pátek 30. března 2012

TR6: Screenshoty - Hall of Seasons

Zdravotní výbava vždy po ruce

Není vůbec na škodu mít po ruce takovou příruční lékárničku (nebo jich mít rovnou 30, jako to občas bývá u Lary - ale přiznejme si, že při jejím stylu života by si s jednou ani nevystačila). Nebo do takového praktického balíčku uschovat jiné praktické věci - kosmetiku a jako správná lady Croft si lékárničku rozbalit na ženských WC, nebo v ní do školy nosit školní potřeby. Proč ne? Stačí mít v ruce trochu zručnosti, správný materiál a být trošku trpěliví...

______________________________

Zpět k rozcestníku TR - Zajímavosti

Navigace: Unikátní fan tvorby

čtvrtek 29. března 2012

Zahrajte si karty s Larou Croft

Zahrát si karty s Larou Croft je zábava. Mít na kartách svou oblíbenou PC hrdinku dělá hru o pár stupňů intenzivnější a zajímavější. Sama jsem si vyzkoušela, jaké to je vyrobit si kupříkladu karty typu žolík (ačkoliv ještě nejsou zcela hotové, jelikož to vyžaduje hromadu trpělivosti a času). Nicméně, pokud se vám nechce ležet u kreslení a rýsování, tak jako to dělám já, můžete ke kartám přijít jednodušším způsobem. Tentokrát to ovšem nebude kanasta, ale hra typu Magic.

Tyto "Tomb Raider Battle Cards", jak je nazval jejich autor, jsou velmi hezky udělané, zábavné a propracované. Jsou na nich vyobrazeny charaktery z klasických TR, potkáme skoro všechny známé tváře z TR1 - TR5, samotnou Laru dokonce dvakrát. Tvůrcem karet je autor webu Add-raider (jemuž samozřejmě náleží autorské právo) a stejně tak informace nacházející se na kartách jsou vymyšlené jím. Ale soubor je dostupný v textovém formátu Word, takže si informace může každý přizpůsobit podle sebe. Vyrobit si tyto karty je velmi jednoduché: stačí k tomu tiskárna (vytisknout na nejvyšší kvalitu, ať jsou všechny údaje zřetelně vidět) a je dobré použít laminovačku nebo si zajít do tiskového centra, kde vám to udělají za pár korun, aby byly karty chráněné před poškozením (natrhnutím nebo ohraním, čímž by se postupně smazaly a znekvalitnily obrázky). Je též možné vytisknout soubor na foto papír, ale potom jsou obrázky velmi tmavé.

Karty jsou vytvořené v programu Microsoft Word 2003. Pokud tento program nemáte nebo máte problém s jeho spuštěním či správným zobrazením karet, můžete si karty stáhnout v obrázkovém formátu (.bmp). Oba soubory najdete na stejné stránce.

Stahuj: Tomb Raidet Battle Cards
_____________________ 

Navigace: Užitečné downloady pro vás

Lara, kam se podíváš

Líbil by se vám takový svět zahlcený Larami? Autor si skutečně pohrál se screenshoty a zřejmě vyfotil každou nanosekundu Lařiných pohybů...

____________________________

Zpět k rozcestníku TR - Zajímavosti

Navigace: Unikátní fan tvorby

TR Anniversary - Lokace a levely

V Tomb Raider Anniversary jsme se v rámci příběhu podívali hned na několik zajímavých míst: nejprve (a vůbec poprvé) jsme Laru spatřili na Kalkatě v Indii, kde se sešla s Larsonem a seznámila se s Jacqueline Natlou, která pro Laru měla zajímavou nabídku (ale jak víme, Lara si později uvědomila, že s nějakými falešnými zakázkami si na ni nepřijdou, a později se vydala v pátrání na vlastní pěst). Dále nás kroky zavedly skrz město Vilcabamba do Peru, Řecka a Egypta, kde jsme se podívali do hrobek vládců Atlantidy a dokonce jsme navštívili i samotnou Atlantidu (kterou se nám chtě nechtě podařilo zničit a pohřbít i s její sobeckou vládkyní). A nakonec nezapomeňme na Cornwall, kde Lara přebývá, pokud není zrovna na cestách...

 Peru




Do Peru se Lara vydává na základě geografických údajů od Jacqueline Natly. Stopy ji dovedou až ke ztracenému (a znovu nalezenému) Inckému městu Vilcabamba, odkud vede cesta přímo k hrobce Qualopeca, jednoho z Triumvátu Atlantidy. Přes město Vilcabamba chce Lara projít s průvodcem, ale ten přijde o život hned na začátku během divokého útoku hladových vlků. Laře nezbývá, než se vydat na cestu zcela sama...
Zatímco je v domnění, že artefakt Scion získává pro Natlu, která jejím schopnostem důvěřuje, netuší, že její zlomyslní kumpáni ji celou cestu sledují... V Peru se Lara setkává s prvním potenciálním nepřítelem - Larsonem Conwayem

Nepřátelé: netopýři, divocí vlci, medvědi, raptoři, tyranosarus Rex

Charaktery: Průvodce, Larson Conway

Arzenál: dvojice pistolí, brokovnice

středa 28. března 2012

Sběratelské předměty ze světa Tomb Raider

Počítačové hry s Larou Croft zaplavily svět jako přílivová vlna a záhy po vydání druhé hry následovala obrovská propagační akce, při níž bylo vyprodáno na miliony sběratelských figurek, triček, napodobenin a dalších věcí, které měly za účel hru ještě více zkomertizovat. Na druhou stranu se jedná o velmi milé a propracované předměty, které každého fanouška hry Tomb Raider jistě potěší.

Sběratelské figurky | Komiksy a knihy | Ostatní

úterý 27. března 2012

TR Anniversary - Demo

Zavzpomínejme si společně a vraťme se o několik let zpátky. Mluvím o slavném a nám všem známém fenoménu TR Anniversary. Stejně jako u jiných her, i Tomb Raider musel mít před vydáním celé hry své demo. Demo, na které se všichni neuvěřitelně těšili a demo, které většinu z těch, kteří ho hráli, přesvědčilo o koupi celé hry. Takže, v čem vlastně spočívá ten zázrak?

Předem si to přiznejme - TR Anniversary je prostě remake. Remake s velkým R! Je to v podstatě omlazení prvního dobrodružství sličné archeoložky, ve kterém jsme se s ní seznámili a na konci hry se do ní mnozí z nás (já mezi ně patřím také, klidně to přiznám) zamilovali. Takže jsme u TR Anniversary společně zavzpomínali s Crystal Dynamics na staré časy. Jenže tohle je recenze dema. Takže?

Objevíte se na začátku snad nejslavnějšího levelu, který v TR kdy byl a to ve Ztraceném údolí (The Lost Valley). Ano, je to ten zatracený level, kde musíte sehnat tři kolečka do soukolí a vyplnit jimi velký mechanismus, který aktivuje dveře do dalšího levelu. Ale nebojte - v původní hře jsme se museli hodně snažit, abychom kolečka našli. Crystal Dynamics vás ušetří - tady je potkáte po cestě. Jak jsem zmínila výše, kolečka by měla být tři, v demo verzi hry ale najdete dvě (jistě, přeci nebudete hrát celý level!). Grafika vypadá moc krásně a kupodivu je i Anniversary o mnoho líp ovladatelná, než předchozí Legend. Tím myslím, že vás tolik nezlobí ani kamera, ani Lara. Ovšem při střílení se musíte pořádně naučit mířit a střílet. A taky stíhat tzv. headshoty (zastřelení protivníka jednou ranou mezi oči), které budete potřebovat na několika místech hry.

Demo verze je naprosto ideální k procvičení těchto speciálních útoků (zejména na raptorech - vlci už vyžadují větší přesnost). Takže, když si zahrajete demo tak jednou denně, za týden budete přeborníci v headshotech. Po grafické stránce vypadá hra přímo luxusně. Není moc odlišná od Legendu, ale copak jsme to chtěli? Grafika je tak důmyslná, že hra nepotřebuje vysoké požadavky hardwaru a pořád to bude vypadat přepychově.

V demu začínáte na výchozí pozici z celého levelu Lost Valey. Hodně fanoušků též zajímalo, co Crystalové provedli s T-Rexem. Ten se na nás přijde podívat, ale zničit ho budeme moci až v plné verzi. Dost k naštvání, co? Takže závěr: Demo rozhodně spustíte i na starých počítačích a nabídne vám skvělý zážitek. Možná se jeho hraní také stane vaší denní rutinou?


pondělí 26. března 2012

Galerie Macuš

Na obrázcích Macuš se mi líbí, že je na nich vidět, jak ji to baví. S každým novým obrázkem se její dovednosti zlepšují. Ať už se jedná o obrázky, které jsou narychlo načrtnuté z nudy ve škole nebo ať si na nich skutečně dala záležet, všechny jsou milé a příjemné. Kromě kreslených obrázků také ráda vyrábí pohyblivé animace.

TR6: Screenshoty - Tomb of Ancients

Tomb Raider Cutscene Museum

Našla jsem velmi zajímavé video. Jeden fanoušek natočil klip, ve kterém se Lara prochází ve známé cutscéně z TR1. Schválně - poznáváte ji?

Video pochází z jednoho amatérského levelu Tomb Raider: Cutscenes Museum. Mělo se jednat o level, v němž byste procházeli muzeem, které by obsahovalo cutscény z klasických TR. Lara by prostě přišla k jednomu exponátu, vhodila by penízek a cutscéna by se spustila. Mohla by do ní samozřejmě projít a pohybovat se mezi postavami přímo v oné cutscéně. Tento projekt bohužel jeho autor - Mathew9r - nedovedl do konce. Což je opravdu veliká škoda, podle mě by se jednalo o velmi zajímavý level!

Co má společného Lara Croft s kapelou Chinaski?

Můj svět jsou divadelní rekvizity...
Svět, co trochu je, a trochu není...
Www prkna svět, tečka cézet.
Vstupný je dobrovolný, v kase nikdo není...

A mně se zdá, že je to hra, co nemá konec ani začátek...
Budu ti hrát věci šílený, budu ti hrát, dokud tě neodnesou ze scény!

Připadá vám tento text povědomý? Ano, skutečně se jedná o kapelu Chinaski a jejich singl z roku 2002 s názvem Můj svět. Je to známá píseň se zajímavým textem, která určitě neušla každému, kdo si alespoň občas pouští rádio. Koneckonců kapelu Chinaski považuji za velmi kvalitní :)

Nicméně tato píseň by mohla na chvilku zaujmout i fanoušky Tomb Raider. Přiznám se, že nebýt bystrého postřehu mého milého Alexe, asi bych si toho sama nevšimla. Ale ve videoklipu se zhruba na dvě vteřiny objevuje Lara Croft. Respektive její hlava. Videoklip je zábavný a ocitá se tam mnoho hlav, které ve skutečnosti náleží úplně jiným tělům ;) Když si video pustíte, jistě na Laru taky přijdete.

BuddyPoke Raider

Mnozí z vás jistě znají na facebooku aplikaci Buddy Poke. Pro ty, kdo neznají: je to aplikace, kde si vytvoříte pohyblivou postavičku, kterou pak můžete použít ve svém profilu - můžete s ní například vyjadřovat svoje nálady.

Ovšem jeden z fanoušků Tomb Raider, konkrétně TR2, byl aplikací BuddyPoke opravdu učarován. Vytvořil v ní skoro všechny charaktery z Tomb Raider 2. Nechybí ani hlavní záporáci a všechny outfitové verze samotné Lary.

Poznáváte je?

Encyklopedie světa Tomb Raider... Ř

Hesla ze světa Tomb Raider začínající písmenem Ř.

Řecko (orig. Greek) - Evropský stát známý svou bohatou antickou historií a bohužel i současnou tragickou ekonomickou situací; objevuje se v TR1 a v TR Anniversary; Lara zde objeví Tihocanovu hrobku
Řím (orig. Rome) - hlavní město evropského státu Itálie; známé svým historickým bohatstvím a antickou minulostí; odehrává se v něm první mise TR5 - Lara zde najde Kámen mudrců
Římské ulice (orig. Streets of Rome) - první level TR5; odehrává se v Římě (Itálie)

Lara Croft v The Sims 3

"Hry ve hrách", jak bych tento novodobý výstřelek asi nazvala, už se staly takovou zavedenou tradicí. V GTA jsme si mohli "přemódovat" hlavního hrdinu tak, že vypadal jako Lara nebo jakákoliv jiná postava, v Duke Nukem se Lara Croft objevila jako Easter Egg, v Resident Evilu zase Lara mohla střílet zombies. Vlastne spíš postava speciálně upravená, aby vypadala jako Lara, samozřejmě.

Svět také zaplavuje herní mánie okolo úspěšné hry The Sims. Ať už s dílem prvním, druhým nebo třetím, asi každý vám řekne, že ví, o co se jedná, neboť sláva tohoto simulátoru je skoro hvězdná. V této hře je nejen možné vyvádět neskutečné množství aktivit a činností, ale je oblíbená také díky tomu, že si v ní lze vytvořit postavu, tak aby přesně vyhovovala vašim potřebám. Ti pohodlnější si postavy přímo stahují a vkládají do hry... Většinou mají podobu různých herců, zpěváků a dalších celebrit.

Samozřejmě, že už se v tomto veleslavném simulátoru objevila také Lara. I její sídlo nebo některé další postavy z TR světa. Našla jsem na YouTube pěkná videa se Simkou, která má představovat Laru v The Sims 3. Autor si skutečně dal záležet - Lara i její sídlo jsou si vskutku podobné. Samozřejmě byla Lara vytvořená i v Sims 2 a samozřejmě existuje víc takových verzí. Ale o tom až později...

pátek 23. března 2012

Lara Croft řídící Seat, požívající energy drink Lucozade a propagující další průmyslové vychytávky

Lara Croft je hvězda už od svého počátku. Ne nadarmo se dostala do Guinessovy knihy rekordů jako nejúspěšnější herní postava všech dob, potom jako nejpropracovanější postava počítačových her roku 2008. Od jisté doby se začala objevovat nejen na stránkách herních časopisů, ale i na stránkách módních, ženských časopisů nebo dokonce v reklamách, které poukazují na výrobky, jenž nemají s počítačovými hrami nic společného. Prostě vsadili na legendu. V devadesátých letech se reklam s Larou Croft objevilo opravdu hodně.

Co se týče mého názoru na tyto reklamy: dnešní reklamy dokáží jednoho svou stupidností leda naštvat. Navíc to některé televize vylepšují ještě tím, že reklamu dají o několik stupňů nahlas. Ale tyhle reklamy rozhodně nepostrádají originalitu, člověk při začátku jen těžko odhaduje, co má daný spot zřejmě propagovat, a navíc se u nich alespoň pobaví.

Dva moc povedené spoty na automobily značky Seat. Opravdu všestranná auta.


Výtvarná tvorba: ostatní tematika

Tekken: Lili Rochefort
Velikost A4, grafické tužky, březen 2012

čtvrtek 22. března 2012

Galerie Ivana

Ivan mi svá první dílka zaslal již v roce 2009. Jeho dílka tedy nejsou vyloženě nová, nicméně jsou krásná. Ivan rád vytváří XNA wallpapery, v nichž umisťuje Laru do skutečného prostředí. Na jeho obrázcích se mi velice líbí propracovanost a viditelná snaha.

Staro-nové sídlo

Klasické díly se stále vytrvale hrají. A protože se stále hrají, fanoušci jsou nápadití. Neustále si musí hru přizpůsobovat, aby si hraní nějak oživili. Fanoušek, který si na TR fóru říká The Great Chi si vyrobil svou vlastní sadu textur do některých levelů pro Tomb Raider 2.

středa 21. března 2012

Zipův auťák nebo Bryceův auťák?

Tak jsem si hrála na PSP TR Legend a náhle si říkám: sakra, vždyť tady je takových věcí, které se až nápadně podobají TR filmu (kde zřejmě vzaly také inspiraci). Trošku jsem se na pár věcí zaměřila a zkusila jsem několik drobných detailů porovnat. Napadlo mě to na začátku mise v Anglii, když Lara přijela k Zipově autu, které mi svým vybavením nápadně připomínalo karavan, v němž přebýval Bryce v prvním TR filmu...

Musím říct, že tyto odkazy, podobnosti, inspirace či jakkoliv chcete, mě docela mile těší. Neberu to jako nedostatek nápadů ze strany Crystal Dynamics a pouhé kopírování sama ze sebe (neboť kopírovat od značky Tomb Raider do značky Tomb Raider je poněkud zvláštní způsob kopírování), nýbrž jako milé připomenutí sice malých, ale zato důležitých věcí...

1. Zipův auťák nebo Bryceův auťák?
Pravda. Bryceův přístroj, něco mezi autem a karavanem, se evidentně moc nepohne, jelikož je zarostlý a oblezlý všemožnými rostlinami či vybavením. Zipovo auto se alespoň pohybuje na kolech a jeho majitel tam zřejmě nebydlí, narozdíl od svého filmového opaku. Přesto si můžeme všimnou jistých podobností, a to jak zevnitř, tak zvenku (i když v TR Legend jsme viděli auto spíš zvenku a v TR filmu spíš zevnitř - dá se to ale krásně spojit dohromady). Bryceův karavan sice postrádá předek Zipova auta (nebo je jenom otočený a předek není v záběru?) a je o malinko větší, nicméně můžeme si všimnout podobnosti v barvě a stejného tvaru v karoserii auta (zaoblené boky, okna na stejném místě, i dveře - ačkoliv u Zipa jsou to dveře na místo řidiče, u Brycea dveře do jeho obývacího prostoru). Bryceovu kůlničku si s malými robůtky jistě dobře pamatujeme z filmu i zevnitř. Když se podíváme na obrázku za Zipa, můžeme si všimnout kouska modré plochy, která má zřejmě znamenat zapnutý monitor od počítače. Napovídá to, že Zipovo auto je vybaveno úplně stejně, jako Bryceovo.

úterý 20. března 2012

Zázračná figurka od Tonneru...

Ne, nenašla jsem žádnou novou figurku Lary, jejíž vydání a výroba se chystá. Zato jem našla úžasný web, který se zabývá jednou z již vydaných figurek - figurkou Lary z Legend od firmy Tonner. Autor webu (nebo možná autorka?) si s figurkou neskutečně hezky hraje a obléká ji do starých známých outfitů a pak ji fotí tak, že vypadá opravdicky. Určitě se na web podívejte, protože ty fotky jsou výborné. A pokud figurku vlastníte, třeba se nechte inspirovat, nebo to můžete zkusit i s nějakou jinou. Pokud máte také takovou fotogenickou :) Podívejte se na odkaz a následujte v menu možnost GALLERY. Ty fotky jsou skutečně až překvapivě pěkné. 

 Následuj odkaz TADY.
________________________

Odkaz na TR 1...?

Je mi jasné, že na tento detail vás nemusím upozorňovat, protože jste si ho všichni na Amandině lodi všimli, ale přesto... Vzpomínka na známou, patnáct let starou firmu Natla Technologies v TR 1 a v TR Anniversary docela potěší, že?
___________________________

Zpět k rozcestníku TR: Easter Eggy

TRA: Staré outfity v novém...

Jojo, asi v návaznosti na předchozí článek jsem narazila na tento zajímavý obrázek. Na tombraiderforums se objevil zajímavý download od fanouška pod přezdívkou Tomb Raider Master (za ty outfity si tak klidně může říkat). Je to download, který se vkládá do TR Anniversary přes program TexMod. Jedná se o všechny outfity z TR3. Nyní si s nimi můžeme zahrát i v TR Anniversary. Jsou dokonale vytvořené, musím říct, že se mi opravdu velmi líbí. Nemohla jsem je tam tak nechat a musela jsem se s vámi o ně podělit :) Bohužel - ty downloady jsou nefunkční (alespoň mně nešly). Ale když zapátráte, jistě se jich dohledáte jinde :) TR Mastere, dobrá práce!

TR Anniversary - Bonusové extra outfity pro PSP

Stejně jako TR Legend, i verze hry TR Anniversary pro herní přenosnou konzoli PSP byla obohacena o několik zajímavých outfitů. Je jich sice méně, než v předchozím dobrodružství, ale o to jsou cennější. Tvůrci je tam totiž vložili, abychom si díky nim připomněli stará, známá, originální, úchvatná dobrodružství. Vraťme Laru zpět do jejích starých dobrodružství, jen v novějším kabátku... To zní celkem dobře, ne?

Ve verzi pro PC už tvůrci zakompletovali do hry několik outfitů, se kterými si připomeneme TR 1 (klasika - ovšem tomuto outfitu kostkaté Lary po Crystalovsku moc neholduji, přiznám se, TR 1 také připomíná i outfit zlaté Lary), připomeneme si i TR 2 díky charakteristickému SOLA vodnímu outfitu a připomeneme si Angel of Darkness díky jasné kamufláži nebo Legendu díky hnědému oblečku.

V PSP se vrátíme se třemi naprosto univerzálními a charakteristickými outfity do TR 3, TR Chronicles a TR Angel of Darkness.

pátek 16. března 2012

Bonusové outfity pro TR Legend ve verzi pro PSP

TR Legend vyšla jako vůbec první na počítač. Pro konzole PS2, PSP a další byla vytvořena trochu později. Nicméně tento čas poskytl tvůrcům možnost, aby do těchto verzí vložili něco navíc. Jedná se o drobné, takové "rychlo levely", kdy s Larou pobíháte po levelech, které vypadají jako taková přírodní tělocvična a procvičujete si její dovednosti. Taky se zde dá hrát v možnosti multiplayer. Nebo si můžete zahrát v módu "Treasure Hunter". Za vyhrání tohoto módu v Bolívii a v Croft Manoru získáte speciální outfity.

Ne každý ovšem vlastní tyto konzole. Nebo možná ne každému se podařilo tyto obleky vyhrát. Já jsem našla několik obrázků, abyste se na tyto pěkné outfity mohli podívat také. Vlastně se jedná o nějaké další variace několika známých outfitů, ovšem vůbec ne špatné!

V konzoli PSP (nevím jak je to u PS2, tam je jich údajně trošku míň), je navíc šest outfitů:

Biker - Brown Jacket
Legend - Camo Shorts
Legend - Camo Top
Special Forces - SWAT
Suit - Gray
Winter - Designer

Encyklopedie světa Tomb Raider... S

Hesla ze světa Tomb Raider začínající písmenem S.

Sacred Lake (v překladu Posvátné jezero) - název devátého levelu v TR4; odehrává se v Egyptě v chrámovém komplexu Karnak
Sanglyph - označení pro Eckhardtův artefakt v The Lost Dominion - připravovaném pokračování AoD, které nikdy nevyšlo. Sanglyph je rozdělen na pět kusů které jsou později známy jako Obscurovy kresby.
Samopaly - viz Submachine guns
Sanctuary of the Scion (v překladu Svatyně potomka) - název dvanáctého levelu v TR1 a jedenáctého levelu v TR Anniversary; levely se odehrávají v Egyptě
Sanitarium, the (v překladu Ozdravovna / Sanatorium) - název dvacátého třetího levelu v TR6; odehrává se v Praze na Strahově; v tomto levelu hrajeme za Kurtise
Sarah - jméno Lařiny spolužačky z Paraíso; zemřela při tragických událostech v Paraíso (TR7); typ charakteru: zřejmě kladný
Sarah Van Rompaey - členka týmu Crystal Dynamics; jedna z producentů TR Anniversary, TR8
Save (v překladu uložit) - výraz pro uloženou pozici ve hře; ve smyslu slovesa znamená uložit hru
Schofield, Murti - člen týmu Core Design; jeden ze scénáristů a návrhářů konceptů
Scion (v překladu Potomek) - Potomek Atlantidy; hlavní artefakt v TR1 a v TR Anniversary; rozdělený na tři části, každý z triumvirátu vládců z Atlantidy měl jednu část; dohromady uchovává veškerou historii a kulturu Atlantidy; má moc znovu vzkřísit armádu Atlantidy; nakonec ho Lara zničí a jeho zbytky si ponechává jako trofej v místnosti s artefakty
Score - časopis zabývající se počítačovými hrami; v souvislosti s TR: objevují se různé preview, recenze, informační články
Scorpion X - jednoruční střelná zbraň s krátkou hlavní; Lara ji má ve svém arzenále v TR6
Scotland (v překladu Skotsko) - severní část ostrovního státu Velká Británie; odehrávají se v něm dva levely v TR3 Gold
Screenshot (v překladu záběr obrazovky) - často v PC hrách; záběr přímo ze hry; je možné z něj vidět grafickou stránku hry; možno jej použít do návodů, recenzí a dalších
Semerkhet - staroegyptský kněz, který se podílel na uvěznění Setha; v souvislosti s levely Tomb of Semerkhet a Guardian of Semerkhet (TR4)
Seraph - zlatý artefakt, který se nachází v hlubinách na dně mořském, ve vraku lodi Maria Doria; tvarem připomíná anděla s roztaženými křídly; Lara se o něm dozví z vyprávění jednoho tibetského mnicha; artefakt vyrobili tibetští mniši jako jeden z klíčů k ochraně Xianské dýky; je jedním z nejdůležitějších artefaktů v TR2
Sergej Michajlov - charakter v TR5; ruský mafián, který je v posádce ponorky plavící se za Kopím osudu; nakonec jeho silou přijde o život; typ charakteru: záporný
Serpent Rouge - bývalý zábavní podnik na Pařížském Ghettu, který vlastnil Louis Bouchard; také název šestého levelu v TR6
Seth (známý také jako Set, Sutech) - egyptský bůh; ztělesnění špatných vlastností (závist, pomsta, úlisnost); bůh neplodnosti, neplodné úrody; zlý bůh; nakonec byl uvězněn Semerkhetem a Hórem; v souvislosti s TR4 hlavní boss hry; Lara ho osvobodí z jeho hrobky a vypustí na svět; typ charakteru: záporný
Shadow of the Cat, the (v překladu Stín kočky) - název prvního levelu TR1 Gold; odehrává se v Egyptě
Shakespeare, William - známý anglický romantický spisovatel a dramatik; v souvislosti s levelem Shakespeare Cliff v TR3 Gold
Shakespeare Cliff (v překladu Shakespearův útes) - název třetího levelu v TR3, odehrává se na jihu Anglie
Sheley Blond - britská herečka, která propůjčila Laře svůj hlas v TR1
Shin, Jae - člen týmu Crystal Dynamics; podílel se na vývoji TR7
Shipley, James - člen týmu Core Design; jeden z tvůrců cutscén k TR6
Shogo Takamoto - charakter v TR7; šéf japonské odnože mafie zvané Yakuza; ukradl z muzea japonské univerzity část Excaliburu, posléze mu jej vezme Lara; typ charakteru: záporný
Shotgun (v překladu brokovnice) - obouruční zbraň s dlouhou hlavní na krátkou vzdálenost; má velký rozptyl; Lara ji má ve svém arzenále ve všech TR dílech
Simon Greenall - dabér, který propůjčil svůj hlas několika postavám v TR2
Sinking Submarine (v překladu Zatopená ponorka) - název sedmého levelu v TR5; odehrává se hluboko v ruských vodách
Six Shooter (v překladu revolver) - zbraň s krátkou hlavní na dlouhou vzdálenost; Lara ji má ve svém arzenále v TR4 a v TR5; možno na něj nasadit zaměřovat a trefit konkrétní cíl
Skateboard (též Skateboard Kid) - charakter v TR1 a v TR Anniversary; jeden z poskoků Jacqueline Natly; poznávací znaky: kšiltovka, skateboard a dvojice samopalů UZI; typ charakteru: záporný
Skelton, Sean - viz Sean Skelton
Skotsko - viz Scotland
Skript - výraz z oblasti vývoje her; skriptování se výrazně objevuje ve hrách TR od roku 2006 (TR Legend); skript má za úkol spojovat různé povely a programátorské akce - například: naproti Laře je římsa - Lara je naskriptovaná tak, aby se římsy chytla. Pokud se Lara římsy nechytí a zřítí se, skript nezafungoval správně
Sleeper (v překladu Spáč) - charakter v TR6; zástupce rasy Nephilim; jeho stoupenci ho chtějí vzkřísit s pomocí temné magie; tento rozmar musí Lara překazit; typ charakteru: zřejmě záporný
Sleeping with the Fishes (v překladu Spát s rybami) - název čtvrtého levelu TR3 Gold, odehrává se u kanálu La Manche
Small medipack (v překladu Malý zdravotní balíček / Malá lékárnička) - snůška obvazů a hojivých léků, která při použití doplní 50% Lařina života; výskyt v TR1, TR2, TR3, TR4, TR5 a TR Anniversary
SMG - obouruční zbraň s dlouhou hlavní; druh samopalu; Lara jej má ve svém arzenále v TR7
Sophia Leigh - charakter v TR3 a v TR3 Gold; majitelka firmy na kosmetiku, s pomocí artefaktu Eye of Isis se snaží dosáhnout věčné krásy; je hlavním bossem mise v Londýně v TR3 a hlavním nepřítelem v TR3 Gold; typ charakteru: záporný
Soucie, Kath E. - herečka a dabérka, která propůjčila svůj hlas postavě Amandy Evert v TR7 a v TR8
South Pacifik (v překladu Jižní Pacifik) - část pacifického oceánu; několik ostrůvků, kde se odehrává jedna z misí v TR3
Spáč - viz Sleeper
Sparey, Charlotte - herečka a dabérka, která propůjčila svůj hlas devítileté Laře v TR7
Spear gun (v překladu harpuna) - vlastně v TR8 jiný název pro harpunu, kterou Lara používá již v TR2 a TR3
Spear of Destiny (v překladu Kopí osudu) - jeden z hlavních artefaktů v TR5; zneužití jeho síly je velmi nebezpečné; již dvě výpravy, které se kvůli němu konaly, skončily tragicky
Sphinx (v překladu Sfinga) - monumentální socha v Gíze, má lví tělo a lidskou hlavu; největší socha vytesaná z jednoho kusu kamene na světě; v souvislosti s levelem The Sphinx Complex v TR4
Sphinx Complex, the (v překladu Komplex Sfingy) - dvacátý sedmý level v TR4; odehrává se v Gíze (Egypt)
St. Francis Folly (v překladu Šílenství svatého Františka) - název pátého levelu v TR1 a v TR Anniversary; první level ze série levelů odehrávajících se v Řecku; v TR Anniversary v českém překladu pod názvem Letohrádek svatého Františka
Starring Lara Croft (v překladu Scénář: Lara Croft) - oficiální název TR2; TR2 často také pod názvem Dagger of Xian
Sticky grenades (v překladu přilnavé granáty) - technická vymoženost Lařina přítele Zipa; granát, který se po vymrštění přilepí na nepřítelovo oblečení a exploduje; Lara je používá v TR8
Stopky (v originále Timer) - přístroj na měření času; v souvislosti s TR předmět na měření statistik, který má Lara v inventáři; v TR1 a v TR4 používá Lara kompas, v TR2 a TR3 ručičkové stopky, v TR5 digitální stopky
Street Bazar (v překladu Pouliční bazar) - název dvacátého pátého levelu v TR4; odehrává se v Káhiře (Egypt)
Streets of Rome (v překladu Římské uličky) - název prvního levelu v TR5; odehrává se v Římě (Itálie)
Submarine, the (v překladu Ponorka) - název pátého levelu v TR5; odehrává se hluboko v ruských vodách
Submachine guns (v překladu samopaly) - totožné se zbraněmi UZI; vyskytují se v TR8, kde je pro ně jen jiný název
Surrey - město na jihu Anglie; nachází se zde množství panství; nachází se zde Lařino sídlo vyskytující se v TR1 - 5 a filmové sídlo z prvního i druhého TR filmu
Svatyně Potomka - viz Sanctuary of the Scion
Světlice (orig. Flares) - jednoduchý způsob, jak si Lara může rozsvítit na temných místech; má je ve svém inventáři v TR2, TR3, TR4, TR5 a TR7

neděle 11. března 2012

Inkové nám po sobě v TR Legend skutečně něco zanechali...

Jistě už jste někdy přemýšleli nad tím, jestli artefakty, které hledáme v Tomb Raider skutečně existují. Asi si musíme chtě nechtě přiznat, že Lara Croft mezi historiky a badateli v oboru dějin moc úspěchů a autority nesklízí, protože povětšinou v Tomb Raider hledáme poklady, které nikdy neexistovaly (viz kameny z TR 3, Xianská dýka nebo Potomek Atlantidy), objevily se v nějakých legendách (například Kámen mudrců) nebo je Lara Croft už ve svém herním světě našla, ačkoliv skuteční badatelé o jejich skutečnosti pochybují nebo se tyto artefakty pokouší najít již několik desítek let (třeba Excalibur, bájný meč krále Artuše).

Přesto najdeme v Tomb Raider Legend trošku pravdy. A to v misi hned první, která se odehrává v Bolívii, poblíž jezera Tiwanaku. Civilizace Inků obývala jihoamerický kontinent kolem roku 1 500 našeho letopočtu. Na území, které dříve patřilo Inkům, dnes najdeme státy Peru nebo Bolívii. Právě do Bolívie tvůrci TR Legend skryli jeden z předmětů, který Inkové skutečně používali, a to ve svých náboženských rituálech.

Tím předmětem je Zlatý obětní nůž.

Pro multiplayer ve hře Tomb Raider nemusíte mít počítač, který spustí Guardian of Light. Stačí PSP.

Jak už tady bylo jednou řečeno, s PSP verzí TR Legend si tvůrci dali skutečně velkou práci. Nejen, že do PSP verze hry zakomponovali vše, co známe z PS2 nebo z PC, ale dokonce několik drobností přidali. Vyjmenujme třeba pět zvláštních outfitů (tzv. PSP exclusive outfits) nebo nové herní prvky, které na PS2 ani počítači neuvidíme. Kupříkladu herní módy Teasure Hunter (lovec pokladů), za jejichž splnění získáme Laře do šatníku právě ony zmíněné exkluzivní outfity. Můžeme zkoušet svoje dovednosti v minilevelech plných pastí a svíracích zdí, abychom Laru dostali až na vrchol jejích sil a získávat za to další bonusy. Nebo si můžeme zahrát TR Legend multiplayer. Jediné, co k tomu potřebujeme, je někdo další v dosahu, který bude mít chuť si s námi zahrát a své vlastní PSP.

Princip multiplayerové verze této hry na PSP je vlastně úplně jednoduchý. Cílem je dojít do jistého místa dřív, než to udělá váš soupeř. Je třeba překonat různé překážky a porazit několik protivníků (ne, váš soupeř se skutečně zastřelit nedá). Tuto skutečnost zpříjemňuje fakt, že vy svého soupeře vidíte na obrazovce - respektive vidíte jeho Laru, která běží současně s tou vaší podle toho, jak ji ten druhý ovládá, takže vidíte přesně o kolik máte proti soupeři náskok, nebo o kolik jste za ním pozadu, což samozřejmě přidává na hratelnosti a atraktivnosti hry.

Multiplayer v PSP verzi není jedinou možností, jak si Tomb Raider zahrát s někým jiným. Krom zmíněného Guardian of Light, kde jde o to vytvořit systém spolupráce mezi Larou a Totecem - druhým herním charakterem, je možné zahrát si multiplayer také na herní konzoli Nokia N-Gage, na kterou vyšel vůbec první Tomb Raider, opět s novými herními možnostmi. Tady zase vyberete v tabulce soupeře, jehož rychlý čas proběhnutí určitého levelu chcete překonat, a běžíte o závod s jeho stínem - respektive se stínem jeho Lary...

Hra mi padá nebo se nechce nainstalovat! Proč?

Hra zničehonic spadne a vy netušíte, proč? Nemůžete najít správný patch? Máte problém při instalaci nebo konfiguraci hry? Ztratili jste savy? Váš systém není schopný hru rozjet? Ať je váš problém z hlediska technických požadavků TR her jakýkoliv, víc hlav víc ví. Je jedno, o jaký TR se jedná. Svěřte se a třeba budeme schopni společně přijít problému na kloub.

Je škoda upírat si zážitek ze hry jen kvůli tvrdohlavé technice.
Napište do komentářů váš problém a snad nad počítači vyzrajeme.

sobota 10. března 2012

Pomoc! Nevím, kudy dál!

Je na vás prostředí moc zamotané? Netušíte, kterou cestou se vydat, jakou páku zmáčknout, které tlačítko stisknout? Určitě jste při hledání cesty na něco zapomněli, ale nevíte na co? Návody ani rady už nepomáhají? Ať už se jedná o jakýkoliv TR díl, svěřte se se svým problémem na Lařině encyklopedii. Jsem si jistá, že tento problém spolu nebo s dalšími čtenáři a TR hráči budeme moci vyřešit. 

Hlavně neklesejte na mysli. Věřte, že až cestu zase najdete, bude vás hra bavit stejně jako dosud.
Napište svůj problém do komentářů a jsem si jistá, že se brzy najde nějaké řešení.

pátek 9. března 2012

Encyklopedie světa Tomb Raider... Š

Hesla ze světa Tomb Raider začínající písmenem Š.

Šílenství svatého Františka (orig. St. Francis Folly) - pátý level v TR1 a v TR Anniversary; odehrává se v Řecku; v TR Anniversary je tento level překládán jako Letohrádek svatého Francise / Františka

Jeanette's the 15th Anniversary Gallery: Tomb Raider VIII - Underworld

Vydávání Tomb Raideru se vrací zpět do nostalgického listopadu... V případě TR Underworld připadá na rok 2008. Stejně jako listopadová atmosféra, i atmosféra TR Underworld se nese ve jménu temna, sychrava a deště. Ještě aby ne - vydáváme se pro Thorovo kladivo a s ním přímo do bran tajemného Podsvětí... A to se známými tvářemi a svou vlastní minulostí v patách.

TR Underworld - oproti předchozím dílům od Crystal Dynamics - slaví lepší úspěšnost a prodejnost. K roku 2009 si ho zahrály necelé 3 miliony hráčů. Příběh, který tematicky navazuje na události otevřené v TR Legend a zároveň na události načaté v TR Anniversary, vůbec není zlý (není ani příliš dobrý, ale byly tu daleko horší). Lara Croft se sice opět honí za minulostí svých vlastních rodičů, nicméně je vidět, že tvůrci zaznamenali od poslední hry pokrok. Povedlo se jim šikovně zakomponovat prvky příběhu a hry, takže jsme v rámci TR Underworld procestovali hned několik koutů světa. Přichází několik inovací - například novější engine, který skutečně vypadá tak reálně, že ho možná nepředčí ani skutečnost a hlavní postava tentokrát získává pohyby skrz techniku motion capturingu - poprvé v historii TR jsou Laře propůjčeny schopnosti skutečné ženy, v tomto případě gymnastky Heidi Moneymaker. Tomb Raider je díky tomu zase o něco reálnější. Hlas Laře opět propůjčuje Keeley Hawes - tentokrát ovšem naposledy...

V příběhu je několik zajímavých prvků, které hráči s radostí přijali i odsoudili. Například znovuuvedení na scénu drahou (ne)přítelkyni Amandu Evertovou či (ne)smrtelnou bohyni Jacqueline Natlu. Přichází Doppelganger - charakter, který si díky Underworldu získal skoro tolik fanoušků, jako má sama Lara. Trošku "vylepšená" verze dvojnice bez kůže, kterou známe z TR 1, a která Laře způsobí nemalé potíže. Lařini přátelé prošli velkou změnou vzhledu a jeden z jejích dobrých známých - Alister Fletcher - přichází díky nešťastné náhodě o život. Navíc - Lara (snad už konečně) zjišťuje, že navrátit maminku z Avalonu (či Helheimu) zpět mezi živé není dobrý nápad, jelikož Lady Amelia už není to, co bývala... Společně s Larou se vydáme do Středozemního moře, Thajska, Jižního Mexika nebo pod útroby jejího vlastního obydlí...

Systemově dobře navazující na Legend (ukládání pomocí checkpointů, co level = to lokace, podobný outfit Lary), ale přesto přináší pěkný zážitek všem hráčům Tomb Raider, ať už zastáncům klasických dílů, nebo novějších dílů. Hádanky už nejsou tak bezduché a jednoduché jako v TR Legend, občas se na nějakém místě dost zasekneme kvůli tomu, že nemůžeme najít nějakou páčku nebo spoušť (což opravdu hodně připomíná klasické díly) a celkem velká různorodost nepřátel. To všechno dělá z TR Underworld velmi pěknou hru. Starodávné mechanismy působí dojmem promyšlenosti a zároveň příjemnou atmosférou historie.

Dokazují to i recenze, které říkají, že "Crystal Dynamics skutečně jsou schopni poučovat se z vlastních chyb a zdokonalovat se". Jsme zvědaví, jak se zdokonalí pro příště u dalšího titulu s názvem TOMB RAIDER, u něhož máme údajně "zapomenout na vše, co jsme až dosud s Larou prožili".
Tomb Raider Underworld jednu velkou kapitolu v historii Tomb Raider uzavírá... Už žádný Alister, už žádný Zip, už žádná Amanda, možná už ani žádná (stará dobrá) Lara.

Uvidíme, jak to nakonec všechno dopadne... Jedno je ale jisté: má-li být TR Underworld skutečně jakýmsi završením jednoho okruhu série Tomb Raider, pak je to zakončení - pro někoho méně, pro někoho více, ale rozhodně - vskutku vydařené...
________________________________

Zajímavosti z Podsvětí

Není toho málo, kolik skutečných legend, teorií a bájných míst se v TR8 objevilo. Stejně tak na Lařině encyklopedii najdeme i několik velmi zajímavých článků týkajících se tohoto dílu. 
Pojďme se podívat na tajuplnosti z Podsvětí...
________________________

Tajuplná místa, zeměpis a záhadná historie
Severská mytologie - byla obsáhlá a uhrančivá. Jak ovlivnila Lařino hledání po Thorově kladivu?

Zajímavosti
Easter Eggy - i v Underworld jsou připomínky.
Chyby ve hře - co vše dokáže engine?
Lara Croft v jiných počítačových hrách - nemá jen vlastní hru. Je tak slavná, že se objevuje i v jiných...
The Sims 3 - Lara a Sídlo Croftů nyní i pro The Sims 3!
Všestranná figurka - aneb jak hezky lze z figurky pro Laru z TR Legend vytvořit Laru z Underworldu.
  
Další unikátní články
20 vět před (Lařinou) srmtí - každý z nás jistě někdy něco z toho vypustil u úst...
Deník správného Tomb Raiderovce: Jak strávit s Larou celý den? - Tomb Raider doslova životním stylem.
Dvourozměrné dobrodružství s Larou - TR Underworld na mobilu? Lara potřebuje svůj 3D svět!
Jeanette's TR the 15th Anniversary Special Gallery - Tomb Raider slaví 15 let existence! Jubilejní render pro TR 8 přímo od Jeanette.

Drobnosti pro vás
PSP Wallpapers - několik obrázků z TR Underworld pro pozadí vašich přenosných playstationů.
Zábavné testy - co víte o Tomb Raider?
_____________________________

čtvrtek 8. března 2012

Z vaší okouzlující tvorby

Zde najdete výčet všech umělců, kteří svými krásnými dílky přispívají na Lařinu encyklopedii, i s odkazy k jejich jednotlivým galeriím. Pochlubit se svými dílky se může každý - ať už kreslíte, vytváříte v XNA nebo jiných počítačových programech, vystřiháváte papírové modely, modelujete sošky, fotíte cosplay či děláte cokoliv jiného s tématikou TR a s čím byste se rádi pochlubili, můžete se kdykoliv připojit.

 

Máte-li chuť přidat se a mít na Lařině encyklopedii svou vlastní galerii, zašlete svá dílka na můj e-mail ZanetaM76@centrum.cz. Ráda vaši tvorbu zveřejním pro ostatní.

Dvourozměrné dobrodružství s Larou Croft

V listopadu roku 2008 vyšlo hned několik verzí hry TR Underworld. Pro PlayStation 2, pro X-Box 360, pro PC (každá ta verze je úplně jiná, však víme své) a mimo to vyšlo hned několik verzí také na mobilní telefony - z těch nejznámějších jmenujme Tomb Raider Underworld 2D a Tomb Raider Underworld 3D.
Tou dobou jsem JAVA hry hrála hrozně ráda a v březnu 2009 jsem napsala recenzi na web piratesxxl.cz právě pro TR Underworld. Přesněji pro verzi 2D, jelikož můj tehdejší telefon by tu 3D verzi nemusel tak úplně zvládnout.
Vůbec, ale vůbec jsem tu hru nechválila - při tvorbě této JAVA hry vítězila komerce a vydělané peníze tvůrců nad zážitky hráče a kvalitou.
Recenzi jsem psala pro širší okruh čtenářů - tedy pro ty, kteří tak dobře sérii TR neznají. Některé odstavce pro vás tedy možná budou trochu zbytečné ;)

Encyklopedie světa Tomb Raider... T

Hesla ze světa Tomb Raider začínající písmenem T.

T-Rex - viz Tyranosaurus Rex
Talion - artefakt, který střeží Tibetští mniši; slouží jako klíč k otevření dveří od Xianského chrámu; výskyt v TR2
Takamoto, Shogo - charakter vyskytující se v TR7; šéf japonské odnože mafie zvané Yakuza; ukradl z muzea japonské univerzity část Excaliburu, posléze mu jej vezme Lara; typ charakteru: záporný
Tate Hanyok - herečka, která udělala motion capturing pro postavu Natly v TR8
Teaser Trailer - upoutávka na trailer; krátké video, v němž jsou ústřižky z videa, které bude co nejdříve zveřejněno - jedná se o propagační termín a marketingový tah
Temný alchymista (orig. Dark Alchymist) - označení pro Pieter Van Eckhardta; charakter z TR6, který používá černou magii
Temple of Horus (v překladu Horův chrám)- třicátý pátý (závěrečný) level v TR4 odehrávající se v Gíze
Temple of Karnak (v překladu Karnakský chrám)- známý chrámový komplex v Egyptě; též název sedmého levelu v TR4
Temple of Khamoon (v překladu Khamoonův chrám) - název devátého levelu v TR Anniversary odehrávajícího se v Egyptě
Temple of the Cat (v překladu Chrám kočky) - název druhého levelu TR1 Gold; odehrává se v Egyptě
Temple of Poseidon (v překladu Poseidonův chrám) - název šestnáctého levelu v TR4; odehrává se v katakombách pod Alexandrií
Temple of Puna (v překladu Chrám Puny) - název čtvrtého (závěrečného) levelu mise v Jižním Pacifiku v TR3 (pořadí není určeno - pořadí misí je volitelné)
Temple of Xian (v překladu Xianský chrám) - název patnáctého levelu v TR2; odehrává se v Číně pod Velkou čínskou zdí
Temple Ruins - název druhého levelu v TR3 odehrávajícího se v Indii
Terry Sheridan - charakter z druhého TR filmu; bývalý žoldák, vlastizrádce a Lařin ex-přítel; doprovází Laru při dobrodružství s Pandořinou skříňkou; nakonec díky své hamižnosti umírá její rukou; typ charakteru: zpočátku kladný, v závěru záporný; ztvárněn: Gerard Butler
TexMod - doplňkový modifikační program k TR7 a k TR Anniversary; s jeho pomocí lze nahrávat do hry vlastní outfity
Thailand (v překladu Thajsko) - stát v jihovýchodní Asii; na jeho pobřeží se odehrává část TR8
Thajsko - viz Thailand
Thames Wharf (v překladu Temžské přístaviště)- název prvního levelu mise v Londýně v TR3 (pořadí není určeno - pořadí misí je volitelné)
Thor's Hammer (v překladu Thorovo kladivo) - v souvislosti se severskou mytologií; bájný artefakt, který měl v moci severský bůh hromu Thor; jeden z hlavních artefaktů, které se Lara snaží získat v TR8
Thorovo kladivo - viz Thor's Hammer
Tibet - historické území ve střední Asii (nikoliv stát); v souvislosti se sídlem tibetských mnichů; odehrává se v něm několik levelů v TR2
Tihocan - jeden z triumvirátu vládců Atlantidy; společně se svými sourozenci Qualopecem a Jacqueline Natlou si rozdělovali vládu nad Atlantidou
Tihocanova hrobka - viz Tomb of Tihocan
Time Trial (v překladu časovka) - v souvislosti s TR7 a TR Anniversary; herní systém, v němž je nutné každý level dokončit v určitém časovém limitu; za jeho splnění je možno získat různé bonusy a možnosti
Times, the (také The Times Exclusive) - dodatkový level k TR4; speciální level vydaný roku 2000 pro britský deník The Times v rámci speciální edice; objevuje se zde i skutečný šéfredaktor deníku
Tiwanaku - kultura, která obývala Peru a Bolívii v 3. tisíciletí př.n.l.; v souvislosti s TR se jedná o důležité archeologické místo v západní Bolívii; o Tiwanaku je v první misi zmínka v TR7, na tomto místě se také první část hry odehrává
Toby Gard - "otec Lary Croft" - stojí za námětem hry Tomb Raider a vytvořil prvotní námět Lary Croft - její vzhled a povahu; zároveň člen týmu Core Design i Crystal Dynamics; scénárista, umělec a grafik pracující na všech TR hrách
Tomb (v překladu hrobka) - ve světe TR velmi důležité slovo; hrobky jsou charakteristickým a určujícím prostředím všech her Tomb Raider
Tomb of Ancients (v překladu Hrobka Starobylých) - dvanáctý level v TR6; odehrává se v Paříži na vykopávkách pod Louvre
Tomb of Qualopec (v překladu Qualopecova hrobka)- název čtvrtého levelu v TR1 a v TR Anniversary; odehrává se v Peru; Lara zde najde první část Scionu
Tomb of Semerkhet (v překladu Semerkhetova hrobka) - desátý level v TR4; odehrává se v Egyptě
Tomb of Seth, the (v překladu Sethova hrobka)- třetí level v TR4; odehrává se v Egyptě
Tomb of Tihocan (v překladu Tihocanova hrobka) - devátý level v TR1, osmý level v TR Anniversary; odehrává se v Řecku
Tomb Raider (v překladu Vykradač hrobek) - název počítačové herní série s Larou Croft; název vyjadřuje jak ústřední motiv a prostředí všech her, tak trochu i charakter její hlavní hrdinky
Tonge, Gary - člen týmu Core Design; jeden z umělců pracujících na TR6
Tony - charakter vyskytující se v TR3 v Indii; šílený vědec a výzkumník, který provádí pokusy s Infada Stone; závěrečný boss mise v Indii; typ charakteru: záporný
Topham, Neil - člen týmu Core Design; jeden ze systémových programátorů TR6
Torso (v překladu Torzo) - jeden z názvů nepřítele v TR Anniversary; nachází se v levelu Final Conflict; vytvořila ho Jacqueline Natla, aby Laru zneškodnil; ačkoliv nemá nohy, umí být velmi nebezpečný
Toru Nishimura - charakter vyskytující se v TR7; je to japonec a Lařin přítel; zámožný průmyslník; na konci mise Laře podá pomocnou ruku
Torzo - viz Torso
Totec - ve hře LC GoL je druhý hlavní herní charakter; druhá hratelná postava (v multiplayeru); mayský válečník, který se na cestu vydá spolu s Larou; tím strážcem světla je myšlen právě on
Trailer - upoutávka; velmi ovlivňuje propagandu hry / filmu / seriálu / knihy...; většinou krátký film, který má z propagovaného materiálu ukázat to nejlepší a nalákat hráče / diváky / čtenáře...
Trajan's Markets - druhý level v TR5; odehrává se v Římě (Itálie)
Tranquillizer Gun (v překladu uspávací puška) - zbraň, která místo kulek vystřeluje uspávací šipky, takže ze zabíjení zvířat se stává jen uspání zvířat; Lara ji používá v TR8
Trenches - dvacátý čtvrtý level v TR4; odehrává se v Káhiře (Egypt)
Trent, Kurtis - charakter z TR6; druhá hratelná postava; lovec démonů s nadlidskými schopnostmi, který se při výpravě za svými osobními záležitostmi setká s Larou
Triumvirát - vláda tří; v souvislosti s TR1 a TR Anniversary se hovoří o triumvátu Atlantidy, jehož členy byli Tihocan, Qualopec a Jacqueline Natla
Troels B. Folmann - tvůrce hudby a soundtracku k TR7, TR Anniversary
Tuckerman, Lt. - charakter v TR3; Lara ho potká v Jižním Pacifiku, kde jí dá mapku k překonání bažiny; přišel o nohu v souboji s aligátorem; typ charakteru: kladný
Turing, Bryce - charakter z prvního a druhého filmového TR; Lařin přítel a počítačový génius; má na starosti Lařin arzenál a zabezpečení sídla Croftů; typ charakteru: kladný; ztvárněn: Noah Taylor
Tygr - kočkovitá šelma; jako nepřítel se objevuje v TR2, TR3, TR8
Tyranosaurus Rex - obrovský prehistorický masožravý ještěr; jako nepřítel se objevuje v TR1, TR3, TR Anniversary

středa 7. března 2012

Nenápadní hlídači

Myslím, že tohle je daleko efektivnější řešení, než kdejací hlídači. Je to originální, není to drahé a je to účinné. Myslím, že kdybych chtěla v noci vyloupit tento dům, z rukou třímajících pistole a z vražedných pohledů obou figurín bych dostala docela strach a rychle bych si to rozmyslela...

Tento obrázek pro mě našel před časem Alex. Děkuji :)
____________________________

Zpět k rozcestníku TR - Zajímavosti

úterý 6. března 2012

Jeanette řádila (pod i v) Louvre

Jakmile Jeanette zdárně projde část v džínsách, nedá se zastavit. Louvre je totiž podle mě neuvěřitelně krásně zpracovaný (a údajně i pravdivě). Tolik možností, jak zničit nic netušící ochranku, tolik tajných skrýší, bugy kam se podívám. Je to neobyčejně zábavná část. Potom se vždy na chvíli zastavím, jakmile se dostanu do Haly sezón, protože levely Hněv bestie, Dech hada a jim podobné jsou pro mě nejobtížnější ve hře. Ono se těžko skáče z propadávací země, když Lara neposlouchá, nebo je nemožné skočit na kymácející se sloupy, na které se Lara prostě netrefí.

Ale o tom až jindy.

Teď už o Louvre. A samozřejmě o stojkách a skocích po hlavě. Pravda, moc se jich tady dělat nedalo, hlavně když byly místnosti samý strážce a laser. Ale kdo chce, místo si vždycky najde... I když tyto hrátky občas končí pro Laru bolestivě...

Stejně tak některé pohyby - když se Lara otočila o 360 stupňů a ani při tom nemrkla, docela jsem se vylekala, jestli opět neztratila páteř...

Není nic lepšího, než udělat v kanále jeden dlouhý kotoul.

Tomb Raider poradna

Zasekli jste se v postupu ve hře, při instalaci, nebo vám hra nesmyslně padá. Co teď s tím?
Nechte si poradit od autorky Lařiny encyklopedie nebo dalších zkušených hráčů... Za sebe vám mohu slíbit, že ačkoliv se v poradně vyskytne problém, se kterým jsem se nesetkala, budu se velmi snažit dopátrat se řešení, abych vám byla co nejvíce nápomocná.

Encyklopedie světa Tomb Raider... U

Hesla ze světa Tomb Raider začínající písmenem U.

Unnamed Days, the (v překladu Dny beze jména) - název jedenáctého levelu v TR8
Underneath the Sphinx ( v překladu Pod sfingou) - název dvacátého osmého levelu v TR4 odehrávajícího se v Gíze (Egypt)
Underworld (v překladu Podsvětí) - Podsvětí ve spojitosti s mayskou kulturou; je s ním spojen hlavní děj TR8; také oficiální název TR8
Unfinished Business (v překladu Nevyřízené záležitosti) - název datadisku k TR1; též pod označením TR1 Gold; také název druhého levelu TR1 Gold
UZI - samopal UZI; krátká střelná zbraň s vysokou ráží a účinností; Lara jej používá většinou ve dvojici; jako dvojice samopalů se vyskytují v TR1, TR2, TR3, TR4, TR5, TR7, TR Anniversary, TR8

Reklama na PSP...?

Až si budete chtít na PSP nebo na PC zahrát nějakou hru a naskočí vám error s tím, že váš hrdina se kamsi ztratil, budete vědět, kde ho najít - Sony PlayStation je totiž skutečně návykový.
___________________________

Zpět k rozcestníku Jeanette tvoří

Lara ve svém světě

Jak je vidět, fan arty od Legendg85 se tady začínají tak trochu zabydlovat. Alespoň mě teda fascinují. Tenhle s motivem TR Anniversary mi trošku připomíná záhlaví Lařiny encyklopedie :)

________________________

Zpět k rozcestníku TR - Zajímavosti

pondělí 5. března 2012

Encyklopedie světa Tomb Raider... V

Hesla ze světa Tomb Raider začínající písmenem V.

V - Packer - obouruční střelná zbraň s dlouhou hlavní; typ dvouhlavňové brokovnice; Lara ji používá v TR6
Valhalla (jiné názvy: Valhöl)- v severské mytologii znamená "Síň padlých"; směli sem pouze muži padlí v boji; také název jednoho z levelů na ostrově Jan Mayen v TR8, v pořadí šestnáctého
Valley of Kings (v překladu Údolí králů) - část Egypta, kde je shromaždiště královských a faraonských hrobek; také název jednoho z levelů v TR4, v pořadí pátého
Vanessa Demouy - jedna z modelek Lary Croft; neoficiální modelka ztvárňující Laru pouze ve Francii v roce 1997
Vasiley, Mathias - fiktivní charakter z TR6; byl pouze zmíněn, nikoliv ztvárněn; pražský sběratel umění, který původně vlastnil pět Obscurových kreseb
Vault of Trophies (v překladu Sklepení trofejí) - název levelu v TR6; v pořadí šestadvacátý, odehrává se v Praze na Strahově, pod Biodome
Vector R-35 - jednoruční krátká střelná zbraň; Lara ji má ve svém arzenále v TR6
Vegas (celý název Las Vegas) - hlavní město státu Nevada (USA); odehrává se zde poslední (bonusový) level TR2 Gold
Velká čínská zeď (orig. The Great Wall) - významný architektonický skvost; zeď lemující hranice Číny původně vystavená proti mongolským nájezdníkům; dnes jedna z nejvýznamnějších staveb na světě; také název prvního levelu v TR2
Velká lékárnička (orig. Big medipack) - předmět z Lařiny výbavy; velké lékárničky se používají v TR1 - TR5; doplňují 100% Lařina zdraví
Velociraptor (také pod názvem raptor) - druh pravěkého dinosaura; jako nepřítel se objevuje v TR1, v TR3, v TR Anniversary
Venice (v překladu Benátky) - město na severu Itálie; "město na vodě" - místo silnic se zde používají kanály a doprava funguje na lodích; také název druhého levelu v TR2
Verdilet - smyšlený charakter objevující se v TR5; prokletý jezdec na koni v Irsku, platí na něj jen přečtení jeho jména z Bestiáře; typ charakteru: záporný
Viewpoint (UK) Ltd. - britská společnost, která se podílela na vzniku TR4
Vilcabamba (další souvislosti: City of Vilcabamba) - bájné město Inků; výskyt v TR1 a v TR Anniversary
Viper SMG - obouruční střelná zbraň s dlouhou hlavní; typ samopalu; Lara jej používá v TR6
Vlk - psovitá šelma; jako nepřítel se objevuje v TR1, TR3, TR Anniversary
Von Croy, Werner - herní charakter vyskytující se v TR4, TR5, TR6; Lařin bývalý učitel, který se později projeví jako zrádce a v TR6 ho potká smrt; typ charakteru: spíše záporný
Von Croy's Apartment (v překladu Von Croyův byt) - jeden z levelů v TR6, v pořadí devatenáctý; odehrává se v Paříži
Vosovic, Jonathan - člen týmu Crystal Dynamics; jeden z designérů pracujících na TR7
Vrána - dravý pták; jako nepřítel se objevuje v TR2, TR3
Vývojář(i) - členové vývojářského týmu; skupina lidí, kteří se podílí na vývoji hry ze všech hledisek (zvukaři, vizuální efektáři, producenti, umělci, programátoři, hudebníci...)

neděle 4. března 2012

Waterfall

Poznáváte ten wallpaper? Autorem tohoto fan artu je drakl0r.

_________________________

Zpět k rozcestníku TR - Zajímavosti

Encyklopedie světa Tomb Raider... W

Hesla ze světa Tomb Raider začínající písmenem W.

Walkthrough (v překladu návod) - návod na hru, pomůže s nalezením cesty nebo skrytých míst; bývá psaný, obrázkový nebo videonávod
Wallpaper (v překladu pozadí, tapeta) - často v souvislosti s pozadím na plochu počítače, telefonu (např. herní motivy, filmové motivy, motivy celebrit...)
Weller, Lara - jedna z oficiálních modelek Lary Croft; byla "živou" Larou pro roky 1999 - 2000
Werner Von Croy - herní charakter vyskytující se v TR4, TR5, TR6; Lařin bývalý učitel, který se později projeví jako zrádce a v TR6 ho potká smrt; typ charakteru: spíše záporný
West, Alex - charakter z prvního TR filmu; nájemný vykradač hrobek a Lařin ex-přítel; ztvárněn: Daniel Craig
Wiki Raider (další souvislosti: Tomb Raider Wiki) - oficiální wikipedie (elektronická encyklopedie) hry Tomb Raider
Willard, Mark Dr. - charakter vyskytující se v TR3; zpočátku se zdá jako přítel, v Antarktidě se z něj stane hlavní boss hry; typ charakteru: záporný
Willard's Lair (v překladu Willardovo doupě) - název levelu v TR3 Gold v pořadí druhý; odehrává se ve Skotsku
William Shakespeare - známý anglický romantický spisovatel a dramatik; v souvislosti s levelem Shakespeare Cliff v TR3 Gold
Wilson, Mr. (v překladu pan Wilson) - charakter z prvního TR filmu; přítel rodiny Croftů; hodinář
Winston (celé jm. Winston Smith) - jeden z charakterů vyskytujících se v TR2, TR3, TR5, TR7, TR8; postarší Lařin sluha, který je již léta věrný rodu Croftů; jeho jméno bylo inspirováno Orwellovým románem 1984
Wimbledon - městská část jihozápadního Londýna (Anglie); ve Wimbledonu se narodila Lara Croft
Wimbledonská střední dívčí škola - tuto školu navštěvovala Lara během pěti let svých studií (od 11 do 16 let)
Wrath of the Beast (v překladu Hněv bestie)- název levelu v TR6; jeden z levelů spadající pod level Hall of Seasons
Wreck of Maria Doria (v překladu Vrak lodi Maria Doria) - název levelu v TR2 v pořadí osmý; odehrává se v hlubokém moři

čtvrtek 1. března 2012

TR6: Screenshoty - Louvre Galleries

Únor 2012: Jaký je váš vztah k Laře Croft?

Jsou lidé, kteří, považují Laru Croft za svou bohyni. Odpovídají tomu jejich pokoje (na webu je k nalezení nemálo fanouškovských sbírek a obydlí, kde je Lara prakticky všude, kam dohlédnete - v ložnici, v obýváku, v garáži i na zahradě). Tito fanoušci jsou prakticky posedlí. Pak jsou takoví, kteří ji "jenom" rádi hrají. Jejich koníček je poněkud méně nákladný. Další mají Laru Croft rádi díky jejím vlastnostem a stala se pro ně životním vzorem - však i média to říkala, že v 90. letech minulého století byla Lara jedním z mnoha vzorů, ve kterých se lidé (převážně ženy) vzhlížely. No a nakonec jsou takoví, kteří se bez Lary Croftové a hry Tomb Raider v životě úplně obejdou. V únorové anketě mě zajímalo, do které z těchto skupin patříte vy.

Ze sedmi možných odpovědí jste hlasovali jenom na třech. A to je dobrá zpráva, protože to znamená, že tento web skutečně navštěvují jen Lařini fanoušci, pro které naše hrdinka něco znamená. Nejvíce z vás, tedy 45 % hlasujících, považuje Laru za svou nejoblíbenější herní postavu. Druhé místo získala odpověď bláznovství - tedy pro 35% hlasujících je Tomb Raider životní styl (ano, i já k nim patřím). A 17 % považuje Laru za svůj životní vzor.

Myslím, že z těchto výsledků by sama Lara měla radost :) Ostatně, díky všem úspěchům, které má za ty roky, co je na světě, za sebou, na sebe může být skutečně hrdá i v mnoha jiných ohledech...
V březnu hlasujte pro svůj oblíbený dopravní prostředek v TR. Přiznejme si, že ačkoliv s dopravními prostředky to občas není zrovna dvakrát jednoduché, jejich doplnění do hry bylo vždy příjemným zpestřením. Navíc to bez nich občas skutečně nejde. A když se člověk naučí, jak na to, pak je to skutečně zábava s velkým Z. Tentokrát můžete vybrat i více odpovědí najednou.

Na čem se rádi proháníte hrou? Nebo jste raději zastánci hesla: Po svých nejdál dojdeš?