středa 29. února 2012

Moje hraní TR5: Red Alert!

Tak, a nahrávání třinácti levelů z Chronicles je za mnou :) Zatím jsem se nesnažila hrát tolik bez chyby jako tentokrát. A stejně se mi to úplně všude nepodařilo.

Tedy Red Alert. Level, který má u mě velkou autoritu. Je tu spousta věcí, které se v TRC objevují úplně poprvé - cyborgové jako nepřátelé; jednoho zničit "po robotsku", tedy vypustit vodu, aby se jeho elektrické obvody zkratovaly a druhého nadopovat jedovatým plynem, aby selhala jeho lidská část. Taky vrtulník, který vám má cestu trošku znepříjemnit (ta potvůrka, která strašila na začátku levelu ve videu) a Lara, která se díky headsetu neustále dorozumívá se Zipem, ve svém sexy latexu probíhá mrakodrapem a likviduje ochranku...

Ať mi nikdo neříká, že TRC je jenom laciná náhraška pátého pokračování, nebo okopírovaný The Last Revelation, jen s jinými lokacemi (haha, tomuhle výroku některých recenzentů v časopisech zabývajících se PC hrami se budu ještě dlouho smát... Hráli to vůbec?? Nebo to vypli už při hraní prvního levelu, protože zjistili, že ta hra je na jejich mozky těžká, takže ji považovali samozřejmě za stupidní a zahodili, aniž by to zkusili ještě jednou?). Engine je možná stejný (nebo spíše podobný), ale rozhodně je každá ta hra jiná a svoje. Pokud nesouhlasíte, zahrajte si level závěrečný v TR Chronicles :) Myslím, že jsou v něm dokonale rozloženy důvtipné hádanky, časovky a nebezpečné skoky... Zkrátka všechno, co k Laře a její hře patří...

A rozhodně, rozhodně po jejím dohrání budete mít pocit vítězství. Ona to totiž vůbec není jednoduchá hra a to v žádném ohledu. Ale ono by nás to nebavilo, kdyby to všechno bylo lehké...

Encyklopedie světa Tomb Raider... Y

Hesla ze světa Tomb Raider začínající písmenem Y.

Yakuza - odnož japonské mafie; Lara s ní měla co do činění v TR7; jejím bossem v TR7 byl Shogo Takamoto
Yarofev - admirál Yarofev; charakter z TR5 objevující se v Rusku; velitel ruské ponorky; typ charakteru: kladný
Yves (celé jm. Jean - Yves) - charakter inspirovaný skutečnou osobností francouzského archeologa Jeana-Yvese; objevuje se v TR4; měl se objevit i v TR5, ale vyhrožoval tvůrcům hry žalobou a jeho charakter byl proto změněn

úterý 28. února 2012

Lařina encyklopedie je konečně encyklopedií

Pro dnešek mám pro vás hned dvě zprávy. Z té první mám opravdu velkou radost, z té druhé moc ne. Ale hezky popořádku...

Lařin rejstřík
Nejdříve ta radostná zpráva (radostná v jistých mezích a jak pro koho). Možná jste už při začátcích webu vytušili, že obrázek hned nahoře v pravém menu tam není jen tak náhodou. Ano, dnes se skutečně dočkal a dostál své funkce. Přes něj se totiž dostanete do Lařiny encyklopedie - tedy takového Tomb Raider slovníku, kde najdete hesla ze světa Lary Croft a TR hezky abecedně seřazená, najdete tam i jejich vysvětlení a popřípadě odkaz, kde se o daném slově dočtete víc. Lařina encyklopedie je ještě na počátku svého vývoje. To znamená, že tam ani náhodou ještě nenajdete všechna hesla ze zatím dosavadních písmen. Každopádně tyto články budou často a pravidelně aktualizovány, kdykoliv narazím na něco dalšího, co si zaslouží do našeho TR slovníku zařadit. Články také přibývají pozpátku, to znamená od posledního písmene abecedy. To je z čistě logických důvodů - články se seřazují podle toho, kdy byly vydány. Abyste tedy mohli na Encyklopedii světa Tomb Raider kliknout a prohlížet si hesla hezky od A až po Z, musím A zveřejnit až naposled, aby se ukázalo jako první. Encyklopedie je ve fázi vytváření, ale už teď můžete do otazníků psát hesla a slůvka, která vás zajímají. Slibuji, že pro vás zjistím vše, co bude v mých silách.

Kam se poděly štítky?
Asi jste si všimli, možná ne. Ale jestli si pamatujete, pod každým zveřejněným článkem se vždy objeví štítek (nebo-li rubrika), do kterého článek patří. Pomocí štítků se články dobře řadí a zpětně vyhledávají - kliknete-li na štítek, zobrazí se vám záznamy označené jen tímto štítkem, což samozřejmě dodává na přehlednosti. Dnes dopoledne ale štítky jakýmsi záhadným způsobem zmizely. Rozumějte tak, že stále fungují - na blogu stále jsou, protože když kupříkladu v menu nebo v rozcestníku kliknete na odkaz, který vás navede ke všem článkům jistého štítku, tak se články pod tímto štítkem zařazené zobrazí. Problém je v tom, že ačkoliv zvolím daný štítek ke každému novému zveřejněnému článku, pod článkem se nezobrazí, ačkoliv mezi ostatní články daného štítku se zařadí. Což znamená, že není vidět, v jaké rubrice jej máte zpětně hledat a je potom špatně dohledatelný. Ačkoliv jsem ráda alespoň za to, že štítky fungují, když zobrazují jen články označené určitým štítkem, přesto mě to štve, protože to dodává trošku dojem nepřehlednosti.

Chtěla bych vás požádat, jestli už jste se s tímto problémem setkali, zda byste nevěděli o nějakém řešení. Zkoušela jsem snad všechno. Budu ráda za každý názor. Myslela jsem si, že se jedná jen o chvilkový výpadek, ale vzhledem k tomu, že se to děje jen na tomto blogu, bude asi chyba někde v nastavení. Zřejmě je něco špatně, ačkoliv si nejsem vědoma, že bych do nastavení nějak zasahovala... Zkusím pár dní počkat a vyčkat na odpověď bloggeru, kam jsem psala dotaz. Snad se to brzy vyřeší.

Pro jistotu jsem seznam štítků vložila pod zápatí blogu. Ačkoliv ke všem článkům se v pohodě (a myslím, že i přehledně) dostanete z menu a z rozcestníků, pokud budete chtít dohledat články podle rubrik (štítků), najdete je dole. Jsou seřazené abecedně, takže by v hledání určitého štítku neměl být žádný velký problém...

A zjistila jsem další zajímavou věc...
Když aktualizuji ve výpisu a v nastavení článků jakékoliv změny (např. zobrazování tlačítka To se mi líbí, zobrazování autora, zobrazování hodnocení, odebírání na e-mail), tyto změny se na blogu nezobrazí. Opět nevím, zda to souvisí i s porouchanými štítky, zda je to nějaký technický výpadek na bloggeru, nebo jestli jsem něco pokazila já (ačkoliv jsem rozhodně nechtěla). Taky je zajímavé, že u článku s otazníky v Lařině encyklopedii říká číslo, že se tam nachází 4 komentáře a přitom jsou tam 3.

Skutečně nevím, co tyto problémy způsobuje a myslím, že na chod blogu to nijak závažný vliv nemá. Jak už jsem řekla - jsem ráda, že štítky fungují alespoň takhle. Nicméně považuji za důležité vás o tom zpravit, abyste věděli, jak to tady teď je. Doufám, že se mi to podaří brzy (nebo alespoň někdy) vyřešit...

Samozřejmě se můžete těšit na další články ze světa zajímavostí, jednotlivých TR i Lařiny encyklopedie. A nezapomeňte, že zítra končí přestupný únor - večer na vás bude čekat březnová šifra. Taky přijde nová anketa...

Moje hraní TR5: Escape with Iris

Můj nejoblíbenější level z New Yorku. Je sice pravda, že je tam celkem dost kritických míst, na kterých mám občas husí kůži, ale pořád mě to baví nejvíc z celého mrakodrapu. Líbí se mi to plížení beze zbraně, stejně jako způsob ochromit nepřítele chloroformem. Taky je tu další spousta novinek - hrozně moc věcí, které jsou citlivé na interaktivitu (samospouštěcí samopaly, akvária, které je třeba rozbít, aby se odblokoval bezpečnostní systém, lasery...), takže je třeba dávat velký pozor a pohybovat se opatrně.

Taky je příjemnou změnou, že tu člověk nemusí tak moc logicky přemýšlet, jako spíš hledat správnou cestu a správný způsob k vyřešení problému a musí dobře znát Lařiny schopnosti. I když se přiznám, že na poprvé byla ta část, kde je v místnosti s použitím Iris nutno nalézt ve správném kontejneru disk, docela oříšek :) Stačilo se ale podívat podruhé a hned bylo jasné, v kterém kontejneru hledat, protože byl postavený opačně. Nicméně pocit, že máte někoho v patách není při přemýšlení zrovna dvakrát příjemný. Naopak zase to místo, kde musíte koukat na hlídače a zapamatovat si číselnou kombinaci zámku, kterou zadal, mi připadalo úplně přirozené. Taky je legrace, že tento level v podstatě končíte tam, kde jste ho začali :) Cílem je vypnout interaktivní stěnu, abyste se dál dostali se zbraní na zádech - v dalším levelu by to bez ní bylo skutečně obtížné...

TR6: Screenshoty - Renne's Pawnshop

TR6: Screenshoty - Bouchard's Hideout

Jako by Last Revelation z oka vypadl...

Tohle je naprosto úžasný fan art. Asi nemusím vůbec připomínat, který level a které místo má znázorňovat, protože každý, kdo hrál The Last Revelation, to jistě pozná. Zpracování je nádherné. Ale úplně nejkrásnější na něm je ta dokonalá atmosféra... Osobně mám pro TR4 - díky jistým důvodům - opravdu slabost...

Moc dobře si pamatuji to místo. Vytvořit místnosti, kde jsou některé předměty a pasti nebo cesty vidět jen v odaze zrcadla, považuji - jako mnoho jiných - za úžasný prvek TR4. Obrázek pro vás opět našel Alex. Autorem obrázku je LegendDG85.
_____________________________

Zpět k rozcestníku TR - Zajímavosti

Encyklopedie světa Tomb Raider... Z

Hesla ze světa Tomb Raider začínající písmenem Z.

Zak - charakter v TR 6, je možné ho potkat v kostele svatého Aicarda (v levelu Parissian Ghetto)
Zápalné světlice (orig. Flares) - předmět v Lařině inventáři v TR2 - 5; Lara je může používat ve tmavých místech pro lepší viditelnost
Zbrojnice - místnost v Lařině sídle v Surrey; vyskytuje se pouze v TR2
Zesnulý snoubenec - neoficiální označení pro osobnost v Lařině minulosti; snoubenec, kterého si podle komiksového životopisu měla Lara vzít, ale zemřel tragickou smrtí při havárii letadla
Zip - charakter série TR; počítačový mág; Lařin přítel; výskyt v TR5, TR7, TR Anniversary a TR8; typ charakteru: kladný
Zmije - druh hada, který se jako nepřítel objevuje v TR3 (konkrétně mise v Nevadě)
Ztracené panství (orig. The Lost Domain) - level v TR6
Ztracené údolí (orig. The Lost Valley) - level v TR1 a TR Anniversary
Ztracený ostrov (orig. The Lost Island) - lokace objevující se v TR1 a TR Anniversary; je jím myšlená bájná Atlantida

TR6: Screenshoty - St. Aicard's Graveyard

pondělí 27. února 2012

Jako živá...

Tenhle obrázek mě úplně uhranul. Ne, že by byl nějak neobyčejný, oslnivý nebo krásný, ale připadá mi neuvěřitelně zajímavý. Zajímavé je hlavně ztvárnění Lary. Skoro by člověk řekl, jestli to není spíš fotka... Zároveň vypadá tak trošku komiksově.

Obrázek pro vás našel Alex. Autorem tohoto fan artu je Jeffach.
_____________________________

Zpět k rozcestníku TR - Zajímavosti

Encyklopedie světa Tomb Raider... Ž

Hesla ze světa Tomb Raider začínající písmenem Ž.

Železné srdce zvonu (orig. Iron Clapper) - předmět v TR5; je jím možné odpudit skřítky v Irsku
Žralok (orig. Shark) - mořské zvíře; jako nepřítel se vyskytuje v TR2

TR6: Screenshoty - The Serpent Rouge

TR6: Screenshoty - Café Metro

Tomb Raider 7 - Hardware nároky

Minimální systémové požadavky 
(pro plynulost základní grafiky)

Operační systém: Microsoft Windows 2000, XP
CPU: Pentinum 3 1.0Ghz nebo Athlen XP Equivalent
RAM: 256 MB
Grafická karta: 100% DirectX 9.0c kompatibilní 64 MB 3D akcelerační karta s TnL (GeForce 3Ti / Radeon 9 Series)
Zvuk: Microsoft Windows 2000/XP kompatibilní zvuková karta (100% DirectX 9.0c - kompatibilní)
DVD - ROM: 4x rychlostní DVD - ROM mechanika
Volné místo: 9.9 GB volného místa na disku
Příslušenství: 100% Windows 2000/XP kompatibilní klávesnice a myš


Doporučené systémové požadavky 
(pro plynulost next gen grafiky)

CPU: Pentinum 4 3.0Ghz nebo Athlon XP Equivalent
RAM: 1 GB
Grafická karta: 100% DirextX 9.0c kompatibilní 512 MB 3D akcelerační karta (Nvidia GeForce 7800 / Ati X-1800)
Zvuk: Microsoft Windows 2000/XP kompatibilní zvuková karta (100% DirectX 9.0c kompatibilní)
DVD - ROM: 8x rychlostní DVD mechanika nebo rychlejší
Volné místo: 9.9 GB volného místa na disku
____________________________

Moje hraní TR5: The 13th floor

Mise v New Yorku mě neuvěřitelně baví. Je to podle mě právě ona část, která dělá Chronicles tak vyjímečným. Je tam spousta nových věcí, které jsme tu dosud neměli - tajné plížení se mrakodrapem, spojení s přítelem, který je v dodávce venku na chodníku, pistole, která střílí provaz, nepřátelé napůl lidé a napůl roboti, lasery, odstřelovací mříže...

Všechno je tady promyšlené a ty úrovně jsou dle mého názoru mistrovsky vytvořené. Navíc je zde zajímavý příběh - Lara se vloupá do mrakodrapu Von Croyů, kde se zkoumá artefakt, který ona sama našla, aby si ho vzala zpátky...

Ty levely mi ani nepřipadají tolik těžké. Jsou sice trochu náročné, než přijdete na to, co kam patří a co kam vložit a musíte se trošku víc sžít s Lařinými pohyby a dokonale je umět ovládat, nicméně není to nic hrozného, jak by se to na první pohled mohlo zdát. Pokud jste zvládli dosavadní úrovně, po pár pokusech budete vědět, jak na to... 

neděle 26. února 2012

Co znamená...

Něco vám v Encyklopedii světa Tomb Raider chybí?

Lařina encyklopedie je aktualizovaná každou chvíli. Přesto asi nebude nikdy zcela kompletní, protože se v ní objevují stále nová slova. Může se stát, že heslo, které právě nemůžete najít, se zde možná za pár dní objeví. I tak mi ale můžete pomoci všechny informace utřídit a napsat právě sem, co by  vás zajímalo.

Je něco, co zde postrádáte? Nějaké heslo, se kterým jste se ve světě Lary Croft setkali a nevíte, co znamená? Nějaký level, osobnost, herní konzole, člen vývojářského týmu, fiktivní charakter nebo cokoliv jiného? Ať už se jedná o slovo z jakéhokoliv Tomb Raideru a jakéhokoliv charakteru, napište mi zde a já pro vás dohledám všechno, co vás zajímá...

sobota 25. února 2012

Několik oranžových, ledových screenshotů...

Člun má na motoru zajímavé číslo.
Že by byl z budoucnosti? TR3 se odehrává
přece v roce 1998...
...přímo z Antarktidy. Samozřejmě mám na mysli oranžovou bundu Lary a ledové prostředí, v němž jakoby ve svém oblečení doslova svítila. S touhle Larou jsem hrála vůbec poprvé v životě. Podařilo se mi dostat přes zákeřný Londýn (a nic jednoduchého to napoprvé vážně nebylo) a konečně jsem si mohla vychutnat cutscénu s havarovaným vrtulníkem a krásnou, bílou scenérii, které dominovala veliká loď.

S Larou jsme se na místě motaly (naschvál, ne že bychom se ztratily, ale chtěly jsme se pokochat) snad hodinu. Dál se nám nechtělo, jelikož nám na palubě lodi bylo pěkně. Ta je mimochodem moc krásně zpracovaná, jen co je pravda!

Mamelukové v červených bundách byli - na to, jak se zdáli tupí - docela obstojní a vydželi dost ran. To asi ty jejich tlusté kožichy. Věděla jsem, že si mám nejlepší zbraně nechávat až na Antarktidu. Na co se skutečně netěším, je souboj se závěrečným bossem hry. Akorát mě vážně mrzí, že co jsem si poctivě nasbírala v Londýně, to mi v Nevadě sebrali, takže jsem tak přišla o dost věcí. Nicméně, snad se mi to alespoň částečně podařilo dohnat v Jižním Pacifiku.

Na člunu nám to s Larou kupodivu šlo moc dobře! Na druhou stranu, naše dobrodružství skončilo na základně RX - Tech Mines mezi zaseknutými dveřmi... Žádný mutant. Dveře nás dostaly...

Musí to děsně klouzat! Hlavně se nepustit...

Angel of Darkness PSP Theme (by Jeanette)

Nápad s vytvářením témat pro PSP mě velmi nadchl (a kdybyste byli takový PSP pařan jako já, jistě byste mě chápali). Nedalo mi to a zkusila jsem si vytvořit své vlastní téma... Paradoxně s tematikou jediného Tomb Raideru, který pro PSP není. Zato je ale graficky velmi dobře zvládnutý.

Myslím, že na to, že je to má první práce, to vůbec není špatné :) Koneckonců, to uznejte sami... Mám pro vás dvě verze - jedna verze tématu má obrázky jen u hlavních ikonek (Game, Photo, Music, Settings...), druhá je má i u druhé třídy ikonek (u podtříd).

Pokud sem přijde nějaký PSPařan, budu moc potěšena, pokud tento můj drobný download užije, a když se bude dokonce líbit, budu ještě raději. Návod pro to, jak dostat téma do PSP jsem již psala, pro všechny případy ho najdete tady.

Stahuj: TR AoD PSP Themes (by JC)

Náhled

Samozřejmě, bez náhledu by to nešlo ;) Mám pro vás v dobré kvalitě podklad - tedy wallpaper. Moje PSP ale neumí dělat screenshoty, takže abyste viděli celé téma, musela jsem sáhnout po jiném řešení - proto prosím omluvte kvalitu obrázků. Snad postačí alespoň pro orientaci.

Základ tématu

Náhled tématu
Pro zvětšení obrázků na ně klikni.
Verze s první třídou ikonek.
Verze s ikonkami pro podtřídy.
______________________________

TR Underworld PSP Theme

Věděli jste, že na Sony PlayStation Portable se dá stáhnout (nebo dokonce vyrobit) barevné schéma? Stejně tak jako mobilní telefony, i PSP si lze uzpůsobit barevným pozadím a barvou ikonek přesně v tom stylu, který máte rádi. Stačí jenom USB kabel. Samozřejmě si každý může vyrobit Wallpaper pro PSP - rozdíl je jedině v tom, že zatímco Wallpaper mění jenom pozadí obrazovky, téma mění i obrázky ikonek.

Na internetu jsem našla krásné téma s motivem Tomb Raider (je jich samozřejmě víc, ale všechny byly nekvalitní, nepřehledné nebo nebyly vůbec hezké). Téma s motivem TR Underworld je skutečně povedené. Hráči na PSP ho jistě rádi ocení...

Jak dostat téma do PSP?
  1. Připojte PSP do počítače USB kabelem.
  2. Najděte v nabídce Tento počítač disk, který znázorňuje paměťovou kartu vašeho PSP a otevřete ho.
  3. Najděte složku PSP a otevřete ji.
  4. Zde vytvořte složku THEME (je to v místě, kde se nachází další složky - MUSIC, PICTURE...). Dejte pozor, ať se nepřepíšete a vše napíšete velkými písmeny.
  5. Otevřete složku THEME a překopírujte do ní soubor s tématem (mělo by mít příponu .ptf - pokud tomu tak není, je zřejmě soubor zabalený v zipu - potom jej musíte extrahovat).
  6. Odpojte PSP od počítače a jděte do Nastavení (Settings).
  7. V nabídce Theme Settings vyberte vámi zvolené téma.
Náhled schématu s motivem TR Underworld pro vás samozřejmě mám... Líbí se mi na něm ta jednoduchost - ikonky jsou sice skoro původní, jen v jiné barvě a všechno hezky ladí... I když na PSP to vypadá daleko lépe, než na obrázku.

Stahuj: Tomb Raider Underworld PSP Theme

____________________________

Zpět k rozcestníku Tomb Raider 8

Jak vyzrát na Time Trialy?

Občas se sama pozastavuji nad otázkou, k čemu vlastně jsou ty time trialy v TR Legend, když jde v podstatě jenom o to překonat sám sebe a proletět danou oblast v zadaném čase. Jasně, získáme outfit, ale je jich tam přece na výběr tolik... A přece se stále snažíme hru zdolat a nenecháme toho, dokud ji nepokoříme na plných 100 procent...

Mám pro vás pár rad (některé jistě znáte sami) a triků, které mi pomohly time trialy úspěšně zvládnout. Jsou to jednoduché a obyčejné detaily, ale věřte, že pomohou. Otestovala jsem na PSP, ale na PC je to úplně stejné. Já tímto způsobem zvládla všechny time trialy během dvou dnů - každý time trial jsem zvládla na první pokus. Podělím se s vámi o pár rad, jak na to. Vůbec totiž nemusíme zapínat hru s rozklepanými prsty a myšlenkou: "Ježíši, já to zase nedám, v tomhle čase se to nedá zvládnout!". Ono je to vcelku vlastně takové lehárko...
Řekli byste možná, že takovým rychlým řešením mohou být cheaty. Takový cheat "One shot kill", kdy nepřítel padne mrtev k zemi po jedné ráně z pistole by jistě pomohl, neboť funguje i na samotné bosse. Problém je v tom, že se nám odemkne až potom, co dohrajeme všechny time trialy. Cheaty v tomto případě příliš nepomohou... Snad jen dva, které vám zajistí nekonečný počet nábojů do útočné pušky a SMG. Ale i bez nich se to dá zvládnout (ovšem já je používala :))

Moje hraní TR5: Old Mill

Tak si představte, že i ta pixelovatá Lara má svojí hlavu :) Tenhle level znám jako boty. Hrála jsem ho snad tisíckrát. A zrovna když se rozmyslím, že budu nahrávat, z ničeho nic se postaví na tu svojí culíkatou  kedlubnu a řekne si, že mi to hraní neusnadní, ale spíš ztíží. Na začátku levelu mi z toho provazu spadla snad šestnáctkrát a na konci, kde je třeba mechanismem otevřít dveře a rychle se pod ně dostat, mi ne a ne skočit na plošinku s dveřmi. Rudý duch v jezeře mě také chytil snad poprvé po... kolika letech? :) Ale nebyla by to legrace, kdyby to všechno bylo tolik jednoduché...

Jinak, pokud máte rozehraný TR Chronicles a do tohoto levelu vstupujete poprvé, pak věřte, že pokud se vám chtěli tvůrci hry na něčem pomstít, v levelu Starý mlýn se jim to skutečně povedlo. Jsou tu tři kritická místa - na začátku skákání z provazu do výklenku ve zdi, potom místo v jezeře, kde musíte sebrat minci a uprchnout rudému duchovi a naposledy ty rychle se zavírající dveře. Vězte, že tady strávíte hodně času... Nicméně co se týče atmosféry a vyvolávání strachu, tento level je takřka nenahraditelný... Nikdy se nemohu vynadívat na scenérii!

P.S. Ve videu jsou dva střihy - s provazem a s těmi dveřmi. Tenhle level já prostě nedokážu hrát na jeden zátah! Stále jsem nepřišla na to, co přesně mačkat, aby se Lara pustila provazu a padala dopředu, nikoliv dolů. Asi mi podle tohoto videa nebudete věřit, že mám v TR Chronicles nahraných už několik let. Ale já to v Old Mill prostě lépe neumím :)

Jinak vyřešená kamera ještě neznamená nekvalitní zážitek ze hry... (Popis ovládání na PSP)

Vlastně se už delší dobu zabývám přemýšlením nad tím, proč se počítačovým hrám říká právě počítačové hry. Když si to vezmete z historického hlediska Tomb Raider, zjistíte, že první díl byl nejdříve zkonstruován pro herní konzoli Sega Saturn a PlayStation. Vydat hru na počítač vůbec nebylo v původním plánu (ještě, že si to nakonec rozmysleli!). Herní konzole a počítač byly pro hry vždy trošku rozdílné pojmy. Vzhledem k tomu, že herní konzole je vyloženě prostředek, na kterém můžete hrát do sytosti, počítač je prostředkem nejen k zábavě, ale hlavně k práci a spojení se světem internetu. Tudíž je logické, že některé možnosti, které dovoluje PlayStation nebo X-Box 360 jsou důmyslnější než ty, které umožňuje počítač a zážitek z titulu hraného na počítači se může zcela lišit od zážitku z hraní toho samého titulu na speciální herní konzoli. Ačkoliv je mezi populací nejvíce těch, kteří hrají převážně na počítači. Zřejmě je to tím, že počítač má - narozdíl od PS2 nebo X-Boxu - doma každý ;)

To by bylo k úvodu, k důležitému pochopení hlavního rozdílu v tom, proč je TR Legend na PSP tak strašně jiná (lepší) než na PC. To se samozřejmě týká jen mého názoru. Kdo není takové nemehlo jako já a rozumí si s myší, jeho počítač si přesně rozumí s požadavky hry, nemusí se mnou souhlasit. Ovšem tento článek nemá hodnotit ;) Takový článek jsem psala před pár týdny. Tento článek má podrobně popsat, jak se to celé dá celkem pohodlně a jednoduše ovládat na přenosné konzoli PlayStation Portable.

pátek 24. února 2012

TR Legend: Skuteční a neskuteční...

Na vzniku hry se podílí víc lidí, než si dokážeme představit. Jsou ti, kdo tvoří samotnou Laru, levely, příběhy. Programátoři, designéři, game testeři. A neméně důležití, ba dokonce jedni z těch nejdůležitějších jsou dabéři, kteří propůjčují postavám svůj hlas. Myslím si, že co se týče TR Legend, dabéři byli vybráni skvěle, do svých postav se přímo vžili a k postavám se ty hlasy velmi hodí.

Keeley Hawes - Lara Croft
Keeley Hawes je anglická herečka a dabérka, která se narodila v roce 1977. Spíš než ve filmech ji můžeme vidět v reklamách nebo seriálech (nejvíc ji proslavil asi seriál MI5). Eidosu se nejspíše zalíbila díky svému charismatickému hlasu, který vyjadřuje kousek Lařiny povahy a kvůli takovým dalo by se říct "akčnějším" zkušenostem v MI5. Její postava byla zřejmě Laře trošku podobná. V současné době je vdaná za herce Matthewa Macfadyena, se kterým se seznámila při natáčení seriálu MI5. Spolu mají dvě děti Maggie a Ralpha a společně vychovávají Keeleyina syna z předchozího manželství.

Moje hraní TR5: Labyrinth

Labyrinth je pro mě nejhrůzostrašnější a nejděsivější level z celé hry, je mi dvacet, ale i teď mi ta závěrečná část s děsivými zvířaty a stříbrnými světluškami, které Laru navádějí, dokáže strachy rozbušit srdce. Nevím, proč se tak bojím, asi stále psychická slabost ze šoku, který se mi stal při mém prvním hraní v nějakých devíti letech. Tohle video jsem nahrávala strašně dlouho - nemohla jsem se k labyrintu vůbec donutit. Nicméně mám ho za sebou a těším se na další levely.

Mise v Irsku jsou vážně pomsta od tvůrců! Lara bez zbraní je peklo. V TR4 v Kambodži se to ještě v těch dvou levelech dalo snést... Ale tady se chudinka nemá jak bránit. Každopádně nelze levelu upřít takovou krásnou atmosféru - jak jen bych ji nazvala? - už vím: chroniclesovskou atmosféru...

Božský klid na boží hoře

Na první pohled by se Tomb Raider mohl zdát celý úplně smyšlený - fiktivní hrdinka, fiktivní fakta, fiktivní svět. V tom posledním to ale není až tak úplně - ačkoliv se v Tomb Raider nachází mnoho fakt, kterým by se asi historikové vysmáli (ale přeci jen se tam objeví občas něco pravdivého), stejně tak žena jako je Lara Croft asi druhá na světě není. Ale ona fiktivní hrdinka se i se svými fiktivními fakty pohybuje ve světě, který je svou opravdovostí skutečně nedaleko tomu našemu.

Mnohokrát se tvůrci - ať už z Core Design nebo Crystal Dynamics - nechali inspirovat skutečnými událostmi nebo místy. Toto je jedno z nich.
Když se podíváte na klášter svatého Nicholase Anapausase, který se nachází na jednom z vrcholků kopců označovaných jako Meteóra, a přitom  jste hráli TR 1 nebo TR Anniversary, tak si jistě řeknete: To jsem blázen... Žádný Nicholas! To je přece svatý František...

čtvrtek 23. února 2012

Další psí kusy. V Pařížském Ghettu a v podniku s českou ochrankou.

Opět jsem se pustila do Angel of Darkness. Tentokrát jsem s Larou dokončila tu "džínovou část", tedy část v Pařížském Ghettu, kde získáme deník a přes Serpent Rouge se dostaneme až do kanálů pod Louvre.

Já tu hru nehraju z nudy, skutečně ne, proto ty - občas až děsivé - gymnastické prvky nevznikají. Spíš proto, že Tomb Raider už mně tak nějak patří. Přináším vám horu nových gymnastických fotografií i "obyčejných screenshotů" - opět v uvozovkách. Už jsme si říkali, jak je to s tím "obyčejným" hraním Tomb Raider... Že každé hraní je jedinečné.

Myslím, že jsem využila snad každou plošinku a každé otočení kamery. Z následujících obrázků byste klidně mohli vytvořit 3D model stojky Lary, jelikož ji mám snad ze všech možných úhlů... Zkrátka, Jeanette řádila. Když já se pustím do Angel of Darkness, není mi pomoci.

Schválně zkusím na konci playingu všechny stojky spočítat. Zajímalo by mě, k jakému číslu dojdu :)

Česko v Angel of Darkness?
Opět jedna záležitost, která pro vás jistě nová nebude, nicméně... Taky vás na jednu stranu pobaví, ale zároveň potěší česky mluvící ochranka v Serpent Rouge? Je to rozhodně příjemné slyšet v něčem tak unikátním, jako je Tomb Raider, něco tak - pro sérii TR - zdánlivě vzdáleného, jako je český jazyk. Mimochodem, když jsme u té češtiny, je tu dalších pár zajímavých postřehů, kterých jsem si všimla při pobíhání v Praze: tvůrci mají zřejmě za to, že v České republice se platí Eury. Bohužel, tak daleko ještě nejsme (a já bych na tomto stupni vývoje raději zůstala). Dále: podle tvůrců zní jméno "Vasiley" (čti "Vazilej") česky. Ale kdoví, třeba to původně není Čech, jen v Česku přebývá. Stejně tak jméno novináře - Thomas Luddick - mi nezní česky. Česky by to mohl být Tomáš. Ale Ludik? To zní zvláštně...
Na druhou stranu, Luddickovo auto mi neuvěřitelně připomíná typické české auto Škoda Favorit. A všimli jste si, že na obalu Angel of Darkness je v rohu schovaný Pražský hrad?

Na Strahov se ale dostaneme až později. Teď k těm screenshotům...

Pokus o stojku na kolejích. Odborníci takovému chování říkají: sebevražedné. Naštěstí vagón před Larou - evidentně - dojezdil... Teď už slouží jen jako přístřeší.

Moje hraní TR5: Gallows Tree

Šibeniční strom je můj nejoblíbenější level z Irska. Oni totiž, ty dva další mi celkem dost nahánějí husí kůži strachy. Pamatuju si na ty potvory z Labyrintu, které lezly ze všemožných uliček. Je to sice dávno, co mě vylekaly, ale ještě dnes se na tom místě rozklepu. Úplně nejvíc nesnáším ty malé skřítky - ty chodíci brambory s malými ručičkami a velkou pusou... brr. Bojím se jich, jsou odporní! Jsou sice maličcí, ale... představa, že se sesypou na Laru, která se nemůže nijak bránit, je děsivá. Navíc vydávají dost nechutné zvuky...

On ovšem úkol najít oběšencovo srdce není o nic méně strašidelný. Nu, Lara chtěla ve svých šestnácti letech dobrodružství, tak si ho mohla užít dosytosti... Bohužel netušila, že v této misi hraju jako pako. Při hraní tohohle levelu jsem byla strašně nejistá :) Všechny ostatní mám v ruce, ale tenhle se mi nějak nepodařilo vrýt do paměti a přinutit prsty, aby automaticky reagovaly na určitě podněty, ačkoliv při jiných levelech to dělají naprosto přirozeně...

středa 22. února 2012

Moje hraní TR5: Sinking Submarine

Opět se tu opakuje ten moment, kdy se s Larou v jedné části hry s různými levely vracíme na ta samá místa, kde už jsme jednou byli (pamatujete si Streets of Rome / Trajan's Markets?). A přece tu stále dokážeme bloudit - v tom je to krásné kouzlo.

Navíc ten fakt, že v ponorce došlo ke ztratu, teď tam všechno hoří a nic nefunguje, jen dodává na krásné atmosféře. Navíc krásná intra, kde se z Lary, která na palubu vnikala jako vetřelec, stane osoba, která chce zachránit kapitána lodi a nakonec je jediná, kdo tuto osudnou havárii přežije - s admirálovou pomocí...

Hezký závěr jedinečné série levelů v Rusku, mise, která se sice příliš nepovedla, ale je úchvatná. Ten level zbožňuji...

Angel of Darkness - Spořič na plochu

Když si na chvíli odskočíte od počítače, může být Lara stále s vámi - kupříkladu pomocí krásného spořiče na plochu, který je ke stažení na tombraiderchronicles.com. Ve formě flashových animací se vám tak ve volných chvílích budou promítat na ploše monitoru pěkné obrázky z Angel of Darkness.

Instalace je jednoduchá, stačí soubor stáhnout, spustit a měl by se automaticky nastavit jako výchozí spořič. Taky se vytvoří jeho zástupce na ploše, takže pokud se budete na něj chtít podívat, aniž byste nechávali počítač dlouhou chvíli odpočívat, jednoduše ho spustíte zástupcem - až pohnete myší nebo stisknete tlačítko, jako klasický spořič se zase vrátí do Windows.

Pokud se vám spořič sám nezvolí jako výchozí, na Windows (na tapetě počítače) klepněte pravým tlačítkem myši a zvolte Vlastnosti. Na kartě Spořič obrazovky pak vyberte Tomb Raider Screensaver. Samozřejmě si nastavte časovou prodlevu podle svých potřeb.

Spořič je moc hezky udělaný, používám ho asi půl roku v kuse a ještě mě neomrzel... Údajně je kompatibilní se systémy XP a Vista. Na W7 prý bohužel není funkční.

Stahuj: The Angel of Darkness Screen Saver
____________________________ 

Zpět k rozcestníku Tomb Raider 6

Alex C. feat Yasmin K. - Angel of Darkness

Tenhle singl pro vás zřejmě nebude žádnou novinkou. V roce 2003, kdy vyšel Angel of Darkness, vyšla také píseň, která byla tímto Tomb Raiderem inspirovaná. Je jednoznačné, že tato píseň má být písní o Laře Croft - říká to text singlu i oficiální videoklip.

Videoklip je hezky zpracovaný, zpěváci jsou přetvoření do grafiky Angel of Darkness a zasazeni do prostředí Lary a Kurtise. Záběry jsou hezky sestříhané s cutscénami ze hry. Jako nápad na videoklip je to rozhodně moc pěkné. Stejně tak se mi líbí i písnička. A Yasminin kostým je dost originální :)

Na konci videoklipu se objeví zpěvák Alex C., hrající na PlayStation 2. V závěru je detailní záběr na ovladač PS2. Angel of Darkness je první Tomb Raider, který vyšel právě na tuto konzoli - posledních pár vteřin videoklipu má nepochybně fungovat jako taková malá, skrytá reklama.


Mám pro vás samozřejmě i text a překlad, pokud vás singl zaujal.

úterý 21. února 2012

Adventures of Lara Croft... Už i u Jeanette doma!

Díky ochotě jedné úžasné slečny a vlastně díky náhodě mi do sbírky přibylo několik drobností. Respektive tři - a jsou to opravdické unikáty. Přišly ke mně až z Ameriky a já si jich nesmírně, nesmírně vážím...

V první řadě dva nádherné anglické komiksy, ještě zabalané. Člověk je otevře a vstřebá tu nádhernou vůni papíru. No a ve druhé řadě nádherná figurka Lary z TR3. Krásně propracovaná postavička s diorámatem u vodopádu, nasazovacími zbraněmi a krokodýlem, která jako by přímo z Pacifiku vypadla. Myslím, že tomu se dá říkat skutečný Poklad - figurky s klasickou Larou už není tak jednoduché sehnat... Figurka mě moc potěšila, ve skutečnosti je totiž ještě hezčí, honosnější a propracovanější, než jsem vůbec čekala...

Chtěla bych dotyčné za obchod moc poděkovat. Věcí si nesmírně vážím, stejně tak jako si nesmírně vážím všeho, co pro mě dělá... Děkuji.
Více fotek ve článku Figurky / Sošky nebo Knihy / Komiksy.
______________________________

Jeanette's TR Collection - Články v časopisech / Plakáty

Jeanette's TR Collection - Knihy / Komiksy

Tomb Raider 6 - Patche

Patchů vyšlo pro Angel of Darkness víc. Stačí si jen vybrat ten, který bude vašemu počítači nejvíce vyhovovat. Hra totiž vyšla ve zcela neotestované verzi, první, kdo hru technicky vyzkoušel, byli až hráči se svými vlastními počítači. Záhy se samozřejmě objevila spousta problémů, bugů, chyb a hra byla na většině systémů velmi nestabilní. Po jejím vydání tedy tvůrci vyřešili tyto problémy technickými záplatami. Mně se osvědčily patche, které jsou ke stažení na webu tombraiderchronicles.com.

Najdete tam tři patche a konfigurační vylepšení. Osobně mi postačil jen jeden patch a to Version .52, který vyřešil skutečně všechny problémy (padání hry, tabulky s nápisem "Error", grafické a zvukové bugy). Jsou tu ještě verze .42 a .47, ale to jsou verze, které mně osobně nepomohly vyřešit úplně všechny problémy. Který patch vyzkoušíte, to už je zcela na vás. S utilitou pro konfiguraci nemám zkušenosti - zatím jsem se bez ní docela úspěšně obešla.

Patche se instalují pomocí jednoduchého průvodce. Stačí klikat na "Next". Patche by si adresář se hrou měly vyhledávat samy, nicméně pokud se vás zeptají, kam hru nainstalovat, nezapomeňte vybrat správný adresář, jinak nebudou fungovat.

Stahuj: Tomb Raider: The Angel of Darkness - Patche a utility
______________________________ 

Zpět k rozcestníku Tomb Raider 6

Tomb Raider 6 - Čeština do hry

Příběh v TR AoD by bylo škoda prošvihnout jen kvůli malým znalostem angličtiny. Navíc, u hry si má člověk odpočinout, tak proč si dialogy ještě pracně a složitě překládat, zatímco je ani nebudeme stíhat a všechny podstatné detaily nám pak budou unikat?

Je lepší stáhnout si malý soubor, který nám všechny dialogy rázem přeloží. Čeština, kterou pro vás mám (a kterou používám a není s ní žádný problém), se nachází na webu abecedaher.cz a jejím autorem je Klorel.

Jak nahrát češtinu do hry:
Soubor jednoduše stáhněte, rozbalte a spusťte aplikaci. Klikejte na Další, až se dostanete k výběru složky. Tlačítkem Browse pak stačí vybrat adresář, ve kterém máte nainstalovanou hru Tomb Raider: The Angel of Darkness (tradičně to bývá výchozí C:// - pokud jste si hru nainstalovali do jiného adresáře, musíte ho vybrat, jinak vám čeština nebude fungovat). Vyberte adresář s hrou, otevřete ho a sem nainstalujte češtinu (do místa, kde jsou uložené všechny ostatní soubory - TRAod.exe, cutscenes, savy a podobně). Instalace je velmi rychlá a bezproblémová - jedná se jen o přepsání a aktualizování několika malých souborů.

POZOR - tuto hru je nutné občas opatchovat (nejprve třeba zkusíte patch .42, pak zjistíte, že nebude fugovat, zkusíte .47 a nakonec si nainstalujete i verzi .52). Pokaždé, když hru opatchujete, všechny soubory (kromě savů) se aktualizují, proto je nutné po každém opatchování nahrát češtinu znovu.

Na daném odkaze najdete celkem čtyři češtiny. Osobně doporučuji tu první od Klorela, ale samozřejmě můžete vyzkoušet i ty ostatní.

Stahuj: Tomb Raider: The Angel of Darkness - Čeština
______________________________ 

Zpět k rozcestníku Tomb Raider 6

TR6: Screenshoty - Parisian Ghetto

Tomb Raider 6 - Hardware nároky

Minimální systémové požadavky

Operační systém: Windows 98se / ME / 2000/ XP (Windows 95 a NT4 není podporovaný)
CPU: 500 MHz Pentinum III, Athlon (nebo equivalent)
RAM: 128 MB RAM
Grafická karta: 100% Direct X 9 vyhovující 16 MB 3D akcelerační video karta s hardware TnL
Zvuk: 100% Direct X 9 vyhovující zvuková karta
Volné místo: 300 MB volného místa na disku
Příslušenství: Myš a klávesnice
Direct X 9 zahrnut v instalaci hry


Doporučené systémové požadavky

Operační systém: Windows XP nebo 2000
CPU: Pentium 4 1.5 GHz, Athlon nebo vyšší (nebo equivalent)
Grafická karta: 100% DirectX 9 64 MB 3D akcelerační video karta w/ hardware TnL
Zvuk: 100% 3D hardware akcelerační zvuková karta s EAX2
___________________________

Hra byla výrobci technicky nedoladěna, i při splnění požadavků ve vašem počítači doporučuji použít updaty a technické záplaty, které tvůrci dodali po vydání hry. 

Moje hraní TR5: Deepsea Dive

Jojo... Krásný a jedinečný level s plechovou Larou. Je sice krátký, ale velmi povedený. Skutečnost, že trosky rozbijí Laře skafandr a vy se musíte rychle dostat zpátky, než se utopí, dodává na atraktivnosti a hratelnosti.

Hrozně se mi líbí, jak je Lara zadýchaná - snadno si představíte, jak je těžké se hýbat v takové plechové obludě. A je sranda, když do něčeho narazíte - ten zvuk je jako když plechovka spadne na tvrdou zem :)

 Pamatuju si, že z počátku jsem měla s tímto levelem velký problém - nemohla jsem za žádnou cenu s Lařiným dechem vystačit a měla jsem problém s oritentací. Ale přiznám se, že dnes už to jde lépe, dokonce Laře i vystačí troška vzduchu :) Užijte si kraťounké video.

Hrát s neopatchovanou verzí přináší horu nových zážitků!

Už jsem to psala asi pětkrát, ale - Angel of Darkness je při každém novém hraní opět neuvěřitelně jedinečný. Už kvůli těm zajímavým bugům! Které občas naštvou, jindy zase pomůžou, jindy pobaví.
Většinou po nainstalování hry hned používám patch, abych se vyhnula případným tabulkám s nápisem "Error", šmoulím hlasům nebo grafickým bugům. Tentokrát jsem to ale zprvu zkusila bez patche. A hned v prvních dvou levelech jsem opět objevila několik zajímavých "nedoladěností" - které ale - i přes všechna negativa - přeci jen k AoD už od vydání hry patří...

Fosforový náhrdelník
V první řadě univerzální náhrdelník, který byl ve skříni schovaný tak dlouho, až se ze stříbrného řetízku (zřejmě díky chemickým reakcím, které probíhaly ve skříni) stal fosforově modrý...

Toto potkává i další předměty ve hře, které Lara najde - vše, co má být čistě bílé (kde je definována čistě bílá barva - od světle šedé se již všechny barvy zobrazují normálně), svítí fosforovou modrou.

pondělí 20. února 2012

Recenze ve Score - i Lara sama z ní měla depresi

Našla jsem na internetu scan poněkud unikátního článku. Jedná se o recenzi v časopisu Score ze srpna 2003. Ta recenze je dle mého názoru až moc přehnaně kritická a ironická, upřímně řečeno, moc se mi nelíbí, ani když se ji autor pokusil "odlehčit" tím, že půlku napsal v Lařině kůži jako v ich-formě. Nicméně k našemu světu TR to patří. Samozřejmě my tombraiderovci se na Angel of Darkness díváme svýma očima, nicméně těm, kteří mají za úkol hrát a recenzovat jednu hru za druhou a upokojovat nedočkavé čtenáře-hráče, to evidentně nestačí...

Chcete-li si článek přečíst, klikněte na obrázek a až se vám zobrazí v galerii, klikněte na něj pravým tlačítkem myši a zvolte otevřít na nové kartě/stránce.

Moje hraní TR5: The Submarine

Jo, ponorka... Když jsem s TR Chronicles začínala, tento level pro mě znamenal strašné zlo. Zasekla jsem se snad na třech místech. Hned na začátku by mě ani náhodou nenapadlo, že ta tyč z jednoho sloupu se dá utrhnout a následně použít jako páčidlo (přiznám se, že od začátku až dodnes mě fascinuje, jak je Lara schopná nacpat do svého miniaturního batůžku páčidlo dlouhé metr a půl - myslím, že tohle by ani Chuck nedokázal). Potom lézt po všech těch šachtách - s mým orientačním smyslem je to hodně špatné, takže jsem zpočátku hrozitánsky bloudila a pořád se točila na jednom místě.

Poklopy jsou taky zlo. Jsou totiž celkem dobře schované a nachází se v nich dost důležitých věcí. Na konci, když jsem chtěla použít skafandr a zjistila jsem, že jedna baterie mi zkrátka a dobře chybí, byla jsem skutečně naštvaná, protože to znamenalo prolézt celý level znova - akorát pozpátku. Schovat fialový aqualung na fialovou bednu a ještě do stínu považuji také za dost dobrou zákeřnost...

Ale začátky jsou vždycky těžké a teď už na to spíš jen s láskou vzpomínám... Nyní bych to možná odehrála i po slepu :)

neděle 19. února 2012

TR6: Screenshoty - Margot Carvier's Apartment

TR6: Screenshoty - Industrial Roof Tops

Moje hraní TR5: The Base

Pro mě nejzábavnější level z celé mise v Rusku. Ta cutscéna přecházející tento level, kde je Lara v lese s Jean Yvesem, je moje nejoblíbenější.

Jinak - přiznám se - levelům v Rusku zase tolik neholduji. Ačkoliv Lařin outfit je velmi povedený a pro TR Chronicles úplně charakteristický, prolejzání šachtami ponorky a přeskakovat přes stoly v zatopené, rozbité ponorce, abychom se nedotkli elektrické vody, asi přeci jen není to pravé pro mě :)

Každopádně ta mise je jinak celkem promyšlená a vyvedená. Na druhou stranu - je celkem efektní, když jeden level opustíte, vydáte se na mořské dno a pak se do toho levelu zase vracíte, ačkoliv teď už jako do zatopené ponorky.

Jak s Larou a Kurtisem na zloduchy?

Asi všichni budeme souhlasit s tím, že na poprvé to s žádným protivníkem ve hře nebyla žádná pohádka. Nejsme totiž vybavení klasickým arzenálem, jak tomu bylo doposud, ale zato máme na výběr z jiných hračiček. Vybrat tu, která je na daného nepřítele nejvhodnější, navíc chvilku trvá. Stejně jako než se naučíme ovládat Lařiny pěsti a kopance, kterými byla nově vybavena. I tak ale existují jisté triky, protože každý protivník má své slabé místo. Opomeňme takové detaily jakými jsou krysy, psi a netopýři, a pojďme se podívat na zoubek všemu, co se nám ve hře postaví do cesty a má víc, než jednu nohu...

Policisté
To je krátkodobá záležitost pouhých tří levelů, a to Opuštěná obytná zóna, Průmyslové střechy a Byt Margot Cariverové. Jedinou vhodnou strategií, jak vyváznout, je úprk. Nejsme totiž moc vyzbrojení a s kopanci na ně ani náhodou. Policisté se totiž k Laře nesmí dostat, protože je momentálně MOST WANTED a kdyby se k ní dostali na dosah pout, nezastřelili by ji, ale zatkli, což pro nás tak jako tak znamená konec hry.
Plyn - policisté vypouští jedovatý plyn. Laře se pod ikonkou zdraví objeví také ikonka se vzduchem. To znamená, že jakmile jí uplyne čas, Lara se otráví jedovatým plynem a udusí se. Musíte se z obytného bloku dostat dřív, než se tak stane.
Policejní vrtulník - na průmyslových střechách nás bude pronásledovat policejní vrtulník. Nejen, že dělá hrozný kravál, ale jeho největší zákeřnost je v tom, že střílí. Takže není dobré zdržovat se dlouho na jednom místě. Hýbat se, krýt se, krčit se, poskakovat, schovávat se v uličkách nebo za komíny - zkrátka, abychom zmizeli z dohledu.
Policejní auto - až navštívíme Margot kvůli ztracenému Wernerovu deníku, můžou nastat dvě situace: buď nám Margot dá deník dobrovolně a my můžeme prchat dveřmi, k oknu a ven, nebo nám ho dobrovolně nedá a v tom případě ho musíme najít sami (v kuchyni pod mikrovlnnou troubou). Ale musíme hledat rychle, policie je na cestě. Pokud se u Carvierové budeme poflakovat moc dlouho, vtrhnou tam policisté a Laru zatknou.

TR6: Screenshoty - Derelict Apartment Block