čtvrtek 31. května 2012

Už brzy... Už jen pár hodin.

Když se mluví o datu vydání hry nebo zveřejnění traileru, je nutné brát v potaz jednu skutečnost, na kterou lidé často zapomínají, když se na ni nesoustředí - a to jsou časová pásma. Crystal Dynamics zveřejní nový trailer s názvem "Crossroads" ve 22 hodin v noci - mají ale samozřejmě v plánu vydat ho ve 22 hodin podle jejich časového pásma, které se od našeho liší o devět hodin. V tuto chvíli je ovšem v Kalifornii, kde je sídlo Crystal Dynamics, teprve jedna hodina odpoledne. Ve skutečnosti bude trailer zveřejněn až za devět hodin - což znamená pro nás teprve 1. června 2012 v 7:00 hodin ráno.

Hezky se na to vyspěte :) Já už se nemůžu dočkat!
______________________

Zpět na Archiv novinek

Navigace: TOMB RAIDER: Archiv novinek

Okouzlující práce do soutěže...

Do zveřejnění nového traileru zbývají necelé dvě hodiny. Ukraťme si to dlouhé čekání obdivováním krásných dílek. Toto je dílko od Priscilliy, která se s ním zúčastňuje soutěže "Tomb Raider by Hand". Opravdu obdivuhodná práce - jako obdivovatelka sochařského a figurálního umění na tomto dílku mohu oči nechat!
________________________

Zpět k rozcestníku TR - Zajímavosti
Zpět k rozcestníku TOMB RAIDER: Archiv novinek

Navigace: Unikátní fan tvorby, TOMB RAIDER: Archiv novinek

středa 30. května 2012

Další kousek klasického dobrodružství...

Po delší době opět další kousek z mého hraní... Jestli si ještě pamatujete, skončila jsem v benátských levelech TR2 (a mám před sebou ještě pět dílů - už teď se na ně moc těším). Vlastně už jsem dál, dokončila jsem Diving Areu a ponořila se společně s ponorkou do hlubin mořských, nicméně se screenshoty jsem zůstala v Benátkách. Tak pojďme dál - na ropnou plošinu! Během toho neustálého čekání na informace ohledně nového TR je dobré dát nervům chvíli přestávku a pustit se do známého, klasického, nenahraditelného a nikdy neohraného dobrodružství v Číně...

A když už jsme u ní - taky vás při hraní TR2 občas napadlo, jak je ta Čína neuvěřitelně fascinující země? Tvůrcům v Core Design se ji podařilo v TR2 opravdu věrně přiblížit, takže levely odehrávající se na nejhustěji obydleném kontinentu krásně doplňovaly atmosféru... Šikmé střechy, velkolepé chrámy, neobvykle propracovaná symbolika a obdivuhodný intelekt. To je Čína a její obyvatelé, ať už současní, nebo středověcí. Vlastně... vizuálně mezi nimi není moc velký rozdíl. Čína si ponechala svou tisíciletou tradici v nošení klasického oděvu a účesů, ve víře, architektuře a způsobu života - na některých místech Číny skoro ani nepoznáte, zda jste v současnosti nebo v minulosti, díky věrným krojům obyvatel. Ale to už patří do jiného článku. Já doufám, že se k němu také co nejdříve dostanu :)

Zpět k TR2... Zatím jsem s Larou v Číně procestovala jen Velkou zeď, ještě nás čeká daleká cesta, abychom zase skončily tam, kde jsme v počátku začaly a dostaly se do útrob čínských staveb až k samotnému čínskému drakovi (taky se vám zdá na tehdejší grafickou dobu tak strašně reálný? Ale to už zase trochu předbíhám...). Jakmile se totiž dostanu z Tibetu do levelu Temple of Xian, jen málokdo a máloco mě dokáže od TR2 odtrhnout. Závěrečné levely v Číně jsou totiž neobvykle tajuplný a krásný kousek z Tomb Raider světa.

Vlastně se v TR2 neustále vracíme na místa, která jsme navštívili již dříve. Všimli jste si? Level Temple of Xian začíná přesně za těmi dveřmi, k nimž Lara dojde na konci úplně prvního levelu. V Tibetu se zase ve dvou různých levelech ocitneme na tom samém místě s čínským chrámem, kde jsou ukryté katakomby a vede přes něj dřevěný můstek. A v levelu Offshore Rig se nám před nosem zavřou dveře do místa, na které se dostaneme až v závěru levelu Diving Area. Ačkoliv jsou to drobnosti, jsem si jistá, že tvůrcům daly nesmírnou práci a hře to dodává na originalitě, propracovanosti a reálnosti.

Vzhůru tedy zpět k PSP vstříc dalším úžasným, klasickým levelům :) A zítra při pozdním odpoledni se budu těšit (snad) i s novým trailerem na TOMB RAIDER a s novou anketou - brzy začíná nový měsíc! A s ním přichází i další Jeanettina šifra...

Můžete utíkat, kam chcete, ale já umím mířit hned několika směry najednou!

úterý 29. května 2012

Originální tvůrčí soutěž s tématikou nového TR

Již několik týdnů probíhá na oficiálním TR blogu kreativní soutěž nazvaná "TOMB RAIDER Fan art by Hand" (TOMB RAIDER fan arty rukou). Jedná se o tvůrčí soutěž, do které se může připojit každý, kdo má rád tvůrčí činnost s tematikou Tomb Raider, je trochu zručný a nápaditý.

Soutěž je všestranná - zúčastnili se soutěžící, kteří vytvořili například klíčenky, koláče nebo dokonce peněženku. Dorazilo i velké množství nádherných výkresů.

Soutěž bude ukončena ve středu 30. května o půlnoci - do té doby může zaslat své dílko každý, kdo by se chtěl zúčastnit. A ceny? Hlavní výhrou je původní konceptní náčrtek od uměleckého ředitele hry Briana Hortona s podpisem (na obrázku), a pro další tři vybrané fanoušky jsou připraveny nějaké bonusové ceny. Pokud již máte nějakou svou fan tvorbu s tematikou TR9, můžete to zkusit - jeden nikdy neví...
______________________

Zpět na Archiv novinek

Navigace: TOMB RAIDER: Archiv novinek

Lara jako zahradní skřítek

Někdo rád kreslí, další bloguje, jiný zpívá, ostatní čtou... Fanoušek, který si říká Artmandan rád přetváří munny sošky. A vyrobil jednu, která vypadá jako Lara Croft. Je to kouzelná práce!
_________________________

Zpět k rozcestníku TR - Zajímavosti

Navigace: Unikátní fan tvorby

pondělí 28. května 2012

Další střípek z nového Tomb Raideru odhalen...

Tvůrci z Crystal Dynamics nám již 31. května chtějí poodhalit další kousek z příběhu chystaného Tomb Raideru... Na YouTube se dostal Teaser Trailer (tedy 'trailer na trailer'), který již teď něco málo naznačuje. Jsou vidět krásné detaily z videosekvence, je slyšet Lařin hlas v dálkovém vysílači, srší z něj atmosféra hry a je tu několik sekund z gameplaye. Jsou vidět nějaké Lařiny pohyby nebo prostředí, v němž se s ní budeme pohybovat.

Už teď se ale z traileru dá něco vyčíst. Cut scéna zřejmě navazuje na tu, která se objevila již v prvním traileru - Lara se snaží pomocí vysílače (zřejmě z lodi) dovolat pomoci. Sama, bez společnosti, obklopená přírodou a divokou zvěří. Z gameplaye je jasný velký důraz na detail ve hře a Lařiny pohyby trošku připomínají ty z Underworldu (což považuji za velmi milé!), zároveň jsou ale i originální - Lara se drží za bolavé rány na boku nebo opatrně šlape po kmeni, který vede skrz propast. A hlavně - z gameplaye je vidět, že hra se opravdu blíží do finálního stadia vývoje...

No, uvidíme. Více se dozvíme z traileru na konci měsíce. Nicméně už teď si můžete vychutnat malou ochutnávku...

_____________________________


Zapalovač Winston

Je to napsané skoro na každém stánku s novinami a cigaretami, v každé trafice i na otvíracích zapalovačích. Winston je stará značka propagující tabákové výrobky. Vůbec nevím, proč jsem si toho všimla až teď :) Nicméně, doma zachováváme tento starý (již nefungující) zapalovač, jelikož se nám při pohledu na něj vybaví sympatický stařičký obličej a čajový tác s modrým nádobím :)
____________________________

Zpět k rozcestníku TR - Zajímavosti

Navigace: Kuriozity ze světa Tomb Raider

neděle 27. května 2012

Vzpomínka na Surrey v TR 3

Další úžasný portrét od Legendg85. Jistě nemusím dodávat, že má připomínat nádherné chvilky strávené s Larou v jejím domě v TR3. Červené maskáče, tajuplné knížky vypínající oheň, čtyřkolka, kouzelná tělocvična a Winston v ozbrojení bránící se čajovým táckem...
_____________________________

Zpět k rozcestníku TR - Zajímavosti

Navigace: Unikátní fan tvorby

sobota 26. května 2012

Azurová Lara

Kdepak, nejedná se o žádnou bláznivou fan tvorbu nebo kupříkladu modifikaci do XNA, v níž by bylo až příliš moc křiklavé modré. Nýbrž o jistý grafický bug, který se mi povedlo zaznamenat v The Last Revelation při mém posledním hraní. Na jednom místě v komplexu Karnak mi Lara zmodrala. Stalo se to jen ve chvíli, kdy jsem udělala nějaký prudký pohyb - skočila nebo udělala kotoul. Když Lara proběhla nebo prošla, tak se nic nestalo. Nicméně prudké pohyby na tomto jediném místě, na tomto jediném kvádru prozradily, že Lara má dokonce chameleonské schopnosti!

Tentokrát se mi nepodařilo udělat screenshot, protože chvilka, kdy se objevoval grafický bug, trvala sotva vteřinu. Raději jsem toto místo nahrála a dala na YouTube, aby bylo znatelnější.


Stává se vám to také, nebo tyhle tombraiderovské tajuplnosti potkávají jenom mě? :)
_______________________


Blondes are dangerous.

FilXVII v tomto povedeném fan artu vyjevil drsnou tombraiderovskou skutečnost :)
_________________________

Zpět k rozcestníku TR - Zajímavosti

Navigace: Unikátní fan tvorby

pátek 25. května 2012

Další weby Jeanette

Knižní web pro každého

středa 23. května 2012

Ne, Jeanette nezmizela

Nebojte se, ačkoliv se tady dva dny již nic neobjevilo, není to proto, že by mě to přestalo bavit nebo že by nebylo o čem psát. Akorát mám v tuto chvíli trošku náročnější pracovní týden. Pevně doufám, že všechno dobře zvládnu a o víkendu se vám budu moci zase plně věnovat. V práci onemocnělo několik lidí a je nutné je zastoupit, proto se mi pracovní týden trošku prodloužil. Ale týden brzy pomine a vše se vrátí zase do normálu.

Také bych chtěla vzkázat všem čtenářům, kteří letos maturovali (a pravděpodobně již mají zkoušky za sebou nebo jsou u konce), že doufám, že všechno zdárně zvládli, mají za sebou veliký kus života a vrhají se do té druhé (trochu náročnější) fáze života. Úspěšným gratuluji a komu to nevyšlo, jak očekával - z toho se nestřílí. U maturity jsou stejně jen dvě známky - buď máš nebo nemáš :) Pokud se to nepovedlo, vše se dá napravit...

Mám v plánu nějaké doplňování rozcestníků, samozřejmě další hraní TR2 a napadl mě i nějaký ten test.

Takže zatím, a snad si zatím vystačíte s tím málem, co tu je :)

Vaše Jeanette

pondělí 21. května 2012

Nikki Connors vs. Lara Croft...?

"Hrám, které kopírují Dooma se říká doomovky," píše se v časopisu Score v roce 1996 v recenzi na úplně první Tomb Raider. "Jak ale budeme říkat hrám, které budou kopírovat Tomb Raider? A že takových titulů bude..." Autor článku nevyřkl tuto větu nadarmo. Od roku 1996 nápadně stoupl počet ženských hrdinek v počítačových hrách a už se neobjevovaly "jen" jako ty zachraňované nebo záporné postavy. Najednou začaly zachraňovat a bádat i ony samy...

Ve dnech, kdy se dostal do prodeje Angel of Darkness ovšem vyšla zpráva o velmi zajímavé chystané hře s názvem Rogue Ops. Hlavní hrdinkou měla být tmavovlasá žena s ženskými tvary, milým obličejem a dvojicí pistolí posazenou na stehnech. Že vám ten popis někoho připomíná...? Snad jen jediný rozdíl byl ve jméně - hrdinka se jmenovala Nikki Connors a nebyla to archeoložka, nýbrž vysloužilá vojanda. Že se ženských hrdinek objevilo ve hrách již mnoho? Je to pravda, ale žádná nebyla ještě tak podobná Laře, jako Nikki. Než hra vyšla a než vyšel finální návrh na vzhled hlavní hrdinky, vypadala skutečně jako její identické dvojče...

Návrh Nikki byl nakonec pozměněn. Z tmavě hnědých vlasů se staly blonďaté a z nohy zmizelo jedno pouzdro na zbraň. I tak ale jako by ten výjev byl poměrně známý.
Tomb Raider nebyl jediným titulem, který byl v souvislosti s Rogue Ops zmiňován. "Kombinace stealth akce a ostrého boje" nebo motto "Zatřeste tělem padlého protivníka a raději ho někam schovejte" nápadně poukazovaly na hru Metal Gear. "Dvě pistole udělají nepřátelům ze života peklo" to je již záležitostí také Tomb Raider. Že?

Tvůrci hry, Bits Studio, si záhy po vydání této tiskové zprávy uvědomili, že hrdinka nemůže být tolik podobná Laře Croft. Bylo by to zkrátka příliš průhledné. Proto její vzhled pozměnili ve snaze udělat z ní originální herní postavu. Na druhou stranu, Rogue Ops není údajně vůbec špatná herní záležitost - pohyby hlavní hrdinky vypadají přirozeně a hra vyniká v taktice a rychlosti zabíjení nepřátel. Jako bývalá vojanda je Nikki znalá bojových umění a umí zacházet se zbraněmi. Vydává se po stopách teroristické skupiny Omega 19, která má na svědomí smrt jejího manžela a syna.

Americký vydavatel hry Kemco chtěl Rogue Ops uvést na herní trh jen v USA. Zájem projevilo i několik evropských vydavatelů. Eidos mezi ně ovšem nepatřil...
____________________________

Zpět k rozcestníku TR - Zajímavosti

Navigace: Další zajímavé články o LC, Ostatní zajímavé články

neděle 20. května 2012

Lařin batůžek v TR1

Artefakty, klíče a spouště patří k Tomb Raider již od nepaměti. Jaké artefakty Lara našla a následně použila při svém úplně prvním dobrodružství?

Hlavní artefakt hry

Scion je v TR neodmyslitelně spojený s bájným kontinentem Atlantidou, jehož objevení se stalo Lařiným hlavním cílem v TR1. Uchovává celou historii Atlantidy - od všech jejích vládců po způsob života jejích obyvatel. Krom toho také dokáže obrovskou rychlostí měnit genetickou strukturu organizmů nebo urychlovat evoluci. 

sobota 19. května 2012

TR Anniversary secrets: City of Vilcabamba

Vítejte v městečku Vilcabamba - ztraceném a znovu nalezeném působišti geniálních Inků...

pátek 18. května 2012

Vzhůra na Velkou zeď a do Benátek!

Jak já mám ráda vůni Čínské zdi... Chvilka, kdy se přede mnou objeví zelené menu s výběrem pasu, Lařiny vily, tlačítek a sluchátek, ve mně vždy probouzí spoustu pocitů. Když pak zvolím volbu "New Game" a spatřím Laru směle se spouštící do trávy... Ano, musím se chvilku oddat nostalgii, protože to už snad ani není možné, že mám tu hru dohranou tolikrát a přitom mě stále baví. Opravdu se každou chvilku čím dál víc ptám: čím mě ty čtverce tak fascinují, že mě to nutí hrát je častěji, než 'nové' díly?

Co se týče konkrétně mě, vážím si na TR2 neuvěřitelně lehké a propracované ovladatelnosti. PSP zachovává starý engine PS1, kde TR1 běžel sice plynule, ale poněkud zpomaleně. Patřilo to k původnímu enginu, že se Lara otáčela o malinko později, její pohyby byly pomalejší a reagovala o vteřinku později. Když člověk poprvé zapínal TR1 a přitom na to nebyl zvyklý, říkal si, co to sakra je. Ale přitom to k TR1 patří jako k Laře pistole. Možná trošku škoda, že se to do počítačové verze nezachovalo. Hra je tam plynulá, Lara je rychlá a odsýpá to. Když pak člověk zapne TR2, potom, co je navyklý trochu déle držet tlačítka, aby Lara zareagovala, je to pochopitelně trochu nezvyk. Připadáte si trochu jak ve zrychleném filmu... V tak zrychleném, že než jsem stačilo doslova mrknout, objevila jsem se v polovině levelu Bartoli's Hideout. Nebo že by to bylo tím, že bych byla schopná TR2 hrát skoro poslepu...? Hm, někdy to schválně zkusím :)

Velmi si vážím toho, jak tvůrci zpracovali úrovně v Benátkách. Italská kultura na vás doslova dýchá i z těch čtverečků, dokonce italští mafiáni sem zapadají, jako by tam patřili a ne jako by se tam objevili jen proto, aby byli v patách Laře. Pamatuji si, že když jsem byla mladší, v levelu Venice jsem se hrozně bála jednoho okamžiku: ve chvíli, kdy se pomocí člunu dostáváte do druhé části levelu, tím, že si pákou zvýšíte vodu, aby člun vyplaval nahoru a druhou pákou si otevřete velká vrata. Cesta pak vede buď vpravo nebo vlevo, kde čekají gondoly a můstek mezi domy. Já se vždycky vydávala nejdříve vpravo, kvůli nepříteli, který číhal za rohem. Byl to nebezpečný mafián celý v černém. Nechtěla jsem tam jít, protože jsem se o Laru bála. Odhodlávala jsem se vždycky pěknou dobu... Dnes už nemusím stát s člunem za rohem, nicméně pořád ve mně ten chlap probouzí jakousi autoritu. Vím, je to drobnost. Ale když se vám na hru nahromadí víc takových kouzelných vzpomínek, pak si k ní uděláte ryze srdeční vztah a ona vás prostě baví pořád.

Engine je kouzelný. Umožňuje "polygonové překrývání", takže když zastřelíte nepřítele na balkoně, spadne tak, že trčí ven a jen jednou nohou zůstane na balkoně. Vůbec mu nevadí, že leží skrz zábradlí (možná si pamatujete článek, který jsem zařadila do rubriky bugy, ano, tentokrát se mi to stalo znovu a vím, že se to stane i příště :)). Na druhou stranu si cením toho, že krysy jsou tady desetkrát menší než v TR1 (zřejmě tentokrát bez doplňujících genetických úprav). Takže ty roztomilé potvůrky ani není nutno střílet :)

Tentokrát několik akrobatických screenshotů...

TOMB RAIDER v prvním čtvrtletí 2013. Proč?

Odsouvání data vydání hry patřilo u Crystal Dynamics k takřka všedním věcem. Ani TR Anniversary, ani Underworld nevyšly podle skutečně prvně plánovaného původního data vydání. Není to samozřejmě otázka jen Tomb Raider, týká se to mnoha her a mnoha vývojářských týmů. Nicméně tentokrát se zdá, že tvůrci mají skutečně dobré důvody, proč vydání hry oddalují.

Oznámil je sám ředitel studia Crystal Dynamics Darrell Gallagher začátkem týdne na oficiálním komunitním Tomb Raider fóru. Údajně je odklad termínu vydání do prvního čtvrtletí příštího roku důvodem dvou vytyčených cílů, které si tvůrci stanovili: "Když jsme se rozhodli 'restartovat' sérii Tomb Raider tímto dílem, vytyčili jsme si dva cíle, a jejich dosažení je pro nás velice důležité. V první řadě bychom chtěli vytvořit moderní hru s prvky a atmosférou Tomb Raider, která by hráče nadchla a zároveň překvapila. Druhým cílem bylo vytvořit tímto titulem nejlepší hru v naší historii, chceme vytvořit něco, za což budeme hrdí, když toho budeme součástí. Upřímně věřím, že v našich rukách je něco vyjímečného a nemůžeme se dočkat, až se s vámi o to podělíme." Aby to ovšem bylo tak dokonalé, zřejmě tvůrci potřebují mnohem víc času, než původně předpokládali.

"Zabýváme se věcmi, které jsou pro sérii zcela nové a delší čas na vývoj nám umožní zcela doladit hru tak, jak si ji zasloužíte," říká Gallager. "Věříme, že je to správná volba a já se vám zaručuji, že to čekání bude stát za to. Hra už teď vypadá úžasně a nemůžu se dočkat, až vám ji za několik týdnů na E3 představíme." Z toho vyplývá naděje na vidinu dalších informací, screenshotů a možná nějakého toho gameplaye. "Vytvořit hru s nejvyšší kvalitou je pro nás momentálně největší prioritou. Proto jsme se rozhodli přesunout datum vydání z podzimu 2012 na první čtvrtletí roku 2013."

Nová hra s Larou má představit mladičkou, nezkušenou, čerstvě vystudovanou archeoložku, která ztroskotá na ostrově a bude muset využít veškeré své dovednosti i předměty, které najde cestou, aby se probojovala dál a přežila, což bude jejím hlavním cílem. Zavání to ještě větším využitím prvků adventury a logické hry, tvůrci ale slibovali, že nebudeme ošizeni ani o oblíbené akční chvilky a Lařiny vynikající gymnastické schopnosti. Vyšel také nový screenshot s Larou na stromě a postavou visící z jiného stromu - zřejmě jakýsi mrtvý zbloudilec. Možná tak Lara přijde ke svému luku, který bude moci vzápětí používat k obraně.

Tentokrát se tvůrci vrhli do opravdu velkého a zodpovědného projektu - nechtějí miliony fanoušků zklamat. Pokud jim k tomu postačí několik dalších měsíců vývoje hry, mile rádi jim je ještě věnujeme.
________________________

Zpět na Archiv novinek

Navigace: TOMB RAIDER - Archiv novinek

TR Anniversary secrets: Mountain Caves

čtvrtek 17. května 2012

TR Anniversary: Jak na poklady?

Za památky a za artefakty v TR Anniversary jsou velmi pěkné odměny. Ovšem není vždy jednoduché je najít. Rozhodla jsem se pro vás vytvořit takový návod pro každý level, abyste věděli, kde zákoutí s tajnými předměty hledat...

TOMB RAIDER: THE 10TH ANNIVERSARY - Kde hledat artefakty a poklady?

Peru
- Horská jeskyně (Mountain Caves)
Město Vilcabamba (City of Vilcabamba)
- Ztracené údolí (The Lost Valley)
- Qualopecova hrobka (Tomb of Qualopec)

Řecko
- Letohrádek svatého Francise (St. Francis Folly)
- Koloseum (Collosseum)
- Midasův palác (Midas Palace)
- Tihocanova hrobka (Tomb of Tihocan)

Egypt
- Khamonův chrám (Temple of Khamon)
- Khamonův obelisk (Obelisk of Khamon)
- Svatyně Potomka (Sanctuary of the Scion)

Ztracený ostrov Atlantida
- Doly firmy Natla (Natla's Mines)
- Velká pyramida (The Great Pyramid)
- Finální konflikt (The Final Conflict)

Cornwall
- Sídlo Croftů (Croft Manor)

TR6: Screenshoty - Loading screens

Zajímavý fan art Natly

Na internetu jsem našla zajímavé zpodobnění Natly :) Jeho autora bohužel neznám, ale v této podobě jsem viděla již víc postav z TR, jako jsou například Larson nebo Pierre. Snad se mi jejich autora podaří brzy vypátrat.
________________________

Zpět k rozcestníku TR - Zajímavosti

Navigace: Unikátní fan tvorby

středa 16. května 2012

Jeden z největších cheatových mýtů

Tomb Raider ochromil svět. Už tu dávno byla řeč o tom, čím hra vynikala ve svých herních prvcích - vyvážená směs řešení puzzlů, střílení a skákání udělala z 3D adventury trhák. Na Tomb Raideru se všem líbilo zpracované prostředí, promyšlené úrovně a kvalitní herní zážitek. A samozřejmě modla Core Design, dáma, jenž udělala díru do herního světa, sama Lara Croft byla tím, proč se hráči k Tomb Raideru vraceli a vrací. Ženy k ní vzhlížely. Muži s ní chtěli hrát, aby ji mohli svým způsobem chránit a sžít se s ní.

Jsou ale takoví, kteří by vám o významu slova Tomb Raider neřekli nic, a přitom je pro ně svůdná hlavní hrdinka velmi zajímavá. Ne díky svému důvtipu, schopnostem nebo dobrodružné povaze, nýbrž díky svým ženským vnadám. Lara byla už v roce 1996 s upnutým topem, dlouhýma nohama, ženským obličejem a pistolemi posazenými drze nízko na stehnech sexsymbolem. A právě díky tomu se zrodil jeden z největších herních mýtů vůbec.

Jednoho dne proletěla světem internetu informace, že již původní hra z roku 1996 měla skrývat záhadný cheat, při jehož správném použití bude možné zahrát si s Larou Croft třeba celou hru v rouše Evině. Už v roce 1996 se speciální časopisy (a podotýkám že nejen z oblasti počítačových her) a jisté webové stránky začaly předhánět v informacích o tom, jaké kombinace tlačítek je třeba použít, aby toho bylo možné dosáhnout a hráči hodiny a hodiny mučili své ovladače ve snaze donutit je sexy archeoložku svléct do naha a nechat jí jenom pouzdra a boty...

Byl to samozřejmě klam a lži. Ačkoliv Core Design takové informace zavrhl již v zárodku jejich šíření, hráči  si nedali říct. Vznikly dokonce speciální internetové stránky, které vybíraly peníze za to, aby si návštěvníci mohli prohlédnout obrázky s nahou Larou. Samozřejmě se nejednalo o žádné oficiální obrázky vydané studiem Core Design, ale o ubohé fanouškovské výtvory. Došlo to dokonce tak daleko, že právníci Core Design se s tvůrci těchto stránek soudili a vyhráli spor s tím, že tvůrci stránek skutečně znehodnocují a špiní známku Core Design. V sérii jistých erotických figurek odhalujících své vnady vyšla dokonce soška ztvárňující Laru Croft. Ovšem žádný takový cheat neexistuje a nikdy neexistoval. 

Lara Croft samozřejmě nabízí jiné kvalitní stránky své osobnosti. Některým jde ovšem právě o ty vnější. Na internetu se nachází desítky obrázků nahé Lary a screenshotů z různých amatérských levelů nebo dokonce oficiálních her, na nichž má Lara jen pistole a opasek. Všechno jsou to ovšem jen pouhé výtvory fanoušků. Existují takzvané módy, které přetexturují původní postavu a nadělí jí nahou vizáž. Takové módy fanoušci vnutili třeba TR2 nebo Tomb Raider Anniversary (kam vytvořili poměrně známý "nude patch"), přetexturovali dokonce i Angel of Darkness. Ačkoliv tyto weby již neexistují, zůstalo po nich jen pár obrázků po internetu a Core Design nikdy nevydal informaci o tom, že Lara Croft se na některém z jejich obrázků nebo dokonce ve hře nachází nahá, i tak každý měsíc zadá 90 000 lidí na internetových vyhledávačích heslo "naked Lara". Je to docela smutné, že?
________________________

Navigace: Další zajímavé články o LCOstatní zajímavosti ze světa TR

Lara's moods

Fanoušek s přezdívkou Fuzzycroft vytvořil zajímavý fan art nazvaný Lařiny nálady. Řekla bych, že ty mimické svaly z ní tak trošku dělají osobnost. Osobně se mi víc líbí klasická Lara, jejíž výraz je pořád stejný a význam jejích slov si tak musíme spíš domyslet. Přesto je třináctiletý rozdíl dost patrný :)
___________________

Zpět k rozcestníku TR - Zajímavosti

Navigace: Unikátní fan tvorby

úterý 15. května 2012

Lara Henshingly Croft



Profil

Životopis
  Životopis od Core Design
  Životopis od Crystal Dynamics
  Životopis od Square Enix
   Komiksový životopis

Lařina kariéra
Archeologické objevy
 Kapesní atlas
Časová osa

Lara v reálném světě 
 → Modelky 
→ Herečky
 → Dabérky
 → Motion capturing

Důležité osobnosti v životě LC

Další zajímavé články o LC   

pondělí 14. května 2012

V čem je síla čtverečků a trojúhelníčků?

...ptám se již několik let, když zapnu jakýkoliv z klasických Tomb Raiderů... Že byl Tomb Raider na svou dobu opravdu průkopníkem v počítačových hrách využitím 3D enginu a dobrým zkombinováním několika herních prvků, to už není třeba opakovat. A ne náhodou si zasloužil titul Hra roku 1996. Nicméně, otázkou zůstává, jak je to možné, že hranaté vnady Lady Croft a její kostičkatý svět uchvacují dodnes, i když je herní svět přehlcený Underworldy a dalšími tituly pyšnící se nepřekonatelnou grafikou, takřka identickou s reálným prostředím?

Nebo ještě jinak: jak je možné jen s pomocí trojúhelníčků a čtverečků vyrobit takové levely, jako jsou například Natla's Mines, Atlantis nebo Gread Pyramid? Je skoro k neuvěření, že na vývoji TR1 se podílelo jen šest lidí. Opravdu vyjímečných lidí, neboť z těch několika geometrických tvarů dokázali udělat úrovně tak propletené a tak plné pastí a zrůdných nepřátel, že jednomu skutečně zůstává rozum stát.

A savegame krystaly ztěžují hru desetkrát tolik. Nejhorší je, když stojíte před pastí a jste si skoro jistí, že tohle bude Lařin konec, protože těch pastí je vážně strašně moc, a prostě si to nemůžete uložit. Samozřejmě vás koule zavalí (ostny popíchají, láva popálí, jedovaté šipky otráví, Natlini mazlíčci sežerou...) a můžete tak skutečně dělat pěkný kus znova. Nehledě na to, že ten kus je také plný pastí, a když vás nechytí ta, na které jste zemřeli minule, jednoduše Lara skončí na té další. S takovou se Atlantis hraje hodinu a dvacet minut a Great Pyramid skoro dvakrát tolik, i když je o dobrou polovinu kratší, než Atlantis.

Přesto nemůžu říct, že by se mi to hraní nějak zvlášť nelíbilo, nebo že bych byla nějak zvlášť naštvaná. Přeci jen, když Lara umřela, byla to jen a jen moje vina, nešlo tu svádět vinu na to, že se Lara nechytla římsy nebo přeskočila balancující kůl. V Atlantidě, kde číhají desítky nepřátel sršících ohnivé koule a namyšlená půl bohyně, to zkrátka už nemůže být takové lážo plážo jako v Peru.

Stojím si za tím, že Anniversary je pro mě nejlepší hrou od Crystal Dynamics. Ale... Tvůrci prohlásili dost zajímavou větu, když se jich fanoušci zeptali, proč se v Anniversary skutečně nevyskytují všechna místa z TR1 (například velká část Tomb of Tihocan nebo Great Pyramid, která byla v Anniversary jako Final Conflict). Řekli, že záměrně vynechali nudná a zdlouhavá místa. To se mi zdá jako vrtkavá výmluva, vzhledem k tomu, že všechny tyto okamžiky činí z TR1 Tomb Raider takový, jak má být... Nezapomenutelné kousky, okamžiky, při nichž se jen o vlásek unikne smrtící pasti a početná převaha. Ve finále tedy doslova vydřený pocit vítězství... Nakonec dlouhá skluzavka, video s explozí a Larou, která se na přivlastněné jachtě vydává domů. To je Tomb Raider v roce 1996.

A stejně si pořád říkám, proč už jsme ty kostkaté enginy už dávno nenechali být? Proč se stokrát a jednou vracíme k trojúhelníkovým vnadám a čtveratému prostředí? Asi je v něm skutečně nějaká magická síla, která nás nutí to zkoušet znovu a znovu...

Já si to znovu určitě zase dám :) Ovšem teď, když jsem zdárně (po kolikáté již?) dohrála TR1, čeká na mě sepsání Jeanettiny recenze. Takže se na ni v příštích dnech můžete těšit :)

Škoda, že časy, kdy se loď dala posunout pouhým zatažením za páku, jsou pryč.

neděle 13. května 2012

Z postřehů Jeanette: Pár rad při hraní TR1

U hry se má člověk odreagovat, zapřemýšlet, odpočinout, užít si ji a prožívat ji společně s hrdiny. Pro některé hráče TR to také znamená bloudění všemi možnými nesmyslnými chodbami a zábava vykoupená kýblem nervů. Těm posledním dvěma vyjmenovaným se ale dá ve velkém procentu předejít. Při mém posledním hraní TR1 jsem přišla na několik výhodných tipů, kterými by možná bylo dobré se řídit...
  • Pokud hrajete na PSX nebo PSP, dávejte si pozor na savegame crystaly. V levelech jich sice moc není, ale může se stát, že se jich naskytne hned několik na jednom místě (např. v St. Francis Folly nebo Caves). Nevyužívejte je všechny najednou, ale až po určité době, kdy se do místnosti zase po čase vrátíte. Uložit si hru čtyřikrát během jedné chvíle odsoudí Laru k tomu, aby pak celý level přežila tahem a to není zrovna jednoduché - stačí krůček vedle nebo pomalu zareagovat s doplněním zdraví pomocí lékárničky a hned je na světě průšvih...
  • Když se ocitnete na rozcestí, a dáte se nějakou cestou, zapamatujte si, kde se rozcestí nacházelo. Až cesta, kterou jste se vydali, skončí a nebudete vědět, kudy dál, běžte zpět na rozcestí a vydejte se další cestou. Tyto chvíle jsou v TR záměrně, aby si hráč trochu procvičil orientační smysl a aby nešel jen za nosem, to by byla nuda. Když se ocitnete např. na křižovatce, určete si strategii. Já se například vždy dávám vpravo. Až se tou samou cestou zase vrátím na rozcestí, budu vědět, že mám jít zase vpravo. Tímto způsobem proběhnu všechny cesty a na žádnou nezapomenu. Když se budete střemhlav řítit jakýmkoliv směrem bez uvážení, brzy se ztratíte.
  • Každou místnost, do které vstoupíte, důkladně prohlédněte. Nejen, že zde mohou být ukryté cenné náboje nebo další věci do inventáře, ale najdete i tajná místa a vylepšíte si herní statistiku. Navíc je velmi jednoduché přehlédnout nějakou spoušť nebo páku. Důkladné prohlížení místností vám usnadní práci.
  • Snažte se hledat tajná místa (secrety). Některé jsou ukryté tak, že je napoprvé zřejmě nenajdete a málokomu se stává, že ve hře najde všechny. Přesto některé jistě objevíte. Nejen, že si vylepšíte herní statistiku, ale věci, které zde najdete, jsou velmi užitečné a některé zbraně najdete skutečně jen na několika tajných místech.
  • Pokud hrajete na počítači a nejste závislí na savegame crystalech a můžete si tedy hru ukládat kdekoliv chcete, i tak přemýšlejte. NIKDY si hru neukládejte pod vodou, pokud nevíte, kam kanál vede a nejste si stoprocentně jistí, že se Lara stihne nadechnout, než jí vystačí kyslík. Něco jiného je to u hráče, který prostředí bezprostředně zná. Pokud ale hrajete poprvé nebo si nepamatujete, kam kanál vede nebo jak je dlouhý, raději nejprve vylezte z vody. Také není dobré ukládat si hru při pádu nebo když se Lara klouže po šikmé plošině - nikdy nevíte, zda skluzavka nevede do smrtelné pasti.
  • Když vidíte nějakého nepřítele dole pod vámi, tedy že Lara stojí na vyvýšenině nebo o patro výš a nepřítel k vám nemůže, zastřelte ho z místa, kde se nacházíte. Někdy je lepší stát v nečestném boji tam, kde na vás nepřítel nemůže, než obětovat mnoho lékárniček z inventáře. Navíc takto můžete v klidu zlikvidovat nepřítele základními pistolemi a ušetřit si náboje. Vývojáři byli totiž trošku zákeřní. Na mnoha místech se nachází v propasti jen jeden nepřítel, ale když k němu skočíte a chcete se ho zbavit, najednou z okolních uliček vyběhnou další tři... 
  • V boji proti nepřátelům nestůjte na jednom místě, ale hýbejte se (uskakujte do stran nebo běhejte). Pro nepřítele je daleko těžší chytnout kořist v pohybu než zaútočit na statický cíl. Boj je tak nejen zábavnější, ale hlavně je výhodný, protože si ušetříte mnoho lékárniček a Lařiny fyzické bolesti.
  • Během souboje s lidskými nepřáteli (Pierre, Larson, Kold nebo Kid) se snažte držet za jejich zády (dosáhnete toho pomocí opakovaných kotoulů). Znesnadníte jim tak míření a zatímco jim pálíte do zad, než se otočí, jste zase za jejich zády. Ušetříte si tím mnoho lékárniček, protože střelné zbraně použité proti Laře dávají velmi zabrat.
  • Nezapomínejte, že engine je stavěný na kvádrech a trojúhelnících. Lara dokáže pouze plavat, tahat za páky, skákat a běhat nebo střílet. Když se ztratíte, je to pravděpodobně proto, že jste zapomněli proběhnout nějakou uličkou, zapomněli jste zatáhnout nějakou páku nebo vytáhnout nějaký kvádr. Hlavně klid a znovu důkladně prohledejte všechna dostupná místa - hledejte na podlaze, na zdech i na stropě. Některé výklenky jsou skryté a některé páky skoro splývají s prostředím.
  • Ukládejte si hru na několik slotů. Když se stane, že se doopravdy ztratíte, budete se pak moci vrátit o kousek dál na předchozí slot s uloženou pozicí a budete to moci zkusit to znovu. Ušetří vám to čas a zbytečné hledání.
  • Hlavně klid, všechno dělat s rozvahou a pokud je možnost, pravidelně si ukládat postup ve hře. Hoďte za hlavu slova jako "nejde" "nemůže" nebo "to snad nedohraju". Jde to. Ale chce to čas a trpělivost :)
_______________________________


Navigace: Tomb Raider 1

sobota 12. května 2012

Když zajde sluníčko...

... je nejlepší zasenout k Laře a vydat se s ní do slunných oblastí plných dobrodružství, jako je třeba Egypt. Neznám nic lepšího, než při sychravém odpoledni zasednout s šálkem dobré kávy k PC (nebo v mém případě PlayStationu) a pustit se do (stokrát a jednou) známého dobrodružství...

Tentokrát byl hned po zdárném překonání levelu Cistern a Tomb of Tihocan na řadě Egypt. Tak těžký a oslnivý a tak chytlavý, že se mi ho podařilo projít za jediné odpoledne. Člověk, když už ví, kam jít, hra mu hezky odsýpá. Na druhou stranu je dobré se občas někde zapomenout, aby si trochu procvičil mozkové závity. Naštěstí se mi to moc často nestávalo, musím říct, že TR1 už mám docela v malíku. Není to hra snadná ani příliš těžká, všechny tři "tombraiderovské" prvky jsou tam tak akorát rozdělené, je to prostě Tomb Raider, takový, jaký má být.

Musím říci, že i když TR1 hraji snad po desáté, opět se tu našlo několik věcí, které mě (samozřejmě mile) překvapily. V první řadě třeba ukládání pomocí savegame krystalů. Byla jsem zvyklá ukládat si hru po skoro každých deseti krocích, před každou šikmou plošinou, takže krystalová změna mě věru překvapila. V jednom levelu se nachází kolem 4 - 6 savegame krystalů, občas rozmístěných tak daleko od sebe, že si o to víc dáváte pozor, kam šlápnout. Ovšem o to víc je pak vítězství ze hry vydřené. A herní doba prodloužená - když kvůli špatnému skoku opakujete 20 minut od posledního savegame krystalu a když se vám to během té hry stane třeba pětkrát, už to nějakou tu hodinku přičte (což se projevovalo zejména v Sanctuary of the Scion)... Ale ne, že bych si stěžovala. Je to řešení sice pro hráče trochu náročnější, ale o to vyzývavější.

Nevím, proč jsem se Atlanťanů v Egyptě nikdy nebála. Ačkoliv jsou obrovští a jedno jejich kousnutí je vykoupené polovinou lékárničky, připadali mi spíše roztomilí. Třeba jak skákali jako žabky. Nebo když o vás Atlanťan ještě neví a vy se na něj s Larou můžete podívat dřív, než on vás zpozoruje, je vtipná zejména jedna věc. Nepřítel má ruce zkřížené na prsou, stojí na dvou na místě a hlavičkou pořád tiká zprava doleva a naopak, aby si kontroloval okolí. Když ho takhle pozorujete třeba deset vteřin, vypadá docela roztomile. Když jsem se mu nakonec ukázala s tím, že s ním skoncuji, ani nebyl moc útočný... A zejména v levelu Obelisk of Khamoon si všimněte honosného pozlaceného nábytku v různých patrech a částech levelu. Že by si Tihocan a jeho strážní dávali při opatrování Scionu ještě odpolední čaj? :)

V současné chvíli jsme se s Larou dostaly do samé poloviny levelu Atlantis. Je nám jasné, že konec už je blízko. A moc se těšíme, až zákeřnou Jacqueline porazíme a budeme se moci hned na to pustit do Číny pod Velkou zeď...

A jedna maličkost na závěr: Dnes jsem poprvé dohrála The Last Revelation (ano, zatímco na PSP Jeanette hraje TR hezky postupně, na PC dohání ty, které ještě nedohrála). Musím říct, že to byla obdivuhodná zábava, i když nervy vykoupená. Nevím, jestli i pro mě je to nejlepší díl ze série, ovšem chápu, proč mu tuto nálepku dali recenzenti. Navíc mi TR4 dokázal, že hrát ve dvou je ještě lepší zábava, když se máte o radost ze hry s kým podělit... A když víte, že budete kdykoliv mít po ruce radu, kdybyste se s Larou náhodou ztratili. A v Last Revelation to skutečně nebývá výjimkou! :)

Hm... Jak z toho labyrintu ven?

Encyklopedie světa Tomb Raider... Q

Hesla ze světa Tomb Raider začínající písmenem Q. 

Qualopec - jeden z triumvirátu vládců Atlantidy; společně se svými sourozenci Tihocanem a Jacqueline Natlou si rozdělovali vládu nad Atlantidou

TR6: Screenshoty - Eckhard's Lab

pátek 11. května 2012

TR Anniversary: Jak na bosse?

Tyranosaurus Rex (Peru)
T-Rex je bossem v Peru. Hladově se na Laru vyřítí v levelu "The Lost Valley". Můžeme ho vyřídit dvěma způsoby - buď můžeme bojovat tváří v tvář, rozzuřit ho a střílet do něj tak dlouho, dokud si dostatečně neomlátí hlavu, nebo můžeme zalézt za neviditelný blok u jedné z dřevěných konstrukcí a střílet do něj vším, co máme, dokud nepadne...

Jak se T-Rex dá zneškodnit méně známým způsobem, se můžete podívat na následujících screenshotech.

Údajně by se mělo jít schovat na místě, kde je žlutě vyznačen neviditelný blok. Tam je možno stát a ručně střílet do T-Rexe, jako je zobrazeno na druhém screenshotu. Sem na vás T-Rex pochopitelně nemůže. Je to ovšem způsob (mnou) neozkoušený a evidentně méně spolehlivý.

Nepřátelé v TR Anniversary

V TR Anniversary nebývají boje snadné. Jednak proto, že na každého nepřítele lze použít takzvaný headshot a chvíli potrvá, než se jej naučíme využívat, a navíc je tu pár bossů, na které musíme využít speciální strategie, abychom je přelstili a dostali se dál. Ačkoliv je jejich repertoár velmi podobný jako v původním TR 1, na každého je nutné použít jinou strategii. Pojďme se na ty triky nyní podívat.

Běžní nepřátelé
Aneb ti, kteří vás přepadnou "jenom cestou".
Netopýři

Mockrát je sice nepotkáte, ale když už zaútočí, většinou v těch nejméně vhodných chvílích. Na to, jak jsou malí, ubírají Laře celkem dost života a stojí-li na okraji nějakého převisu, mohou ji klidně svým narážením strčit dolů a tím způsobit její smrt.

Účinná zbraň: Klasické pistole - jsou velmi slabí, stačí dvakrát střelit a je klid.

Výskyt: Peru, Řecko

Headshot: Neblázněte... Přece byste na netopýry nechtěli používat headshoty!

čtvrtek 10. května 2012

Encyklopedie světa Tomb Raider... R

Hesla ze světa Tomb Raider začínající písmenem R.

Race for the Iris (v překladu Závod o Iris) - název druhého levelu v TR4, odehrává se v Kambodži
Randy - charakter vyskytující se v TR3; jeden z dobrodruhů a společníků Tonyho; nakonec zemřel v Indii
Raptor - pravěký druh ještěra s červenou kůží; vyskytuje se jako nepřítel v TR1, TR3 a TR Anniversary
Rathmore Hand (v překladu Rathmorova ruka) - hlavní artefakt, kolem kterého se točí děj TR3 Gold
Rathmorova ruka - viz Rathmore Hand
RE-PLAY - reportážní pořad televize Prima Cool; zabývá se počítačovými hrami; TR tam byl zmíněn již několikrát
Recenze - druh článku v časopise nebo na internetu; subjektivní názor na PC hru / film / knihu...
Reed, Dana - herečka motion capture; některé její pohyby byly propůjčeny Laře Croft v TR8
Rennes, Daniel - charakter z TR6; majitel zastavárny a významný člen pařížského podsvětí - padělání dokladů a nelegální obchody jsou jeho živnost; nakonec přijde o život rukou Monstra
Return to Egypt (v překladu Návrat do Egypta) - název prvního levelu TR1 Gold; odehrává se v Egyptě
Reunion (v překladu Shledání) - název šestého (závěrečného) levelu v TR3 Gold
Revolver (orig. Six shooter) - střelná zbraň na šest nábojů, možno k ní namontovat zaměřovač a přesně mířit na cíl; Lara jej používá v TR4 a TR5
Rifle (v překladu puška) - v souvislosti s Lařiným arzenálem; Lara používá nejrůznější druhy pušky, např. uspávací, útočná...
Rigg 09 - jednoruční střelná zbraň s krátkou hlavní; Lara ji používá v TR6; najde ji ve Von Croyově bytě; Werner ji ještě za svého života používal pro svou obranu
Richard Croft - jméno Lařina otce podle nového životopisu od Crystal Dynamics
Richard James Croft - jméno Lařina dědečka podle nového životopisu od Crystal Dynamics
Rino Romano - americký dabér, který propůjčil svůj hlas postavě Jamese Rutlanda v TR7
River Ganges, The (v překladu břehy řeky Gangy) - název třetího levelu v TR3; odehrává se v Indii
Rocket Launcher (v překladu protitanková střela) - zbraň podobná bazuce, kterou Lara používá v TR3, v části, která se odehrává v Jižním Pacifiku
Romano, Rino - viz Rino Romano
Ropná plošina - v souvislosti s TR2; na ropné plošně se odehrávají levely Offshore Rig a Diving Area
Rory - charakter vyskytující se v TR3; jeden z dobrodruhů a společníků Tonyho; nakonec zemřel v Indii
Rotvajler - psí plemeno s charakteristickými rysy; objevuje se jako nepřítel v několika levelech TR6, TR7
Rouzic, Luter - charakter, který se měl původně objevit v TR6, ale nedostal se tam; mělo jít o pražského knihovníka, který měl být odborníkem na mrtvé jazyky a texty a vlastníkem Strahovských archivů
Russia - rozměrný stát rozléhající se v Evropě a Asii; odehrává se zde část hry TR5
Rusko - viz Russia
Rutland, James jr. - charakter vyskytující se v TR7; typický americký zbohatlík, co je zvyklý dostat všechno a hned, zároveň boss v Ghaně; typ charakteru: záporný
RX - Tech Mines (v překladu Doly firmy RX - Tech) - název sedmnáctého levelu v TR3; odehrává se v Antarktidě
Rytíř - středověký bojovník; v TR se občas objevuje jako nepřítel; výskyt v TR4, TR6 (kostění rytíři)

TR6: Screenshoty - The Lost Domain

neděle 6. května 2012

Lara Croft Doll Maker

Tato hra koluje po internetu již nějaký ten rok. Oblékání panenek na internetu se stalo oblíbenou zábavou holčiček i těch dospělejších. Nejednoho člověka také napadlo vytvořit takovou panenku v podobě Lary Croft, a přidat jí několik drobností z jejího skutečného šatníku. Tahle - trochu komiksová - Lara se dá převléct převážně do modelů z Angel of Darkness. Existují ale desítky dalších možných kombinací...

Přeji příjemnou zábavu :)

Screenshot

________________________

Zpět k rozcestníku TR - Zajímavosti 

Navigace: Zahraj si s Larou Croft

TR6: Screenshoty - Boaz returns

pátek 4. května 2012

I will survive

Lara z XNA je skoro k nerozeznání od té pravé, že? Když se program dostane do správných rukou - v tomto případě do rukou xXxImNotOkayxXx - a hotový obrázek se patřičně ještě doupraví, vyjde z toho skutečně nádherná práce...
____________________________

Zpět k rozcestníku TR - Zajímavosti

Navigace: Unikátní fan tvorby

TR6: Screenshoty - The Vault of Trophies

středa 2. května 2012

Duben 2012: Co pro vás znamená Tomb Raider?

V dubnu mě zajímalo, jaký je váš vztah ke hře Tomb Raider. A výsledky mě mile překvapily! Lařinu encyklopedii navštěvují převážně čtenáři, pro které je Tomb Raider takřka životním stylem. Což je celkem logické - pro koho je TR "jenom" hra, kterou si občas pustí, asi ho nezajímají různé zajímavosti a nepotřebuje o ní číst dlouhé články na webu nebo hledat, co které heslo ze světa TR znamená. Odpověď životní styl ovšem zvolilo 36 % hlasujících!

Druhé místo mají hned dvě odpovědi s 27 procenty hlasů. Pro velkou část lidí je TR příjemné trávení volného času, pro druhou, úplně stejnou část je to svět, kterému dominuje jejich oblíbená hrdinka. Pro jednoho čtenáře je TR veškeré trávení volného času - koníček je to vskutku velmi milý a zajímavý, to je pravda. Naštěstí je vidět, že se z TR ještě nikdo nezbláznil, protože odpověď skoro bláznovství dostala 0% hlasů. To mě těší, na světě je málo her, ze kterých se podaří nezbláznit :)
Výsledky mi udělaly velkou radost, pokud se jedná o mě, sama bych se nejspíš připojila s odpovědí k těm 36 procentům čtenářů :)

V květnu mě bude zajímat, jak velkým konkurentem je pro vás TR vůči ostatním hrám?