pátek 29. června 2012

Do hlubin hrobky...

JamesCroft odvádí v oblasti fanouškovských TR výtvorů úžasnou práci. Jsem velká fanynka jeho "obrázkových remaků". Konkrétně tenhle má připomínat The Last Revelation...
______________________

Zpět na rozcestník TR - Zajímavosti

Navigace: Unikátní fan tvorby

Camilla jako dabérka i motion-capturing Lary


Camilla Luddington byla jmenována jako žena, která propůjčila Laře svůj hlas. Ve skutečnosti ovšem odvádí práci daleko větší měrou - není to jen Lařina dabérka, dělá pro ni také motion-capturing pohybů a tváře. Informaci zveřejnil web metro.co.uk v rozhovoru s Karlem Stewartem.

"Ta hra je zčásti založená na emocích," řekl Karl Stewart. "Hledali jsme někoho, kdo by byl do té role schopný se zcela vžít, protože jedině tak může být postava reálná a jedině tak může mít hráč pocit, že ten příběh žije s ní."

Je jasné, že Camilla byla postavena před nelehký úkol. Ze zveřejněných gameplayů je ovšem vidět, že se ho zhostila víc, než dobře....



______________________

Zpět na Archiv novinek

Navigace: TOMB RAIDER: Archiv novinek

No teda Jeanette...!

V Tibetu padá sníh, den tu již několikrát vystřídal noc a nedočkaví nepřátelé nejspíš čekáním páchají sebevraždy. Lara stále stojí u červeného skůtru připravená nasednout, ovšem skůtr i ona jsou po kolena zavátí sněhem. Vozítko už nemá šanci zmrzlý motor nastartovat a i naše odvážná, nebojácná Lara si připnula bundu až ke krku a začíná drkotat zuby...

Jeanette, kde to vázne? Na PSP pomalu začíná padat prach! Takové krušné časy ho dosud ještě nepotkaly...

Asi to způsobila skutečnost, že minule jsem proběhla půlku levelu a zapomněla si ho ukládat. Lara umřela (myslím, že jí skůtr sjel ze srázu dolů), a už se mi nechtělo dvacetiminutový kousek hrát znova. Myslela jsem si, že to je na chvíli odložím... V levelu Tibetan Foothills se vždycky na chvíli zaseknu. Asi za to můžou ti ptáci nebo skutečnost, že v tomto levelu se nachází můj nejméně oblíbený úsek hry (myslím ten, kde seberete klíč a vyrazí na vás protivník se skůtrem, o pár chvil později na jiném místě dokonce dva).

Každopádně vidina na krásný Barkhangský klášter a Chrám Xianů mě popohání projít ledovým předhůřím dál. Snad přitom zvládnu i ty katakomby...

Jak já ty obrovské ptáky nesnáším!
Dnes to vidím na protombraidělou noc :)

______________________

Navigace: Jeanettiny zajímavé screenshoty

středa 27. června 2012

Laře propůjčí svůj hlas Camilla Luddington

Už několik dní jsme netrpělivě čekali na oznámení informace, která byla až do dnešního dne považována za velmi tajnou... Tolik dlouhých měsíců známe hlasový projev nové Lary a až teď jsme se dočkali oznámení jména té, které ten hlas doopravdy patří. Camilla Luddington je britská herečka, pro nás TR fanoušky se asi zapíše tím, že její hlas umí být velmi pronikavý, zvláště při napjatých a perných TR situacích.

Co se týče její herní kariéry, objevila se v několika menších rolích převážně v televizních seriálech. Crystal Dynamics si dali záležet - přesně jako to bylo s Keeley Hawes, i tentokrát vybrali slečnu s charismatickým hlasem, která není zase až tak známá, přesto je dost charismatická a její hlas se k Laře výborně hodí. "Tato volba je pro nás velmi důležitá", sdělil Darrel Gallaghar, ředitel studia Crystal Dynamics. "Tato TR hra se od jiných velmi liší a nyní požadujeme od dabérky hlavní postavy mnohem více práce, než kdy jindy, abychom hře mohli hře dát trochu jiný směr."

Osmadvacetiletá, stošedesátosm centimetrů vysoká britka se narodila ve znamení ryb a zasloužila se nejen jako herečka, ale i scénáristka, režisérka nebo producentka.

_______________________

Zpět na Archiv novinek

Navigace: TOMB RAIDER: Archiv novinek

úterý 26. června 2012

Starý Tibet v novém

Neříkám, že Tibet je zrovna moje nejoblíbenější část TR2, nicméně i tak je to součást hry, takže když jsem spatřila tenhle obrázek, rozlila se ve mně vlna dětských vzpomínek a příjemné nostalgie. Ačkoliv obličej Lary napovídá spíš novým dílům, díky zpracovánému outfitu, věrohodnému postoji a věrnému prostředí to vůbec nevadí. Je zcela jasné, že jde o TR2. Legendg85 to s fan arty prostě umí...
_____________________________

Zpět na rozcestník TR - Zajímavosti

Navigace: Unikátní fan tvorby

pondělí 25. června 2012

XNA tvorby s námětem Tekken

Ne, toto není screenshot ze hry Tekken, ani preview obrázek z chystaného dílu této série. To si jen Jeanette trošku hrála v XNA Lara... Ano, na hře Tekken v poslední době také docela ulítávám (i když na ničem se nedá ulítávat samozřejmě tak dobře jako na TR). A jak je vidět, nejsem sama...

neděle 24. června 2012

Jak vytvořit z The Sims 2 Tomb Raider?

Možná si vzpomenete na článek o jiných PC hrách, ve kterých se objevuje Lara Croft. Zmiňovala jsem tam také The Sims 2. Jestli znáte tento populární sociální simulátor, na to se asi vůbec ptát nemusím :) Možná už méně lidí ví, že do hry se dá stahovat spousta věcí, kterými si můžete hru přizpůsobit - oblečení, vlasy nebo nábytek. Ptáte se, jak by to mohlo souviset s Larou?

The Sims 2 už pár let hraju. A během té doby se mi podařilo nashromáždit několik zajímavých doplňků, právě těch, kterými si můžete hru přizpůsobit a které připomínají svět Tomb Raider. Například hotový sim Lary, Croft Manor nebo vylepující plakáty na zeď s motivem Tomb Raider.

Za tu dobu se toho celkem dost nahromadilo, prostřídala jsem několik životů všech možných Lar a začlenila ji do zdánlivě normálního simího života v Krasohlídkově. Navíc, věci, které vyrobili fanoušci do Sims 2 jsou skutečně věrohodné a krásně udělané...
Všechny tyto downloady jsem nashormáždila a zabalila do takového mega packu, který si nyní můžete stáhnout. Najdete tam několik simů alias Lar, Kurtise, obrovské množství outfitů, Lařiny pistole, batůžek, Lařiny brýle, Croft manor a několik dalších doplňků, které vám budou Laru Croft víc než často připomínat. Dala jsem si tu práci a zabalila soubory do 39 MB balíčku, který si nyní můžete stáhnout z ulozto. Nezapomeňte si přečíst Readme soubor, kde najdete seznam všech downloadů a návod k instalaci. Všechny soubory by měly fungovat na základní verzi hry (tedy bez datadisků). Pokud máte nějaký datadisk - je jedno který - je to bod pro vás, datadisk nejen, že do hry něco přidá, ale zároveň zaručí, že část věcí, které dříve ve hře nešly, nyní půjdou :) Doufám, že si v simím světě užijete dost legrace!

Stahuj: The Sims 2 TR Mega Pack
_______________________

Navigace: Užitečné downloady pro vás

TR7: Screenshoty - Japan: Meeting with Takamoto

Tajemství rodu Abignonů: Kapitola I. - Richardovo tajemství

První kapitola v podání komiksovém...

pátek 22. června 2012

Tajemství rodu Abingnonů

Tento komiks vznikl (nebo spíš vzniká) z jednoho jediného důvodu - Tajemství rodu Abignonů je povídka, která vznikla si tak před sedmi lety. To jsem se teprve učila psát. Takže to už vůbec, ale vůbec není čtivé. Nechce se mi to prezentovat formou, jakou ta věc vznikla - totiž písemnou. Rozhodla jsem se o takový "remake" povídky - povýšila jsem ji na komiks. Bude to zajímavější a rozhodně to osloví víc lidí, než povídka na díly, která už skoro ani neoslovuje mě :) Abych pravdu řekla, sama už to moc nechápu. Když jsem povídku psala, příběh AoD jsem ještě zcela neznala a trochu se mi míchaly pojmy s dojmy. Nicméně, pokusím se to udělat tak, aby to pochopitelné bylo.
 Komiks je ve fázi vytváření, není ještě zcela hotový. Kapitoly budou podle toho, jak byly v povídce. Na povídku jsou to sice kapitoly krátké, ale udělat z povídkové kapitoly kapitolu do komiksu, to bude nejspíš docela legrace. Takže nevím, v jakém intervalu budou díly přibývat. Jsem si jistá, že se ke konci dostaneme, i když to možná bude déle trvat.

Karl se má čím chlubit!

Díky Ramirezovi za tento unikátní foto příspěvek. Jak by se vám líbil takový plakát, nebo stěna? Karlův úsměv na tváři má svůj důvod - se svou prací i úspěchy se on i celý tým Crystal Dynamics mohou jen chlubit!

P.S. V dohledné době by se měl také objevit nový gameplay chystané hry. Určitě jste také zvědaví jako já :)
_______________________

Zpět na Archiv novinek

Navigace: TOMB RAIDER: Archiv novinek

středa 20. června 2012

Kamenná dáma

Už jsem vám asi říkala, jak jsem zatížená na sošky (a ještě víc na sošky Lary). A pokud se jedná o fanouškovské sošky, je můj obdiv k těmto lidem ještě větší. Tenhle kouzelný výtvor pochází z dílny fanouška Leksaart...
_________________________

Zpět k rozcestníku TR - Zajímavosti

Navigace: Unikátní fan tvorby

Tomb Raider (1996) - Krátké info

Hra, která v roce 1996 fascinovala a šokovala úžasným zpracováním, věrným prostředím a nenahraditelnou hrdinkou, se s chutí hraje dodnes. Zajímají vás věci "za oponou", tedy kdo za jejím vydáním stojí, nebo informace o hře "v kostce"?

Informace
Vývojář: Core Design
Vydavatel: Eidos Interactive
Datum vydání: 31. říjen 1996
Oficiální název: Tomb Raider
Podtitul: Featuring Lara Croft; Original; The Atlantean Scion
Počet levelů: 16 (15 herních levelů, 1 výcvikový level)
Modelka Lary pro tento díl: Nathalie Cook (oficiální, najatá Eidos), Ellen Roche (Brazílie)

Příběh: Seznamte se s Lady Larou Croft, vévodkyní ze svaté Bridgety, která je ve světě známá jako legendární dobrodružka a "vykradačka hrobek", jak ji pokřtila média. V říjnu roku 1996 dostane tato vzorová žena velmi zajímavou nabídku od jisté Jacqueline Natly, ředitelky těžařské společnosti Natla's Technologies. Výprava, na kterou se Lara má podle ní vydat, ji zavede do čtyř zapadlých koutů světa a má za cíl najít legendární Scion, artefakt rozdělený do tří částí, který v sobě skrývá historii a moc bájného kontinentu Atlantida.
Lara se - nikoliv pro peníze, ale pro své vlastní potěšení - vydává po stopách Inků do ztraceného města Vilcabamby. Časem zjišťuje, že je na stopě nálezu, po jehož stopách šel už kdysi její zemřelý otec. Vodítka ji zavedou dále do Řecka a Egypta, kde vyjdou najevo skutečné plány proradné Natly, z níž se vyklube zrádná bohyně Atlantidy. Ta Laru zneužila jen jako prostředníka, aby se dostala k artefaktu, který před ní byl z dobrých důvodů uschován dalšími dvěma vládci, a vrátila se zpět ke své moci, jíž vládla před tisíci lety.
To si slečna Croftová samozřejmě nenechá líbit. Zrazená a plná vzteku se vydává na vzkříšený ostrov Atlantida, aby se Natle pomstila a navíc jí zabránila ve zničení světa.

TR7: Screenshoty - Peru: Return to Paraíso

pondělí 18. června 2012

Vzhůru do divokého dobrodružství! S bezedným batůžkem, dvěma pistolemi, roztomilým drdůlkem a namyšlenou, okřídlenou bohyní v patách.

Krásná, nebojácná, cílevědomá, chytrá, vzdělaná, zajištěná, nezávislá a inteligentní. Opravdu se ještě ptáte, proč se jí ženy chtějí podobat? Snaží se o to už patnáct let. A přesto je pořád tak neuvěřitelně jedinečná.
V říjnu roku 1996 vyšla hra, která definitivně změnila pohled na herní svět. Jednak se v ní místo hlavního hrdiny objevila hlavní hrdinka a navíc, zpracování hry donutilo každého, kdo k ní usedl, zůstat u své herní konzole nebo počítače a projít dobrodružství s Larou až do konce. Dnes je tento příběh o tom, jak Lara Croft okouzlovala už ve svých začátcích, známý tak, že se pomalu stává známou písničkou (která se nám ovšem nikdy neohraje). Šestnáct hratelných 3D úrovní, v nichž je převážně našim úkolem ujít dlouhou cestu k nějakému klíči, který nám otevře důležité dveře nacházející se zpět na začátku levelu... Na první pohled jednoduchý a primitivní nápad. Který byl ovšem díky výbornému provedení a zpracování doveden do takové dokonalosti, že z něj vznikla jedna z nejlepších her vůbec. Jak to, že prsatá, copatá hrdinka dodnes trhá příčky prodejnosti, ačkoliv je takových podobných hrdinů v herním světě již nepřeberné množství? Tomb Raider je hra, na kterou se píší recenze i patnáct let po tom, co vyšla. Není tato skutečnost sama o sobě naprosto strhující?
Jeanette prošla toto úchvatné dobrodružství s Larou nejméně třikrát (a vždy si u toho užila neuvěřitelné množství zábavy, relaxu a obdivu najednou). A nyní se rozhodla vám přednést své názory na hru...
Nuže?

neděle 17. června 2012

Pojďme se otestovat z historie.


Už tu dlouho nebyl žádný test! A dle mého názoru, kdo má rád TR, by měl mít rád také historii. Proč si neoprášit právě ji? Vždyť historie tvoří současnost a velké okamžiky historie se opakují pořád dokola... Navíc, je velmi obtížné při hraní Tomb Raider nevnímat historii, když je jí tam tolik.

Připravila jsem pro vás několik otázek týkajících se různých historických období, různých historických památek a různých historických osobností. Opět to berte spíše jako hru, než jako test svých znalostí. A nebojte se, nejde o nic těžkého. Pokud vás ve škole bavil (nebo stále baví) dějepis, jsou to jistojistě věci, které si z jeho hodin budete pamatovat...

Tentokrát jsem se rozhodla udělat otázky ve třech typech. První typ je klasické vybírání z odpovědí A, B nebo C, přičemž jen jedna odpověď je správná. Druhým typem je takzvané spojování. Tedy ve dvou sloupcích budete mít pod sebou napsaných několik slov, přičemž každé slovo z levého sloupce patří k nějakému slovu z pravého sloupce - úkolem je správně logicky určit, která slova tvoří dvojici. Třetí typ otázek jsou takzvané otevřené odpovědi - nebudete mít žádné možnosti, z nichž bude možné vybírat, ale musíte otázku doplnit podle svých vědomostí (většinou se jedná o maximálně dvouslovné, jednoznačné odpovědi).

Myslím, že všechno je jasné, ne? Pojďme se do toho pustit. Vezměte do ruky blok (papírový či elektronický) a můžete se do toho pustit... Na konci článku samozřejmě najdete správné odpovědi, abyste měli své výsledky podle čeho překontrolovat. Hlavně žádný stres a užívejte zábavy! Známkovat se tentokrát nebude - vždyť je polovina června a na dveře ťukají prázdniny :)

sobota 16. června 2012

Originální WMP plugin!

Znáte časopis Chip? Já ano, od taťky. Věnuje se počítačům - jsou tam různé triky, nejrůznější recenze na programy nebo demoverze na hry a programy. Také vydává vlastní freeware programy. Napadá vás, co to může mít společného s Larou Croft? Právě jeden z těch freewareů. Na jeho internetové verzi jsem našla ke stažení krásný plugin do programu Windows Media Player. Teď vám může hudbu přehrávat Lara! Stačí ho stáhnout a nainstalovat. Jak na to?

Stažení
Klikněte na odkaz uvedený dole. Mimo jiné uvidíte modrou ikonku s Larou - tak bude vypadat přehrávač po nastavení na vaší ploše. Výše vidíte zelené tlačítko Stáhnout. V okně pro nabídku registrace, které následně vyskočí, zvolte volbu Software hned stáhnout. Nemusíte se bát - jedná se o freeware, což znamená, že jeho rozšiřování autory na internetu je zcela legální. Po kliknutí na tlačítko Software hned stáhnout vám naskočí další stránka, z níž by se měl download sám automaticky stáhnout (pokud ne, jsou tam instrukce, co s tím).

Instalace
Po stažení soubor otevřete (v zipu nebo v raru) a dvakrát klikněte na jediný soubor, který archiv obsahuje (má koncovku .WMZ). Program automaticky přesune soubor do své složky vzhledů a motivů. Teď už ho musíme nastavit jen v přehrávači. A to tak, že spustíme Windows Media Player. Úplně nahoře klikneme pravým tlačítkem myši a zvolíme volbu Zobrazit - Volba vzhledu (u některých nastavení už tato volba Zobrazit je a nemusíme klikat pravým tlačítkem myši). Už bychom měli mít Laru vlevo v seznamu. Vybereme TRAOD a stiskneme tlačítko Použít vzhled. Program se následně zminimalizuje a zobrazí se jen ovládací panel s tematikou Angel of Darkness.

Všimněte si: když kliknete na ovládacím panelu na logo TR AoD (Lara ho jakoby drží v rukách), zobrazí se malé okénko s obrázky s Angel of Darkness :)

Stahuj: Lara Croft Media Player Skin
______________________

Zpět na rozcestník Tomb Raider 6

Navigace: Tomb Raider 6 - Download, Užitečné downloady pro vás

Best of E3 2012 Awards

Web Playstationlifestyle zveřejnil deset nejlepších her prezentovaných na E3 2012. Jak to vypadá, všichni jsou tak plní dojmů z E3, že to bude ještě nějaký ten týden doznívat... Pro nás je ovšem důležité to, že Tomb Raider se umístil na krásném 4. místě! Lara v současné době sklízí jeden úspěch za druhým, tvůrci v nás vyvolali řadu velkých očekávání. Důležité je, aby neusnuli na vavřínech a skutečně projekt dotáhli do zdárného konce - to znamená tvrdě pracovat až do 4. března, než hra vyjde. Určitě jim hodnotná práce přinese odměny...

A celkové umístění Cen "Best of E3"?
  • The Last of Us 
  • Dead Space 3 
  • Beyond: Two Souls 
  • Tomb Raider
  • Injustice: Gods Amonds Us 
  • Metal Gear Risng: Revengeance
  • Resident Evil 6
  • Star Wars 1313
  • Borderlands 2
  • Assassin's Creed III
________________________ 

Zpět na Archiv novinek

pátek 15. června 2012

Vzhůru do ledového Tibetu...

Po dlouhé době opět troška klasiky :) Krom toho mám rozdělaný ještě jeden zajímavý fan art... Já doufám, že se mi povede, alespoň jako obrázek, který jsem kreslila minule. Ten byl ovšem z jiného herního soudku :)

Ale zpět k TR2. Konkrétně pod mořskou hladinu... Včera jsem dokončila vrak lodi Maria Doria a vrhla se vstříc Tibetu. Ach... Byl by to tak nádherný úsek hry... Nebýt těch strašlivých, obrovských opeřenců! Myslím, že své pterofobie se ani náhodou nezbavím... Ptáci s rozpětím křídel dva a půl metru mi k tomu opravdu moc nepomůžou. Ačkoliv jsou jen virtuální :)

Nebudu se opakovat v tom, jak moc mám ráda levely pod mořskou hladinou díky tomu, jak jsou krásně zpracované a díky tomu, že doba 18. století je mi zájmově blízká. Tak, jak se povedlo vyjádřit atmosféru této doby v TR2, tak se to nepovedlo snad nikde... Dobové lustry, dobová opera, dobové ubikace, dobová rez. Všechno jako by na vás dobově mluvilo. Jen je záhadou jedna věc: když je Maria Doria pod vodou takovou dobu, jak tam přežili Bartoliho muži, aby si počíhali na Laru, po takovou dobu bez jídla a vody? Jsou jednoznačným důkazem toho, že mafie má zkrátka opravdu dlouhé prsty... Dosáhnou totiž dokonce i na dno mořské.

A všímáte si, jak jsou levely důmyslně obráceny? Tedy když chodíme po stropě místo po zemi? Jen si všimněte stolů na stropech (vlastně zemích), obrácených lustrů na zdech nebo otočených klíčových zámků... V levelu On Deck je vidět, že loď se na dně mořském zcela rozpůlila. Zatímco trup zůstal ve své pozici, záď se oddělila od celku a otočila se vzhůru nohama... Level On Deck to krásně ukazuje nejenom tím, jak je v něm všechno zákeřné. V TR je třeba všímat si hlavně prostředí a vnímat atmosféru... Sláva pánovi Nealu Boydovi a paní Heather Gibsonové, level designérům TR2!

Nyní vzhůru do Tibetu, se Seraphem v batůžku. Budu muset zatnout zuby v přímém boji s opeřenými monstry (já vím, že ptáčci jsou roztomilí a doopravdy bych jim nebyla schopná ublížit, nicméně můj mozek to nedokáže jinak definovat) a doufat, že Tibet rychle zvládnu... A pak vzhůru do Číny, od níž mě už nic neodpoutá... Ale nepředbíhejme! Nejdřív několik momentek. Tentokrát mírně atleticky zaměřených.

Vydržet stovky mil pod vodou ve stavu bez tíže? Žádný problém!

Tomb Raider a já.

Stala se mi taková zvláštní věc. Včerejší den byl plný překvapení. To, že mi ve čtyři odpoledne zavolají, abych šla ještě na rychlo do práce, bylo sice také trochu překvapivé, nicméně jsem částečně počítala s tím, že se to stane. Nepočítala jsem s jinou věcí... Že o mně někdo bude chtít psát!

Nevím, čím to je (údajně pílí, precizností a nadšením), nicméně Lařinu encyklopedii si nesmírně oblíbil Ramirez. Natolik, že mě dokonce nazval TR odborníkem :) Čehož si samozřejmě velmi cením a doufám, že své povinnosti TR odborníka budu i nadále schopná plnit alespoň tak jako doteď. Ale abych se dostala k tomu hlavnímu - vyplnila jsem pro něj krátký dotazník týkající se mě a mého setkání a soužití se hrou Tomb Raider. Pokud vás zajímá Tomb Raider očima Jeanette, určitě se podívejte na blog Ramireze. A protože jsem vyplnila otázky po jeho vzoru, rozhodně si nenechte ujít ani článek o tom, jak hru Tomb Raider vidí on sám. Určitě chvilku pobuďte na krásném blogu, kde je toho spousta ke čtení!

Ramirezovi ještě jednou děkuji, bylo mi ctí věnovat vyplňování čas, bylo příjemné se znovu zamyslet a jsem opravdu poctěna tím, jak o mně smýšlíš, a že mě máš s TR spjatou :) Přiznám se, že já a Lara jsme už skutečně neodlučitelné...
_______________________

Navigace: Co je nového u Jeanette?

čtvrtek 14. června 2012

Unikátní fanouškovská soška

Maryfill vytvořila unikátní kousek. Svůj vděk tvůrcům z Crystal Dynamics vyjádřila vlastnoručně vytvořenou, čtyřiceticentimetrovou soškou, která se honosí ve studiu Crystal Dynamics, a připomíná tak nejen fanouškovskou podporu, ale i rozměry fanouškovské kreativity. Jedná se o skutečně zajímavou práci. A velmi, velmi se mi líbí hudba v pozadí videa :) Nejunikátnější TR kousky mají zřejmě ve své sbírce právě Crystal Dynamics!

_____________________________


Co je nového?

Zdá se, že se na blogu nic moc neděje. Ovšem, zdání klame :) Ačkoliv jindy přibývá více článků za den, neznamená to, že se blogu nevěnuji. V poslední době proběhlo několik aktualizací.

Aktualizovala jsem rozcestník k Tomb Raider 9. Všechny články samozřejmě najdete v Archivu novinek, nicméně i kostra hotového rozcestníku se začíná pomalu rýsovat.

V článku Základní info u Tomb Raider 9 přibylo několik nových odstavců. Vyrojilo se pár dalších informací týkajících se herního postupu, takže jsem je připsala všechny hezky do jednoho článku.

Byl také aktualizován článek o artefaktech z TR1, který dosud postrádal několik příspěvků. Omlouvám se, při původním psaní článku se vloudila chybka a jednoduše jsem na ně zapomněla :) Teď už tam ale jsou.

Postupně vzniká další část Encyklopedie světa Tomb Raider. Aktivně pracuji na písmenu P.

Mám rozkreslených několik obrázků, které plánuji v nejbližší době dokončit, takže se můžete těšit i na nějaký můj nový fan art.

A nakonec... Nepatrně se změnila struktura webu - přibyly oficiální TR odkazy a v zápatí zmizely štítky, naopak ale přibylo autorské právo. Požádala jsem totiž komunitní manažerku Crystal Dynamics Meagan Marie, zda by bylo možné zařadit Lařinu encyklopedii do sítě oficiálních fanouškovských tombraiderovských stránek. To ovšem obnáší několik kroků :)

Dnes vám přinesu nějaké novinky ohledně chystaného TR, mám v plánu recenzi na TR1 a nápad na zajímavý test týkající se historie. A samozřejmě nějaké další screenshoty z hraní TR2 na PSP. Myslím, že rozhodně nepřijdete zkrátka :)

Zatím, a užívejte si pročítání Lařiny encyklopedie stránku po stránce - za tu krásnou návštěvnost poslední doby si to rozhodně zasloužíte.
Vaše Jeanette

úterý 12. června 2012

TR7: Screenshoty - Bolivia: Tiwanaku

Tomb Raider Legend - Screenshoty


Tomb Raider: Legend - Screenshoty

- Bolivia: Tiwanaku - Seznamte se s Tiwanaku
- Peru: Return to Paraíso - Zpátky do Paraíso
- Japan: Meeting with Takamoto - Setkání s Takamotem
- Ghana: Pursuing James Rutland - V patách Jamesi Rutlandovi
- Kazakhstan: Project Carbonek - Projekt Carbonek
- England: King Arthur's Tomb? - Hrobka krále Artuše?
- Nepal: The Ghalali Key - Klíč Ghalali
- Bolivia Redux: The Looking Glass - Zrcadlo do minulosti

Loading Screens
_____________________

Screenshoty jsem fotila sama, prosím, NEKOPÍROVAT.

Zpět na rozcestník Tomb Raider 7

Výsledky ankety IGN

Před týdnem jsem vás informovala o tom, že Tomb Raider byl nominován v šesti kategoriích v Ceně IGN. Také jsem mu držela palce, aby některé z nich proměnil ve výhru. A momentka zveřejněná v pátek dokázala, že se mu to skutečně povedlo! Crystal Dynamics byli v ten den hvězdami a přezdíváni jako "IGN Winners". Tomb Raider totiž skutečně zvítězil na plné čáře, protože tři ze šesti nominací proměnil ve výhry. Které to byly?

Tomb Raider vyhrál:
  • Best Overall Game (Nejlepší hra vůbec)
  • Best New Trailer (Nejlepší nový trailer)
  • Best E3 Game (Nejlepší hra prezentovaná na E3 - v této kategorii hlasovali diváci E3)
Mimo jiné také TR zvítězil v cenách, které probíhaly například na Games.cz, (nejlepší prezentace na E3), OXM, OPM (nejhodnotnější hra) Game Informer (nejlepší show), ShortList.com nebo Game Chronicles (nejlepší akční adventura). Celkově je tedy nejočekávanější hrou, nejlepší akční adventurou a nejlepší hrou vůbec. 

Velkolepý návrat (ehm... kolikátý již?) Lary Croftové vypadá opravdu, opravdu slibně. Kritici i fanoušci se na TR dívají převážně pozitivně. Doufejme jen, že toto nadšení vydrží až do chvíle, kdy si zahrajeme několik okamžiků ze hry na vlastní kůži...
____________________


pondělí 11. června 2012

Co zajímavého nás potkalo na neznámém ostrově?

Tajuplný ostrov plný nečekaných zvratů, zvířat a lidí je jako dělaný k tajemství. Zajímavostí se na něm najde víc než dost...
_________________________

Tajuplná místa, zeměpis a záhadná historie
Endurance a Endurance - jakou historickou událost tvůrci vsunuli do Tomb Raideru?

Další unikátní články
20 vět před (Lařinou) smrtí - každý z nás jistě někdy něco z toho vypustil z úst...
Lara Croft i v jiných počítačových hrách - nemá jen svojí. Půjčují si ji i do jiných.
Kdo pro nás tvoří Tomb Raider? - hra je výsledkem úžasné práce stovek lidí. Toto jsou nejznámější a nejdůležitější tváře.
Deník správného Tomb Raiderovce: Jak strávit s Larou celý den? - Tomb Raider doslova životním stylem.

Drobnosti pro vás
TOMB RAIDER PSP Themes - novou Laru si na PSP zřejmě nikdy nezahrajeme. Dejme si ji alespoň jako téma.
Zábavné testy - co víte o Tomb Raider?
_________________________

Výbava správného dobrodruha

Žádný dobrodruh by se neobešel bez jistých nezbytností. U člověka, jako je Lara, se mluví hlavně o těch železných věcech, které z ní dělají smrtící stroj... Nejsou to ale jen zbraně, co nosí Lara ve svém batůžku. Malý batůžek, který je s námi již od prvního dílu Tomb Raider, toho obsahuje daleko víc.

Zbraně

Dvojice pistolí
Zatím se úplně nepodařilo zjistit, jaký mají kalibr, nicméně vše poukazuje na to, že tyhle věrné Lařiny pomocnice, které ji provázejí od prvního dílu po pátý, bleskově vystřelují devítimilimetrové včelky, které jsou schopné zavařit jakémukoliv nepříteli, ať už z vrstev humanoidních, zvířecích nebo monstrózních. Jejich velkou výhodou je nevyčerpatelnost zásobníků a dlouhý dostřel, menší nevýhodou je malá účinnost. Na perné chvilky lze ovšem použít i jiné hračky...

Nový Tomb Raider inspiruje :)

A to hlavně k zajímavým art workům. Tento krásný fan art vytvořila LittleSusie2006.
_______________________

Zpět k rozcestníku TR - Zajímavosti

Navigace: Unikátní fan tvorby

Lara Croft a Linkin Park?

Spojit Laru Croft a Linkin Park... Že se vám to zdá nemožné? GimmiTheBest vás přesvědčí o opaku. Na  písničku právě od této brilantní kapely sestříhal pěkné video s tematikou TR Anniversary.

_________________________


sobota 9. června 2012

TOMB RAIDER PSP Themes (by Jeanette)

Napadlo mě ve jménu nového TR vytvořit i témata na vaše přenosné konzole. Vzhledem k tomu, že se na PSP nové hry zřejmě nikdy nedočkáme, mohli bychom si ji dát alespoň na plochu. Mám pro vás hned dvě témata, jedno sladěné spíše do hnědé, druhé do modré barvy, takže bude na vás, které si vyberete. Uložila jsem je na server ulozto.cz, jsou obě zabalená v jednom souboru.

Kdybyste nevěděli, jak dostat téma do vašeho PSP a následně nastavit, návod jsem psala již tady. Doufám, že se vám zalíbí a třeba je i užijete.

Stahuj: TOMB RAIDER PSP Themes (by JC)

Náhled témat

Tentokrát v té správné kvalitě, neboť jsem využila funkci focení screenshotů :) Je na vás, zda si vyberete téma se srnečkem, nebo s lodí...
____________________

Screenshoty z menu hry

Byly zveřejněny screenshoty menu hry z Tomb Raider. Aneb jak bude hra vypadat, když zmáčkneme "Escape"? Myslím, že celkem komplikovaně - namísto oblíbeného kruhového menu (TR1, TR2, TR3) nebo tabulky s volbami "Nová hra", "Croft Manor" a tak dále (TR Anniversary, Legend, Underworld), se dočkáme jakési komplikované obrazovky s mnoha možnostmi... No, to je můj první dojem :) Uvidíme, třeba to nebude tak složité. Hra bude mít zřejmě tolik možností, že by se to do kruhového menu zkrátka nevešlo.

Kdo pro nás tvoří Tomb Raider?

Vývoj hry je vždy práce stovek lidí, kteří by jeden bez druhého dokázali méně, ovšem současně mohou vytvořit něco skutečně jedinečného a unikátního. Na jedné straně jsou umělci, kteří tvoří návrhy, hudbu a scénář, na druhé straně jsou programátoři, kteří se z toho všeho snaží vytvořit hru postavenou na určitém enginu. Pak jsou tu vedoucí, manažeři a ředitelé. Jedna Lara Croft a jeden Tomb Raider je výsledkem neúnavného úsilí stovek lidí, kteří u své práce strávili (a tráví) nespočet hodin. Zkusila jsem se zaměřit na nejznámější jména ze studia Crystal Dynamics. Snad se mi podařilo správně poodhalit ty střípky velké práce, které mají každý z nich na starost...

Brian Horton
Funkce: umělecký ředitel hry

To, jak Tomb Raider bude vypadat, je práce samozřejmě hlavně programátorů, kteří donutí engine tvářit se tak, jak má. Ale vodítko programátorům, aby vykreslili lokaci takhle a tuhle zase jinak, aby vytvořili model Lary a jejích (ne)přátel, aby ostrov vypadal jako ostrov, aby měl nádech japonské kultury, o kousek dál zase domorodé, to má na starosti umělecký tým. Různé concept arty a návrhy lokací, původní plán toho, jak celá hra, jak Lara, jak všechny postavy budou vypadat, to má na starosti malý tým vedený právě Brianem Hortonem.

Komiksová Lara Black & White

Kresba z roku 2008, jedná se o obrázek JD Smitha z komiksu Legenda o medůsině masce. Kresleno na A4, tenkou popisovačkou. Pěkně mě z toho bolela ruka :)
_______________________

Zpět k rozcestníku Jeanette tvoří

Navigace: Jeanette tvoří... Výtvarná tvorba

pátek 8. června 2012

Vítězství IGN

Karl Stewart a jeho tým z Crystal Dynamics si mohou gratulovat. Ceny IGN vyhráli na celé čáře. Nyní se mohou pyšnit titulem "IGN Winners". Velká gratulace! K dobré práci i k velkému úspěchu Lary Croft.
_______________________

Zpět na Archiv novinek

Navigace: TOMB RAIDER: Archiv novinek

Opravdu krásná show z Tomb Raider!

Toto je vhodná chvilka pro kávu a uvelebení se u vašeho monitoru, protože mám pro vás deset minut čistého hraní nového Tomb Raideru. Gamespot zveřejnil tři gameplay videa, v nichž jsou vidět jedinečné úseky.

Z gameplaye ovšem vyplývá jedna věc - údajně byl mělo být možné na ostrově jít několika cestami a dojít k jednomu cíli. V gameplayích jsem si ale nevšimla, že by Lara měla možnost se rozhodnout, kterou cestou půjde, jako by tu vždy byla jen jedna... Možná se to objeví až později. Uvidíme.

čtvrtek 7. června 2012

Riptide Music / Cliff Lin - Thermal Shock

Jestli vás překvapil titulek tohoto článku, nebojte se :) Jedná se o kompletní název skladby, která se stala soundtrackem pro druhý trailer. Přeji příjemný poslech.

___________________________


Ještě vážnější Tomb Raider "zasáhne" svůj cíl

Web PopWatch, který se zabývá různým sledováním prezentací hudebních, filmových a herních, zveřejnil krátkou recenzi na Tomb Raider. Konkrétně na úsek, který byl k vidění na E3 2012.
Toto je překlad recenze od Johna Younga, který se zúčastnil E3 a jako jeden z mála dostal možnost si nový Tomb Raider zahrát.

Hra: Co se týče děje, jedná se o kompletní rebstart série s dobrodružkou pátrající po historii Larou Croft. Čerstvě vystudovaná, jednadvacetiletá hrdinka se vydá na lodi nazvané "Endurance" do světa, aby si udělala jméno ve svém oboru. Loď je ale zničena v bouři a vyvrhne svou posádku - tedy Laru a její kolegy - na tropickém ostrově poblíž Japonska. A stejně tak jako každý správný tropický, opuštěný ostrov v PC hře, i tento obsazuje tlupa bídných žoldáků. Lara se musí rychle naučit, jak se přizpůsobit tomuto prostředí, i když to možná znamená i pro záchranu zabít jiného člověka. (Vyjde 5. března, chystáno pro PS3, PC a X-Box 360).

Co jsme hráli: Demoverze mi dovolila zahrát si cca 45 minut ze hry. Jak Lara utíká skrz jeskyni, jsme už viděli na loňské E3 výstavě, nyní už se vydala do útrob tajemného lesa. V první řadě si musí najít obživu. Vzal jsem si luk a šípy z těla visícího ze stromu a udělal velmi dobrý dojem při střelbě na jelena. V pozdější části hry, zrovna když jsem měl nohu v medvědí pasti, se na mě přihnala banda vlků. Stále vyzbrojený lukem jsem pečlivě pozoroval okolní keře, které by mohly prozradit nějaký pohyb. A opravdu: záhy se přihnali tři hladoví vlci a napadli mě jeden po druhém. Skončili ale bídnou smrtí s šípem v hlavě.

Ke konci dema je Lara zajata jakýmisi bídnými muži a jsou jí svázány ruce. To napovídá sklon ke stealth segmentům, kdy se musíme pokusit o útěk, aniž bychom byli odhaleni. Na chvíli jsem se sice schoval v chatrči, ale hned na to mě objevil sám vůdce gangu. Ten potom Laru vytáhl z chatrče násilím ven. Jak se hladově podíval po jejím těle, jeho záměry byly úplně jasné. Pokud budete postupovat přesně podle příkazů, kterými vás bude navádět následná videosekvence, Lara chlapovi ukousne ucho, pak se s ním bude tahat o zbraň a nakonec ho zastřelí v sebeobraně. Je to Lařina první vražda a je zde ukázáno, jak je z toho citově otřesená. Ale i tak musí být neustále v pohybu, aby unikla nebezpečí.

Z čeho mám dobrý dojem: Graficky je Tomb Raider i prostředí v něm doslova oslňující. Ze začátku dema je vaším úkolem přejít přes masivní strom vedle vodopádu. Nebuďte překvapení, když se Lara co chvíli zastaví - ovládací prvky jsou velmi proměnlivé. Lukostřelba vypadá přirozeně a sekvence s tlačítky nejsou příliš obtížné, aby vás rozptylovaly. A co je možná důležitější, Lara je tentokrát více propracovaná hrdinka. Místo toho, aby byla nezranitelná akční bohyně, tentokrát je více soucitná a více si uvědomuje své činy i to, co se kolem ní děje. Můžete s ní soucítit ve chvíli, kdy má zabít nevinné zvíře a později i dospělého muže. Lařina povaha a osobnost se bude postupně vyvíjet, což bude během hry velmi patrné.

Z čeho už nemám tak dobrý dojem: Spíše než s poledním dílem Tomb Raider Underworld (2008) si nový Tomb Raider spojíme spíše s tituly Uncharted 2: Among Thieves a Uncharted 3: Drake's Deception. Souzeno na základě dema, dialogy a hlasové práce jakoby opravdu stavěly spíše na sérii Uncharted a připomínaly ji. (Square Enix ještě neoznámil, která herečka dabuje Laru v novém Tomb Raider). Stále jsem měl ten pocit, i když jsem odehrál dalších asi 30 minut hry. Tento dojem se ale po zahrání celé hry může samozřejmě ještě změnit.

Úroveň vzrušení (na stupnici od 1 do 10): Opravdu je to vážnější, než ostatní díly ze série. A je to opravdový skvost v žánru. Tomb Raideru dávám na stupnici 8.
______________________


středa 6. června 2012

Desetiminutový gameplay!

IGN Live předvádí desetiminutový gameplay z Tomb Raider. Opět s komentářem Karla Stewarta. Není tam nic nového, vlastně pořád to samé dokola, nicméně pár nových scén vám video ukáže. A alespoň si můžete scény oživit (jako by toho "oživování" paměti nebylo v současných dnech dost...:)).

________________________


Figurka Lary z TR9!

Společnost Play Arts Kai uveřejnila obrázky (zřejmě chystané) figurky Lary, která má zobrazovat právě Laru z TR9! Dle mého je skutečně krásná (i když bych byla ráda za nějakou od NECy, zdá se ale, že společnost NECA zpřetrhala se značkou Tomb Raider smlouvy). Kdy se dostane do prodeje (počítám, že až s vydáním hry), kolik bude stát, nebo zda bude k dostání u nás v ČR, to je zatím věc neznámá...

úterý 5. června 2012

IGN ceny "Best of E3"

Pomalu končící E3 2012 nemůže odejít jen tak z historie herních svátků. Společně s jeho pomalým odchodem přichází zajímavá soutěž nazvaná "Best of E3". Hry, které zde jsou a byly předváděny, se pokusí získat ceny v některých kategoriích. Tomb Raider byl nominován v následujících:

  • Nejlepší hra vůbec
  • Nejlepší hra na X-Box 360
  • Nejlepší hra na PS3
  • Nejlepší hra na PC
  • Nejlepší akční hra
  • Nejlepší trailer
Nuže, Tomb Raider se skutečně pouští do výšin. Samozřejmě držím palce a doufám, že získá prvenství alespoň v některých kategoriích - Lara Croft na to totiž rozhodně stále má. Na E3 to předvedla nejlépe...
_________________


Několik krásných kousků...

Tvůrci poodhalili několik dalších nádherných návrhů. Myslím, že se dle těchto krásných obrázků máme opravdu na co těšit, co se týče rozmanitosti prostředí.

Zpět ke klasice :)

Pojďme si na chvilku odpočinout od všech novinek ohledně nového TR, vždyť už z jejich přívalu začíná pomalu bolet hlava :) Raději zkusme zavzpomínat na starou dobrou klasiku, tentokrát v podání Keifuse, který nám v krásném fan artu přiblížil zajímavým stylem postavy z TR Anniversary.
_______________________

Zpět k rozcestníku TR - Zajímavosti

Navigace: Unikátní fan tvorby

Vytoužený ticket :)

No řekněte, komu by se nelíbilo mít takovou vizitku, vstupenku nebo kreditku? Konkrétně toto je bussines karta k E3, kterou vlastní Meagan Marie, komunitní manažerka Crystal Dynamics. Tyto karty jsou velmi vkusné! Také bych si nechala takovou líbit... Ovšem mně je bohužel vstup na E3 zakázán :)
________________________

Zpět k rozcestníku TR - Zajímavosti

Navigace: TOMB RAIDER: Archiv novinek, Kuriozity ze světa Tomb Raider

Galerie concept artů

Concept arty aneb umělecké návrhy úrovní. V Tomb Raider, ve studiu Crystal Dynamics, byly vždy skutečně nádherné. U chystaného TR tomu není jinak.

Galerie bude aktualizována s každým novým concept artem.

E3 2012, Tomb Raider Gameplay 2

Pokud vám včerejší gameplay nestačil, můžete se kochat dál. Na YouTube se objevil druhý gameplay z Tomb Raider - tentokrát i s komentářem Karla Stewarta, ředitele projektu Tomb Raider. Ve videu je vidět, jak Lara přijde ke svému luku.

Také mám pro vás zajímavou zprávu: brzy bychom se měli dozvědět jméno slečny, která propůjčila Laře svůj hlas v Tomb Raider 9. Je stále se na co těšit!

Nezapomeňte následovat také galerii preview screenshotů, kde dnes přibyl další pěkný kousek.

_________________________

pondělí 4. června 2012

Gameplay video z E3 2012!

Že právě v těchto chvílích a těchto dnech probíhá výstava E3, asi není nutno dodávat. Že se tam objeví také nejočekávanější hra roku 2013, to je přece samozřejmost. A také, že se objevila - úchvatné gameplay video z demo verze prezentované všem přítomným. Kochejte se Lařinými pohyby a pěknými scénami. Gameplay video pochází z verze pro X-Box 360. Z dalších konzolí, pro které je TOMB RAIDER vyvíjen, byly jmenovány PC a PS3. Je velmi pravděpodobné, že právě tato část bude také obsažena v demo verzi, která bývá tradičně na internetu ke stažení krátce před oficiálním vydáním celkové hry.

Vyplavala na povrch také zpráva, že celková doba hraní nové hry s Larou Croft by mohla trvat pouhých 10 hodin. Po všech radostných zprávách je zřejmě nutno říci něco méně uspokojivého, nemyslíte? Stejně tak je pravděpodobné, že na začátek roku 2013 současně v době, kdy nový TR přijde do obchodů s hrami, další filmový Tomb Raider přijde do kin. Zpráva ovšem není zcela potvrzená. Každopádně by se jednalo jistě o dobrý marketingový tah - TR tohle zažil už jednou: ve stejné době, kdy šel do kin první TR film, na pulty herních obchodů se vydal Angel of Darkness...

Nezapomeňte také navštívit galerii screenshotů, která byla dnes doplněna o několik krásných kousků.


A můj názor na gameplay? Divím se, že je Lara po tom všem stále naživu :)
__________________________


5000 návštěv!

Neuvěřitelné... Od ledna, kdy byl tento blog založen, už na Lařinu encyklopedii přišlo více než 5000 návštěvníků! Pro mě je to za těch necelých šest měsíců skutečně neuvěřitelné číslo! Děkuji vám!
Během toho necelého půl roku, kdy je Lařina encyklopedie na světě, se toho dost událo. Bylo velmi těžké přejít z jednoho blogu na druhý (ano, byl to jen můj rozmar, tak se v tom, milá Jeanette, hezky pitvej sama). Stejně tak bylo těžké zaujmout některé čtenáře a získat si návštěvníky. Už bych ani nebyla schopná spočítat hodiny, které jsem blogu věnovala a vaše reakce, chvály a názory mě ujišťují v tom, že to nebyla marná práce. Píšete mi, jak jste si blog oblíbili, jak se vám líbí, že je tady všechno přehledné a hezky upravené. Přiznám se, že jsem na encyklopedii docela hrdá a vážím si jí, stejně tak samozřejmě vás, mých čtenářů. Snažím se psát alespoň jeden článek denně, snažím se vyhledávat zajímavé obrázky a psát poutavé články, ať už o hrách, které jsou mezi námi několik let, nebo o těch novějších. A to číslo mi říká, že se články setkávají s kladnými reakcemi. Potrvá ještě dlouho, než se Lařina encyklopedie kompletně zaplní a než bude opravdu vypadat zcela podle mých představ, a já doufám, že to bude probíhat stejně úspěšně, jako doteď. Opravdu mi to dělá radost a samozřejmě mě to povzbuzuje do další práce pro vás.

Několik statistik:
Zajímají vás nějaká čísla, která se zde objevila do té doby, než počítadlo napočítalo 5000 návštěvníků?

Lařina encyklopedie byla zobrazena (tedy údaj, kolikrát se kliklo na její záhlaví) celkem 14 052 krát.

S tímto článkem se zde nachází celkem 437 příspěvků. Nejvíce se jich objevilo v lednu (celkem 193), protože v tomto měsíci se "přendavaly" články z jeanettesworld a zandalara.

Na Lařině encyklopedii se nachází celkem 454 komentářů.

V tuto chvíli má Lařina encyklopedie 2 pravidelné čtenáře (tedy uživatele s účtem na Google, kteří se připojili k odběru článků).

Vyhledávač Google je největším zdrojem návštěv pro tento blog.

Nejvíce zobrazovanými články na blogu v poslední době jsou: Trailer "Crossroads" a "Co nový trailer dal?". Velmi zobrazovanými články jsou také hlavolamy v rubrice Jeanettina (měsíční) šifra.

Lařina encyklopedie má 4 milé spřátelené weby. Jsou jimi Stella's TR Site, Lufík, Lařin batůžek a Brangelina family. Všem autorům těchto webů děkuji za stálou podporu a výpomoc.

Nejvíce čtenářů přišlo na Lařinu encyklopedii v sobotu 25. února, kdy počítadlo zaznamenalo 74 návštěv.

...a další a další nádherná čísla.

Asi je vám jasné, že psaní o Laře Croft mě jednoduše baví a tento blog samozřejmě vznikl hlavně z tohoto důvodu. Na Jeanettesworld bylo pro Laru málo místa a Zandalara už poněkud upadla v zapomnění, tak bylo zapotřebí vymyslet místo nové. Každopádně tahle čísla jsou do začátku opravdu milá a potěšující. Jsem moc ráda, že jste Lařinu encyklopedii tak hezky přijali a upřímně doufám, že ji čeká ještě mnoho dalších úspěchů...

Děkuji vám.
A samozřejmě přijďte zase :)
Vaše Jeanette
__________________________

Ani Underworld není dokonalý.

Ačkoliv se o něm mluvilo v opačném smyslu, hlavně co se týče grafiky. Můj počítač nejen, že spustí všechny dosavadní TR, nicméně jako drak hledá v těchto hrách chyby. Nevím o žádném jiném, na kterém by se vyrojilo tolik grafických bugů v TR... Nicméně k věci.

V první řadě věc trošku známější: Pozor, stát!
Všimli jste si, že Lara často po skončení videosekvencí stojí jako tučňák? Nohy má u sebe, ruce mírně roztažené a líbezně se usmívá. Její výchozí pozice po skončení cutscén je vskutku zajímavá!

Sláva technice!

Sama nemůžu uvěřit tomu, co se mi dnes povedlo. Donutila jsem svůj (úžasný, nepřekonatelný, nenahraditelný, stařičký) počítač, aby mi umožnil zahrát TR Underworld! Neříkám, že je to zrovna můj nejoblíbenější díl, ale je to už tak dávno, co jsem ho hrála, že jsem skoro zapomněla, co v něm je, a tak jsem si řekla, že je na čase oprášit vzpomínky. Jaké bylo mé překvapení, když můj počítač překvapivě po instalaci nehodil tabulku "Error", nýbrž spouštěcí menu hry Tomb Raider: Underworld! Mám radost, protože už můžu v klidu doplňovat rozcestníky k TR Underworld. A mám radost, že si všechny dosavadní Tomb Raidery mohu na svém milovaném PC zahrát, kdykoliv se mi zachce! :) Není to zrovna výborná kvalita. Ale jsem ráda i za to - moje grafická karta značky Intel se skutečně překonala! :)

___________________________

Navigace: Jeanettiny zajímavé screenshoty

neděle 3. června 2012

Připravte se na opravdu komplikovaný případ.

V září 2011, kdy tato recenze vznikla, mě autorky hry upozornily na to, že recenze je až příliš přechválená a pozitivní. Při svém zpětném pohledu na článek jsem s nimi musela souhlasit. Opět vám přináším recenzi na Complicated Case, ovšem tentokrát méně nadšenou, podloženou zpětným a objektivním dojmem :)

Jsem zvyklá k amatérským levelům psát poněkud kratší recenze. Ale byl by hřích nepoctít The Complicated Case něčím detailnějším, neboť toto není jenom obyčejný amatérský level, dokonce to ani není obyčejná amatérská hra. S Larou Croft a zcela novými postavami se můžeme vrhnout do zábavného dobrodružství, které nám připomene staré dobré časy a navíc poskytne kvalitní herní zážitek.
Posaďte se a připravte na dlouhé povídání - Complicated Case je tady...
Charlie a LaraHCroft se na chvíli (zřejmě dlouhou chvíli, vyrobit amatérskou hru není práce na pár dní) staly takovým malým vývojářským studiem, daly hlavy dohromady, každá si vzala na starost nějaké stránky hry a ve finále vznikl výsledek, který potěší milovníky starých TR, jelikož potkáme staré dobré lokace, potěší milovníky logických hádanek, ať už těch těžších nebo těch jednodušších či důmyslných, tak milovníky hlavně TR 4, na jehož engine je hra vytvořená. Navíc poznáme Laru v nových (ne zcela neznámých) outfitech, poznáme nová místa a nové charaktery, nepřátele i bojové taktiky. K úvodu mohu jenom říci, že moje dojmy z hraní této hry jsou spíše pozitivní.

Znáte-li Complicated Case, pak jistě víte, o čem mluvím. Ne snad, že by se nějaké chybky nevyskytly. Ale pojďme se na to podívat hezky kousek po kousíčku, level po levelu, lokaci za lokací, abychom přišli na kloub této hře a mohli se na ni podívat takzvaně "pod drobnohledem". Jsou zde věci, které mi tak úplně nesedly, stejně jako spousta maličkostí, které mě potěšily, a já bych ráda dala vědět o všech těchto dojmech...

Krásný fan art od Scion

Tomu říkám umělecké dílo :) Autorem obrázku je fanoušek s přezdívkou Scion. Nádherná práce! A pak, že s pastelkami se nedá kouzlit.
________________________

Zpět na rozcestník TR - Zajímavosti

Navigace: Unikátní fan tvorby

sobota 2. června 2012

První sběratelský kousek inspirovaný chystaným Tomb Raiderem?

Možná jsem už na nový trailer koukala tolikrát, že novou Laru vidím všude, ale... Není tato figurka inspirovaná právě postavou Lary z Tomb Raider, který vyjde 5. března 2013? Má sice místo jednoho pouzdra na pistole dvě a postrádá luk. Ale jinak jako by nové Laře z oka vypadla. Nebo je to možná jen můj dojem...?
_______________________

Zpět na Archiv novinek
Zpět k rozcestníku Sběratelské předměty

Navigace: TOMB RAIDER: Archiv novinek, TR Collectiobes - Figurky

V novém TR bude horko.

Výřez, který jsme poprvé viděli v souvislosti s uveřejněním nového traileru, pochází z následujícího renderu. Ten napovídá, že v novém TR bude občas pěkně horko :) Počasí i teploty se budou zřejmě střídat jako na běžícím pásu...
____________________

Zpět na Archiv novinek

Navigace: TOMB RAIDER: Archiv novinek