sobota 25. srpna 2012

Tomb Raider III: Adventures of Lara Croft - Krátké info

Arzenál se podstatně rozšířil, tentokrát se vydáme do ještě zapadlejších a odlehlejších koutů světa, oblečeme na sebe hned několik obleků vhodných do tropů i do ledu. Potkáme ještě větší a rozmanitější množství nepřátel. Umíme podstatně víc pohybů, než tomu bylo kdy dřív. V Surrey se tentokrát doopravdy vyřádíme. Vydání hry navíc provází obrovská reklamní a komerční propagace ve formě propagačních předmětů, reklamních spotů s hlavní hrdinkou nebo promo akce s modelkou Lary. Tomb Raider je skutečně doopravdy akční.

Informace
Vývojář: Core Design
Vydavatel: Eidos Interactive
Datum vydání: listopad 1998
Oficiální název: Tomb Raider III
Podtitul: Adventures of Lara Croft
Počet levelů: 21 (19 herních levelů, 1 výcvikový level, 1 bonusový level)
Modelka Lary pro tento díl: Nell McAndrew (oficiální modelka najatá Eidos)

Příběh: Před tisíci lety přiletěl na Zemi asteroid, který v sobě skrýval obrovskou sílu. Ta byla ukrytá ve čtyřech průzračně modrých kamenech, které asteroid obsahoval. Kameny byly postupně nalezeny různými národy a vytesány do podob dýky, salamandra, menhiru a oka. Artefakty byly národy uctívány nebo zkoumány, a postupem času se na ně zapomnělo.
V Antarktidě se ale v roce 1998 provádí výzkumné vrty. Místo dopadu asteroidu je důkladně zkoumáno, zda neobsahuje důležité látky a minerály. Jenže jakási podivná síla tu mění lidi v mutanty a nutí je zabíjet jeden druhého navzájem. Výzkumné vrty jsou neúspěšné. Mise selhala.
O tajemných artefaktech se dozví mladá a již poměrně zkušená dobrodružka Lara Croft. Pomocí svého důvtipu a mapy identifikuje místa, kde by se artefakty mohly eventuelně nacházet. Postupně prozkoumává Indii, Jižní Pacifik, Nevadskou Oblast 51 i Londýn, aby artefakty získala a vydává se i do Antarktidy, kde se nachází výzkumná základna, aby artefakty umocnila. Všechny artefakty v sobě skrývají sílu, která musí být zastavena a to je možné pouze v místě dopadu asteroidu. Jenže není sama, kdo po artefaktech prahne. Je tu spousta jiných, kteří ovšem artefakty chtějí zneužít. Musí být ostražitá, musí být rychlá, musí být opatrná a musí se spolehnout jedině sama na sebe.

Artefakt: Tentokrát se vydáváme po stopách hned čtyř artefaktů: Infada Stone, Ora Dagger, Element 115 a Eye of Isis. Všechny pochází z vnitřku neznámého vesmírného tělesa, které před tisíci lety dopadlo do Antarktidy. Spojuje je průzračně modrý vzhled a nezkrotná síla, kterou se každý, kdo se jí zmocní, snaží zneužít.

Odehrává se: Indie, Jižní Pacifik, Londýn (Anglie), Oblast 51 (Nevada, USA), Antarktida, Surrey (Anglie)

Vytvořeno pro: PC, PlayStation 1, PSP, Mac

Důležité charaktery:
Tony (nepřítel, boss v Indii)
Randy a Rory (společníci Tonyho; neutrální vztah)
Sophia Leigh (nepřítel, boss v Londýně)
Vůdce Zatracených (spíše přítel, vedoucí nápomocné skupiny Zatracených v Londýně)
Poručík Tuckerman (přítel, předá Laře mapku přes bažinu v Jižním Pacifiku)
Puna (nepřítel; hlavní boss v Jižním Pacifiku)
Domorodec (neutrální; vypráví Laře o uctívání artefaktu Element 115 v Jižním Pacifiku)
Doktor Willard (nejprve se zdá jako spojenec, později hlavní boss hry)
Winston (Lařin věrný sluha; potkáme ho v Surrey)
_____________________

Zpět na rozcestník Tomb Raider 3

Navigace: Tomb Raider 3

čtvrtek 23. srpna 2012

Londýn: Děkujeme za temné město, klikaté uličky, neposlušné podvodní vozítko a... cheaty.

Prší. Kdesi v daleké obloze slyšíš vzdálené hřmění. I když jsi několik desítek metrů nad zemí, strach nemáš. Než bouřka přijde, stihneš se s předstihem dostat do katedrály svatého Petra před tebou. Ochoz, na který hledíš, jako by lákal, ať na něj vstoupíš. Jenže je moc daleko na skok, a moc vysoko, aby se na něj dalo vylézt. Cesta je dlouhá, trnitá a složitá. Musíš to vzít skrz propojené budovy. Není to nic jednoduchého, když se i tady vyskytuje ochranka, hledáš přístupové klíče a průlezy, a navíc musíš vyřešit hlavolam s vodními nádržemi, abs neskončila ve spárech smrtícího šroubu...

Londýn je jediná část TR3, kterou se trošku zdráhám hrát. Vždy si ji dávám až po Nevadě, protože se tam dá najít spousta zajímavých věcí. A vždycky to chvilku trvá, než se mi ji podaří pokořit. Latexová Lara se v poněkud nočním Londýně navíc docela ztrácí. Nic moc nepomáhají ani silné kapky deště nebo věčně neosvětlené chodby. Člověk leccos přehlédne.

Než jsem celý Londýn poprvé dohrála, musela jsem ho pustit snad čtyřikrát. První level Thames Wharf zas až takový problém nebyl (až na ten drobný detail s rotujícím šroubem, který je pro Laru smrtící, jen když se mu zachce a až na tu super-inteligentní elektrickou krabici, která si jezdí kudy chce), stačilo se tak nějak dostat přes množství secretů a ochozů do místnosti s třemi vodními nádržemi. Pravda, donutit elektrickou krabičku, aby jezdila tak, jak chcete, aniž by vás šlehla chapadlovitými kabely, to bylo lehčí, než se na první pohled zdálo. Nic netušící hlídači dostali kulku mezi oči, sotva Laru zbystřili, protože u sebe měla věrného pomocníka ve formě Desert Eagle. Ale jakmile se na ochozu katedrály svatého Petra rozeznily zvony, nastal problém. Protože Lara sjela přímo po zadnici do levelu Aldwych... Jo, mimochodem: v Thames Wharf si opravdu mohli (opět) nechat ty... zatracené ptáky, které vám krákají nad hlavou, téměř slyšíte šustění jejích peří jako by byli u vás doma a Lara je pořád ne a ne zaměřit!

Lara Simpson nebo Marge Croft?

Každá slavná osobnost, která něco znamená, by měla mít svou podobiznu v populárním seriálu Simpsonovi. A protože Lara je vyjímečná mezi vyjímečnými, byla zpodobněna rovnou jako jedna z hlavních postav. Nebo naopak? Fan art od BlackButterFly to dokazuje.
_____________________________

Zpět k rozcestníku TR - Zajímavosti

Navigace: Unikátní fan tvorby

neděle 19. srpna 2012

Nevada: Co zvědaví Američané přechovávají v Oblasti 51?

Pot a písek se ti lepí na horkou kůži. Mozek už v tom teplu pomalu přestává pracovat. Nemluvě o neustálém otravování zmijí a vlezlých opeřenců. Dávej pozor, ať nešlápneš do tekutého písku. Pot ti z vlasů dělá neupravené pramínky, cop ti poskakuje na horkých zádech... Terén je drsný, vyprahlý, plný bezpečnostních drátů a přírodních opatření, občas se objeví i nějaká ta stíhačka. Pistole, když z nich strílíš, vydávají ještě větší horko. Ruce i nohy máš zpocené, v botách jako by hořelo a jsi ráda, když narazíš na pláň s jezírkem, kde se můžeš smočit. Cesta k základně je ale složitá. Jak se přes skály dostat? Potřebuješ dynamit... 

Tomb Raider... je prostě o přežívání, prozkoumávání a lámání si hlavy. V něm bychom bez schopností atleta a Robinsona jednoduše nepřežili. A už patnáct let nás to pořád tak strašně baví. Tomb Raider 3: Adventures of Lara Croft byl tímto podtitulem obdarován skutečně trefně. Už jenom u Lary doma, ve výcvikové části Lara's Home zažijete dobrodružství na tréninkové dráze, na červené čtyřkolce, v podzemním akváriu nebo na zahradě s Winstonem oblečeným do neprůstřelné vesty.

Po exotické Indii již automaticky vybírám jako další Nevadu. Jednak mám ráda, když se exotické a "městské" nebo "plechové" mise hezky prostřídají. A navíc v Nevadě skončíte ve vězení, takže přijdete o všechno, co se ve vašem batůžku nachází. Ten se pěkně odlehčí, když v něm zůstanou jen světlice a několik lékárniček. Věci, které jste tak pracně sebrali v Jižním Pacifiku nebo v Londýně přijdou na smutný zmar. To je k pláči. Tu situaci jsem zažila jednou a přiznám se, že už to tak raději nepraktikuji, jelikož mi skutečně bylo do pláče. Na druhou stranu jsem byla taky pěkně navztekaná, takže jsem si s bachaři nezadala. Udělala jsem to z toho důvodu, že jsem nejprve chtěla projít ty těžší mise, aby mi pak před konečnou částí zbyla ta nejlehčí (Nevada je alespoň pro mě teda nejlehčí). Jenže ejhle, že přijdu o všechny tvrdě vydřené cennosti v batůžku, to mi nedošlo... Zajímavé je, že ačkoliv šlo bachařům o veškeré náboje a arzenál, artefakty jako Infada Stone nebo Element 115 jim byly prazvláštně ukradené...

Co se týče levelu Nevada Desert, vždy skáču nadšením, když do něj vstoupím (respektive sjedu), protože ten mě z celé Nevady baví vůbec nejvíc. Drsná a vyprahlá planina, strastiplná cesta a nový, slušivý outfit, to je prostě moje. Pravda, ty opeřence hned zezačátku mohli klidně vynechat. Co se ale týče zpracování levelu, rozmístění (dalších, neopeřených) nepřátel nebo interaktivity levelu, není nač si stěžovat. Hodně efektně taky vypadají momenty, kdy vám nad hlavou proletí (jakési podivné) stíhačky (jako vystřižené z Akt X). Cesta k základně, kam se musíme dostat, protože tam zkoumají náš artefakt Ora Dagger, po kterém tak prahneme (jako ten písek po slunci), je dost složitá. A byla by i poměrně nemožná, kdyby nebylo Lařiných dovedností a důvtipu. Ona cesta totiž ani neexistuje. Musíme si ji udělat.
Pomocí TNT - spolehlivého Tri-nitro-toluenu...

Jenom Jeanette, Lara a příroda...

Vítejte v nové rubrice plné zajímavých fotografií, přírody, příběhů a dosud nezveřejněných Lařiných dobrodružství!

Když slunce ven láká, není důvod zůstávat sedět doma a nevyužít toho, navíc už bude pomalu konec srpna, a brzy začne podzim. O tom, že každé roční období má něco do sebe, o tom není sporu. Během každého z nich se dají vytvořit nádherné fotografie...
Proč vlastně tato nová rubrika vznikla? Nuže, tedy... Proč si neudělat výlet společně s Larou? Vzít ji s sebou a zatímco jiní prožívají další dobrodružství a hledají neobjevené, my můžeme tvořit jiná dobrodružství s naší milovanou hrdinkou. Zkrátka a dobře: před cestou na výlet jsem chňapla dvě svoje Lary, můj milovaný mobilní telefon (s ucházejícím fotoaparátem) a pustila se do díla. Nejideálnější je vydat se přímo na místo, do kterého Lara zapadá. Což se mi opravdu povedlo. A z chystaných asi deseti scén jich nakonec vylezlo asi padesát... Na opravdový cosplay prozatím není nálada ani dost materiálu, navíc figurky se snadno schovají a navíc jsou neuvěřitelně fotogenické, jako by do prostředí přímo zapadaly! A jak se záhy ukázalo, vůbec nejfotogeničtější je figurka ze South Pacific Islands... Víc než kdy jindy jsem tady obdivovala její ohebné končetiny!

Pokud máte i vy doma nějakou Laru, můžete se klidně nechat inspirovat. Z výletu si přinesete krásné fotky, strávíte příjemný den (podotýkám, že včerejší den byl profocený úplně celý) a ještě si můžete vytvořit zajímavého koníčka. Ačkoliv nebudu chodit na výlety každý den, ale když už se někam vydám, vezmu Laru s sebou. Aby se nám tady ten figurkový cosplay mohl trochu rozvinout...

čtvrtek 16. srpna 2012

Screenshoty z GamesComu 2012

Do Galerie Preview Screenshotů jsem přidala několik nových obrázků. Jedná se o nové screenshoty z již známých míst. Přesto je zábavné se na ně opět dívat. Vznikly na GamesComu 2012, který se konal v německém Kolíně nad Rýnem.

úterý 14. srpna 2012

Lara Croft alias Walt Disney Princess

Jak by asi vypadala Lara jako princezna od Disneyho? Zajímavý nápad, ale přiznám se, že mi to k ní vůbec, ale vůbec nesedí... Z princezen jsem už vyrostla :)
____________________________

Zpět na rozcestník TR - Zajímavosti

Navigace: Unikátní fan tvorby

Indie: Vítejte ve světě much, džungle a práce vydřené v krvi, potu (a občas i slzách).

Úplý trikot se lepí na zpocené tělo. Pistolemi se divoce ohání, aby nedostala jedovatý kousanec od kobry nebo aby ji neroztrhal tygr, má co dělat, aby unikla valícím se balvanům a smrtícím ostnám. Ještě přitom stačí sebrat několik secretů. Nohy se boří v blátě, jenom její atletické dovednosti jí dovolují ve vodě uniknout hladovým piraním. Nemůže se zastavit, protože cesta k Infada stone je trnitá. Vede přes divokou džungli, na kterou si nakonec vezme praktickou čtyřkolku a přes šíleného blázna, který si s ní hraje. Klíče ukryté v nejzazších koutech, občas na ni vyskočí i nějaká opice nebo obživlá socha Shivy...

Znáte ten příběh? Všechno to začalo na jedné hrozně dlouhé skluzavce a skončilo v pavoučím doupěti v daleké zemi mrazu, kam vstoupila snad jenom noha mutanta. Dostat se ke čtyřem artefaktům není vůbec žádná legrace. Musíme projít levely plné exotiky i zákeřné techniky, schválností, logických hádanek a divokého prostředí. To všechno hned v několika okouzlujících outfitech. Hádáte správně. Mluvím o TR3, do kterého jsem se pustila takřka hned po dohrání dvojky...

Mám ráda tu chvilku, kdy se ocitnu na okraji dlouhé skluzavky a vím, že na mě čeká další krásné dobrodružství... Přiznám se, že TR3 je pro mě už jediným dílem, který mi zbývá dohrát až do úplného konce (ani nevím, jestli mám být na sebe hrdá, že jsem jich už prošla tolik, nebo jestli se mám stydět za to, že za takovou dobu mého hraní TR jsem je nebyla schopná dohrát je všechny). Nejdále jsem se dostala do prvního levelu v Antarktidě, a tam už to opravdu není žádná legrace. Všechny bílé uličky v bílém prostředí splývají, voda je hrozně studená a občas vyskočí i nějaký ten mutant. Takže tentokrát pro mě bude dohraní TR3 velkou premiérou. Ale nepředbíhejme. Vrátím se do exotické a parné Indie, kam jsem se s Larou vydala pro Infada Stone...

sobota 11. srpna 2012

Domov, sladký domov...

Myslím, že po celém dobrodružství plném monster, akce a bezesných nocí (pro Laru i pro nás) bude ten nadpis naprosto trefný... Problém je v tom, že italská mafie nás nenechá ani doma, a drze si přijede až na dvůr (i skrze zavřenou bránu - mafie má holt dlouhé prsty) se dvěma auty, několika otravnými psy a ještě více tupými chlapy. Co naplat? Na převlékání nemáme čas. Rychle zastrčit těžce vydřený artefakt za opasek a zamířit rovnou ke zbrojnici u postele...

Ale nepředbíhejme až na úplný konec.
Nikdy jsem si nemyslela, že tohle o TR2 ještě někdy řeknu, ale... Dojít až do úplného konce bylo pěkně těžké! Na přenosné konzoli PlayStation to není zase taková legrace jako na PC. Přeci jen člověk nemá deset rukou, takže nemůže úplně stoprocentně efektivně uhýbat před nepřáteli a pastmi, tudíž to trvá trošku déle a po třinácti letech hraní si připadáte, jako by se ty zkušenosti najednou někam vytratily... Ve skutečnosti ne, určitě to byl záměr tvůrců, abychom u PlayStationu strávili více času. Naštěstí, že je možné ukládat si hru na jakémkoliv místě, protože mít to jako v TR1, nevím, nevím, takový Temple of Xian bych možná procházela ještě teď.

To ale samozřejmě nemění nic na tom, jak je ta hra pěkná. Krásně vytvořené prostředí (to byste neřekli, co se dá všechno vyrobit ze čtverců a trojúhelníků), inteligence nepřátel (myslím, že když nepřítel trpělivě čeká, až se mu objevíte, míří na vás a útočí strategicky, je na rok 1997 docela pokrok) a ostatně sama Lara se nám vrací do svého klasického (a asi vůbec nejoblíbenějšího) outfitu. Vraťme se tedy tam, kde jsme začali. Pod Velkou Čínskou zdí...

Schovat pod Velkou čínskou zeď velký Xianský chrám a jakési prostředí s létajícími ostrovy považuji za zcela originální nápad. Zatímco ve skutečnosti tam jsou možná jen kostry padlých stavitelů, v TR2 se ocitáme ve světě strážců, nadpřirozena a zelené. Mimochodem, když už jsme u toho - taky jste si všimli, kolik se tam vyskytuje zelené? Zelené ostrovy, zelené zdi, strážci, když umírají, tak zezelenají. Později celé zelené místnosti. Zelené dračí doupě. Vždycky, když si vzpomenu na závěrečné levely hry, vybaví se mi zelená. Docela by mě zajímalo, jak by tyhle levely vypadaly v nějakém remaku (ale kvůli tomu ho zase vytvářet nemusejí, jen si nechejme TR2 v paměti takový, jaké je a jaký má být).

Naopak modrý level Home, sweet home (ano, mám na mysli modrý kvůli Lařině saténovému župánku), je jako třešinka na již tak dost sladkém dortu. Jednou jsem zkoušela tento level hrát bez střílení  jako level Lara's Home. Nepřátele jsem prostě ignorovala, běhala si po tréninkové dráze a bludišti jako by byli mí přátelé a chtěla si otevřít i sklep s poklady, kam bych je všechny zavřela a měla pokoj. Bohužel, oni můj záměr nepochopili, vůbec se netvářili jako mí přátelé a lékárniček nemáte nekonečně...

Ovšem dokazuje to skutečnost, že i po tolika dohraných TR2 se tam stále můžete dosyta vyřádit. Ta hra má výhodu v tom, že je tak neuvěřitelně návyková a nevýhodu v tom, že má konec.

pátek 10. srpna 2012

Happy Birthday, Lara!

Kouzelný obrázek, nemyslíte? Opět z kouzelné tvorby Daemona.
________________________

Zpět na rozcestník TR - Zajímavosti

Navigace: Unikátní fan tvorby

středa 8. srpna 2012

Z postřehů Jeanette: na co se soustředit při hraní TR2?

Tomb Raider 2 oproti předchozímu dílu ze série vyniká vyšší inteligencí nepřátel, krapet složitějšími hlavolamy a různorodým prostředím. Ocitneme se uvnitř i venku a všude je rozdílné řešení puzzlů. Oproti tomu máme opravdu dobrý výběr herního arzenálu, spoustu nových Lařiných dovedností a dopravní prostředky. Pokusím se vám trošku pomoci...

Pár obecných rad při hraní klasických TR:

  • Při cestě dobrodružstvím si určujte orientační body. Svět kolem vás je interaktivní a různorodý. Občas umí být pěkně zrádný, jindy nápomocný. Co chvíli vám z očí i z paměti zmizí malé uličky, ve kterých se skrývají klíčové spouště nebo klíče nutné k postupu ve hře. Pokud se nemůžete hnout, zkuste se vrátit o kus zpět a důkladně prohledejte všechny místnosti. Jistě na zádrhel přijdete. Tomb Raider je o prozkoumávání a hledání.
  • Každou místnost, kterou navštívíte, důkladně prohlédněte. Nejen, že můžete objevit již zmíněné důležité spouště, ale najdete spoustu vybavení a nábojů, které se zejména v pozdních levelech ukážou nepostradatelnými.
  • Ukládejte si hru na bezpečných místech. Nikdy ne ve chvíli, kdy je Lara pod vodou nebo když zrovna sjíždí po plošince. Nikdy nevíte, jak je vodní kanál dlouhý a zda Lara vystačí s dechem, stejně tak nemůžete vědět, jestli se pod sjížděcí plošinou nenachází smrtící past v podobě bodáků. Samozřejmě je to něco jiného, pokud hru znáte a víte přesně, kam cesta vede. Nováčci by ale měli mít na paměti, že prostředí bývá vykradačům hrobek občas pomocníkem, ale jindy i zákeřným nepřítelem.
  • Pokud máte možnost zastřelit nepřítele na dálku, aniž by se k vám dostal - například, stojíte-li na vyvýšenině nebo na protějším břehu kanálu - využijte toho. Věřte tomu, že kdyby protivník stál v boji tváří v tvář Laře, rozhodně by veškerou blízkost využil ve svůj prospěch a váš neprospěch.
  • V boji nestůjte na jednom místě, ale pohybujte se. Utíkejte vlevo, vpravo, dopředu nebo dokola, skákejte, obíhejte nepřítele. Dezorientujete ho a hlavně je pro něj daleko těžší trefit pohyblivý cíl, než statický.
  • Je dobré občas uložit hru na více slotů, než jen na jeden. Pokud pro vás bude nějaká část hry opravdu obtížná, jednoduše se vrátíte v postupu o kousek zpět a určitě to půjde snáz. Každý level hrajte třeba na tři sloty, každým novým levelem můžete tyto pozice zase přepsat.
Na co si dát pozor u TR2?
  • Velký pozor si dejte v levelu Barkhang Monastery. Nestřílejte do mnichů, protože jsou vašimi přáteli. Pomáhají vám likvidovat Bartoliho chlapy. Když budete pobíhat kolem nich, bude jim to jedno, vědí, že jste jejich klášter navštívili s dobrými úmysly. Ale jak do jednoho střelíte, půjdou po vás všichni. Pokud se to stane omylem, raději zvolte Load Game. Je velkou výhodou, že vám mniši pomáhají - ušetříte si hromadu práce a hlavně nábojů.
  • Hledejte dráčky. V každém levelu je jadeitový, stříbrný a zlatý dráček, slouží jako secrety. Najdete-li všechny tři, získáte neocenitelné množství nábojů navíc.
  • Během hry používejte spíše malé lékárničky. Velké až když opravdu hoří. Hra na PlayStation není dvakrát jednoduchá a i když jich ze začátku nasbíráte hodně, v závěru docela vymizí a budete je potřebovat.
  • Vždy, když zastřelíte nějakého humanoidního nepřítele, prohledejte jeho mrtvolu. Často po něm zůstanou zbraně, náboje, lékárničky a v některých případech klíče.
____________________________


Navigace: Tomb Raider 2

úterý 7. srpna 2012

Zkuste si první verzi na vlastní kůži

O žádné jiné beta verzi ze série TR se tolik nemluvilo, jako právě o TR2. A žádná jiná beta verze ve finále neprodělala tolik změn, jako tento díl. Změny byly všude - v designu levelů, v designu i schopnostech Lary, ve zvucích, v hratelnosti... Prostě všude.

Zřejmě to způsobila skutečnost, že původní verze hry TR2 (právě beta verze) měla fungovat na stejném principu levelů jako tomu bylo u TR1. Před dokončením TR2 se ale tvůrci rozhodli, že to jednoduše nestačí. Bylo jim to málo. Chtěli víc textur, víc možností, víc estetiky v  levelech. A tak z původního plánu postavit engine na stejném principu jako byl engine TR1 sešlo a vytvořila se malinko jiná struktura, která je patrná až v alfa verzi (definitivní, vydané verzi). 

Beta verze měla spoustu much, na které přišli hlavně gametesteři. Tvůrci se rozhodli dát hlavy dohromady a trošku levely přetvořili. Aby prostě vypadaly tak, jak si je představovali. My máme ale veliké štěstí - rovnou  tři levely z beta verze hry si můžeme vyzkoušet na stahovatelném beta demu. A nic jiného, než demo - ani sebedokonalejší video, ani sebedokonalejší screenshot - jen váš vlastní zážitek z hraní této verze - vám může přinést objektivní názor a porovnání. 

Alfa verze přináší vylepšení hlavně ve výcvikové části Lara's Home (ta ale v demu přímo hratelná není), Lařiny dovednosti (například kotoul ve vzduchu nebo lezení po žebříku), funkci dopravních prostředků a originálně otexturované levely. Objevuje se také velké množství renderů a wallpaperů, které byly vytvořeny během vytváření beta verze, při zveřejnění alfa verze nenápadně z internetu zmizely a poté je pečliví fanoušci opět zpětně vytáhli z hlubin minulosti.

Nejdetailnější detail
Pojďme se rovnou podívat na první změnu. A tou je ikonka hry. Právě ta, kterou hru spustíte. Jistě máte v paměti (a mnozí z vás i na ploše monitoru hned vedle internetového prohlížeče nebo dalšího dílu ze série) zástupce TR2. Je na něm Lařina hlava s copem na tmavém pozadí. Věděli jste ale, že v alfa verzi byla nakonec změněna i spouštěcí ikona? Původně byla modrá, s již známým obrázkem Lary, která byla často prezentována na renderech v TR1.

TR3 Gold z jiného úhlu pohledu

Mezi fanoušky TR, kteří si umí vyhrát s grafickými programy, se vyrojil další talent. Konkrétně v oblasti renderů s klasickými TR. Tento úchvatný wallpaper vytvořil Daemon.
______________________

Zpět na rozcestník TR - Zajímavosti

Navigace: Unikátní fan tvorby

pondělí 6. srpna 2012

O blogařích, o psaní, o blozích: i blogování má svá pravidla!

"Cože, ty máš blog...?" uslyšíte od známého, když se před ním potichu zmíníte, že máte svojí vlastní doménu obsahující název blog. Následuje pohrdavý pohled a dotyčná osoba začne pochybovat o tom, zda není vaše IQ hluboko pod hranicí normálu, ještě níž, než si vůbec myslela. Taková reakce samozřejmě dokáže jednoho od práce odradit. Vědomí práce, která má stejný efekt jako házení hrsti hrášku proti zdi není nic povzbuzujícího k jejímu dalšímu pokračování.

Ale vy můžete tomu člověku dokázat, že váš blog takový není. Že není důvod vyvyšovat ostatní weby nad blog. Že za návštěvu stojí a že se na něm dá najít spousta zajímavých článků. Chce to jenom trochu nápaditosti a kreativity.
Pokusím se vám rozepsat o blogování, jak ho vidím já - a věřte, že to tvrdím na základě pětiletých zkušeností...

Blog vs. Blog
Když se řekne BLOG, většině lidí se vybaví růžové pozadí, červený text a smajlík ve tvaru srdíčka za každou větou. Nemluvě o hromadě zkopírovaných obrázků z Googlu a větách typu: "aHooooJíííčEEEEk!!!! JaKKKK se mÁÁÁÁÁtEEEE, PuSinkY?" To je bohužel představa, kterou má většina lidí o blozích. A smutné na tom je, že většina blogů takových skutečně je. Lidé pak tyto stránky berou jako spamy a jakmile vidí ve vyhledávači: doména.blog.cz, raději odkaz obloukem minou. Když ale člověk zapracuje, obrní se nervy a trpělivostí, může dosáhnout výsledku, že lidé říkají: "Tyjo, to je ale pěkná stránka! Tu jsi vážně dělal celou sám?" Pohrdavé pohledy pak vystřídají spíše obdivné, doprovázené různým ponoukáním: "Jen v tom pokračuj! Určitě máš skvělou návštěvnost a je to rozhodně zajímavý koníček!" Takové reakce potom do práce přeci jen postrčí.

Jsou dva různé způsoby, jak vést blog. Oba sice zaznamenávají celkem slušnou návštěvnost. Ovšem jeden způsob svědčí o tom, že váš blog spadá do druhé vyjmenované skupiny - to když se na váš blog návštěvníci rádi vrací, komentují články a považují vás za milého člověka, který jim přináší informace a jednak se u vašich článků uvolní, možná i pobaví. Cesta k tomuto úspěchu je ovšem dlouhá a trnitá... Efekt je ale stálý a rozhodně stojí za celé úsilí.

Nebo se můžete vydat tou druhou cestou. Ta je sice zezačátku růžová, ale na konci čeká trnité křoví, kterým už neprojdete... Efekt je nestálý a velmi kolísavý. To když se chováte tím způsobem, že lidi na váš blog chodí jenom proto, aby vám nadávali, že nemáte reklamovat, že vaše práce nestojí za nic a že jste naprosto, ale naprosto stupidní a ať raději ze světa internetu rychle vypadnete, když ani neumíte najít rubriku Reklamy. Jasně, už od prvního dne založení blogu vás sice navštíví pár lidí, ale vemte jed na to, že se k vám nikdy nevrátí a ještě před vámi budou varovat ostatní.

neděle 5. srpna 2012

RE-PLAY 2S30

Znáte televizní pořad Re-play, který vysílá televize Prima Cool? Je velmi podobný např. Game Page, který jsem kdysi sledovala velmi ráda. Tento pořad se zabývá počítačovými hrami, které mají vyjít, tedy poskytuje jakési informace o nich nebo recenzuje již hrané hry. Výhoda je samozřejmě v tom, že do televize vám pustí přímo kousek gameplaye ze hry, navíc s doplňujícím komentářem. Navíc přeloží rozhovory s tvůrci her, kteří se tam objevují, aby něco o své hře řekli a uvádějí ho dva mladí, sympatičtí lidé.

Lara Croft je legenda... Ona přece nesmí chybět! Tentokrát se tam objevila i ona. Tomb Raider je zhruba v polovině celé reportáže (9:53). Jeden z členů Crystal Dynamics vás dokonce za svůj tým česky pozdraví :)


A nyní se ptám já vás: Hitman nebo Lara Croft? :)
_______________________

Zpět na Archiv novinek

Navigace: TOMB RAIDER: Archiv novinek; Tomb Raider 9 - Videa

čtvrtek 2. srpna 2012

Scion na rameni (namísto v batůžku).

Myslím, že sama bych si nenechala zasahovat do těla různými kérkami. Leda, kdyby se to po čase dalo smýt. V tom případě bych si takový Scion (i když o dost menší) možná i nechala líbit :)
_________________________


středa 1. srpna 2012

Červenec 2012: Vaše nejoblíbenější mužská postava z TR?

Musím se přiznat, že výsledky ankety mě vůbec nepřekvapily... Na začátku si připomeňme, že Tomb Raider nebyl nikdy jen ryze ženskou záležitostí... Muži se tam objevovali od samého počátku, ať už jako spojenci, nepřátelé nebo jako oddaní pomocníci... V případě našeho vítěze se dá mluvit možná o tajemném, okouzlujícím, krátkodobém spojenci. Vyhrál - opravdu nečekaně - Kurtis Trent, získal si celých 42 % hlasů!

Druhé místo dokazuje, že věrní a oddaní přátelé, ačkoliv se sice objevují nejméně často, zůstávají v srdcích fanoušků stále. Stříbrnou medaili získává vysloužilec Winston! Jeho nezapomenutelné šosy, chřestící podčájník nebo roztomilá přilba asi zůstanou v myslích fanoušků navždy. Bez něj bychom se nenaučili střílet a nemohli bychom si dovolit užívat krásné chvilky u Earl Greye.

A jako třetí dopadl - ať už díky svému šarmantnímu vzezření, playboyovské a pohodové povaze nebo geniálním hackarským dovednostem - veselý Zip. Není se čemu divit. V kuchyni se vyzná skoro stejně jako v počítačích (jen nešetří pepřem a kari), vůbec není k zahození a tajemná minulost gaunera ženy nejspíše přitahuje... Ano, toto byla skutečně spíše ženská otázka. Jako čtvrtí skončili Larson a Hilary - ani jim nelze upřít jisté charisma, oba jsem si opravdu oblíbila.
A srpen? Tentokrát budeme trošku vzpomínat! Čas letí, s Larou dvakrát tolik. Pamatujete si, kolik vody uplynulo za tu dobu, co jste se s ní poprvé seznámili?
____________________

Navigace: Vyhodnocení anket

Obklíčená

Vím, že názory na fan arty, které mají zobrazovat remaky některých dílů, se mohou dost rozcházet. Nicméně tento od Silviu je opravdu pěkný, to musíte uznat!
_____________________________

Zpět na rozcestník TR - Zajímavosti

Navigace: Unikátní fan tvorby