pondělí 30. dubna 2012

Vzhůru do hranatého kolosea...

V první řadě se vám musím omluvit za to, že se tu dva dny nic nedělo. Není to nedostatkem času ani tím, že by mě série Tomb Raider přestala bavit (to se - myslím - nestane ani v dohlednu mnoha nadcházejících let, TR už ke mně zkrátka patří), ani tím, že by se mi nechtělo pochlubit se s dalším kouskem hraní. Jenže jsem již dlouho nekreslila, a tak jsem si chtěla dát záležet na dalším z drobných dílek. Obrázek není ze světa TR, takže jsem ho sem ani nedala. Ale kdo má chuť se na něj podívat, může následovat jeho stopy až k mému DeviantArtu.

Na levelu s koloseem v Řecku mě fascinuje jedna věc: když do kolosea vstoupíte, asi si všimnete na první pohled, že je hranaté. Přitom je kulatý půdorys koloseální stavby naprosto typický. Zvláštní je, že to nikomu, vůbec nikomu nepřipadalo nepřirozené, špatně zpracované nebo nenormální. V tom je to kouzlo staré hry. Hranaté koloseum se vrylo do paměti, a ani nejdokonalejší koloseum s deseti řadami sedaček, sochami a průzračným nebem v Anniversary ho zkrátka nepředčí...

Je mnoho dalších důvodů, proč mám TR tak ráda, proč je pro mě neobyčejnou hrou - střílení, skákání a logické hádanky jsou tak perfektně rozmístěny, že to člověka neustále a neúnavně baví. A když to nejde, zkusme to za hodinu a zase to půjde. Je to jako magický kolotoč. Stále se mě někdo ptá: proč tu hru pořád dokola hraješ, když už jsi ji prošla nejméně desetkrát? Můžu říct, že kvůli blogu, protože ji hraju již nějaký ten rok nebo protože je její ústřední hrdinkou Lara Croft. Ale často se mi stává, že tak úplně nedokážu odpovědět, protože mě samotnou k té hře neustále něco magicky přitahuje...

Levely v Řecku jsou kouzelně zpracované. I z těch kostek a geometrických tvarů na vás dýchá antická atmosféra, na každém kroku potkáváte úchvatné kolosální sochy nebo fresky na zdech a co chvíli na vás vyskočí nějaký lev nebo gorila. Přiznám se, že to je věc, která mě občas donutila přísně zvednout obočí. Když na vás v jednu chvíli vyskočí pět lvů, dvě gorily a stisknutím nějaké spouště se k tomu přidají další tři, přičemž zbavení se jednoho nepřítele je otázkou několika desítek nábojů, to už trochu nějakou tu spravedlnost v rovnocenném boji postrádá. Nicméně, jsme přeci zvyklí na to, že Lara se neustále vystavuje výzvám, které jsou na hranici jejích možností. A vlastně ji za to máme rádi, ačkoliv nás to stojí hromadu nervů...

Ovšem, z tohoto důvodu se moc netěším do Egypta, až na mě vyskočí třeba dva atlanští strážci najednou! Zbytečné ale přemítat dopředu - s Larou jsme se - po zdárném odehrání levelů v letohrádku, koloseu a Midasově paláci - dostaly až do Cisterny...

Proč si myslíš, že mám čas hrát si s tebou na honěnou?

Vzpomínka na rok 1996

Vzhledem k tomu, že jsem se sama momentálně opět ponořila do kouzelných tajů TR1, tato fan tvorba mě neuvěřitelně fascinuje. Navíc, obrázků, kde je fanoušky vyobrazena Natla, je docela poskvornu. Obrázek je zajímavý námětem i zpracováním. Autority najdete na obrázku.
________________________

Zpět k rozcestníku TR - Zajímavosti

Navigace: Unikátní fan tvorby

TR6: Screenshoty - Aquatic Research Area

středa 25. dubna 2012

Univerzální pouzdra

Už dlouhou dobu pozoruji na TR Anniversary zvláštní úkaz. Vlastně již od té doby, co TR Anniversary hraji, sama nevím, proč jsem se rozhodla to zdokumentovat až teď...

Všimli jste si, že se Laře často objevují v pouzdrech všechny tři druhy dvojic zbraní najednou? Stává se to zejména ve chvílích, kdy skončí nějaká videosekvence, nebo ve chvílích, kdy máte za úkol mačkat správná tlačítka a ujít tak těsně o vlas smrti. Schválně si povšimněte, že v Lařiných pouzdrech vyčnívají UZI, zároveň překryté pistolemi ráže .50, a do toho ještě stříbrně září devítimilimetrová dvojčátka. Stává se to častěji když zvolíte možnost opakovat level, než když hrajete hru poprvé a na všech verzích hry (PC, PS2, PSP)

Podařilo se mi to dobře zachytit na screenshotech v závěru levelu Qualopecova hrobka. Schválně sledujte Lařiny nohy a pouzdra - skutečnost, že Lara sedí na Larsonovi teď dejme chvilku stranou...

TR6: Screenshoty - Sanitarium

úterý 24. dubna 2012

Zahrajte si Tomb Raider Anniversary s jeho tvůrci...

Ačkoliv TR Anniversary byl - i přes veškeré klady jako jsou úchvatná grafika, nízké hardware nároky, "obléknutí" série do nového kabátku nebo příjemné vzezření Lary - a přes svou kvalitu obdařen akorát nejnižšími prodejními čísly z celé TR série nebo pochybnými recenzemi, nabízí toho ve skutečnosti mnohem víc, než se zdá na první pohled. Mimo speciálních galerií, extra outfitů nebo bonusového levelu je ve hře ukrytá doslova možnost, jak si zahrát celou hru s jejími tvůrci.

Vzpomeňme na fialové krystaly...

V jistém režimu hry je možné v každém levelu na určitých místech narazit na fialové krystaly (které mají odkazovat na savegame krystaly z PSX verze TR1, ovšem zde mají trošku jiný účel). Dojdete-li ke krystalu a Lara jím zamanipuluje stisknutím akčního tlačítka, spustí se komentář, který vám prozradí, co vedlo tvůrce hry právě k tomu, aby danou lokaci udělali právě takto, proč právě toto zachovali, proč naopak něco vypustili, proč je tato cutscéna jiná, proč je toto místo větší než v původním Tomb Raideru z roku 1996. Krystaly jsou na doslova charakteristických místech - místech společných pro TR1 i TR Anniversary, zároveň jsou umístěny tak, abyste je neminuli. Nachází se na místech, kterými musíte tak jako tak v každém levelu projít. V každém levelu je jich hned několik a každý krystal se váže k místu, na kterém se právě nachází.

A to nejlepší na konec: komentáři vás budou provázet dva veledůležití muži v historii Tomb Raider. Prvním je Jason Botta, což je tvůrčí ředitel hry TR: Anniversary - muž, který stál v čele vývoje hry a je to právě on, od koho se dozvíme, proč jsou lokace právě takové. A druhým komentátorem je Toby Gard. V TR Anniversary se představuje jako původní návrhář TR1. Ale všichni dnes víme, že to není jediná věc, za kterou jsme mu vděční. Pro všechny TR fanoušky to zůstane "otec Lary Croft", který dal Laře tvář, vzhled, povahu a nakonec i hru.

Jak na to?

Zpřístupnění tohoto herního režimu je úplně jednoduché. Stačí jít do Options, dále zvolit možnost Display a volbu Commentary Markers přepnout na On (v české verzi běžte do Nastavení, zvolte Displej a zapněte volbu Záložky komentáře). Dokonce ani nemusíte mít kompletně dohranou hru či sesbírané odměny. Volba je přístupná už od začátku hry. Možnost se vyskytuje na všech verzích hry (PS2, PSP, PC), ovšem jen verze na PC umožňuje přečíst si komentáře v českém překladu.
Není hezčí způsob, jak proniknout do tajů TR Anniversary, než si poslechnout slova a pocity těch, kdo ji vytvářeli. V české verzi hry si to navíc můžete plně vychutnat s přeloženými titulky...

TR6: Screenshoty - Bio Research Facility

pondělí 23. dubna 2012

Do světa obdélníků a trojůhelníků...

Když nad tím uvážím, vlastně vůbec první Tomb Raider se neskládá z ničeho jiného, než jsou obdélníky a trojúhelníky. Neuvěřitelné, že těch pár geometrických tvarů - jen podáno ve velkém množství a naprosto brilantně - vytvořilo z polygonové ženy takovou legendu.

Jen si vzpomeňme na časy, kdy Lara měla vlasy smotané v drdůlku, top upnutý až ke krku a na vysokých botách červené tkaničky. Její akrobatické dovednosti sestávaly z úžasných skoků a prvků hodných profesionálních gymnastek. Dnes je její cop vytvářen z tolika polygonů, z kolika se dříve skládal celý level, dokáže dokonce běhat po zdi a vystřídaly se na ní minimálně čtyři různé dabérky. A přesto dokázala obstát a změnila se jen pramálo.

Dle mého názoru Lara Croft dokázala něco skutečně ojedinělého. Málokterá počítačová hrdinka může říct, že má za sebou již patnáct let úspěšné herní kariéry, nespočet zpracování a ve svém závěsu miliony a miliony věrných obdivovatelek. Hlavně nás dokázala přinutit k tomu, abychom si dnes, v roce 2012, kdy se hry předhánějí v tom, která z nich bude mít lepší vizuální efekty, sedli k počítačům a znovu si pořád a pořád dokola vychutnávali svět ze čtverců a trojúhelníků...

Jeanette se rozhodla, že na svém miniaturním, praktickém a věrném PSP projde všechna dobrodružství s Larou Croft pěkně od začátku. Samozřejmě chtěla svůj dobrodružný výlet průbězně dokumentovat v podobě originálních momentek. Bohužel nepočítala s tím, že TR od Core Design focení screenshotů tak úplně nepodporují, a tak jí trošku překazily plány. Nicméně to nemění nic na tom, že i po (snad stém) dohrání čtyř úrovní v Peru jsem opět plná zážitků, skoro stejně jako poprvé. Ačkoliv bez screenshotů, pojďme si alespoň o tomto hraní popovídat.

Také máte rádi tu chvilku, kdy spustíte Tomb Raider a tam se objeví vaše oblíbená hrdinka za zavřenou bránou v horských jeskyních? Je to jedna z mých nejoblíbenějších situací. Znovu se ponořit do kouzelného enginu a pomalu (posté a zároveň poprvé) prozkoumávat (ne)známá místa. Podařilo se mi opět najít více secretů než minule, lépe předpokládat, kde na mě vyskočí jaký protivník a už v prvních vteřinách se mi podařilo zcela srůst s Larou. Vlastně to vydrželo až do Ztraceného údolí, kde tentokrát nebyl žádný problém najít všechna kolečka - minule jsem obzvláště s jedním měla trošku problém. Jen v Qualopecově hrobce mě občas překvapily některé bodáky schované v zemi, která nebyla od zdí vůbec k rozeznání a na konci levelu bortící se strop. I na Qualopeca jsme se s Larou stihly podívat - má skutečně zajímavou kostru, na první pohled velmi podobnou té lidské, s tím rozdílem, že lidem ze zad nerostou žádné další opory pro křídla. Společně jsme se vydaly přes otravného Larsona a přes potůček zpátky a ostatně přes polovinu světa do mé oblíbené části - Řeckého letohrádku...

Kochat se polygony, vzpomínat a cestovat skrz svět - já si takhle představuji krásně strávené odpoledne :)

Screenshoty nefungují? Nevadí. Sáhneme po starých.

 První lékárnička ve hře Tomb Raider. To chce skutečně foto!

Lara Croft z plyše

Lara Croft už prošla neuvěřitelným množstvím různých podob. Od počítačové přes komiksovou a grafickou se dostala do podoby figurkové nebo plyšové. Jako maňáska ji ovšem skutečně vidím poprvé.

Jedná se o milou práci fanynky Jewel Eye, která si vyrobila vlastní figurku Lary a k ní několik outfitů. Její figurka má hned několik výhod - nerozbije se, když se zašpiní, dá se vyprat, a když si ji dáte v noci vedle sebe na polštář, nepobodá vás ostrými stranami. Je velká 28 centimetrů a vznikla v únoru 2007.

TR6: Screenshoty - The Strahov Fortress

neděle 22. dubna 2012

Klasické charaktery v novém, okouzlujícím kabátku

Ve Francii vycházel časopis nazvaný Editions Atlas. Tento časopis se vždy věnoval nějaké sérii, o níž psal a s ním byly dodávány i speciální figurky. V jednu dobu se časopis věnoval sérii Tomb Raider. V tomto časopise se objevily již zmiňované figurky, časopis psal o zajímavostech ze světa Tomb Raider a mimo jiné se v něm objevovaly speciální rendery, inspirované většinou známých charakterů z TR1 - AoD. Časopis by v přepočtu na české peníze vyšel asi na 60 kč a vycházel každé dva týdny.

V každém díle se také nacházel velký render zobrazující některý z TR charakterů. Tyto neoficiální rendery se zakládaly samozřejmě na oficiálních obrázcích a na herních screenshotech - jejich účelem bylo dát charakterům novou, slušivou tvář.

Fanoušek pod přezdívkou Alex Fly přidal na tombraiderforums krásné scany těchto obrázků. Postavy jsou opravdu udělané krásně! Jejich tvůrci si vyhráli s modely i s detaily. Jistě je všechny bez problému poznáte!

Tomb Raider 1

Larson
T-Rex
Pierre DuPont

Mutant Natla

Natla mě kdoví proč v TR1 vždycky neuvěřitelně fascinovala. V TR Anniverssary ani Underworld ani tolik ne, ale v TR1 mi vždycky připadala velmi zajímavá... Zkrátka jsou mi asi špičaté ženské tvary nějak bližší :) Navíc její postava hezky připomíná starý dobrý engine... Nevím, jestli je to model zrovna povedený, to ať posoudí každý sám. Ale neskládal se zrovna lehce, občas bylo jen zatěžko odhadnout, kam který dílek patří. Ve finále se mi to zdárně podařilo, ačkoliv jsem některé díly nepoužila.

Do modelu jsem se pustila v pátek večer a dokončila ho v sobotu večer. Byla jsem do něj tak ponořená, že jsem ani nestihla udělat průběžnou fotodokumentaci :) Takže vám přináším rovnou fotografii celého modelu... Trvalo to zhruba 13 - 15 čistých hodin. Model už je kompletně slepený a obarvený.

Vzhledem k tomu, že Natla není zrovna ve stabilní pozici, model je - už ve své charakteristice - dost nevyvážený, takže jen tak postavit se nikam nedá. Tak jsme ji pověsili :) S roztaženými křídly se beztak nejvíc hodí do vzduchu.

Máte-li chuť si také zaskládat, můžete si model Natly nebo kterýkoliv jiný stáhnout od Saschy.
Teď už pár fotografií :)

Předloha ze Saschacraft

Galerie Ramireze

Ramirez je známý svou láskou k sérii Harryho Pottera i k sérii Tomb Raider. Jako jeden z mála hrál TR1 ještě na staré konzoli Sega (jestli se nepletu), takže to už o dlouholetém vztahu k Laře vypovídá... Je vidět, že jeho obrázky jsou kreslené s láskou a pílí. Okouzlují osobitým stylem a vynikajícím zachycením proporcí. Obrázky nakreslil speciálně pro Lařinu encyklopedii, čehož si moc vážím!

Jsem si jistá, že Ramirezova galerie se brzy ještě víc rozšíří.

sobota 21. dubna 2012

Komiksová Lara

Jedná se o několik let starou kresbu (odhadem roky 2008 - 2009), kterou se mi podařilo najít hluboko v adresářích počítače a ještě pořád se mi zdála trošku reprezentativní :) Obrázek pochází z komiksu Legenda o medůsině masce. V té době jsem ráda stínovala pastelkami.
_______________________

Zpět k rozcestníku Jeanette tvoří

Navigace: Jeanette tvoří... Výtvarná tvorba

Galerie Lufíka

Již dlouhou dobu - vlastně několik let, po které Lufí aktivně kreslí - okouzlují české TR fanoušky kresby, které nemají daleko od profesionálních uměleckých děl. Fascinuje na nich zejména dokonalá propracovanost a výjímečný talent, stejně tak dokonalé vyobrazení Lařiných proporcí nebo střídání různých kreslířských technik. Je mi ctí, že vám mohu představit - ačkoliv je většina z vás už zná - díla Lufíka, která umí s tužkou skutečně kouzlit divy...

Osobně obdivuji všechny Lufiiny kresby, její kreslící zájmy se točí i okolo jiných témat. Veškerá její díla (i mimo Laru Croft) najdete na jejím blogu.

pátek 20. dubna 2012

Polygonové zrcadlo

Na Deviantartu mě zaujala zajímavá fan tvorba od xXxImNotOkayxXx. Líbí se mi téma toho obrázku, i zpracování :) Kterou Laru máte radši vy? Pokud bych měla mluvit za sebe, určitě mám ráda obě dvě. Každou pro něco jiného, ale obě stejně :)
____________________________

Zpět k rozcestníku TR - Zajímavosti 

Navigace: Unikátní fan tvorby

Vstříc dalšímu papercraftu

Tentokrát jsem se rozhodla pustit do modelu Jacqueline Natly, který je k dispozici na blogu Sashy. Sasha vytváří velmi pěkné modely, ale jsou o dost těžší než třeba modely z ninjatoes. Předpokládám, že to hned tak nebude, protože práce kvapná je málo platná. Takže hezky pomalu a pečlivě. Zatím mi můžete držet palce:) Zkusím vás opět průběžně informovat formou fotodokumentace.
________________________

Navigace: Co je nového u Jeanette?

Další zážitky na malém displeji...

Skutečně se mi podařilo dohrát TR Anniversary během středečního dne. A od Khamoonova obelisku po Závěrečný konflikt to nebylo zrovna dvakrát nic jednoduchého. Na druhou stranu to ale bylo také neuvěřitelně zábavné.

Navíc - po těch hodinách strávených u PSP jsem s ovládáním TR Anniversary tak srostlá, že mě Lara i hra zradí skutečně málokdy... Opravdu, kdo ovládání v TR Anniversary neholduje, dá se to dobře naučit :) Pravda je, že mi to tak dobře šlo díky tomu, že jsem nemusela používat myš, ale boční tlačítka. S myší je to na počítači už horší... Otáčí se totiž kdoví kam, nepřítele ne a ne zaměřit - a ačkoliv je to o dost důmyslnější než v TR Legend - myslím, že v oblasti herních konzolí nad dvě páčky doopravdy není :) Ať už na PSP nebo na PS2...

Připravte se na pořádnou dávku screenshotů...

Vítej, Laro, v nejméně oblíbeném levelu Jeanette. S pastmi se zde staří Egypťané (nebo Atlanťané?) skutečně vyřádili.

středa 18. dubna 2012

Comic Issue 6: Merlin Stone (Part 2)

Druhá část komiksu s Larou, Chasem a Vanessou. Ta nám odhalí, proč se komiks vlastně jmenuje Merlinův kámen a co má společného pravěký svět se světem rytířů z Kamelotu.

Komiks v české verzi ke stažení na ulozto.cz

Tvrdohlavý obelisk

Ať už na počítači, na PSP nebo kdekoliv jinde, engine TR Anniversary je všude stejně zákeřný. Třeba včera mi hned na začátku levelu City of Khamoon vyvedl pěknou neplechu. V místě, kde má Lara za úkol strhnout dva obelisky, aby si uvolnila cestu, jí špička jednoho z nich poslouží jako odrážedlo k římse na zdi... Ovšem v případě, že dopadne vodorovně, aby se ho Lara mohla zachytit. Když spadne nakřivo, jako se to stalo mně, moc dobře neposlouží, protože Lara se na něm neudrží...

úterý 17. dubna 2012

I malý displej může poskytnout nadstandardní zážitek.

Dát si TR Anniversary jedním tahem není vůbec nic jednoduchého na nervy. A vyjde to úplně nastejno, ať hrajete na počítači nebo na PSP.

Ano, Jeanette se konečně naučila dělat screenshoty na svém PSP. Takže teď rubrika Zajímavé screenshoty nebude ošizena ani o ty chvilky, které trávím u své malé přenosné konzole. Ačkoliv se to nezdá, na PSP se dají hrát velmi kvalitní tituly, počínaje The Sims 2 přes Tekken nebo God of War, a kupříkladu Tomb Raiderem konče. Asi nemusím poznamenávat, že ten je tam puštěný snad vůbec nejčastěji. A je jedno, zda je to TR od Core nebo od Crystal. Nálada na Laru je prostě vždycky...

Z toho by se mohlo zdát, že PSP je dosti návykové. A já můžu jedině souhlasit. Přesto hrát TR Anniversary jedním vrzem není nic jednoduchého. Raději jsem si to rozdělila do tří dnů...

Screenshoty přináším až od levelu Midasův Palác, protože až v tu chvíli jsem se naučila dělat na PSP screenshoty :)

Hned do začátku taková potvora s neohrabaností gorily?

Comic Issue 5: Merlin stone (Part 1)

Mám pro vás překlad jednoho z oficiálních TR komiksů. Tentokrát se jedná o dobrodružství doslova pravěké. Lara Croft se vydává se svým společníkem Chasem Carverem za přítelkyní Vanessou - badatelkou a učitelkou archeologie - která ji zpravila o zajímavém nálezu...

Komiks s českým překladem ke stažení na ulozto.cz:

Deník správného Tombraiderovce: Jak strávit s Larou celý den?

Jsou lidé, pro které Tomb Raider znamená životní styl. Lara Croft je jejich hlavním koníčkem, čtou o ní, píšou o ní, hrají ji, obdivují ji. A to už několik let. Potom jsou lidé, pro které jméno Lara Croft znamená jejich nejoblíbenější počítačovou hrdinku, životní vzor - a není se čemu divit. Byla to první počítačová hrdinka, stala se symbolem ženské nezávislosti a do her přinesla revoluci (ovšem to už patří do jiného článku). A pak jsou ti, kteří se při pomyšlení nad jménem Lara Croft mile pousmějí nad jejím důvtipem, oblíbeností a myšlenkou na to, co všechno již tato polygonová žena dokázala... A zejména ti první jmenovaní by si přáli prožít alespoň jeden jediný den s ní - virtuální hrdinkou Larou Croft.

Virtuální. To slovo je tak obdivuhodné a zároveň nedosažitelné. Lara Croft je jednou z nejvíce fascinujících postav současnosti. Proč je tak fascinující? Možná právě proto, že novináři se jí ve skutečnosti nemůžou na nic zeptat - na její soukromí, na její pocity, nemohou se s ní ve skutečnosti setkat, a tak všechno neznámé o jejím životě navždy zůstane záhadou. Je legendární, virtuální a nedosažitelná. Tisíce dívek by si přálo mít ji za nejlepší přítelkyni. Tisíce mužů by ji chtělo mít za partnerku...

Ve skutečnosti je ovšem možné prožít den s Larou Croft, i když je "jenom" virtuální. Virtuální, ale obdivuhodná a nenahraditelná...

7:00 - Ačkoliv je víkend nebo třeba prázdniny, zkusme si trochu přivstat. Když člověk vstane o tři hodiny dříve, než obvykle, rázem mu den připadá delší a veselejší. Šest ráno je brzy a osm už trochu pozdě... Tak honem z postele, máme toho moc na práci. Co si na melodii budíku nastavit taky nějakou pěknou TR melodii? A vstávat jedině pravou nohou! 

7:30 - Nezapomínejme, že snídaně je nejdůležitější jídlo dne. Každý po své chuti - ať už baštíte cokoliv, nejdůležitější je si jídlo vychutnat. A hezky po anglicku! Sousto po soustu, žádné rychlé ládování. Času máme dost! 

8:00 - Ačkoliv spící počítač již volá: "Zapni mě!", necháme ho ještě chvíli ležet. Nic není důležitějšího, než šálek horkého Earl Greye po ránu. Nemáme doma Winstona jako Lara a všichni ostatní členové rodiny ještě spí? Nevadí. Však dobře taky chutná, když si ho člověk uvaří sám. Můžeme si k čaji vzít také nějaké pěkné čtení - třeba nějaký časopis z oblasti historie, pěknou knížku o záhadách nebo některý z TR komiksů.

8:30 - Lara nejraději začíná dopoledne na své tréninkové dráze. My bohužel takovou dráhu k dispozici nemáme,  ale i tak se můžeme přiblížit jejímu životnímu stylu - vezmeme na vycházku svého pejska, půjdeme se projít po městě nebo po parku, ti, kteří si udržují kondičku, si zase můžou jít zaběhat. Také není od věci vytáhnout kolo nebo kolečkové brusle - jaro je v plném proudu, stačí najít správný terén a dát se do sportování! Ti, kteří jsou menšími sportovními fanoušky se zkrátka mohou jít projít nebo chvilku pobýt na zahrádce s dobrou knížkou. 

TR6: Screenshoty - The Monstrum Crime Scene

neděle 15. dubna 2012

Lara Croft as the Tomb Raider #02

Další překladatelská práce, trošku lepší než předchozí, ovšem pořád trošku kostrbatá :) Hlavně se musím omluvit za jednu větu na šestém obrázku: Profesor tam říká: "...sahají dál než k nejnovějším módním časopisům." Věta v kontextu nedává samozřejmě smysl. Má tam být "...nesahají dál, než k nejnovějším módním časopisům." Chybami se člověk učí :)

Český překlad komiksu ke stažení na ulozto.cz:

TR6: Screenshoty - Von Croy's Apartment

sobota 14. dubna 2012

Lara Croft as the Tomb Raider #01

Tento komiks jsem překládala asi před dvěma lety. Nedávno jsem na svoje přeložené práce opět narazila, tak jsem si říkala, že vám je sem dám. Na komiksech dále pracuji.

Komiks jsem také zazipovala (díky nápadu Ramireze, samotnou by mě to asi netrklo) a uložila, abyste si ho mohli stáhnout vcelku a popřípadě třeba i vytisknout a založit.

Komiks s českým překladem ke stažení (ulozto.cz):
 

Český překlad TR komiksů od Jeanette

Překládání z angličtiny je už pár let mým malým (i když zatajovaným) koníčkem. Sice nejsem přeborník, moje věty občas nemají hlavu ani patu a semtam se mi podaří nějaké slovo úplně jinak pochopit a převrátit tak celou větu, nicméně myslím, že mé překladatelské pokusy postačí k tomu, abyste alespoň pochopili, o co se v komiksech jedná :) Jde o sérii komiksů, které byly vydány jenom v Americe. Komu se nechce číst originály, může si příběhy vychutnat v češtině...

Oficiální TR komiksy

Úvod do série
Aneb poznejte Lařinu minulost kouzelným způsobem...

pátek 13. dubna 2012

Lara jako pomocnice při práci na počítači

Jste-li stejní blázni jako já, pak jistě uvítáte tenhle vyvedený prográmek. S jeho pomocí totiž bude legendová Lara s vámi během celé vaší práce na počítači. Bude se procházet po dolní liště, skákat, střílet a lézt vám po oknech, dělat všechny možné vylomeniny, které od ní známe. Ovládání je úplně jednoduché, můžete si Laru klidně házet různě po monitoru a klikat na ni, zkoušet, co dovede. Program se ukončuje pravým tlačítkem kliknutím na dolní liště, stejným způsobem se dá vypnout i zvuk, který je (třeba když posloucháte hudbu) celkem otravný.

Desktop Lara byla na dost odkazech volně ke stažení, ale to je již minulostí, protože žádný z těchto odkazů již nefunguje. S Lufí jsme ovšem daly hlavy dohromady. Program jsem měla uložený kdesi hluboko v počítači, protože Lufí se mě ptala, zda ho nemám, jelikož ho nemůže nikde najít ke stažení. Poslala jsem jí ho, a když ho zkusila, byl plně funkční. Tedy je technicky ozkoušený a neměl by dělat žádné problémy. Také jsme ho umístily na ulož to, kdyby si na něj vzpomněl někdo další. Program by neměl vyžadovat žádnou instalaci. Při prvním spuštění se akorát na ploše (nebo ve složce, v níž budete mít Desktop Lara uložený) objeví konfigurační soubor - ten nemažte.

Lara je stejně velká jako na obrázku. Dělá různé akce a poví vám i pár frází. Reaguje na stisknutí myši, ale občas něco udělá i sama. Reaguje na okna, která máte na ploše právě otevřená - vystřeluje na ně hák, leze po nich, padá z nich dolů, dělá stojky... Nikdo si ještě na ploše počítače neužil tolik zábavy, jako naše milovaná Lara.

Stahuj: Desktop Lara
____________________

Zpět k rozcestníku Tomb Raider 7

Navigace: Tomb Raider 7 - Download, Užitečné downloady pro vás

Tomb Raider 7 - Outfit

Jestli Legenda v něčem skutečně vyniká, pak je to obrovský výběr outfitů. Najdeme tu opravdu od každé barvy kousek a na nedostatek elegantních možností v šatníku si rozhodně nemůžeme stěžovat... Jejich získání není občas vůbec jednoduché. Přesto jsou vyjímečnou odměnou, která dělá TR Legend v tomto ohledu velmi zajímavým v celé sérii a hraní zase o něco víc zpestřují.

I tak se našli někteří, kterým prostě šatník v TR Legend nestačí a vymysleli si své vlastní varianty. Více se dozvíte v článku o programu TexMod. Teď už se ale pojďme podívat na originální modely a způsoby, jak je získat.

Seznam outfitů v TR Legend

čtvrtek 12. dubna 2012

Lara Croft alias Janet Jackson?

Asi málokdo ví, že sláva Lary Croft spadá až do oblasti popové hudby. A to nemám právě na mysli nespočet kapel a interpretů, kteří o ní kdy něco nazpívali.

Už to bude pár let zpátky, co všechny fanoušky počítačových her, kteří hrají Tomb Raider nebo Duke Nukem šokoval - dnes už tak notoricky známý - výjev napůl obnažené Lary a Dukea, který se dostal na místo, o němž snily (a stále sní) stovky mužů - dotknout se vnad Lary Croft. Obrázek, jenž se původně objevil jako easter egg ve hře Duke Nukem, kde v jedné chvíli probíháme komiksovým krámkem, v němž se nachází komiks a na jeho obálce je právě ona scéna, nevznikl z pouhého popudu jeho tvůrce. Vlastně má svou předlohu - a to je pro akční hrdiny velmi nezvyklé - v popové hvězdě...

Obrázek byl totiž inspirován photoshootem, který nafotila Janet Jackson pro své album s názvem Janet. Sami můžete vidět, že podoba je takřka do očí bijící. S jediným rozdílem - zatímco za Larou se zubí s lišáckým výrazem v obličeji svalnatý Duke, za Janet jsou jen mužské ruce. Má to samozřejmě svůj účel - zatímco Janet má originální (a na svou dobu možná odvážnou) obálku pro své album, u druhého obrázku chtěli jeho tvůrci jasně ukázat, komu ty drzé ruce patří...


Album Janet. vyšlo v roce 1993 a obsahuje celkem 20 singlů.
_______________________

Navigace: Ostatní zajímavosti ze světa TR

Uhrančivá...

Před časem jsem vám ukázala skutečně nádherný obrázek Lary, na kterém bylo jen stěží poznat, zda je vytvořen pomocí fotoaparátu nebo počítače (nebo kombinací obojího). Dnes jsem narazila na další tvorbu tohoto úžasného tvůrce. Lara ve svém neobvyklém vodním oblečení je opravdu úchvatná.

Autorem obou obrázků je Jeffach. Na DeviantArtu má spoustu takových krásných obrázků, kde se zabývá fan tvorbou neobvyklého grafického vytváření komiksových a herních hrdinů.
________________________

Zpět k rozcestníku TR - Zajímavosti 

Navigace: Unikátní fan tvorby

TR6: Screenshoty - Galleries under Siege

TR6: Screenshoty - Sanctuary of Flame

úterý 10. dubna 2012

Střípky štěstí, ranní káva a zázraky v Sídle Croftů

Krátká povídka, kterou jsem psala do literární soutěže u Lady Nico. Nakonec se mi s ní podařilo vyhrát 1. místo, povídka měla více než 40 % všech hlasů a vyhrála na celé čáře. Proč, to je mi záhadou :) Asi byla lákavá tématem i podáním. Každopádně já si její psaní užívala. Zip byl vždycky mou oblíbenou postavou. Povídku jsem nakonec musela trošku zkrátit, protože soutěž u Nico byla omezená v délce textu. Snad se vám to tedy nebude zdát moc chaotické.

Povídka je velmi jednoduchá, opravdu velmi fantazijní a možná i trochu "netombraiderovská". Měla být velmi volným pokračováním rozepsané novely (na kterou asi pamatují jen skuteční pamětníci, ale třeba se k ní někdy ještě dostanu). Přesto by vám mohla pomoci ukrátit dlouhou chvíli a trošku potěšit šťastným koncem.

Normálně nebývám ironická, sarkastická nebo cokoliv jiného. Ne, když to není bezpodmínečně nutné. Ale teď, tenhle den, tahle situace, tenhle pocit. To nemůže být nic jiného než čistá ironie.
Z haly už se neozývala hlasitá hudba. Z kuchyně se nelinula libá vůně vařené zeleniny a pečeného masa, nikdo se se mnou nehašteřil, nikdo mi neříkal, jak mi to dnes sluší, nikdo už se nesmál mým vtipům.
Hala byla tichá, i když všechny počítače zůstaly zapnuté, tak jak byly právě v tu chvíli. V kuchyni už teď hospodařil jenom Winston. Samozřejmě miluju jeho pokrmy. Jenomže on je neumí tak děsně barevné, pálivé a exotické. Winston se se mnou nehašteří. Posledních pár dní se mě snaží spíš utěšit. Už nepotřebuju vypadat hezky. Nikdo se nesmějeme vtipům. Ani mým, ani Winstonovým, ani Lařiným. Není důvod se smát.
A Winston i Lara mě tu stále snáší. Nikdo z nich mi nic neřekne, ačkoliv vědí, že to bylo kvůli mně, mojí vinou. Tím je to pro mě horší.
Nedokázala jsem už jen bezcílně ležet a plakat do polštáře, jako bych si myslela, že se tím něco vyřeší. Vstala jsem, pomalu došla ke dveřím a zavřela je za sebou. Chtěla jsem najít Laru a promluvit si s ní o tom.
Kéž by mi nikdy nezavolala. Kéž bychom se nikdy nedozvěděly o Knize mrtvých.
Došla jsem do Zipovy kanceláře, abych zhasla světla. Počítače stále svítily a vrčely. Už jsem neměla sílu ani odvahu. Z úcty k němu jsem je nechala zapnuté. Nebudu ničit jeho rozdělanou práci, i když vím, že už ji nikdy nebude moci dokončit. Na to prostě nemám právo.
"Můžu vám nějak pomoci, slečno Jeanette?" to Winston. Stál v hale a starostlivě se na mě díval.
Zakroutila jsem hlavou a utřela si oči. "Hledám Laru. Neviděl jste ji?"
"Je nahoře v pracovně."
"Děkuju." Řekla jsem to skutečně vděčně a on to pochopil. Věděl, že kdybych hledala Laru všude, u bazénu, v tělocvičně nebo v knihovně, při každém pohledu na nějakou věc bych si vzpomněla na Zipa a on mě té bolesti chtěl ušetřit. Byla jsem ráda.
Ach bože. Bylo tu bez něj tak neuvěřitelné ticho. Bolestné a mučivé ticho.

neděle 8. dubna 2012

Staré dobré časy

Legendg85 asi budu muset zřídit speciální galerii. Jeho obrázky mě neuvěřitelně fascinují. Třeba tenhle, který mi připomíná krásné chvilky strávené u TR2 v levelu Opera house nebo Offshore Rig...

_________________________________

Zpět k rozcestníku TR - Zajímavosti 

Navigace: Unikátní fan tvorby

TR6: Screenshoty - Wrath of the Beast

Vítejte u Lary po deseti letech!

Když už vás omrzí pátrání po Potomkovi, nebo když nebudete moci porazit Kentaury v Řecku, jistě si rádi vzpomenete na výcvikovou část hry - Lařino panství. Ovšem poprvé v historii Tomb Raider neslouží v Anniversary Lařina vila k tréninku vašich hráčských dovedností, ale je mimo jiné brána jako samostatná úroveň, takže i tady budete muset sbírat tajemství v podobě stříbrných slonů a i tady budete muset dokončit časovku, abyste si odemkli případné bonusy.