úterý 31. července 2012

Svléknout kabátek a vzhůru opět k Čínské zdi!

Je to kouzelné proběhnout půlku světa v několika zajímavých outfitech, a pak se v tom původním vrátit zase tam, kde jsme začali... Akorát za bránu od Xianského chrámu, od kterého jsme potřebovali jen klíč... A že tam nečeká žádná procházka růžovou zahradou!

Příběh v TR2 mě asi nikdy nepřestane fascinovat. Nemluvě o fantastickém zpracování zejména posledních levelů, do kterých se nyní hodlám s vervou pustit a dohrát je až do konce. Modrý samet v Lařině vile bude jen třešničkou na dortu...

A na mně samotné mě fascinuje taky jedna věc. Nebo spíš víc děsí než fascinuje, možná je to půl napůl od obojího. Ale... Prostě nesnesu násilí na zvířatech. A když se na to tak podívám, zjistím, že zvířata utrpěla v TR dohromady hrozně moc újmy, jenom proto, že jedna archeoložka chtěla nějaký artefakt! A přitom mi to nikdy na TR nevadilo. Co to má dlouholetá láska a věrnost Laře způsobila? Moje svědomí si protiřečí. Asi to bylo tím, že Lara byla přeci jenom Lara a nechtěla jsem, aby mi ji něco snědlo. Občas mi ale i tak připadá to řešení vytáhnout pistole a nadopovat divokou zvěř kovovými včelkami celkem drsné, ne-li morbidní.

Taky mi strašně, ale strašně vadí ptáci. A přece ten TR pořád hraju, ačkoliv tam supi nebo orli (nebo přerostlí gigantičtí opeřenci strážící Talion) jsou asi tak třikrát větší, než skuteční opeřenci. Asi mě uklidňuje pocit nabitých zbraní na Lařiných stehnech... A jsme zase u těch pistolí.

Co se týče střílení mafiánů, kamenných strážců a dalších rádoby humanoidních tvorů, kteří se mi snaží překazit plány, těch mi líto moc není! Ale to peří... Ach to peří, brr, když jsem Tibet hrála poprvé, nemohla jsem týden spát... Zkrátka je vám asi jasné, proč mi odehrát Tibet trvá vždycky tak dlouho. Jednoduše: třepotavá křídla, dlouhé prašné peří, rozpětí - áááá, orosím se, jen si to vybavím, natož, aby to bylo vedle mě! Pteronofobie je strašná věc. Doufám, že ten pták v Ice Palace byl už poslední :)

Ehm... Na opravdu zákeřné nehody se Jeanette ukázala být skoro profíkem.

neděle 29. července 2012

Nové příspěvky, půlka prázdnin pryč...

Uf. Právě jsem přišla z výletu, hezky a příjemně unavená :) Prázdniny se snažím užívat plnými doušky, pokud to počasí jen trochu umožňuje (ovšem nesmí být moc zima ani moc teplo, chce to tak akorát) a pokud zrovna nejsem v práci (což bývá tak šestkrát do týdne) :) Nicméně, dnešek skutečně stál za to! Navíc jsem konečně prošla ledový Tibet v TR 2 (já vím, Jeanette styď se, že ti to trvalo takovou dobu, ale na led moc chuť nemám a navíc mě trochu okouzluje Tekken, je to fakt sranda). Tedy se nacházím v Chrámu Xianů. A vypadám asi tak jako Lara na obrázku (na tom spodním, samozřejmě, zase tak hezky jako Lara od Ramireze skutečně ne, jsem nenalíčená, v domácím outfitu a právě jsem vylezla ze sprchy, takže se mi mokré vlasy lepí k obličeji). To by bylo tedy k první novince - Ramirez přidal dva nádherné obrázky, které se objevily v jeho galerii. Jeho styl kreslení je velmi osobitý a jsem jeho skutečnou fanynkou!

Dále bych vás chtěla upozornit na druhou věc. Možná jste také občas nakoukli do ShoutBoardu a zjistili, že tam začínají psát podezřelí lidé podezřelé vzkazy absolutně nesouvisující s tématem. Jsou to zákeřné spamy, které vás nutí, abyste na jejich odkaz klikli. V žádném případě to nedělejte. Tihle pitomci mají z každého vašeho kliku prachy jenom za to, že někam napíšou reklamu a pak se u kafíčka dívají na obrazovku, kolik na tu jejich trapnou stránku kliklo lidí (vlastně ani nevím, na co má ta stránka upozorňovat). Když chtějí prachy, mají si najít užitečnější práci :) Snažím se tyhle blbosti mazat, ale samozřejmě to občas nestihnu, tak jak bych chtěla, tak jsem vás chtěla poprosit, abyste tyhle dotěrnosti ignorovali - věřte, že vás na těch stránkách nic tak úchvatného, jak v těch vzkazech často vyhlašují, nečeká :)

Taky se stále snažím doplňovat Encyklopedii světa Tomb Raider. Ale shromáždit většinu hesel z našeho herního světa není sice nadlidský úkol, ale také to není zrovna jednoduchý úkol :)

Díky, a doufám, že máte stále co číst, i když se v červenci objevilo poněkud méně článků. Napravím to, nebojte :)
 ________________________

Navigace: Co je nového na blogu?

pátek 27. července 2012

Lara Croft walking

Úžasné, nemyslíte? Autorkou této práce je Lussybussy.
_____________________________

Zpět k rozcestníku TR - Zajímavosti

Navigace: Unikátní fan tvorby

pondělí 23. července 2012

Zapomenuté cutscény, Lařin deník a vynechané lokace. Co bylo v plánu a nakonec se do klasických TR nedostalo?

Tomb Raider. Ta hra je s námi již patnáct let... Je to dost dlouhá doba pro vývoj, řekla bych. Rozhodně co se týče alespoň počítačových her. Za tu dobu se toho také stihlo dost zamést pod koberec. Nemyslím nějaké mega průšvihy. Mám na mysli různé grafické maličkosti, vyjmuté levely, zapomenuté rendery, nezveřejněné beta verze nebo vyjmuté cutscény. Zajímá vás, o kolik mohly být starší TR bohatší?

Tomb Raider 1
Asi nejvýraznější proměnou jsou vymazané cutscény. Měli jsme vidět ještě jednu cutscénu - měla se odehrávat buď na konci hry a nebo měla sloužit jako vstupní intro, a měla zobrazovat Laru ve své ložnici, jak si prohlíží ulovený artefakt. Další rozdíl zaznamenalo prostředí. Místnosti, které se tvůrcům nezdály dost dobré nebo "suché", byly jednoduše vyjmuty. Většinou se jednalo o místnosti, které jsme měli jen projít a možná zastřelit několik nepřátel. Nečekaly nás žádné spuště nebo hádanky. Nelze opomenout ani Lařin arzenál - kromě známých věcí měl její batůžek disponovat také dynamitem a deníkem. Ten postupně chtěli tvůrci vkomponovat do nějakého dalšího TR. Nakonec se jim to podařilo až v Angel of Darkness. A Lara? Ta měla již v prvním díle mít dlouhý cop. Neměl ovšem vypadat tak, jak vypadá např. v TR2 nebo TR3, měl to být "buřtíkovitý" copánek, který má Lara v cutscénách. Bohužel, dělal trochu neplechu a tvůrcům se ho nepodařilo rozpohybovat. Rozhodli se tedy, že jí ho ustříhnou a nahradili ho drdolem. Na očích měla mít také kulaté sluneční brýle. Ať už to bylo proto, že přes ně špatně viděla nebo proto, že jí padaly z nosu, tvůrci se rozhodli i brýle dát pryč. Nemělo chybět ani automatické dvojí míření - Lara měla z jednoho místa mířit na dva nepřítele. Ani to se nevyvedlo. Ve finální hře se to povede málokdy a navíc automaticky, hráč to nemůže ovlivnit. Hra měla mít podstatně odlišné logo. Navíc je hlavní hrdinka často zobrazována v dlouhých kalhotách - slečna v dlouhých nohavicích byla v původním plánu Tobyho Garda. Pro legendární, krátké šortky se tvůrci rozhodli až na poslední chvíli.

čtvrtek 19. července 2012

Vítězka soutěže "Tomb Raider by Hand"

Už je to pár týdnů, co jsem vás upozorňovala na soutěž "Tomb Raider by Hand", která se konala na oficiálním TR blogu. Vítěz mohl vyhrát originální koncept art od uměleckého ředitele hry Briana Hortona. O pár dní později jsem vám vlastně nevědomky ukázala i vítězný kousek - bustu nové Lary, kterou vytvořila Priscillia. Myslím, že její vítězství je zasloužené. Koneckonců, její práce byla skutečně precizní a přinesla jí ovoce - obrázek vám to může dokázat! Chcete se podívat, jak vypadá taková tvorba sošky?
Skutečně jsem velkou fanynkou takových prací... Priscillia má můj upřímný obdiv!
___________________

Zpět na rozcestník Archiv novinek

Navigace: TOMB RAIDER: Archiv novinek

Tomb Raider Classics: Remaked

Ramirez mi poslal velmi zajímavé video nazvané "Remaked". Jedná se o snímky, v nichž se objevuje nová Lara ve starých známých situacích. Všechno kolem ní jako by se posunulo o několik let dopředu... Názory na takové fan arty se sice poněkud rozbíhají, ale co se týče mně, některé mi připadají skutečně velmi povedené... Jen ta hudba mi kapku nesedí, ta je moderní až moc :)

_________________________


středa 18. července 2012

Comic-Con - Tomb Raider: All Acces Gameplay

Hezky se uvelebte, udělejte si kávu a pusťte repráky naplno. Gamespot vytvořil 32 minutový film, v němž sestříhal všechny dosavadní vydané gameplaye ze hry. Nás potěší hlavně v tom, že některé části (zejména ve druhé části videa), jsme ještě neviděli. Lze z nich vyčíst další zajímavost - systém vzájemné spolupráce. Lara přeci jen nebude sama...

________________________


Tomb Raider II: Starring Lara Croft (1997) - Krátké info

Hra, která nás svou scenérií, úchvatným příběhem i zpracováním fascinuje dodnes. Oproti prvnímu dílu se v ní objevilo několik na první pohled patrných vylepšení - objevuje se nebe, Lara vystřídala hned několik outfitů, už bojuje proti inteligentnějším nepřátelům a může vyjít i ze svého domu ven. Uplynulo od jejího vydání už tolik času, že je víc než jednoduché nějaké údaje zapomenout. Pojďme si je oprášit.

Informace
Vývojář: Core Design
Vydavatel: Eidos Interactive
Datum vydání: listopad 1997
Oficiální název: Tomb Raider II
Podtitul: Starring Lara Croft; The Dagger of Xian
Počet levelů: 19 (18 herních levelů, 1 výcvikový level)
Modelka Lary pro tento díl: Rhona Mitra (oficiální, najatá studiem Eidos), Vanessa Demouy (Francie)

Příběh: Lady Lara Croft, v tuto chvíli již známá archeoložka, se dozví o archeologické výpravě, která se vydala na vykopávky pod Velkou Čínskou zeď, a jejíž členové přišli o život z neznámé příčiny. Možná jejich smrt způsobila jakási skrytá síla schovaná právě na tomto místě. Lara se pomocí dokumentů a svého důvtipu dočte a tajemné Xianské dýce, kterou vlastnil jeden Čínský císař, který si chtěl podrobit moc. Dýka zabodnutá do srdce mu umožňovala proměnit se v čínského draka a získat tak nadlidskou sílu...
Mnichové z jednoho tibetského kláštera si uvědomili, co by tato síla mohla způsobit. Vypravili se za Velkou čínskou zeď a císaři vytáhli dýku ze srdce. Císař potom zemřel. Mniši se zapřísáhli, že dýku ukryjí, aby se této moci již nikdo nemohl zmocnit a doteď hlídají klíče k jejímu nalezení ve svém klášteře.
Bohužel, starodávná Čína nebyla jediným místem, kde lidé toužili po moci. Mafiánský boss Marco Bartoli se o této moci dozví a chce ji vlastnit. Také se dozvídá o podivné archeologické výpravě a vydává se po stopách dýky. Kdyby se zmocnil síly, byla by to určitě katastrofa... Lara musí rychle jednat - musí najít a znovu ukrýt dýku dřív, než se jí mafiánská organizace zmocní. Cesta k ní je ovšem dlouhá a trnitá...

Artefakt: Hledáme starověký Čínský artefakt Xianskou dýku (Dagger of Xian), která skrývá obrovskou moc. Po vbodnutí do srdce promění jeho majitele v čínského draka a dává mu dračí schopnosti. Po vytažení ze srdce majitel dýky umírá - to je daň za "vypůjčení si" této obrovské moci.

Odehrává se: Benátky (Itálie), Velká čínská zeď (Čína), ropná plošina, na dně mořském, Tibet, Surrey (Anglie)

Vytvořeno pro: PC, PlayStation, Mac, PSP

Důležité charaktery:
Winston (Lařin věrný sluha)
Bratři Bartoliové (nepřátelé, bossové hry)
Chang Barkhang (spojenec; jeden z tibetských mnichů)
________________________

Zpět na rozcestník Tomb Raider 2

Navigace: Tomb Raider 2

sobota 14. července 2012

Nová verze figurky od Play Arts Kai

Nedávno jsem vám ukazovala fotografie nové figurky Lary z TR9, kterou vytvořilo studio Play Arts Kai. Jednalo se pouze o prototyp, tedy jakousi alfa verzi figurky. Fotografie konečného modelu se objevily nedávno na oficiálním TR blogu.

Na první pohled jsou tam patrné rozdíly, například Lařin obličej víc připomíná novou Laru, než tomu bylo u předchozí verze figurky, její oblečení má lepší odstíny, stojánek není tak bijící do očí, figurka je detailnější a celkově vypadá o dost lépe.

Do České republiky se doposud podařilo prorazit pouze studiu NECA, Sideshow Collectibles nebo Playmates Toys and Eidos (ovšem tyto výrobky jsou již pár let totálně vyprodané). Zda se k nám dostane i tahle figurka, to zatím není vůbec jisté.

Tomb Raider 1 - Hardware nároky

Minimální systémové požadavky

Operační systém: Microsoft DOS nebo Windows 95/98
CPU: Pentium 60
RAM: 8 MB
Grafická karta: SVGA
Zvuk: podporuje všechny hlavní zvukové karty
CD-ROM: 2x rychlostní CD mechanika
Volné místo: 20 MB volného místa na disku


Doporučení

Hra vyšla v roce 1996. Za tu dobu vývoj počítačů značně postoupil kupředu. Postupem se místo problémů s tím, že hra byla na počítače náročná, začalo řešit spíš to, že hra je příliš stará, aby správně fungovala na nových počítačích s novými operačními systémy (např. WP, Vista a nově i W7). Vyšlo mnoho patchů a technických "záplat", které vám zajistí správný chod hry právě na vašem počítači.

Prodává se i celá kolekce PC her Tomb Raider, které jsou přizpůsobené v instalaci k tomu, aby je bylo možné bez problému hrát na nových operačních systémech.

Různými technickými záplatami a doplňujícími programy se budu v rubrice Technická pomoc postupně zabývat.
______________________

Zpět k rozcestníku Tomb Raider 1 

Navigace: Tomb Raider 1, Tomb Raider 1 - Technická pomoc

pátek 13. července 2012

Jeanette's TR Collection - Mix fotek

Tomb Raider Remake (by Keifus)

Uf... Bylo to mnoho prosezených odpolední, ale myslím, že s výsledkem jsem vcelku spokojená. Předlohou pro kresbu se stal fan art od Keifuse, který jsem před nedávnem ukazovala v rubrice Unikátní fan tvorby. Možná si na něj vzpomenete :) Dokončila jsem ho před chvílí a rozměr je na čtvrtce A4.
___________________________

Zpět k rozcestníku Jeanette tvoří

Navigace: Jeanette tvoří... Výtvarná tvorba

Posezení v Thajsku

Kouzelné, že? Autorem tohohle úžasného fan artu je 13theglue. Je zajímavé vidět Laru během jejího dobrodružství - konkrétně toho v Bhogavati - jen tak sedět... Tak jako tak jí to s život otravujícími hadími lidmi nejspíš dlouho nevydrželo :)
___________________________

Zpět na rozcestník TR - Zajímavosti

Navigace: Unikátní fan tvorby

úterý 10. července 2012

Ten jsem prostě musela zveřejnit...

Obrázek k chystanému jednorázovému komiksu. Chcete vědět jakému? Hm... Jak vám jenom napovědět... Snad jen: pamatujete si na povídku Střípky štěstí, ranní káva a zázraky v sídle Croftů? I tu totiž plánuji převést do komiksové podoby. Prozatím vznikl úvodní obrázek... Ale nepředbíhejme. Nejdřív bych chtěla zcela dodělat Tajemství rodu Abignonů. Já doufám, že třetí kapitola se tu objeví co nevidět, abych se hned mohla pustit do dalšího příběhu! :)
________________________

Zpět k rozcestníku Jeanette tvoří

Navigace: Jeanette tvoří... XNA Lara, Jeanette tvoří... Počítačová grafika

Jeanette's TR Collection - Ostatní fotky sbírky

pondělí 9. července 2012

Ve jménu fan artů...

Papír je zázrak. Když ho Číňané poprvé vyrobili před pěti tisíci lety, určitě je ještě nenapadlo, co všechno s ním jednou bude možné vyrábět...

Kupříkladu takový papercraft. U nás doma se již nachází několik papírových modelů. A když to člověk s nimi doopravdy umí, návštěva je posléze přesvědčena, že ona kouzelná hračka je vytvořená ze dřeva a důmyslně omalovaná... Ano, papercraft se stal skutečně mou zálibou. Ne jen s modely ze světa TR, ale po internetu koluje mnoho krásných modelů, jenž sice neumím zařadit do žádného fantaskního světa, ale poskládám je, jelikož se mi líbí a baví mě to. Jako ozdoby na poličce jsou totiž kouzelné. Nebo grafické tužky... Už jsem s nimi nakreslila tolik obrázků a přece jsou ještě dlouhé skoro jako na začátku a mnoho obrázků mě s nimi ještě čeká.

I tak se dá trávit léto. Jednou u vody, poté na výletě, pak zase doma u zajímavých činností. V poslední době mě ovšem hrátky s papírem skutečně pohltily. Je to zajímavé, jak vám pod rukama cosi vzniká a navíc se u toho hezky přemýšlí.

To já jen, kdybyste měli dojem, že se tady Jeanette zjevuje příliš málo :) Blog je největší z mých vášní. Nicméně, léto mě zcela pohlcuje - mám ráda všechna roční období. Každé svým způsobem jinak, protože každé přináší jiné možnosti a jinou vůni. Nejsem ani tak sportovní nebo venkovní typ. Vlastně mám v létě nejraději ty chvilky, kdy začne liják, vzduch se hezky ovlaží, za okny je plískanice, hřmí a blýská se na kilometry daleko. A já si jen uvařím kávu a zalezu někam ke svým nejbližším s dobrou knížkou - momentálně mám rozečteného Stiega Larssona - můžu ho jedině doporučit!

Ačkoliv ta pravá atmosféra prázdnin mě přestala pohlcovat ve chváli, kdy jsem přestala být školou povinná, i teď se mi líbí, že můžu ven vyjít v něčem kratším, dát si zmrzlinu a vykoupat se v bazéně.

Doufám, že i vy si prázdniny náležitě užíváte. Mám pro vás ještě připravených několik článků - ale nejprve bych chtěla dokreslit rozdělaný obrázek, jinak by skončil na dně desek a nikdy bych se už k němu nedonutila sednout, jak sama sebe v tomhle dobře znám. Takže užívejte si, travte dny na sluníčku (ale nic nepřehánět!), tvořte a hrajte. Já doufám, že se mi ten obrázek dneska zdárně podaří domalovat :)

P.S. Strašně se těším na další papercraft! Asi to hned tak neposkládám, ale o to hezčí to nadšení bude... Mimochodem, už jste někde viděli Laru v takových šatech? Ten model mě doslova uchvátil! Vypadá sice náročně, ale bez práce nejsou koláče, však to všichni známe... :)

Tajemství rodu Abignonů: Kapitola II. - Přepadení

Uff... Řekne se sice dvacet pitomých obrázků, ale opravdu byste nevěřili, kolik je zatím schované práce. Strávila jsem u toho snad deset večerů... Skutečnost, že u toho člověk stráví takových hodin a přečtené je to za pět minut, mě docela štve :) Ale stojí to za tu radost, když mi pak napíšete, že se vám to líbí... S touhle kapitolou jsem docela spokojená. A samozřejmě třetí je již ve fázi tvoření. Doufám, že i vám se bude líbit, užijte si ji!

Lara Croft z Underworld

Toto je skutečně... stará tvorba. Vznikla možná v roce 2007 nebo 2008, už si nejsem jistá... Také jsem si od jisté doby kvůli tomu začala na obrázky vpisovat datumy :) Každopádně nakresleno grafickými tužkami na A4.
___________________________

Zpět k rozceestníku Jeanette tvoří

Navigace: Jeanette tvoří... Výtvarná tvorba

sobota 7. července 2012

Anniversary Doppelgänger

S krásnými fan arty k TR se v poslední době roztrhl pytel. Lara, která byla kdysi prohlášena za vyhaslou hvězdu, jakoby nabírala stále víc a víc talentovaných fanoušků... Jedním z nich je i Bluejet.
____________________________

Zpět na rozcestník TR - Zajímavosti

Navigace: Unikátní fan tvorby

pondělí 2. července 2012

Červen 2012: Váš nejoblíbenější outfit?

Přiznám se, že výsledky červnové ankety mě věru moc nepřekvapily. Alespoň, co se týče prvního místa. Je všeobecně statisticky známo, že klasický outfit k Laře zkrátka pasuje nejvíc. Zažili jsme v něm většinu jejich dobrodružství a dnes je takřka neodmyslitelný... Ačkoliv má Lara občas široký výběr a již vystřídala obrovské množství variací a kombinací, určitě jsme vždycky rádi, když se vrátí ke svému klasickému topu a khaki šortkám.

Druhé místo získává outfit Lary z Angel of Darkness - hlasovalo pro něj 33% hlasujících! I já jsem toho názoru, že Lara v Angel of Darkness je zkrátka kouzelná. Grafika té hry mě neuvěřitelně fascinuje doteď a vždycky se těším na tu chvilku v Biodome, kdy si lady Croft navleče maskáčové šortky a obnaží dlouhé nožky.

A překvapivě... Na třetím místě skončil outfit Lary z chystaného TR! Že by se vám zakrvácená Lara tolik líbila? Nový TR si může připsat další úspěch - nejen nejočekávánější hra (a tak dále...), ale i třetí nejoblíbenější outfit na Lařině encyklopedii :)
No a červencová anketa? Ta se bude nést v duchu mužského pokolení. Tentokrát jsem zvědavá na to, který mužský charakter z TR je vám nejvíce sympatický... Mužů je tam skutečně dost, proto jsem vybrala jen ty, kteří jsou Laře nejvíce blízcí.
__________________

Navigace: Vyhodnocení anket