články: TRAE (Core Design)

3 komentáře:

  1. Mě se její postava moc líbí! Má styl, a už dříve jsem někde říkala, že je škoda, že se do hry nedostala. :-)
    Moc krásný článek. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :D

      Ano myslím si, že by to bylo velmi zajímavé, poznat další postavu z rodiny Croftů. Je velká škoda, že nedostala víc prostoru.

      Vymazat
  2. Nemůžu si pomoct, ale Melissa mi strašně připomíná Amandu v Legend trilogii. Už jen těmi vlasy (střihem) i tím stylem. Možná Eidos v té době nechtěl úplně pohřbít podklady k Melisse a dali je Crystalům, kteří z ní udělali Amandu a místo sestřenice z ní udělali kamarádku už z mládí.
    Je fakt škoda, že jsme se o ní nestačili dozvědět víc. :)

    OdpovědětVymazat