čtvrtek 7. června 2012

Ještě vážnější Tomb Raider "zasáhne" svůj cíl

Web PopWatch, který se zabývá různým sledováním prezentací hudebních, filmových a herních, zveřejnil krátkou recenzi na Tomb Raider. Konkrétně na úsek, který byl k vidění na E3 2012.
Toto je překlad recenze od Johna Younga, který se zúčastnil E3 a jako jeden z mála dostal možnost si nový Tomb Raider zahrát.

Hra: Co se týče děje, jedná se o kompletní rebstart série s dobrodružkou pátrající po historii Larou Croft. Čerstvě vystudovaná, jednadvacetiletá hrdinka se vydá na lodi nazvané "Endurance" do světa, aby si udělala jméno ve svém oboru. Loď je ale zničena v bouři a vyvrhne svou posádku - tedy Laru a její kolegy - na tropickém ostrově poblíž Japonska. A stejně tak jako každý správný tropický, opuštěný ostrov v PC hře, i tento obsazuje tlupa bídných žoldáků. Lara se musí rychle naučit, jak se přizpůsobit tomuto prostředí, i když to možná znamená i pro záchranu zabít jiného člověka. (Vyjde 5. března, chystáno pro PS3, PC a X-Box 360).

Co jsme hráli: Demoverze mi dovolila zahrát si cca 45 minut ze hry. Jak Lara utíká skrz jeskyni, jsme už viděli na loňské E3 výstavě, nyní už se vydala do útrob tajemného lesa. V první řadě si musí najít obživu. Vzal jsem si luk a šípy z těla visícího ze stromu a udělal velmi dobrý dojem při střelbě na jelena. V pozdější části hry, zrovna když jsem měl nohu v medvědí pasti, se na mě přihnala banda vlků. Stále vyzbrojený lukem jsem pečlivě pozoroval okolní keře, které by mohly prozradit nějaký pohyb. A opravdu: záhy se přihnali tři hladoví vlci a napadli mě jeden po druhém. Skončili ale bídnou smrtí s šípem v hlavě.

Ke konci dema je Lara zajata jakýmisi bídnými muži a jsou jí svázány ruce. To napovídá sklon ke stealth segmentům, kdy se musíme pokusit o útěk, aniž bychom byli odhaleni. Na chvíli jsem se sice schoval v chatrči, ale hned na to mě objevil sám vůdce gangu. Ten potom Laru vytáhl z chatrče násilím ven. Jak se hladově podíval po jejím těle, jeho záměry byly úplně jasné. Pokud budete postupovat přesně podle příkazů, kterými vás bude navádět následná videosekvence, Lara chlapovi ukousne ucho, pak se s ním bude tahat o zbraň a nakonec ho zastřelí v sebeobraně. Je to Lařina první vražda a je zde ukázáno, jak je z toho citově otřesená. Ale i tak musí být neustále v pohybu, aby unikla nebezpečí.

Z čeho mám dobrý dojem: Graficky je Tomb Raider i prostředí v něm doslova oslňující. Ze začátku dema je vaším úkolem přejít přes masivní strom vedle vodopádu. Nebuďte překvapení, když se Lara co chvíli zastaví - ovládací prvky jsou velmi proměnlivé. Lukostřelba vypadá přirozeně a sekvence s tlačítky nejsou příliš obtížné, aby vás rozptylovaly. A co je možná důležitější, Lara je tentokrát více propracovaná hrdinka. Místo toho, aby byla nezranitelná akční bohyně, tentokrát je více soucitná a více si uvědomuje své činy i to, co se kolem ní děje. Můžete s ní soucítit ve chvíli, kdy má zabít nevinné zvíře a později i dospělého muže. Lařina povaha a osobnost se bude postupně vyvíjet, což bude během hry velmi patrné.

Z čeho už nemám tak dobrý dojem: Spíše než s poledním dílem Tomb Raider Underworld (2008) si nový Tomb Raider spojíme spíše s tituly Uncharted 2: Among Thieves a Uncharted 3: Drake's Deception. Souzeno na základě dema, dialogy a hlasové práce jakoby opravdu stavěly spíše na sérii Uncharted a připomínaly ji. (Square Enix ještě neoznámil, která herečka dabuje Laru v novém Tomb Raider). Stále jsem měl ten pocit, i když jsem odehrál dalších asi 30 minut hry. Tento dojem se ale po zahrání celé hry může samozřejmě ještě změnit.

Úroveň vzrušení (na stupnici od 1 do 10): Opravdu je to vážnější, než ostatní díly ze série. A je to opravdový skvost v žánru. Tomb Raideru dávám na stupnici 8.
______________________


Žádné komentáře:

Okomentovat